Raymond
Gast
|
Hoi Hoi allemaal. Voordat ik met al mijn spullen op vakantie ging had ik ook het idee dat ze me zouden chargen met extra kosten. Zonder enig idee ben ik gewoon met me Golfbag van Mystic naar Schiphol gegaan 150cm. eenmaal aan de balie gekomen vroeg ze mij wat ik in me tas had en antwoorden me kitespullen. Vervolgens heb ik moeten uitleggen wat dat is. Na de uitleg kon ik gewoon me tas afgeven bij afwijkende bagage, en heb geen cent moeten betalen. Ik vandaag net terug van 2 maanden thailand heeeeeeeeeeerlijk niet al teveel wind maar lekker cruisen van eiland tot eiland is gewoon heerlijk. Kortom vele maatschappijen hebben nog niet echt regels hiervoor en denk dat het belangrijkste punt is om alles op te lossen met een glimlach en lullen als brugman dan komt alles goed. Ben met China Airlines, Martin Air, United Airlines, Thai Airways, KLM naar verschillende delen van de wereld geweest met me spullen de enige maatschappij waarbij ik moeilijkheden had was United Airlines naar Miami. Reizen naar USA willen ze zowieso alles al van je weten. Dus dat kan je problemen opleveren maar nogmaals ook dit probleem ging gewoon zonder betalen door maar dat kwam omdat ze in Orlando Int. airport gingen zeuren en ik met het verhaal kwam waarom nu wel en op de heenweg niet betalen ???????? daar kon de betreffende balie medewerker inkomen en liet me gaan. Kortom gewoon zeggen dat er kites inzitten. Heb je wel is gasten gezien die paragliden die pipo's hebben tassen 2 x al dan niet 3 x zo groot dan ons. jhhahahah. GEWOON GAAAAAAAAAAAAAAN zou ik zeggen geld speelt geen rol als het om fun gaat en zeker kiten in Maimi is gewoon . Oh en voor de mensen met punten komma's spellfouten geneuk hahah ligt nog aan me jetlag...... laterzzz gasten.
|
|
|
Passie
|
oke, 1. chille dame vinden achter de bali 2. niet groter dan 1.60m 3. nooit zeggen dat het ''Surf''spullen zijn, gewoon sport uitrusting ?! 3. Altijd lief lachen en ja knikken 4. Optijd zijn, zijn ze vaak wat makkelijker Kort samengevat, mis ik nog iets? genaaid worden voor 240 ... diep triest beter kom je te laat:P.. en dan gewoon snel die dingen daar neer gooien.. en 'm dat vliegtuig in peren. dan gaan ze denk ik niet meer moeilijk done hoor
|
|
|
Nicolas
|
Waarom moet men eigenlijk voor surf spullen betalen, en niet als er bijvoorbeeld golfspullen in zitten? Dat is toch discriminatie..
|
|
|
reinout
|
ik ga vrijdag weg en ben ook heel benieuwd wat ze ervan gaan zeggen, ik ga maar gewoon proberen de domste uit te zoeken en dan hopen dat het lukt.
|
|
|
hollandkiter
|
Volgens mij nooit van te voren opgeven dat je met een extra kite-tas komt. Dan staat dat in de computer vermeld en dan moet het personeel wel de rekening presenteren!!
Tot nu toe voor noppes spullen mee genomen!!
|
|
|
|
PeeWee
|
In oke, 1. chille dame vinden achter de bali 2. niet groter dan 1.60m 3. nooit zeggen dat het ''Surf''spullen zijn, gewoon sport uitrusting ?! 3. Altijd lief lachen en ja knikken 4. Optijd zijn, zijn ze vaak wat makkelijker Kort samengevat, mis ik nog iets? genaaid worden voor 240 ... diep triest beter kom je te laat:P.. en dan gewoon snel die dingen daar neer gooien.. en 'm dat vliegtuig in peren. dan gaan ze denk ik niet meer moeilijk done hoor Inderdaad liever iets later. En gewoon moeilijk doen als je zo'n k*t chagrijn treft en gewoon naar de supervisior stappen. Heeft ons ook al eens een keer door het oog van de naald laten kruipen. Lukt het niet dan het lot dragen als een man en gewoon lachend dokken.
