Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Zou ik niet aan beginnen. Je wil niet dat zo'n ding breekt. Ik zag ze in het kitesurfmagazine staan bij een shop voor 10 euro!
|
|
|
gabe
|
en daar kun je slecht tegen bouwen (als je het voor het geld besparen doet).
|
|
|
plaaggeest
|
Klopt inderdd mauii magic bars €10,- Ookal zou ik toch voor een fatsoenlijke bar gaan! Die mauii magic dingen zijn net toverstokken! Kiten is niet net zoals voetballen je kan niet alles voor €15,- aanschaffen. En als je er geen geld aan uitwil geven moet je niet voor deze sport kiezen vrees ik! Kan je beter 1 keer in de week gaan midget golven voor €2,-
|
|
|
|
roelvdgun
|
wat je wel kan doen is gewoon al t spul wat jij t beste vind op je bar bouwen, maar zelf helemaal bouwen zou ik niet aandurven! je kan bijv. kiezen van zelf leaderlines, depowerstrap and stuff kopen en dan een blanke bar aankleden.
|
|
|
|
|
(R)Ikke
|
Dat meen je niet. Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die van eigen huis en tuin houden, maarzelf je bar maken snap ik dan weer even niet eigenlijk.
|
|
|
|
Moza
|
....stuff kopen en dan een blanke bar aankleden.
discriminatie!!
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
zo als al zij is voor vriend van me en die heeft gewoon een matrasje, hij wil een bar maar goed ik had al gezegt een bar op een matras is niks maar goed. had toch maar even gevraagt op forum
|
|
|
|
|
roelvdgun
|
kan gewoon idd, heb t zelf bij me buster gedaan, ook bij me peel nu, alleen moet je geen depower bar nemen... discriminatie, grapjas
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
wat dan wel, roelieknoeli/marcel? bij een landmatrasje nml is het volgens mij precies ondersom vwb. depoweren: je trekt aan je banaantjes onder zodat je de onderlijnen aantrekt: dan depower je; bij een tube is onderlijnen aantrekken (bar naar je toe) juist poweren.......leg uit, leg uit...want ik zou voor op het land ook best wel met een barretje willen werken.....
gr danny
|
|
|
roelvdgun
|
uhm de meeste matrasvliegers kan je niet depoweren, je moet het zeg maar zien als de backstall van de flysurfers/ozonoe frenzy's. ik heb zelf de spiderbar gemaakt (ook wel crossover systeem genoemt), dit systeem is op een 2lijns bar te maken. op dit moment vlieg ik mijn peel (zelf een toom voor onderlijnen opgezet, dus 4lijns op dit moment) op een twisterbar, deze bar raad ik dan ook aan om te bouwen omdat je echt onwijs veel controle over je kite hebt. deze bar is te maken met een depowerbar (dus een normale, overjarige kitesurf bar, zonde om een nieuwe te kopen). voeg me anders maar toe op msn, dan kan ik een paar tekeningen/foto's met uitleg sturen. voor mijn email adres, zie profiel.
|
|
|
Wimt
|
Zelf gemaakt van een oude surfgiek. Het alu is zeer sterk, en je trekt een touw door de buis, zodat je aan weerzijden je touwtje hebt, vastzetten met epox, klaar.
Is nog goedkoper en veiliger dan een 10 euro bar.
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
...maar wel wat dik Wim Ik heb gewoon een stuk aluminium dikwandige buis gehaald. Racestuur bekleding van de Halfords eroverheen met wat bisonkit erin, gaatjes geboord in uiteinden, leaderlijn erin en losse centerholke erop geschroefd, zat reserve bij mijn WiPika bar. Ik gebruikte idd geen depower maar safety via de centerhole. Bar los en remlijnen werden geactiveerd dus valt kite uit de lucht. Met pulley werkt trouwens nog beter kwa stuursnelheid
|
|
|