Droogpak, wel of niet?

Mitchel_12000

Berichten: 1183
Oktober 01, 2006, 01:36:21
edit2Rapporteer  
Hey gasten,

Ik zit al een tijdje te denken om dit droogpak te kopen. Het kost geen drol (E.70,00). De vraag is of het goed spul is. Wat denken jullie?

Greetz,
Mitchel
Merc
Gast
Antwoord #1 Oktober 01, 2006, 01:37:50
edit2Rapporteer  
Het is zeker warmer en makkelijker. Je hoeft je kleren niet meer uit te doen. Maar of je ook net zo beweegelijk blijft.....?
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #2 Oktober 01, 2006, 01:43:53
edit2Rapporteer  
Ik ken iemand die het had. Wel voor te buggy'en. Hij bleef droog. Maar is dat pak wel bestand tegen de schokken bij crashes. Gaat het niet snel scheuren?

Ga eens naar: www.gulmarine.nl dan producten -> dinghy -> drysuits. Kijk dan naar de 2 laatste.
Deze zijn ervoor gemaakt en ook stevig genoeg.

De prijs is wel wat meer. ongeveer 7,1 keer zoveel als jou pak. Maar daar heb je ook nog een waterdichte zak bij voor het pak in te steken. Voor meer info, laat me iets weten;)

greetz
litewave

Berichten: 607
Antwoord #3 Oktober 01, 2006, 02:01:42
edit2Rapporteer  
NEEEEEEEEEEEE, van Camonet ofzo toch, niet doen wij hebben ze ook gehad.
Te zwaar, te lomp, en niet water dicht
litewave

Berichten: 607
Antwoord #4 Oktober 01, 2006, 02:16:31
edit2Rapporteer  
@ davidov doe mij wat meer info, ben al een tijdje op zoek naar zo'n Gul-pak
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #5 Oktober 01, 2006, 02:47:16
edit2Rapporteer  
Over die Camonet pakken:

Wat litewave zei: Te zwaar, te lomp, en niet water dicht

en ook nog eens zwaar 2ehands, dus overal plekkertjes en zo

Als je het toch wil proberen heb ik er nog wel 1 liggen voor een prikje!
Ethicus

Berichten: 91
Antwoord #6 Oktober 01, 2006, 04:13:49
edit2Rapporteer  
Je kunt beter een gewoon winterpak kopen. Als een droogpak een keer water maakt, zit je dik in de problemen. Koop dus gewoon een winterpak en doe je zomerpak eronder aan. Capje op, schoentjes en handschoenen aan en gaan met die banaan..
michiel@nologin
Gast
Antwoord #7 Oktober 01, 2006, 04:33:41
edit2Rapporteer  
heb vandaag ook is geinformeer door de shop werd mij afgeradenh om 2ehans te kopen omdat ze bijna alleen lek verkocht worden

is dit waar of willen ze graag een klant erbij
litewave

Berichten: 607
Antwoord #8 Oktober 01, 2006, 05:25:49
edit2Rapporteer  
Je kunt beter een gewoon winterpak kopen. Als een droogpak een keer water maakt, zit je dik in de problemen. Koop dus gewoon een winterpak en doe je zomerpak eronder aan. Capje op, schoentjes en handschoenen aan en gaan met die banaan..
Deze discussie hebben we 2 jaar geleden al gehad, wij waren 1 van de weinige die een droogpak droegen, je ziet nu steeds meer mensen droog gaan
Sake
Gast
Antwoord #9 Oktober 01, 2006, 06:27:48
edit2Rapporteer  
Een droogpak is een hele goede aanvulling en geen vervanger voor een steamer.
Vorig winter voor 't eerst een droogpak ( Mystic Lightning ) gebruikt en dan is het ideaal. Met name bij omkleden. 't is alleen een extra investering en die moet je er voor hebben.
Het droogpak zit daarnaast zo lekker dat ik er wel tot 20 graden mee zou willen kiten, ware dat het dan gewoon te warm is.
Bazaki Louis
Gast
Antwoord #10 Oktober 01, 2006, 06:29:59
edit2Rapporteer  
Sake, ik vaar het hele jaar ermee. zoals morgen kite ik er ook mee, en draag dan een joggingbroek en een tshirtje eronder. ik heb dan een perfect temperatuurtje ! ThumpsUp
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #11 Oktober 01, 2006, 19:23:49
edit2Rapporteer  
Oke, dus de camonet pakken zijn niet aan te raden. Jammer, maar wel te verwachten. De prijs was gewoon te mooi om waar te zijn.

