De foto's van mij gemodificeerde aanwinst.

Wimt

Antwoord #125 November 02, 2006, 00:29:48
edit2Rapporteer  
ben ik dan de enige die leest dat wimt een bijna-ongeluk had, maar gelukkig'liep het goed af'

laat het ff duidelijk zijn dat jij door je eigen creaties anderen in problemen kan brengen/brengt..
pruts wat je wilt, maar betrek anderen er niet in

Bopmorn is tot nu toe de enige `prutser`zoals ik, die hieraan begint, nog nooit heeft iemand mij nadere info gevraagd. De rest heeft gewoon geld zat, is wat minder inventief en zoekt gemak en laat liever die chineesjes een extra kite maken tegen een hongerloon.

Vergeet bovendien niet dat het hier om een bow kite gaat, heel wat veiliger dan de meeste 2004 kites, waar de meeste low-budget-beginner-kiters mee kiten. En beter met een kleinere eigenbouw kite kiten, dan te lang doorkiten met een te grote goede kite, omdat je die kleinere kite dus niet had.

En bedankt dat je het waardeert Bopmorn. Laat dus wel graag weten hoe het zich ontwikkeld.
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #126 November 02, 2006, 01:35:02
edit2Rapporteer  
Ja zal ik zeker doen, ben nu nog aan het uitdenken hoe ik het wil gaan doen ivm trechtermodel
waarshijnljik ga ik de enalaatste strut een beetje innemen en dan tussen del laatste strut een heleboel, zodat hij toch een kromming komt, wnat dat vind ik wel mooi en dat doe ik dan aan weerzijden
dan zit ik allleen nog met dat hij mischien niet genog kormt en dat k dan me depowerlijnen heel lang moet maken voor dat ik hem 100 procent kan depoweren maar dat moet ik ngo ff uitdenken. ik ga wel een conventionele bow nabouwen denk ik zonder tomingen, met alleen 4pigtails en miss nog een tussendraad tussen de le

ook wil ik jou idee van die latjes proberen, ik heb hier nog heel veel latten liggen van carbon uit surfzeilen, en ik heb hier ook een digi cam dus ik houd jullie zeker op de hooogte, dan maak ik wel me eigen topic(De foto's van mijn gemodificeerde aanwinst van Bopmorn ThumpsUp Joepie)

Maargoed eerst wil ik ngo ff kijken of het deze maand nog gaat waaien voor ik de schaar in me kite zet, ik heb namelijk maar 1 kite, dit lijkt me een mooi winterprojectje.

En miss wil ik nog een draad op de trailing edge maken dat ik dor catroletjes samen kan trekken e ndat hij dan achteruit vliegt, dit is vogls mij  van cabrinha.

ListenToMe
Brenkie

Antwoord #127 November 02, 2006, 03:00:22
edit2Rapporteer  
Kerel, met alle respect, maar dit ga je toch niet met je enige kite doen?

Ik snap dat het modificeren van vliegers jullie aantrekt, het verbeteren van de vliegprestaties van je kite is leuk om te doen. Maar als het misgaat het je niks meer joh. Waarom geen toming ala F-one maken.
Dat maak je alleen extra bevestigingspunten en hoef je niks te knippen enz.
Hun C-shape's hebben ook een huge depower bereik.

Kijk eens voor Peter Lynn kites. Ik kan door het tunen (inkorten) van mijn interne straps de vliegkarakteristieken behoorlijk veranderen. Ook kan ik nog wat aan het doek doen, maar ik hou niet zo van knippen en plakken in mijn dure kite.
Check www.arcusers.com eens voor de gein, of op http://www.kitefoils.nl/mods.htm.
Dat lijkt mij een stukje beter dan dat ombouwen van een C naar een bow.

