Daniell
|
Hee globe, kan je er ook 1 maken met 2 ravens erop, een 9 en een 12 ;-)
sorry... back on topic..
|
|
|
Stanley
|
Globe top logo alleen elevation heeft een punt met steward misschien net over de top. Zeker gezien de opzet zoveel mogelijk mensen laten meedoen. Wouterb Angela zou deze week toch nog met de NKV om de tafel gaan zitten.
|
|
|
|
harryCab
|
kiters, k denk dat t een leuk idee is, MAAR doet me ook denken aan een soort burgerwacht. ik vind dat dit idee goed is voor de prullebak. Ga lekker boeven vangen. TIP wil je ongevallen voorkomen begin dan bij kitewinkels die verkopen er ook maar op los, ik vind dat je pas een kite mag kopen als je kite-ervaring hebt en dit in samenwerking met een papiertje(roze).Ik kom nog veel te veel mensen tegen die t ook maar eens gaan proberen, ook vaak op drukke dagen.erg jammer
Waar ik ook van moet kotsen zijn al die lui op het water die echt niet kijken als ze gijpen, ze gooien gewoon die kite om en zien t wel, geld ook voor surfers die kijken ook niet.
iedereen is welkom op t water en willen we t veilig houden begin dan met een kiteles.
Tja, Jeromeke je geeft zelf een oplossing die ook regelrecht de prullenbak in kan!!! Hoe wil je dit papiertje handhaven op de 2e handse markt, zowel in Nederland of in het buitenland bijvoorbeeld. Een autohandelaar/dealer is uiteindelijk ook niet verantwoordelijk aan wie hij een auto verkoopt. Een kiteles garandeert ook niet dat er vanaf dag 1 veilig aan het kiten bent. Daarvoor moet je gewoon de nodige uren maken..... Kom met betere argumenten of reageer anders gewoon niet. het lijkt erop dat je op de een of andere manier erg gefrustreerd bent nu er eindelijk initiatieven worden gecreeërd!
|
|
|
globe
|
kom maar op met commentaar. Voorlopig ben ik de enige die met bruikbare logo's komt Het zijn maar wat hersenspinseltjes hoor. Ik sta open voor ieder ander idee.
|
|
|
globe
|
Op het gevaar af dat ik weer een losse flodder afschiet: Is of komt er een link met het NKV?? LIjkt mij dat beide gezelschappen dezelfde doelen hebben. MOcht deze link tot stand (zijn ge)komen, kan dit in het Lycra logo tot uiting komen. en zo ook het NKV zichtbaarder maken (mijnsinziens het grootste manco, no offence)
Wouter, thanks voor de input. zoals ik bij mijn afbeelding al aangaf moet er nog een logo van de NKV bij komen.
|
|
|
Elevation
|
een citaat van een goede vriend van me, ben met hem inderdaad op fuerte geweest.. beetje triest boardje "locals only" hadden ze op hun plekje staan.. beetje triest, verder wel relaxte gasten op zich.. je zal je toch altijd wat onwennig voelen op een vreemde spots, maar als daar dan dat al dan wel niet vertrouwde groene ( of weet ik veel wat voor kleur ) hesje loopt neemt dat misschien wat barrieres weg, soort Holland bar in Lloret ?!?! Het moet een soort van Nationaal en Internationaal besef komen dat deze mensen iets voor de spot betekenen en dat beginners, gevorderden en Duitsers deze mensen ook gaan respecteren.
Dit begrip kan o.a. gecreeerd worden tijdens kitelessen, in de surfshops etc...
Zie het meer als "De locals" op Fuerte, wil je ook geen gedonder mee, jij bent daar gast en wilt nog een leuke dag zonder problemen. Althans zo voel ik het wel eens op zo'n spot.
