Waroo 9... hoogte lopen gisteren Autostrand

RonnieRotonde

Oktober 22, 2006, 19:30:32
edit2Rapporteer  
Ha mensen,

Gister wezen kiten, helemaal blij aangezien ik mijn eerste sprongen heb gemaakt.. Erg tof!

Enkel.. iedere keer als ik downwind ging kwam ik niet meer terug. Af en toe een beetje hoogte lopen lukte goed, maar niet extreem veel..

Soms leek het gewoon of de kracht helemaal uit mijn kite was.. Ik moest echt goed mijn best doen om een klein beetje hoogte te lopen. Mn kite stond nadat ik snelheid had gemaakt dan op 9:30 - 10:00 en ik dus lekker aankanten om hoogte te pakken. Maar dan verloor mijn kite snelheid.

Daarbij kwam wel dat het heel vlagerige wind was gisteren op het autostrand.. 1ne keer kon ik helemaal hangen aan mn kite en volgende moment weer niet. Ik heb dus een 9 meter waroo en weeg 75 kilo.. had gewoon goed moeten komen volgens mij, want ik heb wel meerdere mensen met dat formaat kite gezien.
Ik heb mijn waroo altijd op de allerlaatste knoopjes op de stuurlijn staan (verst van de kite af). Dit is toch maximale power? Iemand op het strand vertelde mij dat t juist andersom is bij waroo. Dus of het ligt daar aan of gewoon aan mij/weerst omstandigheden/te kleine vlieger.

Wie denkt te weten wat ik hier fout doe/wat er fout gaat?

Thx Gr
T]-[0/\/\@S

Antwoord #1 Oktober 22, 2006, 19:35:20
edit2Rapporteer  
heb er niet veel gezien met een 9m op mij na was de boxer sle even aan het testen, maar het was best vlagerig mis dat je je kite iets meer in beweging moest houden, ik weeg maar 60 kilotjes en had de power strap vol aangetrokken, maar moest af en toe ook nog even sturen. Over de waroo setup weet ik niks zou je even op de site moeten kijken.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Oktober 22, 2006, 19:46:11
edit2Rapporteer  
Lijkt me dat je juist een depower setting hebt gebruikt. Immers: Hoe langer je stuurlijnen hoe vlakker de kite komt te staan, dus hoe minder wind hij vangt. Zo is het ieg bij een C-kite.

Ik kon aardig hoogte lopen de zee op, maar richting het strand had ik ook wat meer moeite...met mn 9m2 boxer
CHRIZZZZ

Antwoord #3 Oktober 22, 2006, 19:52:07
edit2Rapporteer  
hoe korter je stuurlijnen hoe meer power in je kite, dus je had het andersom moeten doen...

kite4ever

Antwoord #4 Oktober 22, 2006, 20:18:33
edit2Rapporteer  
Het kan ook zijn dat je de kite teveel powerd, dus je bar teveel aantrekt.
Je trekt je kite dan dood en hij heeft dan geen snelheid meer.
Juist de Waroo moet je wat losjes op de stuurlijnen vliegen. Hij trekt dan verder het windvenster in.
Aldus mijn ervaring.
Jaimeson!

Antwoord #5 Oktober 22, 2006, 20:37:02
edit2Rapporteer  
Was gisteren met waroo 14 70kg! Zag meer 12's ed dan 9's Maar goed volgens mij heb je je kite helemaal gedepowered afgesteld! Hoe langer je stuurlijnen des te meer depower. Als je je waroo trouwens helemaal gepowered afsteld (op de lijnen en de strap) krijg je wel kans dat ie stalled! Dus kan je (als je budget dat toelaat) beter een grotere kite pakken.

Later
RonnieRotonde

Antwoord #6 Oktober 22, 2006, 20:47:56
edit2Rapporteer  
Idd, dus gewoon verkeerde kite .. en verkeerde afstellingen..

Ja, ik heb dus momenteel een 9 m waroo.. een 12 meter torch en een 14 meter torch.. Wil alleen de 12 verkopen?? Maar die had op een dag als gisteren weer beter geweest... lastig..
B
Gast
Antwoord #7 Oktober 22, 2006, 21:21:01
edit2Rapporteer  
Het was Z-ZW gister, waar ik waroo's zag varen vond ik niet dat er daar veel wind was. Voeren overigens de meeste kites Smiley
Al ging je meer richting rockanje had je minder vlagerige wind vooral een stukje uit de kustlijn.

