Beginner, Arnhem

Snowman

Juni 02, 2006, 23:32:28
edit2Rapporteer  
2 weken geleden "my first kite" (Nasawing niet meegeteld)  gekocht....  en 't lijkt dit weekend op beginnersweer.

Ga Pinksterzondag/maandag hoofdzakelijk "droog" (vliegeren) oefenen op 1 van de campings langs Veluwemeer.

Woon in Arnhem en ik rijd met auto zondagmorgen heen en kom maandagavond een keer terug.
Zelf tent meenemen.

Wellicht iemand die mee wil ?

Theo

Snowman

Antwoord #1 Juni 06, 2006, 21:29:17
edit2Rapporteer  
Ok me dus beginner

Was zondag en maandag op Veluwemeer (1 van de campings) en heb alleen zondagavond met me nieuwe kite durven vliegeren (en op advies van)  ivm windvlagen en drukte op water overdag. Heb een Cabrinha  CO2 16. Ben maandag maar (met geleende spullen)  gaan surfen (ook leuk !!).

Het vliegeren op zondagavond ging goed en heel relaxed  ook al was de kite niet hard genoeg opgepompt en waren aan beide kanten lijnen gekruisd vastgemaakt  (shame_kitesmiley). Werd geassisteerd door een 14 jarige kennis (55 kg) met 2-3 jaartjes kite ervaring en die kon mooi weg (en terug) met die 16 en een kindersurfboard met amper wind.

Als er nog meer beginners wonen in de buurt van Arnhem (of ergens op route richting Veluwemeer) stuur een PM  ga van de zomer 2006 zeker nog paar keer "zelfstandig lessen".

globe

Antwoord #2 Juni 06, 2006, 22:11:09
edit2Rapporteer  
Beste Theo,

Ik kite zelf altijd op het Veluwemeer (RGV strandje Hoge Bijsschel) Je kunt me altijd een PM sturen. Als het waait ben ik er te vinden. Ik wil je met alle plezier een eindje op weg helpen. Welke camping was je?

Hou wel in je achterhoofd dat het Veluwemeer verboden gebied is voor kiters. Ga dus niet aan de kant van Elburg (bij de vaargeul) klooien. Blijf lekker aan de kant van Nunspeet/Hulshorst.

Als je trouwens ziet dat je lijnen gekruisd zijn ga je dit de volgende keer eerst oplossen voordat je verder gaat oefenen  .

Snowman

Antwoord #3 Juni 06, 2006, 22:29:40
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik wil je met alle plezier een eindje op weg helpen.
Thankz alvast !

Citaat
Welke camping was je?
Oude Pol...

Citaat
Als je trouwens ziet dat je lijnen gekruisd zijn ga je dit de volgende keer eerst oplossen voordat je verder gaat oefenen 

Ja dacht ik en zei ik meteen ook tegen mijn 14 jarige coach (hij had ze voor me vastgemaakt).
"Die lijnen zitten niet goed man eerst ff omwisselen" Maar volgens hem hoefde dat niet (doen we morgen wel !). Verbaasde me wel dat het evengoed makkelijk vliegeren was. Had wel 1 keer een 3-voudige twist (gevaarlijk)maar die heb ik bij de Nasawing ook al paar keer gehad dus dat kwam mij bekend voor . Maar goed 't waaide amper dus kon het allemaal makkelijk houden.
Maurits

Antwoord #4 Juni 06, 2006, 22:40:11
edit2Rapporteer  
Veluwemeer bij de camping kom ik idd ook regelmatig, is best een goede spot, en je kan er staan en met veel richtingen varen.

@ globe welke kites vaar jij? Misschien dat ik je wel een heb gezien...
Naish........what else???

Antwoord #5 Juni 07, 2006, 02:07:06
edit2Rapporteer  
Als je zin hebt en gezellig bent kun je wel een keer met ons mee! We komen uit Arnhem en omstreken!
SebasB
Gast
Antwoord #6 Juni 07, 2006, 02:32:22
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik ben ook op- en rond het Veluwemeer (Horst) te vinden. Ben ook een beginner (heb sinds vrijdag eigen spullen) en lijkt me ook leuk om een beetje samen aan te klooien.
Kunnen we een heel klasje vormen....haha. Laten jullie even weten wanneer jullie gaan?
Gr. Sebastiaan
Utrecht
JER
Gast
Antwoord #7 Juni 07, 2006, 04:14:37
edit2Rapporteer  
Bobby Naish...... Neem meteen alle beginners mee naar de Slufter, is ook een echte beginners spot, Not dus. ThumpDown

