Uitbreiding Kite

Stefan S

Geen avatar

Berichten: 40
Mei 28, 2006, 15:32:32
edit2Rapporteer  
Hallo Kite vrienden,

Ik ben van plan een extra kite aan te schaffen. Graag zou ik van jullie advies willen ontvangen wat voor mij een goede optie zou zijn. Momenteel bezit ik een 12m2 graastra Force van 2004.
Nu zit ik over te denken om deze uit te breiden met een 8 / 9 m2 kite aangezien ik niet zo heel zwaar ben 67 kg. Kan ik nu het beste en c kite of een bow kite aanschaffen als aanvulling?
HIerbij wil ik opmerken dat ik een voorzichtige kitesurfer ben die als voorkeur lekker baantjes vaart.

Wie kan mij adviseren, graag jullie reactie

stefan
Joop_XL

Berichten: 139
Antwoord #1 Mei 28, 2006, 16:38:39
edit2Rapporteer  
Als je een voorzichtige kitesurfer bent, die op zoek is naar snelle rakjes en af en toe een hoge sprong en verder veiligheid heel belangrijk vind is een BOW of SLE de beste optie.

Ik ben zelf niet helemaal weg van de extreme bows maar meer de next generation zoals, Best Waroo, Monkey Griffin, Naish shockwave, LF Assault, F one tribal enz.

Verder zijn er ook wat C kites met een groot depower bereik ; North Vegas

Kortom keuze is er genoeg
stormchaser
Gast
Antwoord #2 Mei 28, 2006, 18:32:01
edit2Rapporteer  
Ik zou ook een bow nemen maar dan wellicht een 9m ofzo, Deze heeft ongeveer dezelfde lowend als de gaastra 12m dus ik denk dat je deze niet veel meer gaat gebruiken.

C kites met mega depower bereik is voor een beginner eigenlijk alleen de F-one tribal een optie.

De North Vegas en Ocean Rodeo Diablo hebben dan wel dezelfde mega-depower maar dit zijn ontzettend directe en supersnelle freestyle-kites die minder geschikt zijn voor beginners of een rustige vaarstijl.
siemme

Berichten: 113
Antwoord #3 Mei 28, 2006, 20:29:44
edit2Rapporteer  
ik zou eerder een grotere kite aanschaffen met de zomer in aantocht met de bijna windstille dagen en als je dan lekker rakkies wil varen kan je dat en als je een stuurfoutje maakt met bv een 16m wordt je minder snel afgestraft dan met een 9 m.
Slingshottie
Gast
Antwoord #4 Mei 29, 2006, 05:40:59
edit2Rapporteer  
9 waroo dat ding is echt top...vooral met wind als vandaag...

greetz
globe

Berichten: 1143
Antwoord #5 Mei 29, 2006, 17:46:18
edit2Rapporteer  

De North Vegas en Ocean Rodeo Diablo hebben dan wel dezelfde mega-depower maar dit zijn ontzettend directe en supersnelle freestyle-kites die minder geschikt zijn voor beginners of een rustige vaarstijl.

Niet helemaal mee eens. Ik vaar een setje Vegas 2006 kites 9 - 12 - 16. Mijn vrouw is beginner en vaart altijd een maat onder mij. Als je je depower lekker lang zet, je stuurlijnen op het knoopje het verst van je bar af en je turning speed op SLOW zet is de Vegas prima geschikt voor een beginner of lekker cruisen. Zet je de depower wat korter en neem je de knoopjes wat dichter bij de bar wordt het een ander verhaal inderdaad.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.