Ernstig ongeval te Workum *Update*

Passie

Berichten: 3397
Antwoord #50 September 04, 2006, 03:35:09
edit2Rapporteer  
Posted: Sun Sep 03, 2006 20:24    Post subject: Re: Ongeluk Workum   

--------------------------------------------------------------------------------
Jongens na weer contact te hebben gehad met Daniel! De operatie is tot dusver geslaagd en hij is buiten levensgevaar. Hoe het er verder met hem voor staat zullen de volgende dagen uitwijzen!
_________________
Go big or go home!

bron: kitedudes.nl
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #51 September 04, 2006, 03:42:04
edit2Rapporteer  
echt zo fijn dat die verder niet meer in levensgevaar verkeert.

had ik echt zo rot gevonden als er weer iemand zou zijn dood gegaan
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #52 September 04, 2006, 03:42:21
edit2Rapporteer  
Beetje goede hoop dus hopellijk houdt hij er niks aan over,  Sterkt dude
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #53 September 04, 2006, 03:44:11
edit2Rapporteer  
Blijkbaar zaten wij op  een betere spot, tot 1 uur 12 meter in de lucht daarnaa met 10, 9 8 en 7 tegelijk op het water. Heb zelf eerst 10 gevaren daarna 7  ging lekker.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #54 September 04, 2006, 03:57:36
edit2Rapporteer  
echt zo fijn dat die verder niet meer in levensgevaar verkeert.

had ik echt zo rot gevonden als er weer iemand zou zijn dood gegaan

De schoten komen dichterbij, maar we leven nog...
Het is rottig om te zeggen, maar het is alleen maar een kwestie van tijd dat we weer een thread met een zwart randje moeten openen. Dit is nu eenmaal de tijd van het jaar waar narigheden gebeuren. Diegenen die hier al langer zijn weten wat ik bedoel (zie Ronald als begin van de tijdtelling). Bij alle waarschuwingen die we onderling comuniceren, soms harder en weinig genuanceerd blijft het toch gebeuren. Zo langzamerhand kom ik tot de conclusie, hoe graag ik deze sport mag, dat er vanaf een knoopje of dertig gewoon niet meer gekite mag worden.
Dit betekent niet dat er geen ongelukken meer gebeuren, maar misschien vallen er minder harde klappen, dat we weer afscheid van een medekiter moeten nemen.
T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
Antwoord #55 September 04, 2006, 04:09:56
edit2Rapporteer  
ja zo gaat dat.. ik vind het een sterk punt om te zeggen 30+ is te veel maar je houd er niemand mee tegen..
Wilco
Gast
Antwoord #56 September 04, 2006, 04:13:23
edit2Rapporteer  
Gelul over safety trekken, wacht maar totdat het jezelf overkomt 9 v/d 10 freezt gewoon... Enige oplossing is gewoon:

A) niet kiten als je de ervaring niet hebt
B) een spot zoeken waar de wind toch nog iets minder vlagerig is (liever hard aan zee, dan vlageriger in het binnenland)
C) Ff de weerberichten in de gaten houden van te voren, de harde wind en LLT (low level turbulence) vanwaar dus de megavlagerige wind stonden al lang van te voren op teletekst 707 aangegeven
D) Geen safety kan op tegen voldoende ruimte downwind als er niks is kan je ook nergens tegenaan klappen, strand dus ipv binnenwater spot
E) en het belangrijkste gebruik je gezonde verstand dat zou heel wat schelen.....
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #57 September 04, 2006, 04:14:38
edit2Rapporteer  
@Thoams
ja zo gaat dat.. ik vind het een sterk punt om te zeggen 30+ is te veel maar je houd er niemand mee tegen..

ik ben me er bewust van dat dit het probleem is
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #58 September 04, 2006, 04:21:25
edit2Rapporteer  
hoop dat hij weer snel de oude is!
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #59 September 04, 2006, 04:40:20
edit2Rapporteer  
D) Geen safety kan op tegen voldoende ruimte downwind als er niks is kan je ook nergens tegenaan klappen, strand dus ipv binnenwater spot
E) en het belangrijkste gebruik je gezonde verstand dat zou heel wat schelen.....

Uiteraard sterkte en beterschap aan de ongelukigen. Ik blijf het wel altijd vreemd vinden dat mensen tegen palen en auto's eindigen. Kite, wind en obstakels benedenwind is niet de beste combinatie. 

Misschien pleit dit voor een obstakel vrije start en landingszone maken.
[ik ben ook verbaasd over het aantal kleine en grote palen op Oostvoorne die met vloed niet meer zichtbaar zijn]
gangsterman
Gast
Antwoord #60 September 04, 2006, 04:57:18
edit2Rapporteer  
heey gelukkig dat ie nie meer in levens gevaar verkeert, maar ik betwijfel of ie er ongeschonden vanaf komt (ik hoop het echt van harte voor die jongen en z'n vriend sterkte kerels) ik heb van betrouwbare bronnen gehoort dat ie een vlinke hooftwond hat stukjes schedel lagen eruit enzo. hopen dat hij er goed vanaf komt

nogmaals sterkte dudes!!!!!!!!!!!!1
gyury
Gast
Antwoord #61 September 04, 2006, 05:09:35
edit2Rapporteer  
sterkte mense (huilen_kitesmiley)
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #62 September 04, 2006, 06:34:34
edit2Rapporteer  
Waarom eigenlijk geen safety voor jezelf Huh zelf heb ik vandaag gewoon impactvestje en helm gedragen en kniebreace(k heb slechte knieen) . Baad het niet schaad het niet toch? Klote voor de slachtoffers van vandaag, maar met een klein beetje aandacht voor het eigen lichaam blijft t toch wat gezonder voor jezelf. Alle lichamelijke verwondingen kunnen niet altijd voorkomen worden maar toch
KitingDaddy

Berichten: 25
Antwoord #63 September 04, 2006, 14:27:42
edit2Rapporteer  
Ben blij te horen dat het geen dodelijke afloop heeft.
Nu maar hopen dat ie weer helemaal de "oude" word.

Succes en veel sterkte.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #64 September 04, 2006, 21:05:51
edit2Rapporteer  
Ben blij te horen dat het geen dodelijke afloop heeft.
Nu maar hopen dat ie weer helemaal de "oude" word.

Succes en veel sterkte.


Er valt op dit moment weinig te zeggen over de situatie. Echt rosekleurig is het niet hij ligt nu enigzins stabiel (wel in coma) op de intensive care in groningen. Afhankelijk van de eventuele complicaties die kunnen gaan komen is nog niet veel te zeggen over levensgevaar. Wat wel waarschijnlijk is is dat hij verlamt zal zijn aan zijn linkerkant van zijn lichaam mits er geen verdere complicaties optreden. ook is het nog niet zeker of andere gedeeltes van zijn hersenen zijn aangetast en andere factoren er zullen nog veel dagen/weken/maanden overheen gaan voordat we meer weten.

bron: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18935.msg192648#msg192648

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.