Afgelopen zondag een hard lesje geleerd!

-Mark-

Antwoord #25 Oktober 23, 2006, 23:12:44
edit2Rapporteer  
Een rug trapze kan je gewoon over je impactvest heen doen, ik  heb gaat het perfect ik heb mystic warrior met ipactvest van mystic zit perfect en blijft zeker drijven is warmer en breek je val ook wle een beetjuh. En een zit trapeze kan er gewoon onder.
-Mark-

Antwoord #26 Oktober 23, 2006, 23:17:36
edit2Rapporteer  
een leach aan je board is ook niet alles. ik heb het ook ene tijdjuh gehad het is lwe makkelijk om je board niet kwijt te raken, maar ik had hem aan ene schroef van me voetpadd vast zitten me board duikt onder water en past zo heel die schroef uit me board. Toen bne ik maar is gaan oefen om bij me board te komen na een dag kan je dat ook geod.
turbojerre

Antwoord #27 Oktober 23, 2006, 23:23:49
edit2Rapporteer  
Ahja mr je moet het aan beide schroeven vastmaken he  (hangloose_kitesmiley)
Hebbet ook gehad met zo'n eel leach dat de strap afgescheurt was, nu stevig aan 2 schroeven met die nieuwe leach en no problemo's!

Ik haat dus bodydragge he, kost me zoveel moeite en lukt amper, zeker als't hard waait!
Met deze leach nu is da allemaal opgelost se  YeSS
Naish........what else???

Antwoord #28 Oktober 24, 2006, 01:21:13
edit2Rapporteer  
Hoi Nick,

dat je je eigen fouten begrijpt is goed, dat je in paniek raakt door deze actie is niet goed, blijf altijd rustig, ik neem aan dat je kan zwemmen. Laat je gewoon meeslepen door je kite en wacht op een moment dat je iemand kan waarschuwen(met handgebaren, schreeuwen heeft mestal geen zin), verspil geen energie door druk te gaan zwemmen(vooral niet met een kite aan je vast). Laat je rustig meeslepen door je kite en schiet hem bij aflandige wind nooit weg(wanneer je kite gaat loopen natuurlijk wel). Als persoon ben je in de grote zee moeilijk zichtbaar voor de reddingsdiensten, met een kite ben je goed zichtbaar. Wanneer je kite in het water ligt spreek je  niet meer van bodydraggen en zul je langzaam verplaatst worden, medekiters zullen je uiteindelijk opmerken en je komen helpen of reddingsdienst waarschuwen, paniek is niet nodig en zal je energie verspillen.
Het is goed dat je met ons je ervariging deelt, ga pas weer het water op wanneer allles tussen de oren weer ok is, succes.........en hopelijk tot gauw!

Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #29 Oktober 24, 2006, 01:41:32
edit2Rapporteer  
Best kl*te Nick! Nu weet je ook waar je voor staat. Volgende keer best even proberen in minder wind en cross onshore of onshore! Best ook nooit alleen gaan kiten omdat er iets kan gebeuren dat de ander kan terug rijden ofzo. (al voorgehad).

Zet alles even op een rijtje en denk na over wat je fout hebt gedaan en probeer het op te lossen!

Zeer mooi dat je het hier durft zeggen!

we spreken elkaar nog wel

_Choller

Geen avatar

Antwoord #30 Oktober 24, 2006, 02:06:29
edit2Rapporteer  
Denk dat heel veel kiters dit wel eens meemaken. Naarmate je beter wordt is het volgens mij belangrijk om een keer zo'n "bijna dood ervaring" te hebben gehad.
Als je beter wordt ga je steeds hoger en sneller, oftewel extremer. Door een ervaring zoals die van jou weet je in ieder geval dat je wel met een extreme sport bezig bent en niet met knikkeren.

Met kiten en iedere andere extreme sport moet je bewust met de risico's omgaan en deze elimineren door ervaring en materiaalkeuze.

Zwemvest is zo ie zo slim op zee!

