surf
Geen avatar
|
Zal er rond 13.00/14.00 zijn. En dan tot savonds varen..... En hopen dat de wind goed is, windfinder laat elk uur iets anders zien....en hopelijk zaterdag ook varen..........
|
|
|
Dikkiedik
|
Ik! Ben lekker vrij, dus ligt er aan hoe laat ik mn ogen open doe, maar probeer zo vroeg mogelijk 10-11 uur naar het strandje te gaan! Oranje of blauwe X2.
|
|
|
roeb
Gast
|
Ik ben er rond 3uur.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Kom je me halen. Komt goed uit rond 10.30 want als het goed is komen ze rond 9 uur mijn keukenplinten monteren. Kan ik eindelijk mijn vliegertje eens uitlaten..
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ja Teigetje ..dat werd een keer tijd ik heb je dit seizoen nog niet op het water gezien ,Ik probeer morgen ook een half dagje vrij te nemen ,anders zaterdag,,,
|
|
|
siemme
Gast
|
ben er rond een uur of 5
|
|
|
Dikkiedik
|
Ik heb vanavond alvast het water voor jullie ingereden! Heerlijk gevaren all alone tot zonsondergang op andijk Cya!
|
|
|
Naish-Kiter
Logs: 0 | 3 uur
|
he haring waar zit je in denemarken ik ga begin juni naar fano dan is het pas relaxt daar vet groot evenement
|
|
|
|
zwafra
|
Zie er goed uit Richard ,Ik zie dat je maandag vertrekt,Hopelijk heb je mooi kitesurf weer ,Maar ben je vandaag (vrijdag ) nog op Andijk geweest ? Ga je morgen ook... het weer zal wel niet echt lekker zijn ,Maar hopelijk staat er wel een beetje wind ..
|
|
|
Haring High Richardt
|
Typisch andijk daggie.
Teiger en ik begonnen om half 12 met zijn 2en op het kleine meertje, werkelijk perfecft. Om 14.00 uur geen wind meer, en vervolgens om een uur of 16.00 uur van het water afgeblazen met mijn 14 meter. Morgen helaaaaaaas werken,
Ga je nog naar Engeland ?????
Gr Richardt
|
|
|
THEGREEN
|
Was echt vlagerige wind. Kon m'n 10 meter met die vlagen maar net houden (rond 4 uur). Was de enige die gewoon op het water was (de rest was op het meertje) later kwam Steffan en nog iemand anders ook daar. Maar was toch weer even lekker!
|
|
|
zwafra
|
Het kleine meertje op Andijk is toch voor beginners !!!,Een beetje "echte" kiter gaat toch op het Ijsselmeer varen ,Met echte golven en veel ruimte zodat je van niemand last hebt ...Zomers is het toch ook verboden om op dat kleine prut meertje te kiten...
|
|
|
vinnie
|
Van 12u tot 14u was het wel ff heerlijk kiten met 14m... deed het een beetje rustig aan, moest weer ff inkomen na de lange winterstop. Het kleine meertje is wel relaxed met dat vlakke water, idd ook leuke plas voor beginners... kreeg later dan ook een beginnerskite in m'n lijnen helaas, but no harm done. Was blij dat 'k tegen 16u weer op de kant was, toen het ineens ontiegelijk begon te waaien!
|
|
|
Haring High Richardt
|
Met 2 man kan je heerlijk varen op dat meertje.
Daarboven met meer mensen en vooral als van de Berg aan het lessen is wordt het te druk en ga ik ook het Ijselmeer op.
Vandaag gelukkig geen wind kan ik rustig mijn auto volladen voor denemarken. Hoop dat het hier gaat waaien dan waait het daar nog meer
Gr richardt
|
|
|
Dikkiedik
|
Het was echt bizar, hoe het ineens van 15 naar 25 knopen schoot. Ik was op het kleine meertje met mn 14 en lange lijnen waarna ik ineens keihard crashte door de windvlaag. Ik werd 3 meter opgetild en op het strand neergekwakt waarbij mn kite loopte, ik er achter aan en in de bosjes crashte. Gellukkig kwamen er meteen gasten aangerend om te checken of ik nog leefde, want het zag er geloof ik bizar uit. Thnx! Het is gelukkig goed afgelopen, mn kite die in de prikkelbomen belande is ook nog heel!
|
|
|
surf
Geen avatar
|
hahaha,
Ja Dikkiedik, was een dikke crash, vanaf het water zat ik op de 1e rij.....gelukkig bewoog je na een tijdje weer, en was uiteindelijk niets aan de hand.
|
|
|
zwafra
|
Daarom is het ook niet verstandig om met zijn alle op dat kleine meertje te varen ,Het ijsselmeer daar is een veel betere plek ,daar heb je genoeg ruimte ook voor als er iets mis gaat ,dan leg je niet gelijk tussen de bomen ,Gelukkig voor je is het allemaal goed afgelopen ...
|
|
|
vinnie
|
Hee Dikkiedik, het was idd niet te filmen zoals je over het strand heen rolde/schoof... je werd er gewoon op gekeild, zag het vanaf de kant gebeuren! (geschokt_kitesmiley) Toen je ff bleef liggen was het even een beetje eng... ik was 1 van de twee die naar je toe kwamen rennen, blij om te horen dat je kite ook nog heel is... tot gauw maar weer he (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
wouterb
|
Ah, was jij dat dikkiedik? Ik stond naast je dat je je kite in je bus drukte... Anyway varend op het ijsselmeer kwam het strand ook ineens hard op me af. Voor het eerst m'n safety getrokken (als noodzakelijke remedie) Thnx voor het vangen nog GREEN.
|
|
|
THEGREEN
|
No problem wouter, Mark mocht op zijn beurt mij weer opvangen. Kwam gecontroleerd naar de kant maar bleef niet meer op de grond. Mark = Keutlocal --> thnx!
|
|
|
Keut Local
|
Andijk staat wel bekend om zijn veranderlijke omstandigheden. Vrijdag was ik een stuk het water op en ook in eens overpowerd met m`n 12...Daarna nog even geprobeerd op het meertje maar kon hem niet meer houden, dus toen maar gestopt. Was niet erg want er waren een paar gasten die wel zo verstandig waren om al hun kites mee te nemen en die gingen hóóg!Volgende keer neem ik weer al m`n kites mee
|
|
|
wouterb
|
'k zag idd na 4-en je torch angstvallig rustig blijven staan.
Maar wat was je overweging om, als je op een leeg ijsselmeer overpowerd staat te zijn. Om dan met dat zelfde setje op een drukbevolkt vijvertje te gaan stuiteren?
Bedoel; nix mis met overpowerd knallen met een 12, vraag me meer af wat kitesurfers (in het algemeen) op dat pisplassie te zoeken hebben. 't is net 200m in doorsnede en dan 5á6 kites waaronder lessers....
ps.: iemand al is op de 'grote vliet'geweest?? mag dat? kan dat?
|
|
|
THEGREEN
|
Is natuurgebied geloof ik
|
|
|