leash ??

CHRIZZZZ

Mei 28, 2006, 02:21:06
edit2Rapporteer  
Ejj,

K ben net begonnen en heb zelf een C02 2005 met recon 2 systeem.

Volgens dat systeem heb je geen leash nodig omdat dat al in het systeem verwerkt zit. Maar hoe zit dat dan als je unhook vaart of perongeluk gaat? Ik had het ff geinformeerd bij eurofun in zevenhuizen en die zeiden dat ik gewoon een losse leash kon kopen en die eventueel aan mijn chickenloop zetten. Dat deden er meer zeiden ze...

Maar goed, vandaag dus ff op oostvoorne geweest. En toen k een rare beweging maakte dus mun chickenloop van mijn trapeze afgeschoten. Omdat k z'n draai maakte hield ik hem niet meer en liet hem gaan. Maar mun leash schoot er ook gelijk af ... als gevoel dat die dr vandoor ging :S Hij hing gelukkig al laag zodat ie niet ver  kwam en er relaxte gasten waren  ThumpsUp

Maar hoe kan ik dit voorkomen?? Is de leash er op een andere manier aan je stuurlijen vast te maken ofzo...
Of moet ik gewoon met die donkeydick doen zodat mun leash neit los kan schieten??

tnx,

mzl Chris
plaaggeest

Antwoord #1 Mei 28, 2006, 02:23:13
edit2Rapporteer  
sorry verkeerd gelezen! (kiss_kitesmiley)
CHRIZZZZ

Antwoord #2 Mei 28, 2006, 02:29:39
edit2Rapporteer  
s okej,  InLove
rEwd

Antwoord #3 Mei 28, 2006, 02:31:17
edit2Rapporteer  
je kunt een lijn maken aan het ringetje bij de stopperball van een van je stuurlijnen, hieraan maak je dan een leash vast die aan je trapeze zit...

Je laat je kite los en hij klapt open. Cabrinha heeft zelf nog een bypass leash, deze zou je ook kunnen aanschaffen, de vraag is alleen, WAAR Smiley
Idefixe

Antwoord #4 Mei 28, 2006, 02:42:27
edit2Rapporteer  
Er zit boven op het "rubberen"gedeelte net boven je recon een metalen ring. Deze zit er om je bypass leash van Cabrinha aan te klikken. het is bij recon 2 wel belangrijk dat zodra je op het water bent je je recon op "ride"te zetten anders krijg je bij wat meer power in je kite een ongewilde start van je noodsysteem. ( heb ik door veel schade en schande geleerd)
Het stomme van dat systeem ( als je je bypass leash op de juiste plaats zet en je unhooked vaart) is dat je je recon never nooit / moeilijk  kunt activeren. Dan is dus inderdaad beter om je leash achter een stopperball van één van je stuurlijn zet: raak je dan je kite kwijt dan komt die ( bij veel wind wel draaiend / loopend ) naar beneden. Maar je bent een beginner: doe je nu al unhooked dingen????
CHRIZZZZ

Antwoord #5 Mei 28, 2006, 02:45:12
edit2Rapporteer  
haha, neej. Maar was ff een voorbeeld. Tnx iig voor de snelle reacties zal wel ff navragen voor z'n bypass leash
CHRIZZZZ

Antwoord #6 Mei 28, 2006, 17:00:57
edit2Rapporteer  
zijn hier nog meer mensen met een C02 systeem btw. Wat gebruiken die?

gebruik jij ook geen leash, of heb jij dat bypass systeem idefix ?
Olaf Pasker

Antwoord #7 Mei 28, 2006, 17:50:31
edit2Rapporteer  
hooi ik heb ook een co2 van 2005 maar ik gebruik geen leash maar ik ben ook nog beginnend en vaar alleen nog ingehaakd.
plaaggeest

Antwoord #8 Mei 28, 2006, 18:20:14
edit2Rapporteer  
olaf schaf die leash wel aan! Want wat gebeurd er als jij prongelijk wel een keer uithaakt?? En de kite schiet uit jou handen?? Dan hangt de kite bij een andere kiter in zijn lijnen! Levensgevaarlijk dus!
Passie

Antwoord #9 Mei 28, 2006, 18:54:23
edit2Rapporteer  
hooi ik heb ook een co2 van 2005 maar ik gebruik geen leash maar ik ben ook nog beginnend en vaar alleen nog ingehaakd.

en,, die gast wil ook denk ik niet gewild unhooked gaan, dusja
rEwd

Antwoord #10 Mei 28, 2006, 19:47:44
edit2Rapporteer  
k heb ook een CO2 2005 en heb een Mystic Leash met een ringetje aan de reconbullet gemaakt, zorg er wel voor dat je ringetje klein genoeg is anders kunnen die twee ringetjes wel eens ruzie met elkaar maken bij het activeren van je Recon...

K zal zodirect even een foto maken!