|
|
|
efgeha
|
Laatste keer was naar Hurghada, met Transavia, zij hebben ook allerhande regels, had m'n spullen in een snowboardtas, dus veel te lang. Werd me gevraagd wat erin zat, ik zeg wakeboard. "weet u dat u daarvoor moet betalen?" ik zeg "ja als het langer is als 150cm....." "is het dat ook?" , ikke: "volgens mij niet....." Toen kon het weer zo mee, wel de tas in zo'n karretje moeten zetten bij de kinder-buggy. Trouwens, onze overige tassen waren allemaal te zwaar, evenals m'n tas met kitespullen, maar we hoefden geen overgewicht te betalen. Vorig jaar naar Turkije ook geen problemen, met dezelfde snowboardtas. Zelfs naar Maui geweest met een windsurfboardbag als extra bagage, ook geen probleem, maar als op zo'n reis je bagage eenmaal is ingecheckt wordt het meteen doorgecheckt tot je eindbestemming. Dus een beetje mazzel en gefakete onnozelheid helpen wel, maar misschien ben ik de volgende reis wel keihard aan de beurt met m'n zooitje, wie weet........
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
Prima , maar kitespullen zien ze daar niet over maar onder kleine surfboards, kosten 80eu per retour tot 165m.
Dan ben je er dus niet 165 zien zei niet als max 165 lang !! Nee alles opgeteld, LxBxH bv 65x50x50 !
OK Tom. Hier dan het antwoord wat je zoekt + ook zelf had kunnen lezen op: http://www.martinair.nl/: - Voor een stuk bagage dat de maximale afmeting of gewicht overschrijdt, zal extra kosten in rekening worden gebracht en zal niet voor transport worden geaccepteerd alvorens hier toestemming voor is verkregen. - Met uitzondering van kennels, muziekinstrumenten en rolstoelen is het maximale gewicht en afmeting beperkt tot maximaal 32 kg (70 lbs) en 406 cm (160 inch) (L+B+H). [/color] Je bagage mag dus 1,58 L(max. afm.) + (4,06 - 1,58) voor de B + H zijn... duidelijk??? Nu ga je natuurlijk zeggen: - Een mini surfboard (incl. wave, body, boogie, kite or wake board) met maximale afmetingen van 165 cm (65 inch) = (LxBxH), met een gewicht t/m 23 kg (50 lbs), wordt als een stuk bagage met totale afmetingen van 158 cm (62 ich), beschouwd ongeacht de werkelijke afmetingen... Maar: - Op surfboards, die groter zijn dan 165 cm (65 inch) en/of zwaarder dan 23 kg (50 lbs) zijn de normale procedures en overbagagekosten van toepassing Dus: Als je ervoor zorgt dat je bag precies 1,65 lang is en je zegt dat het een (golf)surfboard is, kun je je beroepen op de normale procedure, zoals eerder beschreven dus. Let op: Hij telt mee als bagagestuk, dus het gewicht telt ook mee... Mochten ze er niet intrappen kan je altijd nog betalen. Verder denk ik dat je je met meerdere reisgenoten geen zorgen hoeft te maken over het gewicht met 46 KG per persoon. Prettige reis By the way: ik ben 3x naar Brasil geweest, en 3x geen kosten omdat ik zei dat het een golfsurfbord was. Die lui hebben een lijst liggen en die kijken gewoon op deze lijst: een golfsurfboard? OK!