Voor de gezelligheid is de overkant beter,....Oostvoorne,....maken deze beginners meer kans op veilig kiten
**kiter**
Gast
Antwoord #8 Juni 07, 2006, 06:27:42
edit2Rapporteer  
ben ook vaak op horst te vinden,maar ben afhankelijk van vervoer (wat ik niet vaak heb), dus mocht je van de zomer nog een plekje over hebben... Ben zelf ook beginner,maar kan inmiddels lekker heen en weer (jeuj!!) varen. Wellicht gezellig.
Snowman

Antwoord #9 Juni 07, 2006, 16:19:35
edit2Rapporteer  
Bedankt voor reacties allemaal.

Als het weer en de wind goed zijn en ik krijg de auto mee "van de vrouw" ga ik zaterdag 17 en zondag 18 juni Veluwemeer camping Oude Pol. Blijf daar zaterdagavond camperen. Voordeel is dan dat je 's avonds rustig kunt leren omdat dan bijna niemand meer op water is en kans op weinig wind groter is en het is dan nog lekker lang licht!!

Stuur tzt PM als je wat wilt afspreken.

Gr, Theo
globe

Antwoord #10 Juni 07, 2006, 17:01:58
edit2Rapporteer  
Veluwemeer bij de camping kom ik idd ook regelmatig, is best een goede spot, en je kan er staan en met veel richtingen varen.

Tsja.... Soms met Raven 2, Soms met Torch 2 maar de laatste tijd veel met Zwart/roze Vegas 2006 kites. Je hebt me vast wel eens gezien. Ik vaar altijd voor Polsmaten/Hoge Bijsschel.
peggyyvette
Gast
Antwoord #11 Juni 09, 2006, 02:49:43
edit2Rapporteer  
Hier nog meer Arnhem. Soms naar Horst maar ook Ijmuiden en andere spots. Altijd leuk om samen te rijden natuurlijk!
massari

Antwoord #12 Juni 11, 2006, 06:44:36
edit2Rapporteer  
Hier een ex-Arnhemmer........ weet iemand toevallig ook of je kunt kiten op de Rijkerswoerdse Plassen? Ik heb altijd in De Laar-West gewoond en heb daar nog familie wonen. Mocht ik dus zin hebben zou ik eventueel op Rijkerswoerd kunnen kiten. Maar ik weet niet of de omstandigheden daar fijn zijn. Vroeger toen ik er nog woonde zag ik veel surfers op de plassen.
dk23

Antwoord #13 Juni 12, 2006, 16:28:33
edit2Rapporteer  
EIJ.....ik kom ook uit arnhem....en ik wil ook wel een x naaer het veluwemeer....kite je ook wel is in arnhem.....zoja waar dan??? ik tot voorheen in de uiterwaarden naast de john frost brug.
maar het gras is nu veel te hoog....niet rilax voor het flyboardeen dus

gr dennis
massari

Antwoord #14 Juni 12, 2006, 19:09:18
edit2Rapporteer  
Naast de John Frost brug? Dus in Arnhemse begrippen: de oude brug?
Kun je daar kiten dan? Is het daar druk? En kun je (voor beginners) daar staan?
Wil het wel een keertje op de Rijkerswoerdse plassen proberen..
niels

Antwoord #15 Juni 12, 2006, 21:49:48
edit2Rapporteer  

Tsja.... Soms met Raven 2, Soms met Torch 2 maar de laatste tijd veel met Zwart/roze Vegas 2006 kites. Je hebt me vast wel eens gezien. Ik vaar altijd voor Polsmaten/Hoge Bijsschel.

he globe zag je vorige keer varen met het vroutje
ze gaat nu wel al lekker he
gr niels (fuel kiter)
Passie

Antwoord #16 Juni 12, 2006, 22:33:29
edit2Rapporteer  
wordt een echte date site.. gezellig:P
JER
Gast
Antwoord #17 Juni 13, 2006, 16:11:40
edit2Rapporteer  
Voor de beginners hier in deze topic, neem 1st uit voorzorg les voordat je blind het water op gaat.

Jullie komen allemaal uit Arnhem, neem dan een lesje bij Kitesurfschool Absolute, die komen ook uit Arnhem. www.absolutekite.nl ThumpsUp

Kdenk niet dat de eigenaar van de Kitesurfschool het leuk vind als er beginners staan te stuntelen op het kitestrandje "Strand Horst".

