Misschien idee voorkomen van ongelukken op zee..Waterdicht hoesje voor mobiel

RonnieRotonde

Oktober 24, 2006, 05:47:32
edit2Rapporteer  
Ik lees hier, net als jullie wel eens verhalen van mensen die adrijven met stroming oid en die net op het nippertje gevonden worden... Of je zou maar midden op zee zitten en de wind valt weg. Dan kan je dus gewoon je mobiel bij hebben! Tzou maar donker worden en ze kunnen je niet vinden?? Opzich geen gek idee.

http://www.vanrijwatersport.nl/N_frame.html?http://www.vanrijwatersport.nl/N_art_3551.html

Dr zullen ook vast wel mensen zijn die zoiets doen? Prop er een goedkope prepaid telefoon in (misschien heb je er nog wel een) en klaar ben je. Kben zelf opt autostrand aant kiten, dus das niet erg nodig, maar als je op de iets riskantere plekken bezig gaat geen overbodige luxe denk ik zo.
Matjas the scissor-kid

Antwoord #1 Oktober 24, 2006, 05:52:11
edit2Rapporteer  
Heeyt denk ik niet veel nut.....
Citaat
Spatwater- en stofdichte zak in drie maten voor de opberging en bescherming van mobiele telefoons
ThumpsUp

Maaruh je hebt wel silicone hoesjes en die zijn volgensmij wel helemaal waterdicht...

mzzls

RonnieRotonde

Antwoord #2 Oktober 24, 2006, 05:55:22
edit2Rapporteer  
Oh ghehe,

Nee, idd.. niet goed gelezen, maar het bestaat dus wel... Dus dan is het idee nog wel goed  loser
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 24, 2006, 06:03:56
edit2Rapporteer  
me 3310 is heilig ja:P, maar heb je nog wel bereik op zee dan?
en je kite toch nooit in je eentje? neem maar vuurwerk mee
Brenkie

Antwoord #4 Oktober 24, 2006, 06:05:15
edit2Rapporteer  
Ik zou eerder aan een flare denken, zo'n lichtkogel. Die zijn niet groter meer dan een edding, en dan weet iedereen dat er stront aan de knikker is.
Lijkt me makkelijker als een phone als je met 7 beaufort op zee dobbert.
Nog afgezien van het bereik van telefoons, want dat is bijv. op de maasvlakte op de kant al niks met mijn provider. (vodafone)
RonnieRotonde

Antwoord #5 Oktober 24, 2006, 06:30:31
edit2Rapporteer  
Hmm dan ist lastig ja... een flare of iets.. maar hoe steek je die dingen aan, moet je ook lucifers meenemen  loser..  (grinnik_kitesmiley)
Joris

Antwoord #6 Oktober 24, 2006, 06:45:52
edit2Rapporteer  
Ik heb een aquapack. (ook zon hoesje) Die zijn wel helemaal waterdicht. Op het ijsselmeer gebruik ik hem niet, maar als ik de zee op ga is het wel chil om je telefoon bij je te hebben mocht er iets gebeuren.
Henning

Antwoord #7 Oktober 24, 2006, 06:50:03
edit2Rapporteer  
Hmm dan ist lastig ja... een flare of iets.. maar hoe steek je die dingen aan, moet je ook lucifers meenemen loser.. (grinnik_kitesmiley)

chemische ontbranding... doe voor de grap een wat kalium / natrium / lithium in wat water en zie wat voor fik je zonder lucifers hebt...
KiteDemon

Antwoord #8 Oktober 24, 2006, 13:33:41
edit2Rapporteer  
Met een GSM voorkom je dus geen ongelukken!!
Voorkomen doe je door lekker aan de kant te blijven zodat je niet in vervelende situaties kan komen of door een geschikte spot uit te kiezen!!!
Ondabeach

Antwoord #9 Oktober 24, 2006, 15:21:06
edit2Rapporteer  
Als je ver in zee ligt dan is het handig om een telefoon met GPS te hebben. Je zou deze tas kunnen gebruiken.

http://reddingsshop.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=5_38&products_id=100
RonnieRotonde

Antwoord #10 Oktober 24, 2006, 15:38:19
edit2Rapporteer  
Met een GSM voorkom je dus geen ongelukken!!
Voorkomen doe je door lekker aan de kant te blijven zodat je niet in vervelende situaties kan komen of door een geschikte spot uit te kiezen!!!