|
|
|
KiteDemon
|
Mazzo,
Heb je gelijk in maar je loopt hierin te ver vooruit. Aanleiding van dit initiatief waren de incidenten en akkefietjes van de laatste tijd, waar zelfs voor die tijd nog is gewaarschuwd op de fora. Oorzaak is de explosieve groei aan populariteit voor het kiten en aanwas van nog onervaren kiters die lang niet allemaal even bewust bezig zijn met hun nieuwe hobby. Door dit initiatief wordt er voor vele nieuwelingen en iedereen die er maar in is geïnteresseerd toch enig houvast geboden en ook wat sturing gegeven, om het ook gezellig te houden op de spots, ondanks de overbevolking. Niks officieels, maar door gewone kiters en voor gewone kiters. Er wordt overigens achter de schermen meer bekokstoofd dan je denkt, en waaruit wellicht in de toekomst wel degelijk een proffessioneel orgaan zou kunnen groeien die ook slagvaardig genoeg zou kunnen zijn om serieus onze belangen te behartigen. Punt is dat dit in eerste instantie ook door elk kitend individu gedragen zou moeten worden. De sport is alleen maar groeiende en belangerijk is, dat iedereen dan ook gelijk bewust is dat het op dit moment helemaal niet zo rooskleurig uitziet voor de kitesport in NL. Dus iedereen zal zijn steentje bij moeten dragen. Ik ben het met je eens dat het probleem dan ook aangepakt dient te worden bij de bron, en dat zijn de kitescholen in samenwerking met de shops. Verder zouden we ook invloed uit moeten kunnen oefenen op de locale politiek....toekomst muziek, maar met meer beoefenaars van de sport ook meer creatieve en kundige geesten die in hun enthousiasme en een eensgezinde achterban wel degelijk iets kunnen betekenen.
Stel dat over een paar jaar er misschien nog maar enkele spots over zijn dan is de lol er wel van af en kan elke kiter zich wel voor zijn kop slaan, en alleen nog maar terug denken aan die goeie ouwe tijden. Horrorscenario voor alle kitejunks!!! Dit initiatief getuigt alleen maar van spirit en drive, en dat is wat er ten grondslag ligt om ook iets te kunnen realiseren. Alleen jammer dat het uit noodzaak is ontstaan.
|
|
|
KiteDemon
|
Angela, ik las net je reactie(mailtje) ik heb voor ik reageerde alles gelezen en jij kan mij echt niet overtuigen dat t de bedoeling is om wel als, toch politieagent, op te treden. ik zie kiten als hardcore sport, loopen op 10 mtr hoog kan ik iedereen aanbevelen, is beter dan sex.ben niet echt suicudaal maar ga er vredig mee om, als t beurt.
hiep hiep voor Groep Wilders bdw.
damn....toch wel stoer dat je ff duidelijk maakt dat je er helemaal niks van begrijpt. Dit is ook in jou belang ook al ben je nog niet oud genoeg om het te beseffen.
|
|
|
xray
|
Ik meld me bij deze aan met de kanttekening dat ik wel dingen doe die voor sommige mensen niet door de beugel kunnen zoals het kiten op plekken waar dat eigenlijk niet mag....
|
|
|
globe
|
Hee globe, kan je er ook 1 maken met 2 ravens erop, een 9 en een 12 ;-)
sorry... back on topic..
goede kleur?
|
|
|
Elevation
|
zitten hier paar hardcore kiters van de eerste orde bij die best wel eens wat dingen uithalen waar al wel eens discussies over geweest zijn... het zal ook zeker niet zo zijn dat iedereen die volgend jaar in hesje loopt vromer dan de paus zal zijn... maar het zijn wel stuk voor stuk kiters die gevaar her en erkennen en al dusdanig veel gezien / gehoord / gevoeld hebben dat ze goede inschattingen kunnen maken over (mogelijke) gevaarlijke situaties... en daar zijn we juist op uit om die te kunnen voorkomen.
|
|
|
globe
|
Klasse Ray!
Ik kite ook op verboden terrein soms. Misschien door dit initiatief komen we wat sterker te staan en wordt ook het Veluwemeer officieel erkend als kitezone!
|
|
|
Psychotic
|
Ach, kiten op het veluwemeer, zal wat. Moeten ze eerst even alle scholen daar van het water peuteren. Natuurgebieden wat duidelijke no go gebieden zijn zul je me niet voinden overigens, en ik denk dat er meer zo denken.
