waroo tips

Wouter

Antwoord #25 September 28, 2006, 20:50:36
edit2Rapporteer  
@ teigetje....Maar als je de waroo dan toch gekocht hebt kan je dan niet beter ervoor zorgen dat je de zwakke punten verbeterd? Anders volgt vroeg of een vreugdeloze sessie. Hulde voor deze vindingrijkheid!!
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #26 September 28, 2006, 21:10:26
edit2Rapporteer  
Volgens mij is dit probleem van slijtage van de bridle alleen voor kiters die vaak op zee varen want zand en zout zorgen voor exstra slijtage ,ik vaar zelf ook met Waroo,s en met mij 9 mtr heb ik dit jaar toch al zeker 50 keer gevaren voornamelijk op het ijsselmeer en de bridle lijnen zien er nog steeds als nieuw uit ,wel spuit ik de katrolletjes af en toe in met siliconespray zodat ze goed blijven rollen...
McBridges

Antwoord #27 September 29, 2006, 03:38:32
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de foto's Martijn maakt het een stuk duidelijker.

Aangezien het toch niet waaide  ThumpDown, m'n kite even uit de tas gehaald en het één en ander bekeken.
Volgende vra(a)g(en):

1)Waarom heb je het lusje doorgesneden, met wat gefriemel krijg je zonder te snijden de luchtslang ook wel om de bridle heen (net zoals een slang om je depower, eerst dun stukje touw/ijzerdraadje erdoor en dan doorhalen), scheelt weer snijden (blijft een beetje eng  (grinnik_kitesmiley)).

2) 4 mm luchtslang loopt soepel door je katrol  (geschokt_kitesmiley), bij mij niet echt, of beter echt niet!!! Oplossing hiervoor is dan om een krimpkous te gebruiken ipv slang, (niet stuksnijden dit werkt niet  ThumpDown), of om 2 nieuwe Harken katrolletjes te halen (blok 402 volgens mij) à € 11,50. Zijn wel meteen perfecte katrollen dan en dat past wel weer volgens mij.

Gebruik jij gewone siliconen spray Zwafra?? Trekt dit juist geen vuil aan? Ik heb laatst een bus Sailkote McLube gehaald wat een droge (perfecte) teflon spray is, ideaal spul. 

We knutselen rustig verder als alles maar klaar is voor volgende week wanneer het gaat W A A I E N !!! Joepie YeSS

Grtz. McBridges
hOe hA HeNniE

Antwoord #28 September 29, 2006, 03:45:43
edit2Rapporteer  
he mc bridges! waar haal je die sailkote en wat kosstie????? is nml. de meest gemakkelijk oplossing lijkt me....

gr danny
McBridges

Antwoord #29 September 29, 2006, 03:59:45
edit2Rapporteer  
Sailkote Mclube heb ik in Lelystad gehaald bij Tagrijn Emma (zeilartikelen etc.)
Klein busje 170 ml  €14,95, grote bus 470 ml.  €23,95, doe je een eeuwigheid mee  (grinnik_kitesmiley).

Andere dealers zitten in, Muiderzand, Bussum, Leiderdorp, en Aalsmeer.
Zullen vast wel meer dealers zijn maar dit waren plaatsen waar ik vaak in de buurt ben, vandaar.

McBridges
hOe hA HeNniE

Antwoord #30 September 29, 2006, 04:01:24
edit2Rapporteer  
thanks mc brigdes.
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #31 September 29, 2006, 04:41:35
edit2Rapporteer  
@ teigetje....Maar als je de waroo dan toch gekocht hebt kan je dan niet beter ervoor zorgen dat je de zwakke punten verbeterd? Anders volgt vroeg of een vreugdeloze sessie. Hulde voor deze vindingrijkheid!!

Dat is natuurlijk ook zo maar ik vraag me af of dit soort slijtage's ook worden doorgegeven aan de dealer-ontwerper cq fabrikant, zodat de volgende serie verbeterd wordt.
Het gebeurd regelmatig dat een auto wordt terug geroepen naar de garage omdat er iets niet goed functioneerd, dat zou met (ondeugdelijke) kites ook eigenlijk moeten.We betalen er genoeg voor.
martijn_e

Antwoord #32 September 29, 2006, 05:28:19
edit2Rapporteer  
Ik heb twee nieuwe Ronstons katrollen liggen die rf2010 ofoz maar die hoef je niet te proberen, in combi met zand zitten ze meteen vast. Andere merken zijn misschien wel een verbetering maar dat weet ik niet.

De lus van de bridle moet je om twee redenen los snijden!

1- anders wordt de bridle tekort (je moet immers drie 8-knopen leggen van ieder +/- 4cm)

2- De luchtslang past echt niet over het gestikte gedeelte heen tenzij je hem lossnijdt.

Ik denk dat je niet de juiste luchtslang heb (4mm is buitenmaat van de slang)

Kijk even goed naar de foto's je ziet dat de slang strak om de bridle draad zit.

Neem dunwandige luchtslang, de dikwandige past niet ieg.

Krimkous lijkt me ok goede optie maar ik weet zeker dat luchtslang veel langer meegaat ik werk zelf regelmatige met krimpkous. Maar kijk zelf maar wat je het beste lijkt, maar die iets want als je niks doet gaat de bridle (snel) kapot.

McBridges

Antwoord #33 September 29, 2006, 15:32:27
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk, ff met mijn neus gekeken qua luchtslang was verkeerde diameter  loser.

Lijkt me ook dat luchtslang langer mee gaat, voordeel van de krimpkous is nu enkel nog dat je niet hoeft te snijden.
Ga zeker wat doen, eerst de krimpkous en mocht dit ook snel slijten (makkelijk te herkennen zonder gevolgen  ThumpsUp), kan altijd de slang nog.

Standaard zitten er toch Ronstans katrollen op?
Harken katrollen zijn gelagerd en een beetje de mercedes onder de katrollen die op de markt verkrijgbaar zijn (hoewel ik geen liefhebber ben van mercedes  (grinnik_kitesmiley))

Heb jij trouwens een tubing om je depowerkoord Martijn?

McBridges
Morres

Antwoord #34 Maart 02, 2007, 06:55:04
edit2Rapporteer  
nvm, wist niet dat deze zo oud was
Antwoord #35 Maart 02, 2007, 20:36:26
edit2Rapporteer  
oh  Huh
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #36 Maart 04, 2007, 01:22:27
edit2Rapporteer  
Volgens mij is dit probleem van slijtage van de bridle alleen voor kiters die vaak op zee varen want zand en zout zorgen voor exstra slijtage ,ik vaar zelf ook met Waroo,s en met mij 9 mtr heb ik dit jaar toch al zeker 50 keer gevaren voornamelijk op het ijsselmeer en de bridle lijnen zien er nog steeds als nieuw uit ,wel spuit ik de katrolletjes af en toe in met siliconespray zodat ze goed blijven rollen...

Ja dat ben ik met jou eens, ik heb mijn crossbow een paar op het land geprobeert totaal geen slijtage maar ik ben er nu 1 keer mee naar zee geweest en meteen iets slijtage heel minimaal maar dat komt gewoon door het zand wat tussen de katrollen komt te zitten en dan rollen ze niet meer en daar moet een oplossing voor komen bij elke bow/sle kite. En nog een vraagje: het touw wat door de katrollen heen gaat bij mijn crossbow 2007 is dat nu met kern of zonder kern???
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.