Sure, mee eens hoor! Maar je weet maar nooit right, als het kan? Alle beetjes helpen.
Buur

Antwoord #11 Oktober 24, 2006, 17:35:08
edit2Rapporteer  
Een telefoon is niet echt een veilige optie, want vaak is het berijk slecht....
En hoezo moet je een telefoon hebben dan. VAAR NIET ALLEEN!!!!!!!!!!!!! dan is de telefoon op de kant en in nood te gebruiken door je opletttende mede kiters...
Als je in problemen komt, en je hebt een telefoon nodig of een flare... heb je echt wel toffe kitemaatjes, en een super spot.... waar ze je dus laten verzuipen om zelf te kunnen varen!!!
Acties als op de slufter scheveningen en vele andere plekken, dat kiters elkaar heplen en andere watersporters... daar gaat het om!!!!
En als mensen de vraag moeten stellen hoe een flare werkt, denk ik dat het geen slimme zet is om met flare op zak te gaan varen.
Samen uit samen thuis!!!
¦Tim¦

Antwoord #12 Oktober 24, 2006, 17:45:41
edit2Rapporteer  
koop gewoon een mobiel voor 50 euro puur voor dit soort dingen laad e em helemaal op als je dan op zee licht zet je hem aan bel je en klaar is jannie
-DAVE-

Antwoord #13 Oktober 24, 2006, 18:11:33
edit2Rapporteer  
Ja een Mobiel bij je hebben Voorkomt Ongelukken ...!     loser
Maxikaan
Gast
Antwoord #14 Oktober 24, 2006, 19:01:17
edit2Rapporteer  
Als we met zijn allen nou eens niet met aflandige wind gaan kitesurfen...... is er ook een veel grotere kans dat niemand de zee op drijft....... en niet van "dat gebeurt mij niet"...... zelfs de lijnen van een goede kitesurfer kunnen breken.
Merc
Gast
Antwoord #15 Oktober 24, 2006, 19:20:04
edit2Rapporteer  
ha ha hoe is het bereik op zee???  (tong_kitesmiley)
Morres

Antwoord #16 Oktober 24, 2006, 19:31:27
edit2Rapporteer  
condoom zonder glijmiddels (skins geloof ik?)
knoop erin, kan je zelfs bellen met rubber erom heen
Maurits

Antwoord #17 Oktober 24, 2006, 19:48:48
edit2Rapporteer  
Ik denk dat als je in nood hebt, die knop niet op te kunnen zetten, Goh laat ik ff mn mobiel pakken. Zoals veel mensen ook vergeten om aan hun savety te trekken.
plaaggeest

Antwoord #18 Oktober 24, 2006, 19:55:28
edit2Rapporteer  
whahaha zie jij maar is te bellen in windkracht 7 rete hoge golven..telefoontje doet het dan niet lang hoor! Leer gewoon veilig kiten is er niks aan de hand!

Dus:
- Nooit alleen het water op
- Pas op zee gaan varen als je er aan toe bent
- Niet in paniek raken
- Selfrescue kunnen toepassen
- Op elkaar letten
Thetheo

Geen avatar

Antwoord #19 Oktober 24, 2006, 20:07:45
edit2Rapporteer  
he goeie tip niet in paniek raken....daar ga ik voor kiezen! maar ik vraag me weleens af wat is de minimum dobbertijd voor een kiter voordat iemand op de kant iets doet???