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=14433.msg141279#msg141279

Sccs verder
Shooter

Antwoord #31 Oktober 24, 2006, 02:11:51
edit2Rapporteer  
Gelukkig alles okee afgelopen. Vind het wel goed van je dat je een dergelijke ervaring wil meedelen.
hifly

Antwoord #32 Oktober 24, 2006, 02:44:50
edit2Rapporteer  
Nick , je zal in de meeste zwemvesten voor te kiten zien staan dat het GEEn reddingsvest is . Ikzelf heb de Mystic een ik moet zeggen ondakns dat het geen reddingsvest is het wel een goeie drijfvest is .

Het probleem van zondag was ook de zeer variabele wind . Dan kon je opkruisen dan weer niet , dan weer overpowerd dan weer onderpowerd .. Ben zelf van plan om niet meer met zuidelijke wind te gaan kiten .. te variabel .

Wat betreft Brouwersdam ; voor ons was dit onmiddelijk zo klaar als een klontje : dit is geen spot voor beginners . Grootste reden waarom niet : snel diep . Dus moet je al goed kunnen herstarten of het loopt mis . wat met jouw kite nog moeilijker is dan met een tube volgens mij .

Wijzelf hebben vanuit Antwerpen de tijd en geld erin gestoken om naar Workum te rijden elk week-end wanneer er wind was . Dit is echt ( voor ons dan toch ) de ideale beginnersspot . Héél ver ondiep , ruimte zat , geen obstakels ( buiten duitsers gerekend ) en surfers gescheiden van kiters .

Belangrijkste is  : je hebt iets geleerd van je fout !
Frank77

Antwoord #33 Oktober 24, 2006, 02:45:34
edit2Rapporteer  
Top om het te delen:

Wel een tip: op oostvoorne zijn ook gewoon plekken waar je niet kunt staan. Kortom snel leren herstarten van je kite en leren boddydraggen naar je board: en nooit met te weinig wind het water op (dan kom je niet snel meer terug, zeker als het kouder wordt wordt het dan gevaarlijk).

Mocht er te weinig wind zijn om te planken maar je bent wel bij je board dan kun je ook schuin op je board liggen en al boddydraggend met je board terug komen naar de kant. Maar wel zorgen dat je kite dus in de lucht staat. Das les 1.

Succes,
Marsie

Antwoord #34 Oktober 24, 2006, 03:07:25
edit2Rapporteer  
Hoi Nick,

Moedig van je man om dit verhaal te delen. ThumpsUp

Andere inclusief myself kunnen hier ook lering uit trekken.

Ik kite op binnenwater.

Ik heb zelf ook wel een keer gehad van ja wat nu,wind zaktte in kite in het water,board weg.

Stond op puntje van mijn tenen (eigenlijk zwemmen)en toen toch gedaan wat ik al talloze keren in het

ondiepe had geoefend,rustig blijven en moest 2 keer starten voordat ik verder kon.

En toch die eerstte keer dat je geen grond voelt bekruipt je inderdaad even een rot gevoel ,van tjeee gaat dit goed ?

Ik oefen nu regelmatiger in water waar ik wel kan staan maar ga dan zwemmen,en upwind bodydraggen oefenen,dankzij medekiter geleerd. (tong_kitesmiley)

Suc6 en neem je tijd om te oefenen,wordt je ook stuk zelfverzekerder van.

Marcel.

hollandkiter

Antwoord #35 Oktober 24, 2006, 03:07:57
edit2Rapporteer  
Heb zondag op egmond gevaren met een speed 7 !!!!
Tot 13.00 uur stond daar te veel wind voor !!!!
Daarna was het goed te doen, tot de wind ging liggen.

Gouden regel met de Speed: als je op het strand niet meer achteruit kan lopen is ie gewoon te groot om te kitesurfen.
Peterkiter

Antwoord #36 Oktober 24, 2006, 04:10:40
edit2Rapporteer  
Zondag was ook geen relaxe wind. Opzich als de wind sideshore of sideonshore is kan je jezelf gewoon naar de kant laten draggen. Probeer anders gewoon rustig te zwemmen, maar let wel op dat als het niet lukt beter je energie te sparen! Verder heb ik ook weleens een stukje naar de kant gezwommen omdat de kite niet meer wilde herstarten. Maar dat was een tube kite en die hing nog aan de 5e lijn toen had mijn kite totaal geen druk meer, maar misschien is dat anders dan bij een foil kite.
Maar ik zou lekker met een zw wind bij oostvoorne gaan oefenen hoef je totaal niet bang te zijn dat je de zee oid opdrijft je komt dan altijd aan land. Is een stuk relaxer dat je een back up hebt.
KiteDemon

