CHRIZZZZ
|
ff open ritsen en dan een btje recht sjorren... hielp bij mij pas best
|
|
|
Ondabeach
|
Als het niet met sjorren lukt, zou je talkpoeder kunnen gebruiken. Hij schuift dan net ff wat makkelijker op zijn plaats.
|
|
|
Kondor 11
|
heb met me naish x3 16 hetzelfde probleem me blader is na schade aan LE eruitgeklapt zonder kapot te gaan, zit nu een vervorming op waardoor hij verdraaide. Met siliconenkit vastgeplakt en geen problemen meer mee
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
le leeg laten lopen, veel talkpoeder erin flikkeren (ff rits openen) le zacht opppompen en even rollen. een paar keer leeg laten lopen en pompen en hij zit goed
|
|
|
Idefixe
|
ok de boel net ff bekeken : le opgepompt, bij de eerste strut rechts naast het ventiel zit een "rare bubbel" ( misschien wel draai???) geprobeerd om er met de hand bij te komen , lukt dus niet. Nu de hele bladder eruit halen??? talkpoeder????? ( de draaiing/bult zit op minimaal 1 meter van de rits en we krijgen dus de poeder nooit in de naat van die billen.......... en toen????
|
|
|
peterb
|
Geen risico nemen, als het niet gaat de bladder eruit en dan weer goed erin.
|
|
|
diederik
|
leading edge aan het einde open maken,
touwtje aan de bladder binden (die nog in de leading edge zit),
via rits bladder aan de kant van de bobbel er helemaal uittrekken (zodat je het touwtje wat je aan het einde hebt vastgebonden samen met het einde van je blader uit de rits komt, het touwtje loopt nu door een lege leading edge en komt weer van pas bij het bterugstoppen van je bladder),
touwtje losmaken,
bladder rechtleggen naast je kite,
touwtje weer vastmaken aan je bladder (die nu geheel uit je kite ligt),
en dan je bladder dmv het touwtje weer in je leading edge trekken.... als je het nog niet begrijpt hoor ik het wel, succes!
|
|
|
Idefixe
|
ok Diederik, die laatste is een goeie. 'tis nu dus donker en gaan we morgen ff proberen. allemaal thnx voor de tips.
|
|
|
3rikj3
Gast
|
Wat is nu het beste, je kite oprollen of opvouwen na het kiten?
|
|
|
|