Maargoed, ik zal niet ineens roomser dan de paus op het strand lopen hoor, maar als mensen me wat willen vragen (en dus een aanspreekpunt ben) zal ik alle tijd nemen om ze ff te helpen, uitleg te geven etc......
|
|
|
Stanley
|
Ray, prima maar mocht je als een van de weinige op zo'n spot zijn gelieve lycra niet aan . Tenzij je die spot als officieel geopend wil zien. We zullen met z'n allen nog genoeg dingen doen die allemaal niet mogen maar insteek is doe het veilig.
|
|
|
KiteDemon
|
Wat een mooi medium is een forum toch! We hopen allemaal dat de kitewereld een beetje wordt wakker geschud. Alleen het feit al dat spots gesloten zijn, zou toch wel een heeeeeel duidelijk signaal moeten zijn. Zodra iedereen zich ook eindelijk bewust is van wat er in NL gaande is, kunnen we ook iets struktureels aanpakken. Ik weet uit betrouwbare bron dat er ook al signalen uit een andere (wel reeds bekende) hoek komt, maar wordt pas bekend als de tijd daar rijp voor is..... (sealedlips_kitesmiley) Een persoon die al jaren reeds heel bewust met de sport bezig is en ook daadwerkelijk wat betekend voor de sport hier in NL.
|
|
|
KiteDemon
|
Ik meld me bij deze aan met de kanttekening dat ik wel dingen doe die voor sommige mensen niet door de beugel kunnen zoals het kiten op plekken waar dat eigenlijk niet mag....
Way to go Ray
|
|
|
Daniell
|
tnx globe that's the way I like it..
|
|
|
|
|
niels
|
ben er ook bij
vind dit weer een supper actie niet iets wat je opgedragen wordt maar iets waar je zelf aan bijdraagt hierbij dus weer een puntje voor polsmaten
|
|
|
Stanley
|
Yo Niels top wordt nog lekker gezellig rond Polsmaten. Hoe meer zielen des te meer vreugd zoals het spreekwoord luidt.
Hoe gaan wij onze oosterburen op de hoogte brengen van dit fantastischs initatief. Die weten niet wat hun overkomt als straks hele volksstammen met een Kite-Aware lycra de spots bevolken.
Kunnen wij trouwens niet onze Pro riders zo gek krijgen dat die op het eerst volgende PKRA event met deze lycras rondlopen. Maar dan wel met hun eigen sponsors er ook op vermeld.
|
|
|
Lord of the Boards
|
Dit is nou echt een goed initiatief. En het mooiste is dat het gewoon vanuit kitesurfend Nederland wordt bedacht/ georganiseerd. Geen instantie die eraan te pas komt. Het blijkt dus dat Iedereen (op een paar na dan misschien) dit een goed idee vindt. Zelfregulering! Ik denk ook dat zo'n systeem zal werken.
De drempel om iets te vragen wordt verkleind. Als je voor het eerst op een spot komt, weet je niet wie local is en wie "toerist". De lycra maakt alles duidelijk. Als je wordt aangesproken door iemand met een lycra, ben je eerder geneigd om gehoor te geven aan een verzoek. Door het verbeterde toezicht zullen regels beter worden nageleefd en het aantal onveilige situaties worden verminderd. Maar bedenk wel dat een ongeluk zoals dat op Workum helaas niet altijd te voorkomen is. We moeten dan ook met zijn allen beseffen dat de "stewards" geen schuld hebben aan een eventueel ongeluk.
Door deze zelfregulering kunnen we een hoop extra regeltjes en ingrijpen van overheden voorkomen (denk aan kitesurf-bewijs e.d.), zodat het gevoel van vrijheid nog enigszins wordt behouden.
Het lijkt me alleen wel verstandig voor iedereen die zich opgeeft om contact op te nemen met de regiovertegenwoordiger van de spot waarvoor je je hebt opgegeven. Dit bevordert de samenwerking met NKV en kun je bovendien een aantal veiligheidsaanwijzingen vastleggen voor de betreffende spot.
Bij deze geef ik me dan ook op voor mijn homespots: Kornwerderzand/ Makkum en Lauwersoog. Tevens wil ik graag bijdragen op de spots waar ik wat minder vaak kom (indien er niet genoeg stewards aanwezig zijn): Workum, Mirns, Harlingen.
Keep up the good work!
Jan Piekstra NKV regio Lauwersoog.
|
|
|
Angela KA
|
De contacten met de regiovertegenwoordigers lopen al via het kite aware team en het NKV... Dus dat zit wel goed. Verder verwoord je het hele initiatief PERFECT!! Zoals jij het beschrijft is precies zoals ik (en nu ook de rest van Kite Aware) het bedoel(t)!!!
maarre..uh... laten we het woord 'steward' aub zo snel mogelijk vergeten.. dat komt direct zo bureaucratisch over!! Het is simpelweg kiters voor kiters en niks anders!!!
|
|
|