Nou ja, als wel aan de slag gaat, veel succes ermee, en keep it safe.
Ik wil dan idd wel wat foto's zien!
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #128 November 02, 2006, 13:42:56
edit2Rapporteer  
Ik ga van het voorjaar een andere kopen, ik heb nu een oude x2, die al verbeunt is, zie me vorige topic over zlef een pompleash maken. Die x2 raak ik toch nooit meer kwijt, dus ik heb niks te verliezen en het is gewoon leuk, als het lukt ben ik de enigste met een x2 bow schater
Morres

Antwoord #129 November 02, 2006, 15:45:58
edit2Rapporteer  
de rest heeft echt niet  'gewoon geld zat 'hoor wimt..dat is echt BS, veelal zijn het studenten als ik die 2e hands kites kopen en die afraggen.
of nieuwe kite kopen en daar lang mee (moeten) doen...
nog probeer je het recht te lullen maar dat kan niet. Het modificeren van een ktie moet je zelf weten,komt er iets moois uit, geweldig, cool. verkoop je idee!
maar hou de rest er buiten
Fré

Antwoord #130 November 02, 2006, 18:01:29
edit2Rapporteer  
de rest heeft echt niet  'gewoon geld zat 'hoor wimt..dat is echt BS, veelal zijn het studenten als ik die 2e hands kites kopen en die afraggen.
of nieuwe kite kopen en daar lang mee (moeten) doen...
nog probeer je het recht te lullen maar dat kan niet. Het modificeren van een ktie moet je zelf weten,komt er iets moois uit, geweldig, cool. verkoop je idee!
maar hou de rest er buiten
Zo aggresief, joh...

Hij probeert met van die bijna totaal afgeragde kites toch nog een kite te maken die toch nog een beetje mee evolueert met de rest... Denk je dat kites van 2002 veiliger zijn dan de zijne?

Depower van (zelfgeknutselde?) bows is volgens mij nog een pak beter dan gewone tubes uit de prehistorie...

Dus doe niet zo bekrompen en gun hem en al de anderen die 't van een andere kant bekijken hun poging van de zaak te proberen begrijpen, testen en bespreken... 't is door research dat dingen veilig worden... Ook bij Naish, North of wat dan ook is niet alles onfeilbaar, hoor!
Wimt

Antwoord #131 November 02, 2006, 23:37:00
edit2Rapporteer  
Erg bedankt Fre, heb ik soms echt wel nodig loser.

Even verder met Bopmorn. Zoals die ene knakker vertelde over die F-one; je behoeft echt niet zoveel te veranderen om depower te krijgen. Want veel depower betekent vaak ook veel barkracht. In ieder geval moet je dan constant aan de bar hangen, en dat maakt `tricks`erg moeilijk.

Iemand bij Vrouwenpolder liet mij voor de gein zien, hoelang hij van de baf kon blijven, voordat de snelheid eruit ging, en dat duurde erg lang, kun je bij een bow vergeten.
Dus 100 % depower heeft zijn nadelen, nu zie je ook vaak 80 % depower om die reden, F-one was daar de eerste mee.

Kijk dus eerst eens naar het effect van alleen bij de bovenste struds innemen, en g a dan eerst maar eens testen, bij weinig wind en starthulp natuurlijk. Ik denk dat je dan al depower zat hebt, en nogmaals, bow is niet alles. Als ik nu zou kopen, kocht ik een gebruikte Impact, zie Harm daar altijd fantastisch mee tekeer gaan, en ondanks zijn tricks, wordt ie nooit ver weggesleept bij een mislukte trick.

