aanschaf kite set (ik ben een beginner)

remie
Gast
Oktober 02, 2006, 06:51:17
edit2Rapporteer  
hallo iedereen,

ik ben zowel op dit forum als in de kite wereld helemaal nieuw ik heb ervaring met wakeboarden en wil nu toch graag overstappen op de kite  :Smiley (wil meer vrijheid)

maar nu heb ik een set gevonden wie ik voor 300 euro over kan nemen het gaat om een,

- wipika free air kite (ik weet niiet precies welk model ik dacht ars 16 hij is zwart/wit

- een wipika twin top board de twin top 170 (een board met ronde voor en achterkant langwerpig wit/blauw)

- alle verdere benodigheden het is dus echt een complete set

nou wou ik dus aan jullie vragen wat jullie ervan denken, is de prijs goed? is het een goeie set voor een beginner? enz  :Smiley

en ik ben echt volledig nieuw met de sport (in alle opzichten)

ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen informeren!!

greetz Remie
Bodhi

Antwoord #1 Oktober 02, 2006, 08:50:17
edit2Rapporteer  
Hier zouden ze hooguit €50,00 voor moeten vragen. (Aan de mensen van het eerste uur: Die Free Air stamt toch uit de periode 2000/2001?...) Als ik het goed heb is het een tweelijner, een vriend van mij heeft zo'n zelfde nog een keertje met een enkeltje naar Engeland (vanaf het toen nog autovriendelijke Autostrand) gestuurd en dat is toch echt al een hele tijd geleden.
Als ik jou was zou ik er iets meer geld in steken en kijken naar vierlijns kites vanaf bouwjaar 2004. Kijk dan ook naar een boardje van zo'n 130-140 cm. Hier kan je nog wat langer op door blijven varen, zo'n 170cm wil je waarschijnlijk heel erg snel kwijt.

Gebruik ook de zoekfunctie op dit forum, waarschijjnlijk zul je op veel vragen antwoord kunnen vinden. Heel veel kites zijn al besproken op dit forum, dit zal je meer inzicht geven in het materiaal.

Heb je al een lesje genomen? Zoek ook een goede beginnersspot uit om vanuit je wakeboard-ervaring snel progressie te kunnen boeken. Kan een hoop schelen.

Enne.. sterkte! Er zijn nog geen afkick-klinieken voor ons, weet waar je aan begint!  (grinnik_kitesmiley)
Frank77

Antwoord #2 Oktober 02, 2006, 13:44:32
edit2Rapporteer  
ja, weet waar je aan begint: werk en relatie gaan eronder leiden.
Ik kan inderdaad recent materiaal aanraden maakt het veel leuker om veiliger te varen.

Misschien komen de eerste bows 2e hands op de markt: dat maakt het beginnen nog een stuk makkelijker.
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 02, 2006, 14:16:50
edit2Rapporteer  
Stap gewoon naar een paar verschillende shops en laat je voorlichten.
Dan weet je tenminste waar je op moet letten. Welk type en vooral welke maat je aan moet schaffen (van zowel kite als board). Beter spaar je nog even door en koop je een kite uit 2004 of jonger. Maar neus eerst eens even rond op dit forum met de zoekfunctie, staat heeeeeel veel over dit soort keuzes.
En heb je les gehad? Zo niet is dit wel aan te raden. Ook daar kunnen ze je veel over materiaal vertellen.
Succes.
KiteDemon

Antwoord #4 Oktober 02, 2006, 14:39:26
edit2Rapporteer  
Beter spaar je nog ff door zodat je wat nieuwer en vooral veiliger materiaal kan aanschaffen.
En uiteraard eerst wat lessen nemen want je gaat met enorme power spelen en dat is niet zonder risico.
Geronimo79

Antwoord #5 Oktober 02, 2006, 14:45:51
edit2Rapporteer  
Denk dat het idd niet zoveel is, je moet zowieso een 4 lijns kite hebben.
Idd wat ze al zeggen, liever iets meer geld, en je hebt een betere en veiligere kite.
Ik heb zelf ook een oude kite, en gisteren met een bowkite mogen proberen.. I WANTWONE!

Je kunt voor rond de 300 euro hele leuke kites krijgen 2e hands. Voor zo'n 400 euro kun je van gaastra een nieuwe met bar krijgen. En die zijn behoorlijk goed. En ja een boardje moet je dan nog wel erbij hebben. Het hoeft niet persee heel duur te zijn.
In ieder geval die set lijkt me idd wat erg oud en onveilig.

kentyman

Antwoord #6 Oktober 02, 2006, 20:07:16
edit2Rapporteer  
de wipika free air is ZWAAR verouderd, dat is inderdaad een kite uit het jaar 0... daar moet je niet meer aan beginnen (zeker niet voor 300 euro). Dat board is wat aan de grote (lange) kant en daar zul jij (zeker als wakeboarder) al snel op uitgekeken zijn.

Mijn advies is: neem eerst les (kost een paar centen maar een goede les is goud waard / kan levens redden), koop daarna zo recent mogelijk materiaal (liefst 2005 of jonger). Van het merk "Best" is er een kite "Waroo" die erg geschikt is voor beginners: het is een bow-kite met totale depower-safety, makkelijk vliegen, vergevingsgezind en niet zo bizar duur als sommige andere nieuwe kites. Als board kun je het beste op zoek gaan naar een "twintip" (ook wel "bidirectional") van lengte 130 a 135 en breedte 37 a 39.

succes!
Jolien.

Antwoord #7 Oktober 02, 2006, 21:00:41
edit2Rapporteer  
Beter spaar je nog ff door zodat je wat nieuwer en vooral veiliger materiaal kan aanschaffen.
En uiteraard eerst wat lessen nemen want je gaat met enorme power spelen en dat is niet zonder risico.

Helemaal mee eens ThumpsUp
remie
Gast
Antwoord #8 Oktober 03, 2006, 05:13:45
edit2Rapporteer  
he hallo mensen!

ik wou jullie echt super bedanken voor alle tips en tricks en ga deze ook zeker opvolgen!
jullie hebben me in ieder geval al gered om 300 euro waardeloos uit te geven!

op mijn email stromen al langzaam aan een paar reacties binnen van mensen die nog een kite in de verkoop hebben, dus vrees niet ik zal jullie nog wel eens (na de zoekfuntie gebruikt te hebben) lastig gaan vallen echt super bedankt alvast!! 

p.s alle reacties voor een kite set die wel de moeite waard is voor een beginner zijn uiteraad nogsteeds welcom   ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.