tribal of raven II

stijn depauw

Mei 20, 2006, 18:43:28
edit2Rapporteer  
hoor hier in België veel goeds over de Tribal
ikzelf ben toe aan een nieuw setje, m'n X'3s zijn nog in goeie staat maar ik wil wel wat nieuws nu

beste wat ik kan doen is testen natuurlijk maar zijn er Naish vaarders onder jullie die de Tribal al gevlogen hebben ?   het depoweren en het golfrijden zou een openbaring zijn volgens sommigen, kan je eigenlijk deftig golfrijden met een Raven II ?

vraag me werkelijk af of er idd een nieuwe wereld voor me zou opengaan, of net het tegendeel, is de Naish kite een stukje van m'n ware aard geworden, de Raven II lonkt voortdurend, en heel hoog gaan geeft me nog altijd de vetste kick, anderszijds zoek ik een kite die vertrouwen geeft om nieuwe tricks te leren want ondanks het feit dat ik al 3 jaar kite heb ik nog een heel eind af te leggen, ik ben niet het type kiter dat loops uit z'n mouw schudt maar hou van basic tricks en hoge jumps, misschien is de torch nog eerder aangewezen

het is een idiote vraagstelling natuurlijk, ik weet dat er pros en contras zijn, en dat ik appelen met peren vergelijk, en iedereen zal natuurlijk de beste ervaringen hebben met zijn of haar kite

zoals velen onder jullie zoek ik gewoon een klein beetje bevestiging hoe ik die zuurverdiende centjes het best spendeer, dus toch de vraag, iemand Raven én Tribal  al gevaren ?

slufterhufters.com

Antwoord #1 Mei 20, 2006, 19:16:22
edit2Rapporteer  
Geef antwoord op de vraag of beargumenteer een goed alternatief. Waarschuwing. Edit: Arjan.
Steph

Antwoord #2 Mei 20, 2006, 21:21:39
edit2Rapporteer  
Het blijft persoonlijke smaak. Dat is het grote probleem bij het overstappen op nieuwe type kites.
De X2 is een trekzak/springmonster. De X3 is een foutje van de familie Naish. Dus jou overstap naar een nieuwe kite anno 2006 zal ongeacht onvergeetachtig zijn =).

Ik heb enerzijds de Tribal en Impact gevaren, anderzijds de Raven 1, Torch 1 en Torch 2 (dus geen Raven 2). Ik heb ook wel met X2, X3 en X4s gevaren. Ik vaar nu zelf met North en Best.

F-one kites hebben iets heel eigenaardigs.. ik weet niet wat het is, maar ik vind het niks. Ik vind het altijd een beetje slapjes. Alsof ik continu underpowered ben.

De torch 2 is een zeer goeie kite en is veruit je beste optie als je de overstap rustig wilt nemen Wink. Je blijft bij je merk, je kunt er ook gewoon hoog mee springen en prima nieuwe dingen mee leren. Depoweren doet ie ook een stuk meer als je X2s en foutjes afstraffen doen alle kiten.

Voor puur golfrijden is een bow, Vegas 06 of Tribal wellicht beter, maar dat vraag je niet Wink.
xray

Antwoord #3 Mei 20, 2006, 21:26:08
edit2Rapporteer  
Vaar zelfg Raven 2 en als je zegt hoog gaan en basic tricks gaan top met de Raven 2. Ook uitgehaakt is hij nog erg goed. Goed supersmooth freestyle monster als de Torch 2 maar nog steeds prima. Als je nog even geduld hebt zou je de Raven 3 kunnen overwegen want die gaan ze nog wat meer depower geven, voor de rest veranderd er weinig!
Bluecupra

Antwoord #4 Mei 20, 2006, 22:10:19
edit2Rapporteer  
Wanneer komt de raven 3 dan uit? Gaat wel erg snel bij Naish is mijn idee
xray

Antwoord #5 Mei 20, 2006, 22:16:04
edit2Rapporteer  
Mwoah,valt wel mee, Raven 2 is er al vanaf september en dan komt de Raven 3 ook weer...
ouddorp-rules

Antwoord #6 Mei 20, 2006, 22:53:34
edit2Rapporteer  
Geen reclame. Waarschuwing. Edit: Arjan.
~Arjan
Founding Father

Antwoord #7 Mei 21, 2006, 02:12:44
edit2Rapporteer  
Aantal berichten verwijderd lui. Sommige mensen die merken of typen kites blijven aanjagen zonder beargumenterend antwoord te geven op de gestelde vraag hebben hierbij een waarschuwing te pakken.

Reageer alleen als je wat toe te voegen hebt. En meld een bericht dat niet past aan de moderators ipv ook maar mee te gaan met anderen.

Arjan
Jaap S

Antwoord #8 Mei 21, 2006, 02:18:13
edit2Rapporteer  
Ik ben het helemaal NIET eens met DUFFEAAP  de Tribals zijn top mega depower vooral met golfrijden en hangtime en goed hoog (up_kitesmiley)Tribals zijn het beste van 2 soorten vliegers (de kruising C en Bow kites) je moet alleen wat wennen aan de depower en dat doe je niet in een uurtje :Smiley
Steph

Antwoord #9 Mei 22, 2006, 09:48:47
edit2Rapporteer  
Maar waar vergelijk je mee Jaap?

Ik heb ook met de Vegas 06 gevaren en die zijn ook "het beste van 2 soorten vliegers (de kruising C en Bow kites)" en die vond ik dan ook wel heel erg fijn. Ik was binnen 2 minuten gewend aan de nieuwe Vegas en vond het helemaal goed. Bij de tribal miste ik dat. Ik denk dat iemand die al 3 jaar kite met X2/X3 kites meer aan een Torch 2 (een wat meer all-round kite) heeft dan een kite met heel veel depower en een andere doelgroep heeft..

Maar ja.. voordat je 2000 euro uitgeeft kan je misschien wel ergens testen?
Harm

Antwoord #10 Mei 22, 2006, 13:32:05
edit2Rapporteer  
Stijn ik zou zeggen kom de F-one Tribal en impact ff een keer testen, of kijk ff waar de f-one tour is.
Iendien dat te ver is voor jou kan je mij ook ff mailen ik zit wel eens op borssele dat is dicht bij bij jou!

Gewoon zelf testen dat is het beste!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.