tom_beul
Gast
|
Je hebt de juiste stap gezet Alex! Het topic staat hier goed hier kan je over discusseren
|
|
|
KiteKoe®t
|
Zelf heb ik een vroeger enkele keren gewindsurft. Naar wat ik begrepen heb ik kiten veel makkelijker te leren dan windsurfen.
Als j een goede les neemt en dan zelf een week de tijd hebt om te oefenen kun je wel redelijk overweg met de kite en kun je de redelijk blijven staan op de plank. (over het algemeen)
|
|
|
VF
Gast
|
IK heb ook de overstap gemaakt (blijf trouwens nog wel windsurfen). Het voordeel is dat je al veel dingen weet over de wind en over de besturing van een board. De theorie daarachter is nagenoeg hetzelfde. Het nadeel is dat je bij kitesurfen direct moet waterstarten en niet ff relext op je board kan gaan staan en dan je kite oplaten. Je moet dus je board goed hebben liggen en op je kite letten. Dat is in het begin lastig. Het moeilijkste voor mij vond ik het van je af houden van de bar. Windsurfers zijn gewend om de bar dichtbij te houden, bij kitesurfen moet hij juist veraf blijven om goed te kunnen sturen. Dat moet dus afgeleerd worden (voor de 1 moeilijkder dan voor de ander). Het is ook handig om wat vliegerervaring te hebben.
Veel succes en plezier met je les! Keep it safe..
ps. kiten is makkelijker te leren dan windsurfen
|
|
|
Pieter
|
Alex gewoon doen..........ik windsurf zeker al 25 jaar en had nooit gedacht dat ik iets leukers zou vinden...............moet zeggen ben een beetje verslaafd aan het kiten. Je kunt zoveel meer met een kite..........vanaf windkracht 4 vaar je al. Ervaring met de wind en de golven heb je al............alleen nog zorgen dat je je kite goed onder controle krijg. Je leert kiten veel sneller dan windsurfen. Dus gewoon doen................................... ...............
|
|
|
Haring High Richardt
|
Boven de windkracht 7 doe ik nog steeds aan windsurfen is een stuk veiliger dan kiten (harde windvlagen moeilijker op te vangen met kiten)
daaronder kiten, super gewoon je kan altijd in principe het water op
Gr Richardt
|
|
|
Brenkie
|
Je kunt zoveel meer met een kite..........vanaf windkracht 4 vaar je al.
Je kunt nog veel meer!! Met windkracht 4 vlieg je al, doe dat maar eens na op je windsurfsetje! Ik heb voor ik met kiten begon zo'n 6 jaar gewindsurft, en dat ging prima, golfrijden, springen, enz. In plaats van freestylen met weinig wind ben ik gaan kiten en raakte er al snel aan verslaafd. De lol die je met weinig wind hebt is niet te vergelijken met windsurfen met die windkracht. Ik heb een aantal jaar met weinig wind gekite en met veel wind gewindsurft. Maar sinds vorig najaar heb ik een kleinere kite erbij en na 1 keer knallen in 6 a 7 beaufort heb ik direct mijn windsurfspullen te koop gezet. Dat is dus inderdaad nog beter als met windkracht 4 en 5 kiten . Het is niet moeilijk om te leren kiten, net als iedereen zegt heb je je feeling met de wind en het water al. Ff die vlieger leren besturen en je voorbereiden op iets hardere klappers als je crashed! No Pain, No Gain! De airtime zal de adrenaline door je aderen laten pompen als nooit tevoren! Als een klein kind, zo happy, loop jij deze zomer over het strand! Succes, Wouter
|
|
|
alexfloor
|
Ohhhhh..... ik kan niet wachten !! Gekkehuis! Jep, weetje,.. windsurfen geeft me altijd al het gevoel van vrij op de wereld!! Maar idd.. je zit er toch altijd mee dat je toch meer wind moet hebben... Nu zijn de zomerse dagen al niet in overvloed... maar de dagen met 25 gr en veeel wind zijn helemaal zeldzaam!!! Dit beloofd veeeeel goeds!
Maar even.. ik heb een aantal dvdtjes bekeken met kitesurfen natuurlijk... airtime.. man, hoe meer hoe beter.. echter het lijkt me toch erg lastig met dat jump dat iedere keer je kabeltje om elkaar draaien (van de bar).. moet je nou echt tellen hoevaak die gedraaid is en dan weer terugdraaien...??
|
|
|
slufterhufters.com
|
Heb ook meer dan 20 jaar gewindsmurft, en heb geen seconde spijt gehad dat ik mn plank in de schuur gerot hebt.