Olaf Pasker

Antwoord #20 Oktober 24, 2006, 21:24:58
edit2Rapporteer  
je kan ook een fluitje ofzow aan je trapeze binden????
~Dirk~

Antwoord #21 Oktober 24, 2006, 22:46:36
edit2Rapporteer  
Ik heb altijd een flair bij me, dat ding is speciaal voor de watersport en zit in een koker waterdicht afgesloten. Als je hem wilt gebruiken draai je hem uit de koker en vervolgens op de koker. Onsteken gaat net als bij een handgranaat, door een pin eruit te trekken.
Ik heb ze in een set van drie bij de Decatlon (ergens in frankrijk) voor iets van €15 gekocht.
Ik heb er een keer eentje geprobeert en hij geeft echt een berg licht. Vergelijkbaar met wat je tijdens voetbalwedstrijden wel eens ziet.
Ik heb het ding aan m'n harnas zitten en het is ongeveer een 15 cm lang en heeft denk ik een doorsnede van 3 cm.
Maar het maakt me natuurlijk niet ontschendbaar voor ongelukken maar ik ben me er wel van bewust dat er nog genoeg zaken mis kunnen gaan die ik niet of in mindere mate in de hand heb. Vandaar dat ik er een bij me heb en het zit me overigens ook niet in de weg.

Als er niets mis zou kunnen gaan kan je ook je safety wel van je kite af halen (doe maar niet dus)
Vinni

Antwoord #22 Oktober 24, 2006, 23:53:50
edit2Rapporteer  
Ik zag op TV Gelderland een keer een condoom voor je mobiel!!
Het werkte echt ze duwde hem zo in een vaas met water en lieten hem de hele uitzending er in zitten.
Toen ze hem er uithaalde kon ze nog gewoon bellen (grinnik_kitesmiley)
KiteDemon

Antwoord #23 Oktober 25, 2006, 00:29:06
edit2Rapporteer  
Damn.....het is echt niet te geloven!!
Sommigen begrijpen het ook echt niet en blijven eigenwijs.

Voorkomen is beter dan genezen dudes!!!

Alleen al het feit dat je de KNRM nodig denkt te hebben of middelen zoals GSM's of flares om je uit de shit te redden zegt al genoeg!!
Ga lekker op binnenwater varen als je niet eens een goede inschatting kan maken of de spot wel geschikt is voor je niveau. Als de kans bestaat dat je kan afdrijven dan ga je toch niet het water op. Als je een beetje verantwoording of meer dan 5 hersencellen in je donder hebt dan kies je toch een spot die ook safe voor je is, en waar je altijd wel weer aanspoeld als het mis gaat.

Helaas worden de stranden dit jaar overspoeld met beginnende kiters die nog lang niet rijp zijn voor zee.
Zij hebben daar totaal nog niks te zoeken. Enige safe spot is Oostvoorne met onshore of sideshore wind omdat je dan altijd wel weer aanspoeld, overal kan staan en de ruimte hebt.

Deze topic heeft echt niets met voorkomen te maken.

Als je daadwerkelijk iets wil voorkomen dan zal je je hersens moeten gebruiken.......helaas schijnt dat dit jaar voor velen net allemaal te veel te zijn. En deze figuren zijn dan ook ongeschikt om veilig en verantwoord te kunnen kiten.
hifly

Antwoord #24 Oktober 25, 2006, 00:31:07
edit2Rapporteer  
wij zijn van plan om walkie-talkies te kopen ( uiteraard waterdicht ) met keelmicrofoon . Je kan dus terwijl je aan het knoeien bent rustig vragen voor hulp als het echt niet in orde komt .
Deze walkies hebben zelfs het noodkanaal van de reddingsdienst .

Het kost allemaal wel geld maar da's alvast beter dan een uur in het water te liggen in afwachting van onderkoeling en reddingsdienst ..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.