|
|
|
Tom
|
Ten eerste allemal super bedankt voor jullie reacties ik ben gaar en versleten dus ga er morgen even goed voor zitten voordat ik hier nu allemaal weer onzin post. Alleen even 1 opheldering , Bees, 165 zien hun niet als een tas van max 165. Ik heb gebeld en wat hun doen is lengte + hoogte + breedte !! dus bijvoorbeeld 1meter bij 40cm bij 25 , dat is 165 !! ik ga nu ff pitte
|
|
|
reinout
|
tom dat kan haast niet, niemand kan met die maten zijn spullen meenemen.
|
|
|
Tom
|
Dat werd mij verteld .. ik dacht bij 165 ook gewoon de lengte, blijkt dus niet zo te zijn. PS denk de bag van prolimit te kopen de 150 of 160 . daar ben ik nog niet over uit
|
|
|
reinout
|
ok. Bij KLM mag je gewoon tot 165 cm en daarna komen pas extra kosten, maar kitesurfen moet je zoiezo al betalen. Wat past er allemaal in die kitebag?
|
|
|
Tom
|
ik hoop op: torch 8, 12 Co2 17 (2004) pak shorty trapeze pomp 3barren
|
|
|
reinout
|
zozo wordt flinke tas
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Volgens mij nooit van te voren opgeven dat je met een extra kite-tas komt. Dan staat dat in de computer vermeld en dan moet het personeel wel de rekening presenteren!!
Tot nu toe voor noppes spullen mee genomen!!
Dat is zeker niet waar. Het enige wat dan in de computer staat is dat je met afwijkende bagage zult inchecken, met omschrijving "x" (wat jij ervan gemaakt hebt) Er zit nl. een risico zonder aan te melden op het vliegveld verschijnen. Als je bijvoorbeeld naar Egypte vliegt, en er zit een hele duikclub in met uitrusting. Dan mogen ze jou spullen weigeren door de afmetingen. Past er niet in. Heb wel eens ergens eerder gelezen dat iemand dit overkomen was. Kleine kans, maar waarom zou je het risico nemen? Een telefoontje is alles! Onthoudt wie je gesproken hebt. Altijd handig als die ja heeft gezegd, en aan de balie zit een chagrijn!
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
ik geef het wel altijd gewoon aan... weet je waarom... ik heb een eigen koffer die vol met stoere kleding zit en wat make-up spullen ofcource... hoe krijgen jullie daar in hemelsnaam kitespullen bij... .. want de meeste hier die nemen alleen een plankie meej... dus ik neem aan dat ze dan hanessen met een kite als handbagage en een kite in de eigen koffer... nou ik zal je zeggen handbagage is bij mij veel eten ... en dat soort zooi... ik had vorig jaar mijn mystic kiteboardbaggie lekker aangegeven 60 euro retour betaald geen gezeik... en dat ding woog dus 39KG.. en mijn koffer 22KG... dus jaa.. toedels
|
|
|
xray
|
Net terug van Fuerte met Arke Fly. Die hebben duidelijk regels en boven je totaal gewicht is het dus gewoon dokken. In mijn geval dus 75. Terug zo leert mijn ervaring is er nooit en nergens een probleem! ;-)
|
|
|
aap
Gast
|
Boek je spullen gewoon als surf-kite spullen dan moet je extra betalen maar je hebt geen gezeik op het vliegveld. Met een gerust gevoel op vakantie is veel beter (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Boek je spullen gewoon als surf-kite spullen dan moet je extra betalen maar je hebt geen gezeik op het vliegveld. Met een gerust gevoel op vakantie is veel beter (grinnik_kitesmiley)
hehe... eindelijk iemand verstandigs in de kudde maarja... Nederlanders willen graag hebbe hebbe hebbe maar niks betalen whahahahaha
|
|
|
djb
|
wat doet iedereen toch moeilijk... boek gewoon die extra kosten... €60,- .... je kan een kiteboardbag gewoon aangeven... en elke maatschappij heeft er een eigen kostenplaatje voor... gewoon betalen voor retour en helemaal geen gedonder...... de kosten buiten europa zijn 160 euro ik had dit ook toen ik naar bonaire ging met een boardback van 130 met alles erin ook mijn kleren en kite mee nemen als handbagage ik zat onder het gewicht en nog deden ze moeilijk. ik kreeg wel voor elkaar dat ik de helft van de prijs mog betalen....de terug reis moet je weer betalen maar vaak in het buitenland doen ze minder moeilijke toen mog mijn tas gewoon mee.... conclusie schiphol enz. doen erg moeilijk met dit soort dingen. je kan ook zeggen dat er een wakeboard in zit dan betaal je ook al een stuk minder...hoe dit kan mag joost weten maar ik weet het niet.
