hey Soca
hoe staat het er trouwens nu voor met het autostrand
gaat het ooit nog open?
word de parkeerplaats nog dichter bij gezet?
ze hebben nu schelpjes op de parkeerplaats gestrooit lekker op je blote voeten
wat verwacht jij dat er nog gaat gebeuren het komende jaar of komende jaren
hey thomas
tis beetje trieste situatie daarzo.. veel ambtelijke rompslomp enzo.. ik ben het spuugzat
voorlopig zie ik weinig verbetering, op 30 november wordt er een inrichtingsplan ingevoerd, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet..
tot die tijd houd ik me bezig met t pesten van die gasten, zelfs als t niet open gaat komen ze niet zomaar van me af
want die hele afsluiting gaat natuurlijk nergens over
stond vandaag in weer in locale krant met een brief, puur om die lui nog ff te laten zweten
15 oktober ook spandoek opgehangen en weer te krant gehaald.. maar of t echt open gaat? ik zie het somber in..
"Klimaatsverandering verjaagt vogels van Autostrand"
De opwarming van de aarde is een wereldwijd probleem en de gevolgen zijn tegenwoordig zelfs in Oostvoorne merkbaar. Balkenende en Blair vinden dat er snel gehandeld moet worden om de klimaatsveranderingen te remmen. (Telegraaf 19-10-06) Al
Gore vraagt aandacht voor global warming met zijn documentaire ‘An inconvenient truth’ die sinds kort in de Nederlandse bioscopen te zien is. De meeste Nederlanders maken zich echter niet bepaald druk om het klimaat: ‘Ach lekker toch, kunnen we
vaker naar het strand als het warmer wordt.’
Ik ben van mening dat we de aarde niet onnodig moeten vervuilen. Verplichte roetfilters zijn mijn inziens dan ook een goed begin om de onnodige vervuiling tegen de gaan. Toch moeten we niet vergeten dat de bijdrage van de Nederlandse automobilist aan global warming nihil is vergeleken met CO2-uitstoters in bijvoorbeeld de VS.
Het Autostrand in Oostvoorne is niet gesloten vanwege de CO2 uitstoot, deze was namelijk zeer laag door de langzame snelheid en de korte rij-afstand. Nee, het Oostvoornse strand is dicht vanwege de vogels, met name trekvogels, aldus Zuid-Hollands Landschap. Dat ze vervolgens 2 jaar na sluiting van het strand hun eigen argument onderuit halen was waarschijnlijk niet voorzien. De werkgroep ‘Voornse Slikken’, de Provincie Zuid-Holland, en alle andere betrokken hebben namelijk geen rekening gehouden met de wereldwijde klimaatsveranderingen.
Wat kopte het Algemeen Dagblad zaterdag 28 oktober? “Warm najaar houdt vogels op Noordzee”. Ik citeer uit het artikel: “De trekvogels mijden dit najaar de stranden van Goeree, Voorne en de Maasvlakte (...)De mindere aantallen zijn het gevolg van
het warme najaar, zegt Jan Alewijn Dijkhuizen van het Zuid-Hollands Landschap. De trekvogels (...) verkiezen de route over de Noordzee boven die langs de kust.”
Met andere woorden, de trekvogel houdt het Autostrand voor gezien en de afsluiting blijkt nog onzinniger dan het al was. Terwijl we hadden verwacht dat de vogelpopulatie zou toenemen, neemt deze juist af! Heropening van het Autostrand, al dan niet gedeeltelijk, lijkt me een eerlijke oplossing nu de vogeltellingen bekend zijn. Tot slot een kleine aanpassing van de bekende uitspraak van gedeputeerde van Heijningen: ; ‘Het Autostrand als vogelgebied is echt niet meer van deze tijd!’
Tanya Huizer