Kite-Aware Team

Lord of the Boards

Antwoord #125 September 13, 2006, 06:31:20
edit2Rapporteer  
OK. Kiters voor kiters. Heb niet alles gelezen. Voor de zekerheid had ik het al tussen aanhalingstekens gezet. Echt top van iedereen dit!

Alleen nog een paar mensen nodig voor Lauwersoog, Hoek van de Bant!
slufterhufters.com

Antwoord #126 September 13, 2006, 14:35:18
edit2Rapporteer  
Brouwersdam.
Grevelingendam.
Neeltje Jans.
Vrouwenpolder.
Hoek v Holland.
s-Gravenzande.
Enkhuizen.
Schellinkhout.
Andijk.
Medemblik.

Wie komt daar of kent daar kiters die je kan informeren over de actie,en dringend verzoekt om mee te doen.
wouterb

Antwoord #127 September 13, 2006, 14:48:23
edit2Rapporteer  
Oke, ik doe medemblik!
Ik kite weinig zoals gezegt, heb weinig tijd, maar het is voor een goed doel!
Angela, ik stuur je een mailtje.

Wat is er mis met het NKV?
Nix! alleen mijnsinziens weinig zichtbaar 'on the spot'
mazzomrx

Antwoord #128 September 13, 2006, 14:50:41
edit2Rapporteer  

Te weinig exposure? Zij hebben toch meer dan 700 leden??
wouterb

Antwoord #129 September 13, 2006, 15:06:12
edit2Rapporteer  

...en wie zijn dat? bedoel: leden zijn niet te herkennen.  (shame_kitesmiley)
als je lid bent geen probleem, maar nietleden, die niet op de fora komen, weten bij wijze van spreken van het bestaan niet af. ThumpDown
Ik ben lid, bij de weg.
Ik zou ook 1 2 3 geen oplossing weten, maar dit (NKV in kite aware logo) lijkt mij een leuke optie. ThumpsUp
mazzomrx

Antwoord #130 September 13, 2006, 15:39:31
edit2Rapporteer  
Mazzo,

1)Heb je gelijk in maar je loopt hierin te ver vooruit.

2) Niks officieels, maar door gewone kiters en voor gewone kiters.

3) Punt is dat dit in eerste instantie ook door elk kitend individu gedragen zou moeten worden.

4) Ik ben het met je eens dat het probleem dan ook aangepakt dient te worden bij de bron, en dat zijn de kitescholen in samenwerking met de shops.

Zoals eerder gezegd ; Superidee en een superinitiatief!!!

1) Sorry dat ik hiereen te ver vooruit loopt.
2) Waarom niet; officieel en dan door en voor gewone kiters? Je wilt toch ook duidelijk herkenbaar zijn en zo naar buiten treden?
3) Is lidmaatschap of deelname gratis of wordt er lidmaatschaps- of deelnamegeld gevraagd?
4) Als je als vereniging wilt gaan bemiddelen of zaken bespreekbaar wilt maken kan je denk ik maar beter een formele vereniging dan een informele vereniging zijn. Een formele vereniging die professioneel omgaat met de zaken komt veel beter over en kan veel meer invloed uitoefenen. Waarom zou ik als kiteschool met jou gaan praten en op jouw initiatief met de shops als jij "eigenlijk gewoon een kiter bent"?

Probeer maar eens als automobilist aan tafel te gaan met de grote dealers, importeurs en de rijscholen om het verkeer veiliger te krijgen...........

Nogmaals :   ListenToMe ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Elevation

Antwoord #131 September 13, 2006, 15:53:43
edit2Rapporteer  
Wouter.. zag je zinnetje dat je niet alle kiters bereikt, vandaar dat we ook informatie vanuit winkels/ kitescholen / en misschien de nederlandse kitebladen mensen kunnen bereiken..
slufterhufters.com

Antwoord #132 September 13, 2006, 15:59:16
edit2Rapporteer  
Folders drukken en op de spots uitdelen of onder ruitewissers plakken.
Ook Duitse en Engelse folders.

In het begin zullen we actief op de spots aanwezig moeten zijn, laten zien dat je er bent en onbekende aanspreken en uitleggen wat en hoe.

Borden plaatsen op kitespots met uitleg en regels.

Zet op het bord dat er Kite-Aware team members rondlopen te herkennen aan de lycra's, heb je vragen of heb je hulp nodig loop naar deze kiters toe.

In die trend..

Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #133 September 13, 2006, 16:25:04
edit2Rapporteer  
stap ff snel naar de gemeente. Vooral de gemeente van brouwersdam, ouddorp, burg-haamstede, neeltje jans, zal dit tegemoetkomen. Deze gemeenten willen de sport behouden.