Ik voer ook met een 9m bow en kon prima hoogte lopen. Waarschijnlijk of een grotere kite of op een plek waar je meer wind hebt Smiley
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #8 Oktober 22, 2006, 22:53:30
edit2Rapporteer  
Ik heb gisteren ook de gehele middag met mijn Waroo 9 gevaren en dat was best te doen ,de Waroo 9 heeft een zeer goed Low-end zeker als je hem goed afsteld ,
Zoals jij het heb beschreven heb je hem te gedepowerd afgesteld ,Dan vaart hij ook niet goed ..
Je moet de Waroo 9 eigenlijk altijd op het tweede knoopje van boven afstellen ,Dan vaart hij met alle windsterktes het beste .En dan evt. depoweren met je strep..
Nogmaals met de knoopjes op de stuurlijnen is het zo ,hoe dichter bij de kite is meer power ,verder van de kite is depower ....
Maar een Waroo moet je NOOIT helemaal gedepowerd varen want dan vergroot je de kans op inverten aanzienlijk..
 ThumpsUp
RonnieRotonde

Antwoord #9 Oktober 22, 2006, 23:41:58
edit2Rapporteer  
haha, grappig dit.. ik had juist de intentie om volle power te varen.. was dus gedepowered  loser... Thx mensen!

Grtz,

Roland
hOe hA HeNniE

Antwoord #10 Oktober 23, 2006, 03:52:46
edit2Rapporteer  
Je moet de Waroo 9 eigenlijk altijd op het tweede knoopje van boven afstellen ,Dan vaart hij met alle windsterktes het beste .En dan evt. depoweren met je strep..
 ThumpsUp
Is denk ik heel persoonlijk, ik vaar m bijna altijd op het laatste knoopje, zoals R.Rotonde ook deed, met de depowerstrap regel ik dan de power, zodat, in nood (lees flinke windtoename) je middels de strap en depowerkoord max kan depoweren; knoopjes verzetten kan in zo'n situatie dan niet.....kortom, ieder zijn meug...blijf proberen, RR, en dan kom je er wel.
PLUS..techniek/ervaring doet ook een hoop hoor...nu denk ik bv. niet eens meer na over issues die ik vorig jaar niet begreep....

suc6
Frank77

Antwoord #11 Oktober 23, 2006, 03:58:12
edit2Rapporteer  
Even opbouwende tip: vraag even na (als je het niet zeker weet) hoe een kite gepowered of gedepowered staat aan een 'ervaren' kiter. Probeer het vooral te begrijpen waarom een kite wel of geen power heeft. Het is niet zo moeilijk: het werkt net als met zeilen/windsurfen, maar je leert wel een kite kennen. Met een verkeerd afgestelde kite in de verkeerde wind heb je een groot probleem. Dus doe alsjeblieft het voor je eigen en onze veiligeheid en leer/snap die kite.

Ik zat zaterdag met een 12 bow en goed afgesteld op de wind (dus tegen de 100% depower in de vlagen binnen normaal bereik van mijn bar). Bij de grand finale (de bui was alleen geschikt voor 9m2 kites) stond mijn kite in 'volledige' depower (toch klein beetje druk om te kunnen sturen) mij nog uit het water te trekken. Als de kite dan niet goed is afgesteld of als je niet weet hoe je hem powered/depowered dan heb je een erg groot probleem,

ps: zaterdag was het overigens vlagerig: kon met een 12 goed hoogtelopen. Kwestie van oefenen. en de juiste kite. Op sommige momenten viel de wind idd weg,maar das het gevolg van een vlagerige (landwind)
TtHoM@s

Antwoord #12 Oktober 23, 2006, 04:29:38
edit2Rapporteer  
tip: kijk het filmpie van de north Vegas daar zie je het duidelijk

zooo zaterdag de grande finale had ik het ff moeilijk met me 12 (50 kilo) gelukkig was die redelijk goed afgestel
en kon me bar gewoon halverwegen houden ik heb me sturlijnen altijd op derde knoopje van me kite maar bij andere maten is dat waarschijnlijk anders
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.