Handle pass leach op mystic darkrider 2004

_Choller

Geen avatar

Juni 01, 2006, 15:40:28
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik heb een mystic darkrider 2004 en wil daar een handlepass leach en handlepass safety opzetten.

Zie foto. Ik mis alleen de ringen om hem vast te maken zoals op nieuwe trapezes wel zitten. Ik heb zelf ringen bij de praxis gehaald, maar kan geen schoonmaker vinden die ze erop wil zetten. Ze zijn allemaal bang dat hun naalden breken omdat het materiaal te dik is.

Heeft iemand een tip of al iets anders gedaan. Kan natuurlijk een nieuwe harnas kopen, maar wil eerst kijken of ik hier nog verder mee kan. Hij zit namelijk nog steeds top!
Gerrie

Antwoord #1 Juni 01, 2006, 16:20:54
edit2Rapporteer  
Misschien moet je het ook niet aan een schOOnmaker vragen...........  (grinnik_kitesmiley)
Fré

Antwoord #2 Juni 01, 2006, 17:08:53
edit2Rapporteer  
Idd lekkere trapeze...
Wat ik heb gedaan is een touw gespannen tussen de uiteindes van m'n spreaderbar.
Dan ben je net iets zekerder dat je ringen er niet op een of andere manier eraf
worden getrokken bij een flinke snok (je spreaderbar krijg je niet zooooomaar kapot, hé.)

BTW, al eens onder druk geprobeerd om die safety te trekken die op je wit touw zit?
Bij mij kwam 't spul NIET los! Tenzij met een enorme kracht, die je amper kan zetten
op 't moment dat je 'm ECHT nodig moet hebben. Think about it!
Emiel

Antwoord #3 Juni 01, 2006, 17:20:24
edit2Rapporteer  
je moet een touwtje onder dat ding waarmee je je spreader aantrekt doen en daar dan je leash aan maken
matsoematsoe
Gast
Antwoord #4 Juni 01, 2006, 21:42:05
edit2Rapporteer  
Ik heb het zelfde probleem...als je een oplossing heb gevonden hoor ik het graag van je...want ik heb dit spul dan ook maar niet gekocht ivm het niet kunnen monteren..
Maurits

Antwoord #5 Juni 01, 2006, 23:37:26
edit2Rapporteer  
De oplossing is het antwoord van Emiel. Test eerst in lichte wind in een weilandje of zo kan je kijken of het allemaal goed gaat.
_Choller

Geen avatar

Antwoord #6 Juni 02, 2006, 00:23:36
edit2Rapporteer  
Oplossing van Emiel lijkt mij ook een goede en simpele oplossing. Voordat ik dat ga optuigen alleen nog de vraag aan Emiel of iemand anders die deze manier heeft gebruikt.

Heb je het al vaak op deze manier gebruikt. Is het dus stevig?

Ik vraag dit omdat ik op een ander forum gelezen heb dat dat ding (waar je je spreader mee strakker of losser zet) gemaakt is om krachten vanaf ge spreader op te vangen. Wanneer je een lus gebruikt trekt hij de andere kant op en zou het stiksel van dat ding los kunnen gaan.
tom_beul
Gast
Antwoord #7 Juni 02, 2006, 03:57:07
edit2Rapporteer  
Onder je handle zit toch zoon ringetje? is toch ook niet voor jan piemel. ik heb het niet meer op die mystic leash..

Maar.... heb jij geen windsurf trapeze?
rEwd

Antwoord #8 Juni 02, 2006, 05:31:47
edit2Rapporteer  
waarom zou t een windsurf trapeze zijn?
Emiel

Antwoord #9 Juni 02, 2006, 06:41:01
edit2Rapporteer  
ik heb er een jaar mee gevaren en werkt nog steeds(heb inmiddels andere trapeze maar niet kapot gegaan). kiteloops losgelaten, in de lucht hangend losgelaten kortom alles wat je met een hpleash doet gedaan en niet kapot.
tom_beul
Gast
Antwoord #10 Juni 02, 2006, 13:43:50
edit2Rapporteer  
Citaat
waarom zou t een windsurf trapeze zijn?

1. Verkeerde haak.. bij mystic kitetrapezes zal je een andere haak krijgen

2. Een kite trapeze heeft 2 ringetjes  voor zoon hp touwtje aan te bevestigen!
La Flauwurhman

Antwoord #11 Juni 02, 2006, 14:31:02
edit2Rapporteer  
Dit is gewoon een kiteversie hoor! Check het safetymesje aan de achterkant, die heb je als windsurfer niet nodig!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.