aanschaf kite set (ik ben een beginner)

remie
Gast
Oktober 02, 2006, 06:51:17
edit2Rapporteer  
hallo iedereen,

ik ben zowel op dit forum als in de kite wereld helemaal nieuw ik heb ervaring met wakeboarden en wil nu toch graag overstappen op de kite  :Smiley (wil meer vrijheid)

maar nu heb ik een set gevonden wie ik voor 300 euro over kan nemen het gaat om een,

- wipika free air kite (ik weet niiet precies welk model ik dacht ars 16 hij is zwart/wit

- een wipika twin top board de twin top 170 (een board met ronde voor en achterkant langwerpig wit/blauw)

- alle verdere benodigheden het is dus echt een complete set

nou wou ik dus aan jullie vragen wat jullie ervan denken, is de prijs goed? is het een goeie set voor een beginner? enz  :Smiley

en ik ben echt volledig nieuw met de sport (in alle opzichten)

ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen informeren!!

greetz Remie
Bodhi

Antwoord #1 Oktober 02, 2006, 08:50:17
edit2Rapporteer  
Hier zouden ze hooguit €50,00 voor moeten vragen. (Aan de mensen van het eerste uur: Die Free Air stamt toch uit de periode 2000/2001?...) Als ik het goed heb is het een tweelijner, een vriend van mij heeft zo'n zelfde nog een keertje met een enkeltje naar Engeland (vanaf het toen nog autovriendelijke Autostrand) gestuurd en dat is toch echt al een hele tijd geleden.
Als ik jou was zou ik er iets meer geld in steken en kijken naar vierlijns kites vanaf bouwjaar 2004. Kijk dan ook naar een boardje van zo'n 130-140 cm. Hier kan je nog wat langer op door blijven varen, zo'n 170cm wil je waarschijnlijk heel erg snel kwijt.

Gebruik ook de zoekfunctie op dit forum, waarschijjnlijk zul je op veel vragen antwoord kunnen vinden. Heel veel kites zijn al besproken op dit forum, dit zal je meer inzicht geven in het materiaal.

Heb je al een lesje genomen? Zoek ook een goede beginnersspot uit om vanuit je wakeboard-ervaring snel progressie te kunnen boeken. Kan een hoop schelen.