En dan kun je volstaan met de simpele toming van de 8 m kite, zie eerste foto`s. Ben je zo klaar, en kun je voor de winter testen. Als je specifieke foto`s wilt, moet je effe mailen, dit weekend zit ik waarschijnlijk op Vrouwenpolder, kun je het `life` zien.
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #132 November 02, 2006, 23:53:20
edit2Rapporteer  
Ja ik snap wat je bedoelt, maar de depower kan je natuurlijk bepalen door de lengte van je lijnen te varieren, en waar jeh em precies 'vastzet'op je depowerlijn b ij je bar. Naar de vrouwenpolder word moeilijk, ik woon in den helder. waarschijnljik gaat over 2 weken de schaar erin:D heb er nu al zin in, deze week ziet er nog goed uit om nog ff te proberen
Wimt

Antwoord #133 November 02, 2006, 23:59:26
edit2Rapporteer  
Brenkie, goede tip die site, want de low-end was niet zo goed van de Venom, maar pas je de drie veranderingen toe, dan moet dat goed zijn. Maar eigenlijk zou die front-strap automatisch moeten straktrekken bij weinig wind, simpelweg d.m.v. elastiek i.p.v. touw te gebruiken.
Dan heb je een superbereik.

Hoe zit het met springen van de Venom?
Wimt

Antwoord #134 November 03, 2006, 00:04:55
edit2Rapporteer  
Bopmorn, die carbon latjes van surfzeilen, daar heb je niets aan. Je koopt ze voor bijna niks bij een vliegerwinkel. Bij North zijn ze 2,5 mm rond, iets van 25 cm lang.

Pas op voor het `trechter-effect`. Als je ook de onderste struts inkort, heb je dus dat effect. Bij veel wind zou de kite wel weer open komen te staan, maar al met al komt dat de stabiliteit van de kite niet ten goede. Het probleem is nml. dat de LE  dan teveel moet torderen om de kite weer open te laten staan. Het starten en de low-end van de kite zullen slecht zijn.

Dus graag eerst de bovenste struds inkorten.
Wimt

Antwoord #135 November 03, 2006, 00:16:23
edit2Rapporteer  
Bopmorn, dat is inderdaad recon van Cabrinha, heeft geen zin bij een bow, gewoon een 5de lijn eraan zetten. Bij weinig wind werkt dat systeem bij hersart sowieso niet zo goed, en Cabrinha past het ook niet meer toe.
DENNS

Antwoord #136 November 03, 2006, 00:53:37
edit2Rapporteer  
Bel maar; 0653317221

jaaaaaaa we gaan wimt stalken schater loser
Wimt

Antwoord #137 November 03, 2006, 00:59:46
edit2Rapporteer  
Bopmorn, mocht dan de depowr naar jouw idee toch nog te weinig zijn, dan kun je alsnog het double depower(Naish), oftewel 100 %depower (RRD), oftewel extra depower (wimt) toepassen.

Het voordeel van deze combi is nml. dat je erg veel depower hebt bij een erg lage barkracht.
Bij deze systemen wordt nml de 5de lijn aangetrokken. De kite wordt a.h.w. gekantelt, en omdat je een veel hoger LE-punt hebt gemaakt (ongeveer 1 meter hoger dan standaard ), is de kantelkracht heel gering, en ook nog eens erg groot.
Dus heb je erg veel depower bij een erg lage barkracht als je dus die 100 %depower toepast bij een 1 m hoger gelegen LE-aanknooppunt.

Ik kan heel eenvoudig de barkracht aanpassen. Nu staat ie op zo weinig barkracht, dat ik de bar omhoog moet duwen om de 100 % depower te activeren. Effe bijstellen dus.
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #138 November 03, 2006, 01:11:45
edit2Rapporteer  
Hmm, wat bedoel je precies met de onderste struts? de struts dichtbij de pigtails?, volgnes mijn als ik die inkort krijg ik juist zo min mogelijk trechtersysteem, juist als ik de middelste inkort gaat hij volgens mij strak staan en de le open. ( ff voor de duidelijkhied trechther is als de te kleiner is als le ) en die latjes zal ik ze net zo naaien als north, om de 30cm ofzo? en hoe bevestig je die een je le? of is dat geen optie? en als ik zegmaar de enalaatste strut een beetje inkort en de laatste strut heel veel, dan gaan de punten aardig kromstaan, maar maakt het oko uit hoeveel? volgens mij wel  want als ik ze te wienig inknip krijg ik dat de pigtail nog te ver naar voren blijft staan zodat ik niet het gewenste hefboom kan creeren om hem goed te (de) poweren
Wimt

Antwoord #139 November 03, 2006, 01:49:01
edit2Rapporteer  
Vergeet die latjes eerst maar, is niet zo belangrijk. Ik heb er een erg eenvoudige manier voor om ze goed en strak erop te zetten, maar dat kun je beter `life`zien, op een foto lukt dat niet.

