GlennVegas
Gast
|
wat doet iedereen toch moeilijk... boek gewoon die extra kosten... €60,- .... je kan een kiteboardbag gewoon aangeven... en elke maatschappij heeft er een eigen kostenplaatje voor... gewoon betalen voor retour en helemaal geen gedonder......
|
|
|
svenpronk
|
He ik ben met Martinair naar Egypte geweest, voordat ik incheckte liet ik mijn kitebag (1 board,2xkites en 2xsurfpak 2xtrapeze enz) insealen. Daarna vroegen ze bij de bali wat voor spullen het waren en dan met een stalen gezicht zeggen dat het golfspullen zijn dan maken ze er geen probleem van en ze gaan ook niet de seal van je bag halen! suc6
|
|
|
Brenkie
|
Trek wel ff een golf outfit aan als je hieraan begint (grinnik_kitesmiley)
Je kan natuurlijk ook een kite golftas kopen, pro-limit en Naish hebben ze beide in de collectie.
Dan is het golf verhaaltje absoluut geen probleem. (hangloose_kitesmiley)
Ik heb zelf ooit mijn windsurfspullen voor nop meegekregen (40 kg extra!!), net doen of je neus bloed.
Ik heb met een stalen gezicht ingechecked, en het mocht zo mee. (ook mazzel misschien)
Enne... zoek de meest vriendelijke en beinvloedbare stewardess uit als je ergens aan de bali gaat staan. (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
MrRippey
|
Mijn laatste ervaring is dat je door Martinair aardig genaaid word, in mei naar Egypte (El Gouna) geweest met zijn drieeen. Van te voren aangegeven dat we allemaal kitespullen meenemen, en op internet gelezen dat je 80 euro moest dokken voor je spullen. Wij dus al onze kites in de normale bagage en netjes onder de 20 kilo. En met zijn drieen een boardbag met 3 boardjes en trapezes, totaal 15 kilo. Dus wij dachten dat is mooi geregeld we betalen gewoon 1 x maal die 80 euro.
Maar mooi niet die muts achter de balie, zo 3 maal een kiteboard is 240 euro aub. Wij natuurlijk vol in discussie maar geen eer aan te behalen, in de regels staan 80 euro per kiteboard. We konden haar rode pakje wel over de oren trekken! (angry_kitesmiley) (angry_kitesmiley)
Over het afmetingen verhaal zij ze zelf dat het niet te halen valt dus daar keken ze niet naar! Ik zou gewoon die 80 euro accepteren als ik jou was zeker als je 4 maanden gaat.
|
|
|
FLOF
|
Ja Rippey, heb je die brief nou al geschreven naar MartinAir? Ik krijg nog € 53,33 van je!
@ SvenPronk, damn, goed idee!!! Dat doe ik volgende keer ook!
|
|
|
AnalogePixel
|
Schrijf een met ounten en komma's, dan is je verhaal makkelijker te volgen.
|
|
|
FLOF
|
Schrijf een met ounten en komma's, dan is je verhaal makkelijker te volgen.
Ounten? Dan begrijp ik er helemaal niets meer van (grinnik_kitesmiley) . Maak me overigens meer zorgen om alle spel- en schrijffouten....
|
|
|
Maurits
|
Om het helemaal af te maken ver vang je je extra lijnen voor een setje golfballen hehe
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik ben nu al 6x met mijn spullen op verschillende locaties over de wereld geweest. Nog nooit heb ik hoeven betalen, wat niet wil zeggen dat het zonder gezeik gaat iedere keer. Beste is om gewoon niet te zeggen dat het om een (surf)board gaat. Zolang je die link niet in hun mond legt kunnen ze niet veel. De afwijkende bagage voorschriften zijn nog steeds voor veel maatschappijen een grijs gebied. Een aantal maatschappijen heeft kiteboards er al bij staan. Ze zien dit puur als extra inkomsten. Een golftas mag immers vaak wel gratis mee, en is veel groter en zwaarder! (behalve bij de KLM tegenwoordig!) het helpt door naar een bestemming te gaan waar niet een hele rij met kitebags staat in te checken. Maar ook ik ben naar El Gouna, Cumbuco en Tarifa geweest. El Gouna > vlieg met die egyptische maatschappij. Wel service, maar boardjes gratis mee! Voor overige bestemmingen, om gezeik te voorkomen van tevoren afwijkende bagage opgeven. Ik kies ervoor om niet te zeggen dat er ook een board inzit. Een parapent of kites doen het goed. Nadeel is als je schade krijgt door de vliegmaatschappij kun je wel echt gezeik krijgen. Dat is het risico. Echt belachelijk overigens 3 x 80 pleuro voor 3 boardjes. Een bewijs dat het een melkkoe is. Overigens al eens eerder op tafel gegooid: De Duitse NKV gaat de discussie aan met nationale luchtvaartmaatschappijen: daar is het bij veel maatschappijen nu duidelijk wat je mee mag nemen, en zelfs veelal gratis. KNV?
|
|
|
svenpronk
|
@brenkie, toen ik zei dat ik ging golfen maakte ik met mijn handen een golf beweging erbij om het extra goed te laten overkomen
|
|
|
Passie
|
sven pronk a.k.a Tiger Woods.