Antwoord #37 Oktober 24, 2006, 13:40:24
edit2Rapporteer  
En de moraal van dit verhaal: kies een spot en windrichting die ook bij je niveau past.
Dat betekent voor beginners dus altijd binnenwater waar je overal kan staan en veel ruimte hebt. Zee is niks voor beginners zoals je al hebt ondervonden.
Nick_66
Gast
Antwoord #38 Oktober 24, 2006, 16:43:18
edit2Rapporteer  
Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties!  ThumpsUp

Tja, ik ben een ontzettende domme jongen geweest afgelopen zondag  ThumpDown Ontzettend veel fouten gemaakt terwijl mij juist is verteld tijdens de lessen wat je niet moet doen. Had ik maar beter moeten luisteren.

Bedankt ook voor jullie adviesen en tips. Die zal ik zeker meenemen in mijn volgende sessie. Dat zal zeker bij Oostvoorne of Schellinkhout zijn.

De afgelopen twee dagen bekruipt me af en toe het gevoel dat het echt goed fout had kunnen gaan. Nu komt pas het besef. Voor hetzelfde geld had ik al een redelijk stukje kunnen varen en was dan verder van de kust geraakt. Ik moet er niet aan denken dat ik dan op dat punt mijn vlieger had gecrashed. Dan had ik dus echt kunnen verzuipen! Pffffff......

Maar goed, ik heb er veel van geleerd en zal deze fouten ook nooit meer maken. Bij enige twijfel ga ik gewoon het water niet op. Moet nog wel even over de schrik heen komen, maar ga het niet opgeven.

Het is een geweldige en mooie sport die super verslavend is. Ik wil het dus echt serieus leren!

Groet,

Nico
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #39 Oktober 24, 2006, 16:44:30
edit2Rapporteer  
Goed dat je je verhaal doet!!

Hoe meer mensen die beginnen dit lezen hoe minder ongelukken er gebeuren!

Ik crash mn kite bijna nooit en oefen daarom bijna nooit herstarten, maar ga dit volgende keer zeker eens oefenen. Heb nu 5e lijn dus dat moet goed te doen zijn.

Ik was afgelopen zaterdag ook 2x mn board kwijt en er naar bodydragegn lukte niet. Gelukkig aanlandige wind (natuurlijk!!!) dus ik ben gaan bodydraggen naar ondieper water (het was vloed dus sneller dan anders diep). Ik dacht: Mn board dat komt wel, ik ga mezelf niet uitputten door naar mn board te zwemmen. En zo ging het prima, zodra ik een goede kiter zag ff handgebaren en die pakt zo je boardje mee! Thnx!

Veel plezier op het Autostrand! Altijd gezellig, soms beetje druk! En altijd mensen die je willen helpen!
gastje
Gast
Antwoord #40 Oktober 24, 2006, 17:50:42
edit2Rapporteer  
Misschien een gouden tip voor beginners: Vraag als je op een nieuwe spot komt aan locals, kitesurfschool, ervaren kiters, hoe de omstandigheden zijn en wat er wel en niet kan. De Brouwersdam is een perfecte spot om je eerste stappen in het kitesurfen te zetten, alleen moet je wel weten waar en hoe.

Ik verbaas me er altijd over dat er nog steeds mensen zijn die met schuinaflandige wind het water opgaan. Zeker op zee, waar de stroming ook nog grip op je heeft.

Leer van deze lessen! Kitesurfen is een fantastische sport, maar vraagt wel om inzicht in de risico's.
¦Tim¦

Antwoord #41 Oktober 24, 2006, 17:59:12
edit2Rapporteer  
ik weet neit waar je bezig was maar hij draaide in de middag ook ineens oost waardoor je neit meer terug kon komen als je bv je kite had gecrashd...

want de wind was toen ook gelijk een eind weg
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.