Windsurfen is makkelijker te leren dan kiten, je moet bij kiten in het begin zoveel leren en dingen in de gaten houden.
Maar eerder dat je bij windsurfen bv een backroll kan ben je paar jaar verder, terwijl je bij kiten het al binnen een jaar kan, tevens kan je binnen een jaar al meerdere tricks. Windsurfen is stukken moeilijker om daarbij vette tricks te leren, daarbij komt ook kijken dat je gewoon veel minder uren op een surfplank maakt dus is tricks leren gewoon veel langduriger. Als je een mooie 6bf dag hebt en je doet een nieuwe trick moet je weer een maand wachten op weer een nieuwe dag met 6 bf. Met kiten kan je vrijwel elke week, vanaf 11k kan je kiten en met 12 a 13k kan je al lekker los.
En daarbij is kiten rete vet om te doen, een sport in 3D. Het is een verzameling van motorcross, golfsurfen, windsurfen, parapenten, snowboarden, waterskieen, wakeboarden.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ook ik ben een (ex) windsurfer die ruim 20 jaar gewindsurft heeft ,Ik was voornamelijk Wave georienteerd Hard gaan was leuk,Maar hoge jumps maken vond ik veel mooier ,Maar daar heb je wel een veel wind voor nodig ( vanaf 5 bf ) en die is toch in nederland soms weken niet aanwezig , ik ben eind 2000 begonnen met het kitesurfen ,Omdat je met kitesurfen al vanaf zo,n 3/4 bf kan gaan varen ,En de sprongen die je maakt veel hoger zijn ,Maar het is in het begin zeker even wennen ,Daarom is een kitesurf curcus zeker aanteraden ,ook al omdat er meer regels zijn waar je moet aan houden,Maar als je dan je de beginselen beheerst en alles goed onder controle hebt ,Dan kan al na enkele weken al aardig kitesurfen ,En als je dan je eerste (hoge) sprong maakt,Dan ben raak je echt verslaaft en wil je vanaf dat moment steeds meer en hoger ...
|
|
|
DaRipper
|
Ik blijf ook windsurfen, het zij alleen bij windkracht 7 en harder. Het betere beukwerk dus. Ook dan geldt hoe hoger hoe beter. Het mooie van kitesurfen is dat het, vooral bij minder wind, veel meer fun geeft dan windsurfen. Bij windkracht 4 kun je al skyhigh gaat, dat lukt met windsurfen niet. En.....in een week kon ik lekker heen en weer rammen met een kite. Heb dat nog nooit iemand op een windsurfsetje zien doen!
|
|
|
alexfloor
|
Gasten! Ik moet nog 2 weken wachten op de eerste les! Maar dat trek ik nu al niet meer... Heb er echt zo een zin in!!! Als ik het allemaal zo begrijp is het goed te doen.. en zou je binnen een paar weekjes redelijk up2speed kunnen zijn. Ik ga een beginners cursus nemen van 3 dagdelen... men zegt dat dat voldoen is...
|
|
|
Stanley
|
Ben met ook de overstap van windsurfen naar kiten bezig. Wat je vooral in de gaten moet houden is de bar van je af houden zeker met windvlagen. En vol met je gewicht in de trapeze blijven hangen. Op het moment dat je met je armen een vlaag probeert op te vangen en vervolgens ala windsurfen de giek nu dus bar naar je toe trekt versterk je de trekkracht van de vlieger. Dat is even wennen maar oefening baart kunst. veel plezier in deze waanzinnige sport
|
|
|
CHRIZZZZ
|
Gasten! Ik moet nog 2 weken wachten op de eerste les! Maar dat trek ik nu al niet meer... Heb er echt zo een zin in!!! Als ik het allemaal zo begrijp is het goed te doen.. en zou je binnen een paar weekjes redelijk up2speed kunnen zijn. Ik ga een beginners cursus nemen van 3 dagdelen... men zegt dat dat voldoen is...
haha, hier nog een... K moet egt nodig, maar 6 mei is t zover
|
|
|
PeeWee
|
Ik heb heel vroeger ook gewindsurft. Nu weer een paar jaartjes hernieuwde kennismaking met wind en water. Heerlijk
Een belangrijk verschil is naar mijn mening dat je erg goed je hoofd erbij moet houden. Vooral met oplaten en landen. Geen foutjes maken daarbij. Goed dat je toch lessen neemt.
