Jasper
|
Ik vind het goed op deze manier!! Als je nou pas lid kan worden van een vereniging als je les hebt gehad, of aan kan tonen dat je over de basis beschikt is het helemaal goed!
|
|
|
ErikB
|
Ik vind dit ook een prima idee. Verwacht ook dat meerdere gemeentes dit voorbeeld gaan volgen.
|
|
|
drifter
|
Hehe, eindelijk snappe ze het. De oplossing voor alle problemen.
|
|
|
thiazzz
|
maar wel een gedoe zeg... eerst naar de gemeente...pfuffffff... en als je nu op zondag daar bent? Uit welke krant komt dit?
|
|
|
Joren
|
uit de leeuwarder courant, ben trouwens wel benieuwd wat die drie delen van het noordzeestrand zijn, hopen dat 1 daarvan voor Nes is, daar kom ik vaak...
|
|
|
drifter
|
zal je toch zeker maar een keer hoeven doen? Zodra je een bewijs hebt en je gaat kiten, kunnen ze mooi controleren wie mag kiten en wie niet.
|
|
|
jaapd
|
Volgens pdf-je op www.ameland.nl moet je 8 weken van te voren je ontheffing al aanvragen. Dat vind ik wel erg vroeg! Gaat in na publicatie in lokaal gemeenteblaadje, weet iemand wanneer dit gebeurt (is)?
|
|
|
Marco Mosterman
Gast
|
vorige week woensdag was dat, geldt dus nu al...
|
|
|
thiazzz
|
shit man, ik kom er best vaak, maar even een weekendje spontaan kiten daar zit er dus niet meer in. Eerst 8 weken van te voren een aanvraag doen...hopelijk kun je het dan schriftelijk aanvragen en gelukkig is het 1 jaar geldig... maar hoe zit het met iemand les geven? dat kan dus niet?
|
|
|
|
kabouter plop
Gast
|
lijkt mij echt een hele slechte regeling, is dit bedacht door een ambtenaar of in samenwerking met plaatselijke kiters? de helaas echt zware ongevallen zijn juist gebeurt met geoefende kiters, en als je lid van een club ben wil dat nog niet zeggen dat je kan kiten en ik weet uit ervaring hoeveel mongolen er bij een club kunnen zitten dus als dat de maatstaf wordt? en wie gaat dit controleren? hopelijk komt er in workum wat beters!
|
|
|
drifter
|
het beste zou zijn een soort certificaat waar je een examen voor moet afleggen. De regeling is toch goed, mensen zijn gewaarschuwd op het strand en de kiters zittten dan niet meer overal.
Net als in noordwijk. Een strand van 13 kilometer, met 1 kiteplek. De mensen hoeven daar toch niet te komen, de hebben de andere 12 kilometers tot hun beschikking.
|
|
|
Emiel
|
terschelling is tog veel gaver
|
|
|
Marco Mosterman
Gast
|
Dit is een stukje uit de APV waarin de lokaties worden aangegeven. De hele APV vind je hier http://www.ameland.nl/prod/ameland/ameland.nsfArtikel 6 Locatie De ontheffing is alleen geldig voor het Noordzeegedeelte tussen de strandpalen 17 en 19 en tussen de strandpalen 8.300 en 11.500 en tussen de strandpalen 3 en 5. Buiten de aangegeven Noorzeegedeelten is het niet toegestaan om te kitesurfen. Ook het aan- en afvoeren van de materialen, benodigd voor het kitesurfen mag alleen tussen deze strandpalen. Mocht je vragen hebben hierover, stuur even een mailtje.
|
|
|
Hans Swellengrebel
Gast
|
Een dagje Ameland is niet echt realistisch. Tegen de tijd dat de boot arriveert kan je alweer terug. En de ommelandse reis voordat je bij de boot bent, pffffffffffffff.... Toch is Ameland één van de parels van de wadden. Een bezoekje meer dan waard. Maar ja, als je nu niet meer dan een dagje over hebt, wat dan? Dan ga je vliegen. En omdat ik dat volledig belangeloos doe (mijn belang is het plezier, wat ook ík eruit haal) kan je nu goedkoper vliegen dan ooit. Kijk op http://www.swellengrebel.info/ameland_is_uniek.htm voor de foto's.
|
|
|
senne-smid
Geen avatar
|
heey ik heb een vraag ik ben net begonnen met kiten en ik ga naar ameland op vakantie is het goed om het daar te oefenen of is het te gevaarlijk stuur je reactie naar senne.smid@zonnet.nlsenne smid (14jaar)
|
|
|