|
|
|
tom@work
Gast
|
Hoe kan het toch zo.. Iedereen ze eigen story .. Die gasten weten echt niet wat ze willen ook.. Had Martin air maar gebeld kreeg ik zo'n juf aan de telefoon van de bagage (dan zou je toch denken dat ze er ook daadwerkelijk iets van af zouden weten toch?) Mooi niet .. ze wist het niet !!!!! en nu word het gokken wat te doen ik kan niet al jullie mogelijke oplossingen doen .. 160eu per enkeltje vind ik wel errug veel!
|
|
|
robin..
|
ik had het zelfde probleem ik had gewoon gezecht dat het me sport spullen zijn toen kon die gewoon mee.
ze hadden me ook al gewaarschuwt in de winkel voor dat probleem
|
|
|
sinasplank
Gast
|
Onlangs heb ik telefonisch contact gehad met de klachtencommissie ten aanzien van een bedrag van 80 euro dat ik naar mijn idee ten onrechte heb moeten betalen, vanwege bagage dat groter zou zijn dan toegestaan. Een medewerker van uw klachtencommissie heeft mij na het aanhoren van mijn verhaal in mijn gelijk gesteld en aangeraden de klacht per brief toe te lichten.
Op 18 mei 2006 vloog ik met Martinair naar vakantiebestemming Egypte . Bij het inchecken werd mij gevraagd hoe groot mijn bagagepakket was, hetgeen een kiteboard betrof. Het board is 130 cm lang en het pakket is inclusief travelbag 140 bij 40 cm. De grondstewardess ging vervolgens de bagage opmeten met een papieren meetlint van Ikea (1 meter lang) nota bene en gaf te kennen dat wanneer de bagage groter zou zijn dan 165 cm, ik een bedrag van 80 euro moest bijbetalen. Het opmeten deed zij alsvolgt: lengte + breedte + hoogte en kwam vervolgens op formaat uit dat groter was dan 165 cm.
Ik heb hiertegen geprotesteerd, maar omdat de stewardess aardig gepikeerd was en ik mijn vakantiestemming niet wilde bederven, heb ik ervoor gekozen om de 80 euro te betalen, hoewel ik er wel sterke twijfels bij had. Na een heerlijke vakantie heb ik op de website van Martinair informatie opgezocht ten aanzien van afwijkende bagage en de extra kosten die daaraan verbonden zouden zijn.
Tot mijn verbazing, of eigenlijk niet, stond er op de site vermeld dat wanneer afwijkende bagage groter is dan 165 cm er een bedrag van 80 euro (retourticket) bijbetaald moet worden. Er stond 165 cm en geen 165 cm3, dus geen lengte + breedte + hoogte.
Ik neem hierbij aan dat ik ten onrechte 80 euro heb moeten betalen en wil hierover en over het gedrag van de grondstewardess een klacht indienen. Helaas heb ik geen naam van haar, maar ik kan u vertellen dat zij een medewerker van Martinair achter de balie aan het begeleiden was. Deze dame droeg ook een pak van Martinair.
deze brief is nu in behandeling bij martinair,....maar kosten me wel 2 vakantie dagen afkoelen dat allemaal door z'n rode schooljufvrouw die mij even de les ging lezen en iedereen met nog veeeel grotere bagage door lied.
|
|
|