xbow en 40kg, wat is de windrange?

PeeWee

Juni 24, 2006, 17:22:50
edit2Rapporteer  
Hi forumleden,

Na lang aandringen (grinnik_kitesmiley) wil mijn zoon (11 jaar) toch kiten. Hij is al vertrouwd met een trainerskite en weet de grondbeginselen van deze sport.

Hij weegt 40 kg. Ik denk eraan om hem met een 9meter xbow* te laten oefenen (natuurlijk in mijn bijzijn). *De 9m xbow ga ik eerdaags kopen als aanvulling op mijn 12m xbow (vandaar deze insteek).

Nu mijn vraag.
Heeft iemand ervaring met de combinatie 40kg-9m bow? En vooral de windrange. Ik kan me daar met mijn 80kg niet echt een goede voorstelling van maken.

Papa

Geen avatar

Antwoord #1 Juni 24, 2006, 17:27:55
edit2Rapporteer  
ik denk je btr voor jou en jezelf een 7m kan kopen... (weet alleen niet of de xbow er is 7m is) dan heb jij zelf een betere highend en je  zoontje ook.
Denk dat hijk een range met een 7m heeft van 12/13 knp tot hoe hard hij durft te gaan. Want op het water met een beetje techniek kan je een kite lang doorvaren...
rikjonker

Antwoord #2 Juni 24, 2006, 18:37:04
edit2Rapporteer  
Als je met 80 kilo met een 9 xbow van 16-30 knopen (gemiddelde wind kan varen), kan je zoontje 11-21 knopen varen (simpel reken truukje). Als je met 80 kilo van 18-32 kan varen, kan hij van 13-23 knopen. Als jij met de 9 van 15-28 knopen kan varen, kan hij tussen 10-19 knopen varen. Hoop dat je nu een idee hebt.

Rik (uitgaande dat jullie qua techniek even goed zijn en zijn boardje ook op zijn gewicht is aangepast)
TomTom
Gast
Antwoord #3 Juni 24, 2006, 21:47:20
edit2Rapporteer  
Ik zou zeker voor een 7 gaan! Sluit prima aan op je 12 en is ook voor je zoontje een stuk veiliger als de wind toeneemt!
michiel v geel

Antwoord #4 Juni 24, 2006, 21:48:18
edit2Rapporteer  
als je hem hebt gewoon bij het oplaten zijn trapeze voor de zekerheid vasthouden dan kan er weinig gebeuren als er 120kg aan hangt doe ik ook met high wind (50kg)
Tom

Antwoord #5 Juni 24, 2006, 23:35:24
edit2Rapporteer  
ik zou geen 7 nemen ,, te groot gat voor jou!
Maar begin met die 9 gewoon met zeer weinig wind en langzaam opbouwen, fuck cijfertjes als je met 0 begint kom jeer vanzelf veilig achter.
Of geef hem anders een lesje bij een iko school, kan je kijken met welke maat die dan staat etc
PeeWee

Antwoord #6 Juni 25, 2006, 03:44:20
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de respons tot nu toe.

Ik zal zwaar in overleg met mijn vrouw gaan over de te volgen tacktiek schater. Met andere woorden. Ik ga de richting van een 9m op en ga langzaam opbouwen vanaf een knoopje of 13. Iin ieder geval een windsnelheid waarbij mijn zoon genoeg wind heeft om te voelen wat de kite doet. Dus niet te weinig wind waarbij je constant moet opletten of de kite niet uit de lucht valt.

Gezien zijn triple en multiloops met de trainerkite zal hij mij binnenkort wel leren hoe ik een 360 moet springen (grinnik_kitesmiley).
Rippey

Antwoord #7 Juni 25, 2006, 08:35:50
edit2Rapporteer  
Hey PeeWee!

Jaja, een kite voor je zoontje...
Wat je al niet verzint om er zelf weer wat spulletjes bij te kopen!

MZzzl
PeeWee

Antwoord #8 Juni 25, 2006, 12:34:02
edit2Rapporteer  
Hi Rippey,

praat (schrijf) me nu niet weer een schuldgevoel aan  schater. Dit keer snijdt het mes echt aan twee kanten. Scott wil het toch gaan proberen  ThumpsUp

By the way, ik ben blij dat er een paar dagen geen wind staat. Afgelopen woensdag al na een half uurtje van het water omdat ik weer last kreeg van linker arm  (huilen_kitesmiley). Ook mijn voorbereiding op de cristal alp zit door een opspelende knieblessure weer op een dood spoor. Ik zit dus "lekker" in de lappenmand. ThumpDown
T2K
Gast
Antwoord #9 Juni 25, 2006, 14:09:41
edit2Rapporteer  
Ik zou eerst eens les nemen !!! 
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.