Je hebt gelijk dat de middelste struts voor de  meeste `trechter-effect`zorgen, de eind-struts minder, maar je hebt volgens mij al zat bow-stand, als je alleen de bovenste struts inkort.
Die onderste kun je altijd nog doen.

Denk erom dat het altijd om `trial en error`gaat, dus je kunt beter in stapjes werken.
En nogmaals; maak de kite niet teveel Bow.

Wimt

Antwoord #140 November 03, 2006, 01:55:54
edit2Rapporteer  
1 misverstand, jij bedolet met middelste struts, wat ik met hoogste struts aangeef.
Ik dacht dat jij hiermee de struts tussen hoogste en laagste bedoelde.

De hooste struts geven de minste `trechter-effect`, de middelste de meeste trechter-effect.

Als je de middelste veel inknipt; geeft erg veel `bow-effect`.
De laagste geeft minder `boweffect`.

Maar pas eerst de bovenste inknipping toe, maar dan eerst met klemmen of eerg grove steek, opblazen en kijken naar bow en trechter effect.
Wimt

Antwoord #141 November 07, 2006, 23:43:29
edit2Rapporteer  
Gebeurt nu toch niet veel op het forum, dus dan maar weer een berichtje; morgen test ik de X-bow met zonder de katrollen aan de bar, dus halve barkracht (en halve depower), dus makkelijker voor tricks.
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #142 November 08, 2006, 00:37:02
edit2Rapporteer  
ik heb vandaag een nieuwe bow de lucht ingelaten, (niet mijne maar een crossbow ofzo) zonder de katrolletjes beneden aan de bar.

eerlijk gezegt viel het me zeer tegen, als je de bar losliet viel hij uit de lucht en strak was het gewoon een cshape.

dus idd hij word niet teveel bow

ben nu wat beunkites aan het verzamelen ThumpsUp
Wimt

Antwoord #143 November 09, 2006, 23:47:08
edit2Rapporteer  
Wordt stil op het forum, dus dan maar weer hoe ik nu vinnetjes maak; Van boetseer klei (5 euro bij Bart Smit, reclame) maak ik de vorm .m.b.v. een vin uit de winkel. Die vin insmeren met talkpoeder, in de klei drukken, gaat er moeiteloos weer uit. Dan leg ik er een mat op van 550 gr UD, 8 bij 10 cm, druk dat in de epox, die ik er al ingegoten heb.
Dan neem ik de houtblokjes van 1 cm dik, met daarin geboord; 2 met motorolie ingesmeerde 6 mm   4 cm lange schroeven. Die druk ik tussen die glasmatjes.

Na uitharding trek ik de boel eruit, tuurlijk blijft de klei hangen, maar dat haal je er vlot af, en kun je hergebruiken. Effe met een grove vijl de bovenkant van de vin vlakmaken, klaar is Kees (Wimt).

Kapot gaan de vinnen niet, en wegens de diepere boutgang van 3 cm, is dat makkelijker vinnenplaatsen bij diverse plankdiktes, je hebt meer speelruimte dan.

I.p.v. klei kun je nat. 2 compo silioconen gebruiken, maar dat spul kost vaak 40 euro per kilo, en dit werkt, met klei, bijna net zo makkelijk, zeker als je eens een andere vorm wilt proberen.

