gewond kiteboard :(

kitelicious
Gast
Augustus 28, 2006, 04:52:32
edit2Rapporteer  
Hoi!

Vandaag lekker kitedagje gehad in Oostvoorne maar helaas is mijn board is niet bijzonder goed vanaf gekomen. Ik ben wel paar keer gecrashed (ik alleen niet kite) en 1x flink hard maar geen 1 keer heb ik het idee gehad iets te hebben geraakt. Nu zit er aan de achterkant (of rechterkant) echt een dikke beschadiging wel bijna 1 cm! in het board en iets minder als 1 cm breedt. Ook aan de zeikant zit een iets kleinere buts.

Hoe dit te reparen? (ik ben er ook nog +/- uurtje op verder gegaan) Kan dit kwaad?

En heeft iemand dat vaker gehad op oostvoorne?

Mvg,
Steven
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #1 Augustus 28, 2006, 04:55:22
edit2Rapporteer  
beetje jodium erop om de wond te ontsmetten dan pleistertje erop!

Even zonder gein.. post even een foto...Eventueel met epoxyhars/pasta opvullen beetje bij schuren. En probleem opgelost.
FLOF

Berichten: 879
Antwoord #2 Augustus 28, 2006, 15:05:19
edit2Rapporteer  
Gast.....minder dan, breed en zijkant...come on!

On topic. Ik heb in Egypte wat stenen geraakt en zelfde schade (althans wat ik op kan maken uit je verhaal). Zolang er geen gapend gat is richting de houten kern van je board is er volgens mij geen probleem. Ik vaar er alweer 3/4 maanden mee en niks aan het handje. Foto is inderdaad handiger..

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 28, 2006, 15:52:03
edit2Rapporteer  
Was het hoog water? Het werd in de namiddag laag water op Oostvoorne zover ik kan nagaan. Er staan nl. rond het vogelgebied metalen palen met daarop een soort platform. Deze zie je af en toe niet. Flink opletten daar dus (wegblijven uit het vogelgebied en je zult ze nooit tegenkomen)

Maar kan ook een "zwevende' kunststof viskrat zijn. Deze zweven aan de oppervlakte als een kwal door het soortelijk gewicht dat dicht bij die van zeewater zit. Als je hard genoeg gaat kun je ook hier beschadigingen van oplopen. ook wel eens gezien.

Echt balen! Maar reparatie is meestal goed mogelijk. Post idd. ff een foto!
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #4 Augustus 28, 2006, 16:29:35
edit2Rapporteer  
In de namiddag juist hoog water geweest!
Hierdoor kunnen inderdaad wat paaltjes en ander rotzooi iets onder water staan. Vooral bij het vogelgebied.
Daar moet je dus erg voor oppassen!! (huilen_kitesmiley)
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #5 Augustus 28, 2006, 17:18:16
edit2Rapporteer  
als je board echt lek is dan heb je wel een probleem want dan loopt het board vol met water waardoor 't z'n vaar-eigenschappen kwijtraakt en van binnen gaat rotten / roesten / etc.

meestal kun je gaten dichtsmeren met 't een of ander (epoxy of zoiets).
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #6 Augustus 28, 2006, 17:51:42
edit2Rapporteer  
Mijn thorn is helaas erger gesneuveld... Breukje Sad
Kitelicious
Gast
Antwoord #7 Augustus 28, 2006, 21:29:01
edit2Rapporteer  
Hey,

sorry mijn Nederlands is niet mijn goeiste vak Wink

Ik heb wat fotos online gezet.. niet super duidelijk maar beter kan dat kreng van mij niet (digi video cam heb ik het hier over Wink )

http://www.gsm-software.net/fototest4/index.php?level=album&id=2

vooral die op de achterkant is vrij serieus volgens mij.. Het was idd hoogwater, dat vogelgebied waar jullie het over hebben is dat dat stukje 'baai' waar het zo vies modderig is onder het water (en ook wat dieper) aan de rechterkant helemaal? Want daar ben ik niet geweest.

alvast bedankt voor alle reacties!
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #8 Augustus 28, 2006, 21:58:53
edit2Rapporteer  
holy! Snel laten repareren, vermoed dat je core bloot ligt......
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #9 Augustus 28, 2006, 22:01:51
edit2Rapporteer  
Ziet er niet helemaal gezond uit! Das een beste beschadiging hoor...
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #10 Augustus 28, 2006, 22:10:51
edit2Rapporteer  

Ik heb wat fotos online gezet.. niet super duidelijk maar beter kan dat kreng van mij niet (digi video cam heb ik het hier over Wink )

je was staat er in ieder geval scherp op... (grinnik_kitesmiley)
wantjeweet
Gast
Antwoord #11 Augustus 29, 2006, 01:06:15
edit2Rapporteer  
dude snel laten repareren!
TomTom
Gast
Antwoord #12 Augustus 29, 2006, 01:11:03
edit2Rapporteer  
Wow en daar heb je niks van gemerkt??? Dat is pas knap Wink Ik zou zeggen snel laten fixen en dan hoeft het geen probleem te zijn!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.