Thanks, Toch maar gaan sparen voor een pak wat speciaal geschikt is voor kitesurfen.
Sake
Gast
Antwoord #12 Oktober 03, 2006, 06:22:17
edit2Rapporteer  
Sake, ik vaar het hele jaar ermee. zoals morgen kite ik er ook mee, en draag dan een joggingbroek en een tshirtje eronder. ik heb dan een perfect temperatuurtje ! ThumpsUp
Klinkt goed al zal ik overstappen bij zo'n 15 graden. Bij 20 graden en droog weer (geen chill factor door wind en regen) pak ik nog een 3/2 wetsuit.
Had trouwens nooit gedacht dat een (goed) droogpak zo lekker zit.
Met name vergeleken met een 5 a 6mm steamer.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #13 Oktober 03, 2006, 16:05:02
edit2Rapporteer  
Dat mystic droogpak nu te koop voor 280euri exclusief verzendkosten.
Heeft iemand anders een nog betere prijs gezien?
apprentice

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #14 Oktober 08, 2006, 21:37:19
edit2Rapporteer  
Heeft iemand een naam en adres waar die Mystic Lightning te koop is voor die 280 euro?
 ListenToMe
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #15 Oktober 09, 2006, 00:36:20
edit2Rapporteer  
Jazeker,
is alleen wel een duitse shop
wavedreams.de

Mochten er nu meer leifhebbers zijn kunnen we misschien kwantum korting krijgen
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #16 Oktober 09, 2006, 04:16:45
edit2Rapporteer  
@bazaki louis & sake: kunnen jullie iets meer over het pak vertellen??? dit is nieuw voor mij en ik zoek een nieuw winterpak, want het gaat snel chilly worden nu:
1) heb je nog bewegingsvrijheid, zo met trapeze en zwemvest op je lichaam?????
2) trek je het niet snel stuk????
3) bijvoorbeeld na een flinke crash???
4) mocht je het stukspringen: shirt en joggingbroek OF zomerneopreenpak eronder? of kan je lichaam dan niet meer ademen? lees nml.op die duitse site dat je ademende kledij moet dragen, ik stel me dan een "ondergoedsetje" voor die je ook met snowboarden gebruikt, kan even niet op de naam komen..

bedankt alvast, want dit ziet er veelbelovend uit en ik had er op dit forum nog niet erg veel positiefs over gehoord..

gr danny
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #17 Oktober 09, 2006, 04:25:08
edit2Rapporteer  
@sake & bazaki louis: zo lees ik net in een ander topic over een neopreen droogpak, bv. http://www.aquatrends.demon.nl/, en dan bedoel ik die marine in de aanbieding voor eu 245..
DAT ken ik wel, maar vertel mij eens het grote verschil, ook in comfort????

gr danny
Red_Eric

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #18 Oktober 09, 2006, 21:50:58
edit2Rapporteer  
@ Danny, ben benieuwd of je wat hoort op je gestelde vragen, kun jij mij up to date houden als je persoonlijk antwoorden krijgt?

@ All: Ik heb wel interesse in een droogpak, met meerdere bestellen en korting bedingen lijkt tot de mogelijkheden te behoren; bij http://wave-dreams.de/ kun je een prijsvoorstel doen...

Kunnen we in deze threat inventarisen wie er mee willen doen?

Nog een vraag mbt de pasvorm: Hoe bepaal je je maat?

Groet,......Eric
thedude

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #19 Oktober 09, 2006, 22:04:55
edit2Rapporteer  
Yo Michiel,

lekker met je band gespeeld?

Zaterdag was een top dag op de dam. maar danny en ik hadden het samen ook al over een droog pak. ik denk toch zeker dat het de poep is. alleen je handen voeten en hoofd blijven natuurlijk koud.

ik wil ook wel een droog pak maat groot.

gr philip
Sake
Gast
Antwoord #20 Oktober 10, 2006, 04:11:45
edit2Rapporteer  
@bazaki louis & sake: kunnen jullie iets meer over het pak vertellen??? dit is nieuw voor mij en ik zoek een nieuw winterpak, want het gaat snel chilly worden nu:
1) heb je nog bewegingsvrijheid, zo met trapeze en zwemvest op je lichaam?????