Bij het buggy'en heb je ook die regels. Je legt een examen af, ben je geslaagd, dan mag je wedstrijden doen en ben je verzekerd. + Je krijgt een nummer dat je op je buggy hangt.

Zo kunnen andere zien dat je weet wat je doet.

Waarom zoiets niet met het kiten? Die kleur lycra,...
globe

Antwoord #134 September 13, 2006, 18:03:10
edit2Rapporteer  

klopt, maar je kunt niet aan iemand zien of hij wel/geen lid is van het NKV. Dat maakt het KiteAware idee zo anders. Duidelijk herkenbaar, ook gewoon kiters, geen officiele instantie.

Voor kiters, door kiters. Allemaal hetzelfde doel: passie voor de sport, en je spot veilig (en daar mee OPEN)  houden.
mazzomrx

Antwoord #135 September 13, 2006, 18:54:35
edit2Rapporteer  

Duidelijk herkenbaar, ook gewoon kiters, geen officiele instantie.

Voor kiters, door kiters. Allemaal hetzelfde doel: passie voor de sport, en je spot veilig (en daar mee OPEN) houden.

Mbt jouw doelen : Spot veilig en open houden spot ;

Ik ben van mening dat je dit beter kan bereiken zodra je daadwerkelijk een professionele georganiseerde vereniging bent. Anders ben je gewoon geen gesprekspartner voor de beleidmakers.....

Dit neemt niet weg dat het het idee en de actie :  ListenToMe ThumpsUp ThumpsUp is.

En ik uit tevens via de weg de waardering voor "opper kite aware team Angela" (initiatiefneemster) voor al hetgeen wat zij afgelopen dagen heeft bereikt!
spikeyyyy
Gast
Antwoord #136 September 13, 2006, 19:01:13
edit2Rapporteer  
@ mazzo

" Ik ben van mening dat je dit beter kan bereiken zodra je daadwerkelijk een professionele georganiseerde vereniging bent. Anders ben je gewoon geen gesprekspartner voor de beleidmakers..... "

We hebben 1 officiele Instantie HET NKV, Die neemt praat met de gemeentes en gaat keer op keer op gesprek om te over leggen met de gemeente ...etc etc

Het Kite Aware Team moet je meer als toevoeging zien, dan een aparte organisatie
Stanley

Antwoord #137 September 13, 2006, 19:01:21
edit2Rapporteer  
mazzo,

tuurlijk is een bestaande vereniging een betere gesprekspartner maar de regiovertegnwoordigers kunnen ook niet alles in hun eentje.

Dan is ondersteuning van uit welke kant dan ook welkom.

maar heb jij je al aangemeld?
mazzomrx

Antwoord #138 September 13, 2006, 19:12:24
edit2Rapporteer  
Folders drukken en op de spots uitdelen of onder ruitewissers plakken.
Ook Duitse en Engelse folders.

In het begin zullen we actief op de spots aanwezig moeten zijn, laten zien dat je er bent en onbekende aanspreken en uitleggen wat en hoe.

Borden plaatsen op kitespots met uitleg en regels.

Zet op het bord dat er Kite-Aware team members rondlopen te herkennen aan de lycra's, heb je vragen of heb je hulp nodig loop naar deze kiters toe.

In die trend..

ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Aantal vragen ;

1) Wie betaalt de flyers?
2) Wie betaalt de borden?
3) Wie vraagt de vergunnig aan voor het plaatsen van de borden?
4) Wie betaalt de reparatiekosten of vervangingskosten??

Allemaal op persoonlijke conto?
KiteDemon

Antwoord #139 September 13, 2006, 19:12:49
edit2Rapporteer  
Mazzo,

Helemaal niks mis met je suggesties  ThumpsUp  Dat is ook het mooie van dit forum. Lekker veel input en mooie gelegenheid omte brainstormen. Blijkt ook alleen maar dat het allemaal begint te leven onder kitend NL (in ieder geval onder forum leden in NL)
Maar we moeten natuurlijk ergens beginnen en ik twijvel er niet aan dat na aanleiding van dit initiatief het balletje zeker gaat rollen.
De kitewereld in NL zal nu zeker bewuster worden en met zijn allen bij elkaar vormen we zeker wel een behoorlijk potentieel om ook daadwerkelijk iets te kunnen betekenen voor elkaar en door elkaar.
Dus kom maar op met alle suggesties en er zal in de toekomst dan ook één op één gecommuniceerd worden met de juiste kundige personen om tot een struktureel iets te komen.
Elevation

Antwoord #140 September 13, 2006, 19:20:21
edit2Rapporteer  
denk dat we op zoek moeten gaan naar sponsering van kitesurfgerelteerde bedrijven.. logo's kunnen dan op evenuele flyers..
mazzomrx