[edit] Helaas, k zal eerst mijn digicam moeten vinden Smiley[/edit]
Olaf Pasker

Antwoord #11 Mei 29, 2006, 00:39:44
edit2Rapporteer  
olaf schaf die leash wel aan! Want wat gebeurd er als jij prongelijk wel een keer uithaakt?? En de kite schiet uit jou handen?? Dan hangt de kite bij een andere kiter in zijn lijnen! Levensgevaarlijk dus!

hoe duur zijn deze dan ongeveer en moet ik dan zon by-pass leash kopen of een gewone kitelease??
Idefixe

Antwoord #12 Mei 29, 2006, 00:56:25
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf geen  extra leash. Ik ben al lang blij als ik op m'n board sta schater om over unhooked zaken maar helemaal te zwijgen  (grinnik_kitesmiley)
Olaf Pasker

Antwoord #13 Mei 29, 2006, 01:17:20
edit2Rapporteer  

Je laat je kite los en hij klapt open. Cabrinha heeft zelf nog een bypass leash, deze zou je ook kunnen aanschaffen, de vraag is alleen, WAAR Smiley

http://www.lonasport.de/start.asp?SID=0605281905095904&MAIN_VIEW=PRODUCTGROUP&ID_PRODUCTGROUP_PK=1001
hier kan je hem kopen hij komt dan wel uit duitsland misschien moet je ff met cabrinha mailen en vragen of die je kunnen vertellen hoe je er aan kan komen in de nederlandse shop??
CHRIZZZZ

Antwoord #14 Mei 29, 2006, 02:38:20
edit2Rapporteer  
okej, tnx allemaal...

zal t wel ff nazoeken allemaal, en ff w88 op die foto.
rEwd

Antwoord #15 Mei 29, 2006, 03:32:12
edit2Rapporteer  
FOTO!

Lijkt me voor zich spreken... Wanneer je lijn niet te dik is is het verschil in lijnlengte tussen links en rechts nihil... Wanneer je met een ringetje werkt zorg er dan voor dat het ding van RVS is en ie dicht gelast is... Geen sleutelringen dus
rEwd

Antwoord #16 Mei 29, 2006, 03:46:19
edit2Rapporteer  
o trouwens de werking...

Je laat je bar los / trekt aan je QR wat dan ook, je ene stuurlijn blijft aan je trapeze zitten terwijl de andere een eindje weg gaat Smiley --> kite klapt open etc etc etc
CHRIZZZZ

Antwoord #17 Mei 31, 2006, 23:47:00
edit2Rapporteer  
tnx man, heb ff de spulle gehaald. Zo ff in elkaar knutselen. Hoe lang heb jij je touw gelaten rEwd?
rEwd

Antwoord #18 Juni 01, 2006, 00:22:41
edit2Rapporteer  
Ik heb werkelijk geen flauw idee Smiley cmtje of 40, t was meer op t oog dan dat ik er echt over nagedacht heb Wink
CHRIZZZZ

Antwoord #19 Juni 01, 2006, 00:53:00
edit2Rapporteer  
haha, okej. T zit dr nu aan ThumpsUp. Zie morge wel ff hoe het uitpakt. Knalt het niet onwijs overal heen omdat je zo'n end los het hangen. 

Heb weinig zin om die koppeling van mun leash tegen mun hasses aan te krijgen  :Smiley ziet er hard uit  (tong_kitesmiley)
Bronis
Gast
Antwoord #20 Juni 01, 2006, 00:59:37
edit2Rapporteer  
De bypassleash werkt anders!!
Bij de leash zitten touwtjes, die maak je vast aan de leash en deze doe je ACHTER het rode bolletje aan je stuurlijnen!!
Als je dan unhooked vaart of hij schiet plotseling los dan activeert de reconsysteem automatisch, en klapt de kite van zelf in! (de powerlijnen schieten los, en de stuurlijnen zitten aan jou vast d.m.v de leash, dus je krijgt dezelfde werking dan je het reconsysteem zelf activeert.
(dit plaatje is van een recon 1 bar, maar werkt hetzelfde als bij recon 2!) Dus de bypassleash voor recon 1 is hetzelfde als recon 2.

Bronis
Gast
Antwoord #21 Juni 01, 2006, 01:00:23
edit2Rapporteer  
zo ziet dus de leash eruit!
rEwd

Antwoord #22 Juni 01, 2006, 01:18:36
edit2Rapporteer  
Bronis: klopt

Chriz: ga eens even nadenken Wink je bar schiet langs de stuurlijn die aan je trapeze vastzit richting kite.... dat is echt geen metertje hoor maar zoveel als de kite nodig heeft om open te klappen, wanneer dit niet kan heb je mijn uitleg + foto denk ik niet helemaal begrepen Smiley
Bronis
Gast
Antwoord #23 Juni 01, 2006, 01:41:12
edit2Rapporteer  
ik en denk (bijna) alle medekiters adviseren je gewoon 18 euro te besteden aan een goede veilige leash!!
Dit doe je niet alleen voor jezelf maar voor ons allemaal.
CHRIZZZZ

Antwoord #24 Juni 01, 2006, 01:41:33
edit2Rapporteer  
ja srry, bedoelde als je gewoon nog ingehaakt vaart
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.