Zal ik dan maar.
Zwemvest? Gebruik ik niet en heb je IMO ook niet nodig. Alleen als jij je daardoor veiliger voelt.
Bewegingsvrijheid is juist optimaal. Alsof je in je normale kleren rondloopt. Dat is juist 1 van de voordelen t.o.v. een dik en zwaarder wetsuit. Aan jouw de beoordeling hoe zwaar je daar aan tilt.

2) trek je het niet snel stuk????

Huidige droogpakken speciaal voor kitesurfen zijn wel heel wat anders dan die van jaren geleden. Kijk alleen maar naar de extra verstevigingen. De zwakste schakel zal eerder de rits zijn.

3) bijvoorbeeld na een flinke crash???

Je moet ff de meeste lucht uit het pak persen. ff door de hurken. Ben zelf al flink gecrashed en niks aan het handje. Denk er nu zelfs niet eens meer over na.


4) mocht je het stukspringen: shirt en joggingbroek OF zomerneopreenpak eronder? of kan je lichaam dan niet meer ademen? lees nml.op die duitse site dat je ademende kledij moet dragen, ik stel me dan een "ondergoedsetje" voor die je ook met snowboarden gebruikt, kan even niet op de naam komen..

Thermisch ondergoed of joggingbroek. Wil je op safe spelen dan ga je, nog meer als bij een wetsuit, niet verder dan dat je met je pak terug op vaste bodem kan komen.

@sake & bazaki louis: zo lees ik net in een ander topic over een neopreen droogpak, bv. http://www.aquatrends.demon.nl/, en dan bedoel ik die marine in de aanbieding voor eu 245..
DAT ken ik wel, maar vertel mij eens het grote verschil, ook in comfort????

Geen ervaring mee, maar dat neopreen pak levert uiteraard reserve op mocht je toch een lek krijgen. Kan me voorstellen dat je dan net zo goed, zo niet beter, een goede 5/6/7mm steamer kan kopen.
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #21 Oktober 10, 2006, 04:28:52
edit2Rapporteer  
Jongens, voor mij is een droogpak een droogpak.. de zwakke plek zijn de manchetten..  (shame_kitesmiley) Hou deze goed in de talkpoeder wanneer je 'em niet meer gebruikt en voor de rest valt het met crashes écht wel mee.. Speciaal kite droogpak??? Als je het mij vraagt is het een verkoop trick..  Huh Ik heb heel fanatiek open zeilboten gevaren en in de winter is een droogpak een must.. Musto heeft bijvoorbeeld héél fijne droogpakken en ik heb er 1 liggen van extreme die het ook prima met kiten zal doen..   ThumpsUp Wat betreft 2e hands.. De meeste droogpakken gaan lek bij de manchetten. .. Het vervangen hiervan is een precies werkje maar zou je zelf kunnen doen (of door een shop laten doen natuurlijk)...  :Smiley
Verder is het (zoals gezegd) belangrijk om de manchetten geregeld met talkpoeder in te smeren..dan droogt het rubber niet uit..

That's it!   YeSS
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #22 Oktober 10, 2006, 05:01:43
edit2Rapporteer  
@Sake: bedankt voor je reactie!

@ Red Eric: Sake heeft dus jouw en mijn vragen beantwoord.

Ik ga overigens in het bestelgebeuren niet mee, want de pasvorm komt me iets te nauw, dus dit soort zaken via internet bestellen is voor mij een no-go: betaal liever wat meer in nl shop en dan kunnen passen; ook mbt garantie lijkt dat mij t handigst;
btw: bij een nl shop samenbestellen en een dag afspreken is natuurlijk wel n mogelijkheid!?

gr danny
.Chris.

Berichten: 155
Antwoord #23 Oktober 10, 2006, 15:22:17
edit2Rapporteer  
Ik ga van de winter ook eens kijken naar een droogpak, beperk me dan wel tot de kite specifieke pakken zoals die van Gul en Ocean Rodeo. 1 schelpje onder je billen bij een goedkoper pak zonder verstevigingen betekend een gat.
litewave

Berichten: 607
Antwoord #24 Oktober 11, 2006, 02:58:29
edit2Rapporteer  
Ik ga van de winter ook eens kijken naar een droogpak, beperk me dan wel tot de kite specifieke pakken zoals die van Gul en Ocean Rodeo. 1 schelpje onder je billen bij een goedkoper pak zonder verstevigingen betekend een gat.
Daar komt de befaamde kitebroek om de hoek kijken (lange dan wel he)
Ik ga nu ook voor de Gul, dus heb een pak over van marine-magic 150 euris
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.