Om klei te besparen, had ik tussen 3 mm triplex-schotten, pur gespoten. Zo heb ik een mal voor 4 vinnen in 1 keer, en door deze flex. constructie, kan ik simple met de druk van een lijmtang, de dikte van de vin varieren. Ik pers nml. met die tang, nog wat klei omhoog als de vin nog in de klei zit. Zo heb ik dan een dikkere vin, die beter functioneerd bij planken die een lagere snelheid hebben, of meer bij `wavesituaties `fuctioneren (meer bochtenwerk dus).
Dus bij groter en brede planken, skimboard of waveplank. Zo`n bredere vin `overtrekt `dus minder snel, bij snelle bochten dus.
Wimt

Antwoord #144 November 09, 2006, 23:49:00
edit2Rapporteer  
Bopmorn;

Toch nog niet getest met enkele depower laatst, waaide wat te hard voor experimenteren, komt nog.
Wimt

Antwoord #145 November 16, 2006, 22:28:37
edit2Rapporteer  
De 6.6 m kite heeft zit ongeveer op 25 graden vanaf de boeg bekeken, meeste kites zitten op ongeveer 50 graden. En dat merk je ook; bij een windvlaag wordt je niet over het board getrokken, maar versnel je alleen maar.
De oorzaak is; 14 cm van de TE afgesneden.

De andere  eigenbouw-bow; daar is niets van de TE afgesneden, en die kite springt wel makkelijk, heel erg makkelijk zelfs, met mega-hangtime.

Omdat de depowerlijnen een halve meter meer naar binnen staan bij de 16 m, en de bevestiging dus ook aan het tevigere deel is van de LE, draait ie resp. reageert de kite veel sneller,  veel sneller bijv. dan de 14 m Waroo.
Depower is heel goed, ik haal de  RRD 100 % depower eraf, is ook bij Kessenich niet nodig. Wel ga ik boven  2 katrollen toepasseen i.p.v.  ringen, i.v.m. slijtage.
De toming is ook niet meer als dubbel-katrol toegepast, niet meer nodig.

Foto`s volgen.

Wel nog een vraag ; wie heeft er een 12 m kite voor mij, van min. 2004, in ruil daarvoor vermaak ik een kite voor jou, volgens mijn Tering-kite-methode.   
Wimt

Antwoord #146 November 21, 2006, 23:31:43
edit2Rapporteer  
Ga de X-bow-bar zonder katrol doen, en met RRD 100 % depower erop, kijken hoe dat werkt.
ik wil nml. minder barkracht, zodat je makkelijkker rotaties kunt doen. 
litewave

Antwoord #147 November 23, 2006, 04:33:53
edit2Rapporteer  
Hoe kan het mooier, iemand die bijna in z'n 1-tje 6 pagina's vol typt, en op zijn eigen vragen antwoord geeft, men get a life
hOe hA HeNniE

Antwoord #148 November 23, 2006, 05:14:12
edit2Rapporteer  
t moet me toch even van het hart:
Dit is een redelijk specifiek forum: een zeer selecte groep mensen vindt op het internet deze site (puur en alleen kiters bijna lijkt me).
De afdeling zelfbouw wordt helemaal door relatief weinig kitehigh leden bekeken/benut, en nog presteren sommigen onder ons het om DIE ENE PERSOON MET KITE-OMBOUW IDEEN af te zeiken...knap hoor.

Get zelf a life, sla deze topic gewoon over en ga lekker praten over de eigenschappen van je produktiekite waar je geen flikker aan verandert hebt, maar gewoon eurootjes op de toonbank leggen en klaar....

Oke, dat er niet altijd even frisse ideen van vriend wim komen mag duidelijk zijn, maar daar iemand CONSTANT over afvallen is gewoon jammer.

Het gevoel om te varen met materiaal dat je volledig zelf maakte (boards) of modificeerde (C naar Bow) is echt overweldigend hoor.

Cut the crap dus en respecteer 's iemand die a) anders denkt en b) ook nog de ballen heeft om dit te willen delen met een ander..

groet danny

zo, dat moest eruit.
wouterb

Antwoord #149 November 23, 2006, 14:09:32
edit2Rapporteer  
amen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.