Weet je wat het is.. NU gebeuren er nog weinig ongelukken met flyboarden NET als kitesurfen 7 jaar GELEDEN toen er nog maar een handjevol mensen het deden en als je het deed dan was je zo geintreseerd dat je alles al van de hele sport al wist nu niet meer en mensen zien het als leuke hobby. Dit kan ook over 6 jaar met flyboarden aan de hand zijn dat t te druk word!
Kijk ik vlieger al sinds mijn 6e en sinds mijn 10e de met power kites en kon al op mijn 13e 4 meter hoog springen met een c-quad, dan zie je kiteboarden en je denkt wow ga ik doen.
Toen ik begon in 2002 kende ik alle theorie van een tube kite van buiten ik wou zo graag beginnen en had ook zeer veel vlieger ervaring (voelt gewoon als verlengde van mijn lichaam)
Kijk en als je dan weer 4 meter springt ken je de consequenties (heb er heel lang voor moeten opbouwen met C-quad voor ik die ervaring had natuurlijk).
Het probleem nu is alleen dat een hoop nieuwkomers in het kiten mensen zien springen op het strand en dit ook willen doen. Met veel te veel wind, omdat ze niet uit de vliegerwereld komen kunnen ze niet onderste boven een kite in de lucht houden of met de linker kant van je bar in je rechterhand controle houden. En weten ze de gevaren niet.
En daarom gebeuren er vaak ongelukken en daarom zegt iedereen op een kitesurf forum dat t levensgevaarlijk is denk ik (terwijl ik niks liever doe)
goeie theorie voor mij als leek klinkt het zeer logisch, ik werk zomer's bij de holidayshop, daar kwamen ook mensen die voor het eerst matrasje kopen en dan met gescheurde vliegers enzo terug komen en boos omdat de vlieger kapot was terwijl er ruim 7-8bft stond:D dan denk ik ook van DENK NA!
ik zit trouwens ook beetje in dezelfde situatie als jouw(vroeg begonnen met vliegeren) maar nu wil ik ook gaan kitesurfen, in april ga ik hoogstwaarschijnlijk lessen volgen:D vlieger momenteel met ozone fury 4,5, gaat lekker, vaak lekker jumpen/buggien op strand
btw weet je goeie theoriesites voor vliegeren kiten en alles eromheen, ben nu al tijdje op zoek
groet roger