Antwoord #141 September 13, 2006, 19:48:43
edit2Rapporteer  

@ mazzo

" Ik ben van mening dat je dit beter kan bereiken zodra je daadwerkelijk een professionele georganiseerde vereniging bent. Anders ben je gewoon geen gesprekspartner voor de beleidmakers..... "

We hebben 1 officiele Instantie HET NKV, Die neemt praat met de gemeentes en gaat keer op keer op gesprek om te over leggen met de gemeente ...etc etc

Het Kite Aware Team moet je meer als toevoeging zien, dan een aparte organisatie

Prima. Indien je een onderdeel wordt van het NKV dan is het alleen belangrijk dat de leden van het team zich zodanig professioneel profileren dat het NKV het team als argument kan gebruiken bij het behouden van de spot en "garanderen" van toezicht op de veiligheid.

mazzo,

tuurlijk is een bestaande vereniging een betere gesprekspartner maar de regiovertegnwoordigers kunnen ook niet alles in hun eentje.

Dan is ondersteuning van uit welke kant dan ook welkom.

maar heb jij je al aangemeld?

Mbt tot mijn aanmeldig kan ik duidelijk zijn :

Ik vind dat als ik lid van het KiteAwareTeam mij inzet voor het behoud van de spots en meer veiligheid omtrent de sport. Persoonlijk vind ik dat niet stopt bij het dragen van een lycraatje en dat houdt dus tevens in dat ik meer dan dat alleen wilt ondernemen.

Op dit moment zit ik niet meer ruim in mijn tijd door andere projecten. Wil je weten welke dan kan je PB-en en dan zal ik dat toelichten.

Als jullie het niet erg vinden dan houd ik me op dit moment alleen bezig met het ventileren met mijn mening op een forum en het bespreken van ideeën of het plaatsen van een kritische noot....gewoon brainstormen op een positieve manier...
 (hangloose_kitesmiley)
mazzomrx

Antwoord #142 September 13, 2006, 19:50:13
edit2Rapporteer  
denk dat we op zoek moeten gaan naar sponsering van kitesurfgerelteerde bedrijven.. logo's kunnen dan op evenuele flyers..

ThumpsUp

Wie ruimt de troep op aan het eind vd dag?
Stanley

Antwoord #143 September 13, 2006, 21:01:53
edit2Rapporteer  
Degene die het meegenomen heeft.
globe

Antwoord #144 September 13, 2006, 21:25:11
edit2Rapporteer  

Ik heb hier intern al een balletje opgegooid!
mazzomrx

Antwoord #145 September 13, 2006, 21:48:23
edit2Rapporteer  
Degene die het meegenomen heeft.

je moet eens weten wat ik allemaal nog tegenkom aan het eind van een kitedag......
Elevation

Antwoord #146 September 13, 2006, 21:54:00
edit2Rapporteer  
dat zou ook nog eens aandacht mogen hebben.... maar zullen we in eerste instatie ff bezig houden met de veiligheid... zo'n geel ding met wentelwieken willen we allemaal liever niet zien neem ik aan !!
drifter

Antwoord #147 September 13, 2006, 22:16:17
edit2Rapporteer  
Sorry voor als het al gezegd is.

Voor de kosten voor flyers en dergelijke kun je denk ik gerust iets regelen met NKV. Er is tenslotte een leden vergadering geweest, waar leden mee konden denken. Is dit idee toen niet tersprake gekomen?
Klinkt als een supergoed idee, waar het NKV zeker achter mag staan als je het mij vraagt.
Angela KA

Antwoord #148 September 13, 2006, 23:04:26
edit2Rapporteer  
Tussenstand   
Workum   12
Mirns   15
Strand Horst   11
Muiderberg   6
Petten   1
Polsmaten   4
hoek v/d bant    1
Schellinkhout   5
Ijmuiden   6
Venhuizen   1
Wijk aan Zee   10
Noordwijk   3
Slufter   8
Maasvlakte   2
Ter Heijde   1
Oostvoorne (autostrand)   4
Stichtse Brug   1
Lelystad   1
Egmond aan Zee   1
Paulina Polder/Perkpolder   2
Zwin (cadzand)   1
Kornwerderzand/ Makkum   1
Texel   1
kessenich  (België)   1
Medemblik/Andijk   1
Neeltje Jans   1
Zandvoort   1

Totaal    102

Ik denk dat we op de goede weg zitten!! SUPER!! al die reacties!! Please don't STOP!!!!
globe

Antwoord #149 September 13, 2006, 23:27:03
edit2Rapporteer  
opvallend in deze lijst is dat bij de 'probleemspots' er veel aanmeldingen zijn. Iedereen is zich dus wel degelijk bewust van het nut en wil zich inzetten voor zijn/haar spot.  KLASSE !
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.