bol dek shapen

diederik

September 26, 2006, 06:47:39
edit2Rapporteer  
Mogge...ik zit met een probleempje...

Ik wil de bolling in het dek (corecell) graag shapen met een 3d tafel, het principe van de tafel is makkenlijk.
Maar volgens mij word de rail naarmate je verder naar de tips toe shaped steeds dikker??? Is moeilijk uit te leggen maar misschien begrijpen jullie het probleem...

Hoe kan je de bolling in het dek naar de tips toe geleidelijk laten verdwijnen zodat je de flextips gewoon vlak kan shapen???heb de zoekfunctie gebruikt maar het is me nog niet duidelijk

Alvast bedankt
xav

Geen avatar

Antwoord #1 September 26, 2006, 16:13:29
edit2Rapporteer  
Als je dus zon bolle geleider hebt gemaakt waarover de frees heen gaat. Dan zou je volgens  mij je board onder een hoek op je tafel kunnen leggen. bijvoorbeeldje ietsje / , naarmate je nu dichter bij de tips komt gaat de frees volgens mij dieper aangezien je gelijder naar buiten toe in hoogte afneemt.

Hoop dat het duidelijk is, maar hier had ik laatst ff over nagedacht.

Misschien dat er een makkelijkere manier is , aangezien er al veel mensne een bol dek hebben geshaped.
GjT

Antwoord #2 September 26, 2006, 16:32:21
edit2Rapporteer  
De rail wordt niet per definitie dikker, maar het is moelijk te voorspellen hoe hij uitvalt en hij is zeker niet constant; het is een functie van de bolling die je toepast, de vorm van je outline en de hoekinstelling van je shapetafel.

Mij ervaring is echter dat dit raildikte verloop gemakkelijk later met de hand is bij te werken en zeker in combinatie met een tucked rail zie je hier niets meer van terug in je uiteindelijke shape. Pas je echter een blokrail toe is het verstandiger om voor een constante raildikte te zorgen.

Onderstaande plaatjes geven aan wat ik tot nu toe gedaan heb:
Bovenste plaatje is een bol dek dak in dikte afneemt als je verder naar de tips gaat. De middelste ruit is vlak omdat de bolling hier boven de core uitkwam. de tips zijn met een schuinere hoekinstelling en zonder bolling nagefreesd.

Onderste plaatje: Hier heb ik de rails met een constante dikte gemaakt door de shaptafel vast te zetten en de core eronderdoor te halen http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=13712.0. De tips zijn weer vlak nagefreesd.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

GrGjT
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 September 27, 2006, 01:41:55
edit2Rapporteer  
Klasse GjT voor je uitleg  ThumpsUp

Het onderste shapepatroon gebruik ik voor mijn "Tsuba"-model. Werkt prima!!
Check: http://www.squirtnatic.nl/page1/page3/page8/page8.html Dia 9 en 10.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.