Maar wel relax dat het je gelukt is. Ik heb ook nog nooit hoeven te betalen voor mijn kitespullen. Ben dan ook nog maar 2 keer weg geweest. Egypte,Fuerteventura. Maar toch. Gewoon gezegt dat het surfspullen waren
|
|
|
GJ2
Gast
|
Inchecken als golfbag!!! Code voor kite spullen staat nog niet in het systeem. (KLM/Air France)
Aanmelden via het reisbureau dat je een extra tas hebt, dan weten ze het dan kunnen ze het niet weigeren (althans dan komt het bijna niet voor enne ruim vooraf inchecken, dus echt 3 uur)
|
|
|
AnalogePixel
|
Ounten? Dan begrijp ik er helemaal niets meer van (grinnik_kitesmiley) . Maak me overigens meer zorgen om alle spel- en schrijffouten.... Oh ja, lekker slim... Commentaar leveren op anderen en er zelf niets van bakken.
|
|
|
AnalogePixel
|
@GJ2:
Ik vlieg in september met AirFrance naar Shanghai. Ik heb m'n spullen nog niet opgegeven...handig om wel te doen??
|
|
|
Tom
|
Dus maar gewoon even aanmelden bij het reisbureau en hopen op 80euro ?? Ik kan het wel gooien op golfspullen maar dat geintje zullen ze onderhand al wel door hebben. Ik vind het zo vreemd dat die maatschappij het zelf niet eens weet inderdaad een heel grijs gebied wake-kiter. He want ik denk dat ik een bag neem van 160, kan die niet gewoon over de band ?? dan word het net zo behandeld als een koffer,?!
|
|
|
MrRippey
|
Bag van 160 kan zeker niet over de normale band, die zal over de speciale band gaan voor grotere bagage!
|
|
|
Flag
|
Gewoon zeggen dat je campingspullen of iets dergelijls in je boardbag hebt zitten... Zo is he tbij mij al vele malen gelukt om zonder extra kosten mijn spullen mee te nemen... Je moet het ook niet van te voren aanmelden... Nooit het woord surf noemen, want dan gaan de euro's bij hun vallenn
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Die tip van Flag is idd. ook een goede. Dat doen vrienden van mij ook! Soms past een kitebag wel op de band (160cm niet idd.). Maar dat zou ik zowiezo nooit doen, want je wilt niet weten wat voor weg je bag onder de grond op schiphol aflegt. Kijk maar eens hoe je nieuwe koffer er na 1 vlucht al uitziet.
Naar wat ik begrepen heb is het aan de baliemederwerker zelf om PER GEVAL zelf de regels te hanteren. M.a.w. staat jou gezicht hem of haar niet aan, trek je portemonee maar...
Klinkt heel onrechtvaardig, maar aan de andere kant als het vast lag moet je in een land als Nederland overal voor betalen. Zoals ik al zei moet je sinds kort bij de KLM ook betalen voor golfspullen.
|
|
|
Flag
|
En als je de keuze uit meerdere balies hebt, moet je ook even checken wie er achter de de balie zit... Want het verschilt heel erg per persoon... Laatst naar Rosas konden wij kiezen uit een man en een vrouw, en die vrouw maakte inderdaad nergens een probleem van.. Ze zei zelfs tis maar goed dat je bij mij aan de bali staat want mijn buurman had niet zo tolerant geweest denk... Maar gewoon aangeven dat je campingsullen, duikspullen.. of wat dan ook in je bag hebt... je moet alleen wel binnen de 160cm blijven dat scheelt al een hoop...
|
|
|
Buster
|
Uit mijn ervaring mag je 2 keer 30 Kg meenemen naar Amerika. Ik heb het 1 keer opgegeven als 'sports equipment' als snowboard (nix extra betalen). Vanuit Cuba ging ik met mijn board in mijn kite-bag. Stond ik bij de incheck-balie met nog 2 euro in mijn zak (credit-card en bankpas accepteren ze niet in cuba), dus ik maar hopen dat de dame achter de balie ze er niet over zou gaan zeiken, zegt de desbetreffende dame: "Zijn dat vis-spullen, meneer?.... Dus ik "Ja, natuurlijk zijn dat vis-spullen"...
|
|
|
AnalogePixel
|
't lijkt wel een mop.... hahahaha (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
FLOF
|
LOL @ Analogpixel Overigens supertip van Buster. Volgende keer dat ik incheck voor El Gouna, zeg ik gewoon met een stalen gezicht dat er een snowboard inzit! kijken of ik er mee weg kom. @ Wake-kiter: ik heb dus een rotkop? Bedankt he! (grinnik_kitesmiley) Overigens klopt het wel een beetje (ja nee, niet van die rotkop natuurlijk) maar de dame achter de balie hield voet bij stuk en we moesten € 240 neertellen, maar bij het afleveren van de tas bij de band zei die dame daar dan weer dat dat belachelijk was. Zij is het nog wel gaan proberen te veranderen, maar kon niet meer. DUs: ff goed checken bij wie je incheckt (kiss_kitesmiley)
|
|
|
Tom
|
oke, 1. chille dame vinden achter de bali 2. niet groter dan 1.60m 3. nooit zeggen dat het ''Surf''spullen zijn, gewoon sport uitrusting ?! 3. Altijd lief lachen en ja knikken 4. Optijd zijn, zijn ze vaak wat makkelijker Kort samengevat, mis ik nog iets? genaaid worden voor 240 ... diep triest
|
|
|
Flag
|
Ja en als ze echt heel moeilijk gaan doen, en het is al druk... Moet je gewoon zeggen dat je de supervisor er bij wil hebben... Soms heb je dan het geluk omdat het al zo druk is dat ze daar al helemaal geen zin en tijd voor hebben, dat ze je dan toch gelijk geven...
|
|
|