Papa
Geen avatar
|
wanneer een webshop (vooral duitse) zijn prijzen online zetten krijgen ze denk ik problemen omdat ze te ver onder de aanbevolen verkoopprijs verkopen.
|
|
|
kitertjuh
|
idd, anders verbibsen ze heel de markt als ze die prijzen laten zien. als je nieuw 2007 materiaal voor 700 kan kopen. dan is dat niet goed voor de markt
|
|
|
wantjeweet
Gast
|
al aan concurentie tussen webshops gedacht? en om jou langer op hun site te houden zodat je meer 'koopjes' ziet?
|
|
|
Nino
|
@papa; waarom mag je niet onder de adviesprijs aanbieden. Daarvoor is het juist een ADVIESprijs. Volgens mij kan een shop best zelf zijn prijs bepalen, nl aan de hand van het aantal dat ze inkopen, de service en het assortiment dat ze aanbieden en de marge die ze ervoor willen hebben.
@kitertjuh: Hoezo? Je kan een nieuw model kite toch ook voor meer verkopen? De klant heeft er waarschijnlijk ook meer geld voor over, bijvoorbeeld omdat'ie verder doorontwikkeld is. Kwestie van vraag en aanbod.
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
omdat dan de concurrentie te groot is. Krijg je supermarkt oorlogen.
|
|
|
Jorro
Geen avatar
|
Krijg je supermarkt oorlogen
Is de consument daar de dupe van dan? Toch alleen de shops die te hoge prijzen hanteren, of zie ik dat verkeerd?
|
|
|
kitertjuh
|
wat ook is is dat sommige merken. tegen de importier zeggen van dit is de minimum prijs en daar onder mag je het niet verkopen. En in duitsland gebeurd dat veel en omdat ze daar waarschijnlijk gezeik mee krijgen zetten ze de prijzen niet op internet. al aan concurentie tussen webshops gedacht? en om jou langer op hun site te houden zodat je meer 'koopjes' ziet?
is ook een goede reden
|
|
|
Peterkiter
|
Shops worden op den duur ook de dupe van te lage prijzen. Om maar weer vergelijking met supermarktoorlog. Laurus van oa. super de boer en Edah draait ook slecht door supermarktoorlog.
|
|
|
Garmt
|
Als de kiteindustrie wat groter was zou de NMA hier eens een kijkje bij moeten gaan nemen. Importeurs geven inderdaad ADVIES-prijzen, maar ze maken vervolgens wel ruzie met elke verkoper die onder een bepaalde prijs de producten aanbiedt. Officieus heet dat prijsafspraken en dat mag dus niet.
'k Snap niet zo goed waarom eigenlijk - ik zie niet in wat voor baat een importeur heeft bij de winstmarge van een eindverkoper...
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
De importeurs doen wel degelijk moeilijk over de adviesprijzen. Zo was er een nederlandse webshop die veel in vliegers e.d., en daarbij ook wat kiteboard spullen. Die is voor de keuze gesteld: prijzen gelijk aan adviesprijzen of er werd niet meer geleverd. Zo gebeurd het tegenwoordig ook al bij veel huishoudelijke electronica. Ze proberen (te vergeefs!?) te vechten tegen internet shops, omdat de "echte" shops het steeds moeilijker krijgen. Zit overigens al dagen op antwoord te wachten over de "ask us" prijzen van de Rebel van Windsurf.de
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
Prijserosie .. dat krijg je als een shop lage prijzen gaat hanteren om veel omzet te draaien. Andere shops haken daar weer op in en gaan ook lagere prijzen hanteren. Omdat de winst ergens vandaan moet komen wordt de fabrikant onder druk gezet de prijzen te verlagen (supermarkten versus coca cola). Een producent wil dit voorkomen en "gunt" iedereen zijn winst. Zo komt het dat producenten niet meer aan een shop levert als zij zich niet aan de afgesproken prijsrange houd.
|
|
|
gerco
|
Zit overigens al dagen op antwoord te wachten over de "ask us" prijzen van de Rebel van Windsurf.de raar.. ik had bijna meteen antwoord van windsurf.de toen ik de prijs vroeg van een Nobile 555. was 500€! Dan geef ik liever wat meer euries voor een goede service hoor!
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Zit overigens al dagen op antwoord te wachten over de "ask us" prijzen van de Rebel van Windsurf.de raar.. ik had bijna meteen antwoord van windsurf.de toen ik de prijs vroeg van een Nobile 555. was 500€! Dan geef ik liever wat meer euries voor een goede service hoor! De prijzen van de boards zijn in Nederland gelijk... Alleen de kites zijn in Duitsland goedkoper.. Maar krijg wel het gevoel dat de Nederlandse shops het beginnen te snappen want zie steeds vaker leuke aanbiedingen van nederlandse shops
|
|
|
Marijn alias Vos
|
alleen jammmer dat in NL geen winkel voor 900 eurie een Rebel 9 met nieuwe bar kon/wilde leveren, maar ach, dat maakt het shoppen/internetten toch wel het leukst.
|
|
|
Taco.
|
Ik vermoed dat importeurs altijd een monopolie hadden, er was meestal maar 1 importeur per merk per land. Daarmee konden ze de prijzen in de hand houden. Als je je er niet aan hield, wordt er simpelweg niet geleverd en had je niks om te verkopen.... Dit kan natuurlijk nooit stand houden, ik denk dat je inmiddels als shop je kites overal vandaan kan halen en hopelijk de prijs kan bepalen die je wilt. Overigens kan ik me wel voorstellen dat de fabrikant/merk niet wil dat de kites onder een bepaalde prijs worden verkocht (en volgens mij mogen ze dit afdwingen). Dit omdat je bijvoorbeeld wil dat het merk een exclusief karakter houdt. Daar is denk ik niks mis mee, het zijn tenslotte hun kites...
|
|
|