Nu ik weet dat de ontheffenigs vergunning voor Horst doorgekomen is.
Snowman

Antwoord #18 Juni 13, 2006, 21:32:49
edit2Rapporteer  
Citaat
Kdenk niet dat de eigenaar van de Kitesurfschool het leuk vind als er beginners staan te stuntelen op het kitestrandje "Strand Horst".

Waarom denk je dat
1. Veiligheid ?
2. Lopen beginners in de weg ?
3. Gemis aan inkomsten ?
4. Overige ?

Ik ben dan weliswaar beginner maar ben ook niet helemaal gek. Ga alleen oefenen op gepaste momenten en rustige plekken en zorg altijd daar er iemand bij is  en/of  weet van heeft. Fouten maken moet kunnen want daar leer je uiteindelijk het meeste van zolang het maar geen gekkenwerk is. Ook al neem je les er komt een moment als beginner dat je geen les meer hebt en hetzelf moet doen.

Heb zelf niet eens overwogen om les te nemen omdat het snel oploopt qua kosten en ik het leuker vindt om het zelf te leren en ontdekken liefst met 1-2 andere beginners en met aanwijzingen van gevorderden. Die vrijheid in keuze mag ik hopelijk toch wel hebben ook al is het logisch gezien verstandiger om les te nemen.
niels

Antwoord #19 Juni 13, 2006, 21:45:47
edit2Rapporteer  

Die vrijheid in keuze mag ik hopelijk toch wel hebben ook al is het logisch gezien verstandiger om les te nemen.

Citaat

snowman,

het is leuk dat je ook aan deze mooie sport deel wilt nemen.
maar helaas gebeuren er ook (dedelijke)ongelukken die voorkomen hadden kunnen worden
als deze gene les had genomen inplaats van wat aan te klooien.
met les leer je de gevaren van het spelletje voor jezelf en anderen.
dus als je het voor jezelf niet nodig vind doe het dan voor een ander die wel heel thuis wil komen, en voor het geld hoef je het ook niet te laten wand als je een kite kan kopen zijn die extra eurotjes die je aan een les besteed ook wel op te hoesten.
dus wees verstandig en neem les voordat we weer een bericht moetten lezen over een ongeluk

ik denk dat ik het nu heel netjes heb gezecht dus laten we er nu verder geen woorden meer aan vuil maken maar laten we dit soort mensen proberen te weren van de stranden zodat we onze spots kunnen behouden

gr niels (die nu nog plezier heeft van zijn les)
Snowman

Antwoord #20 Juni 13, 2006, 21:57:34
edit2Rapporteer  
Citaat
dus als je het voor jezelf niet nodig vind doe het dan voor een ander die wel heel thuis wil komen,
Ok hier ben ik gevoelig voor.

Citaat
dus laten we er nu verder geen woorden meer aan vuil maken

Liever niet laten we deze discussie niet te snel afkappen ik sta open voor meer reacties en laat me wellicht overtuigen om x? lessen te nemen.

SebasB
Gast
Antwoord #21 Juni 13, 2006, 23:00:02
edit2Rapporteer  
Ik ben beginner en ben blij dat ik een paar lessen heb genomen. Ik heb veel surf-ervaring maar dit is toch echt wat anders. Voor 250 euro heb je zo'n 10 uur les en dan kun je al redelijk zelfstandig aan de gang. Pas dan kun je een beetje (veilig) aankloten....
niels

Antwoord #22 Juni 13, 2006, 23:09:47
edit2Rapporteer  
neem dan op z'n minst 1 les
wordt de basis uitgelecht mocht het dan niet bevallen kun je tenminste zeggen dat je les heb gehad
jumpie
Gast
Antwoord #23 Juni 13, 2006, 23:21:44
edit2Rapporteer  
Neem gewoon een lesje Snowman bij bovengenoemde school, het zal je veel problemen wegenomen worden die zelfs je vrienden niet weten.

OOIT EEN KITE ZIEN REAGEREN MET VLAGERIG WIND!!

Het windvenster verandert dan continu, je wilt niet weten wat er kan gebeuren als je de feeling niet beheerst, kheb al vele ongelukken gezien en eerlijk gezegd moet het verplicht worden les te nemen, bij aanschaf van de kite al.
Snowman

Antwoord #24 Juni 13, 2006, 23:40:38
edit2Rapporteer  
Ok stop maar heb de "Arnhemmers"  inmiddels al gebeld aan een afspraak voor les wordt gewerkt.

Bedankt voor het advies.

Zal mij leservaringen hier later delen.

Theo

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.