Nog veel plezier (daar ben ik zeker van)
|
|
|
Ron12344
Gast
|
he gastuh sorry maar windsurfers die overstapppen naar kiten zijn voor mij gewoon mislukte windsurfers kijk maar naar je omgeving
|
|
|
StevenHill
|
Ik heb 25 jaar gewindsurft en dan met name op waveboards op zee. Windsurfen geeft pas een kick bij goede golven en wind. Kiten geeft ook een kick bij vlak water en al bij veel minder wind. Kiten is niet leuker dan windsurfen en andersom ook niet. Het is gewoon weer wat nieuws en je kunt wel veel vaker kiten dan windsurfen. Kiten is makkelijker te leren, maar je moet even doorbijten, want het voelt en is wel gevaarlijker. Dus zekers doen en les nemen.
|
|
|
EricC
|
he gastuh sorry maar windsurfers die overstapppen naar kiten zijn voor mij gewoon mislukte windsurfers kijk maar naar je omgeving Erg intelligent hoor...
|
|
|
FunkyoneNL
|
idd wat doe je hier op een kite forum???
|
|
|
Ruben..
|
Ja.. ga naar een windsurf forum.,, we springen nog wel een keer over je heen
|
|
|
flyingkite
|
zouden race fietsers die overstappen op mountainbiken ook zo veel gezeik krijgen en anders om????
Kom op jongens als je maar plezier hebt!
|
|
|
kiter.raphael
Logs: 0 | 38 uur
|
heb ook jarenlang gewindsurfd. ben in 2004 gaan kiten echt top. ik dacht ook ik blijf windsurfen maar ik hou het toch bij kiten. echt geweldig. kitesurfen ging bij mijn al snel goed de eerste keer al een heel eind met het board gevaren. had namenlijk ook al snowboard en wake board ervaring. je moet aleen goed de controle over je kite krijgen en ervaren wat een kracht de wind kan hebben. nou veel plezier
|
|
|
slufterhufters.com
|
Zijn gefrustreerde post zegt hoe droevig windsmurfers denken.
Het is algemeen bekend dat mensen hun eigen falen bedekken met een grote mond naar anderen, iets of iemand afzeiken of op af reageren.
En het leuke is dat alle kiters het hardst lachen en er eigenlijk niks over zeggen wat windsmurfers doen.
Zoals je eigenlijk kan opmerken aan zijn post is dat hij wel degelijk kitehigh bezoekt en stilletjes meeleest, om dan vervolgens een zeer wijze diepe feitelijke post te posten om zijn gelijk te halen.
Toe maar, gooi het er maar uit, spug je gaal er maar uit... lucht op he... of niet want in de weekenden sta je weer op het strand je te verbijten als wij kiters weer los gaan en jij niet..
Voor windsurfers zo als jij hebben we een toepasselijke naam, 'hoogtevreeshomo'.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
he gastuh sorry maar windsurfers die overstapppen naar kiten zijn voor mij gewoon mislukte windsurfers kijk maar naar je omgeving Ik durf met jou de uitdaging wel aan!!!!!!!!!!!!
|
|
|
e_surf
|
Na 10-12 jaar windsurfen, was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik heb in 2003 lessen gehad en heb vorig jaar mijn eerste kitesetje gekocht. Ik ben begonnen met een north toro 16 en ben snel overgestapt op een Naish V4 12 en 16 Het kitevirus greep snel om zich heen en heb snel mijn grootste surfmateriaal (zeil 9.0 en 7.0 + board) verkocht en deze centen en de beide V4's heb ik weer geinvesteerd in een Raven 12 en 16 Ook is er ondertussen nog een X3 8 bijgekomen.
Ik heb kortgeleden ook mijn 5.8 en 5.3 zeilen en boardje verkocht.
Wanneer je 1x begint met kiten, denk je onder het windsurfen alleen nog maar aan kiten. Je hoopt soms gewoon dat de wind iets minder wordt, omdat je dan je 16 of 12 kunt opgooien.
Ik heb alleen nog een klein windsurf waveboardje en 2 zeilen voor de dagen met 7,8 en 9 Bf. Dit zal ik ook echt niet weg doen. Kiten wordt me dan te link.
|
|
|