Kitesurfers zijn brokkenmakers - AD 2 nov 06

marc32

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #25 November 02, 2006, 22:56:01
edit2Rapporteer  
Het AD publiceerde drie weken geleden ook al een negatief artikel over kitesurfen. Ging toen over die gast die op een paal geknald was in Oostvoorne. Waarschijnlijk zit daar iemand die het niet zo op heeft met deze sport. Misschien kunnen we hem of haar eens uitnodigen eens een beetje objectiever te schrijven over deze sport. Schone taak voor de regiovertegenwoordiger lijkt me zo...   
Eddy Hangtime

Berichten: 129
Antwoord #26 November 02, 2006, 23:13:40
edit2Rapporteer  
Zullen we dan maar gewoon op straat gaan hangen en mensen lastig vallen, dan maken we tenminste geen gebruik van de hulpdiensten...

Wat een bullshit!!!! Wat denk je dat die neppe gasten die achter een balletje aanrennen kosten...
Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #27 November 02, 2006, 23:15:22
edit2Rapporteer  
ook lekker, net een reactie aan het schrijven, krijg je het bericht dank je voor je reactie, deze wordt gecontroleerd. Lekker is dat. ook nog sensureren
wantjeweet
Gast
Antwoord #28 November 02, 2006, 23:26:24
edit2Rapporteer  
gaat lekker weer al die negatieve publiciteit!
ben benieuwd hoe dit verloopt.

om maar even te benadrukken waar we mee worden vergeleken:
http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/article747778.ece

brokkenmaker.. haha alsjeblieft hoor..
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #29 November 02, 2006, 23:31:51
edit2Rapporteer  
Helemaal met Kent eens


HET is onze eiegnschuld, wat mensen niet kennen is veeal gevaarlijk en als elke kiter er aan werkt om te zorgen dat alles goed verloopt e de minder ervaren helpt dan was er mischien minder gebeurd.

We hebben dit zelf in touw.
wantjeweet
Gast
Antwoord #30 November 02, 2006, 23:32:50
edit2Rapporteer  
maar misschien moeten we dit zien als een soort waarschuwing,
want als kitesurfen volgens de kranten zo finaal de grond in wordt geboord
omdat het volgens hun levensgevaarlijk is gaan er koppen rollen.

kitespots worden gesloten, spullen worden duurder, verplichte verzekeringen en weetikveel wat nog meer. daar zit niemand op te wachten.

dus let een beetje op de beginners (en op jezelf), als je iemand op het water ziet die 'brokken maakt' haal hem/haar dan van het water af, of waarschuw deze.

er zijn tegenwoordig veel mensen die denken 'ach, stelt niks voor ik leer het mezelf wel' en zo
worden er verhalen voor reporters gekweekt, of dit nou goed of slecht is.

dus kijk een beetje uit!

WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #31 November 02, 2006, 23:34:07
edit2Rapporteer  
Daarom heb ik me ook aangemeld bij kite aware want al die onzin die op zee en op starnd gebeurt door ECHTE BROKKENMAKERS moest maar eens stoppen!
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #32 November 02, 2006, 23:36:18
edit2Rapporteer  
Kitesurfers zijn brokkenmakers - AD 2 nov 06;

Brokken maken:
Elke kiter zal toch minstens 1x brokken maken.
Dus inderdaad kiters zijn brokkenmakers.

Ps. voor kiter mag je ook iets anders invullen.








VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #33 November 02, 2006, 23:47:01
edit2Rapporteer  
Precies, ik was vandaag Spinnen in de sportschool, en dat is pas levensgevaarlijk man!
Valt me nog mee dat er geen EHBO team langs de kant staan en je een helm opmoet, bijna me enkel verkloot vandaag omdat me voet uit dat tering ding schoot
X2Nick

Berichten: 20
Antwoord #34 November 03, 2006, 00:11:38
edit2Rapporteer  
Tot nu toe trokken de reddingswerkers dit jaar 19 keer uit voor kitesurfers, in 2005 was dat 21 keer.

S

we zijn in een dalende lijn bezig iig Smiley
2006 is nog niet afgelopen!
patricks

Berichten: 392
Antwoord #35 November 03, 2006, 00:30:54
edit2Rapporteer  
TJONGE!!!

Wat een vuile klootzakken zijn het ook ListenToMe
Kunnen ze niet iets leuks schrijven over het Renault nk dan alleen onze mooie sport afkraken.  (angry_kitesmiley)
Zodat anderen er ook de pest aan krijgen.

Nino

Berichten: 333
Antwoord #36 November 03, 2006, 01:08:12
edit2Rapporteer  
..begrijp eerlijk gezegd niet wat nou het motief is om zo'n bericht te plaatsen..

Chop S(t)ick

Berichten: 151
Antwoord #37 November 03, 2006, 01:47:25
edit2Rapporteer  
Sensatie verkoopt en of dit nu zo nodig was.

Deze kiter laat het AD voortaan links liggen.

Dat zouden meer mensen moeten doen dan kan de journalist van gemeenschapsgeld gaan leven omdat zijn baan niet meer bestaat.

TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #38 November 03, 2006, 02:34:40
edit2Rapporteer  
hey Soca

hoe staat het er trouwens nu voor met het autostrand
gaat het ooit nog open?
word de parkeerplaats nog dichter bij gezet?
ze hebben nu schelpjes op de parkeerplaats gestrooit lekker op je blote voeten

wat verwacht jij dat er nog gaat gebeuren het komende jaar of komende jaren
Soca

Berichten: 93
Antwoord #39 November 03, 2006, 02:47:10
edit2Rapporteer  
hey Soca

hoe staat het er trouwens nu voor met het autostrand
gaat het ooit nog open?
word de parkeerplaats nog dichter bij gezet?
ze hebben nu schelpjes op de parkeerplaats gestrooit lekker op je blote voeten

wat verwacht jij dat er nog gaat gebeuren het komende jaar of komende jaren

hey thomas
tis beetje trieste situatie daarzo.. veel ambtelijke rompslomp enzo.. ik ben het spuugzat
voorlopig zie ik weinig verbetering, op 30 november wordt er een inrichtingsplan ingevoerd, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet..
tot die tijd houd ik me bezig met t pesten van die gasten, zelfs als t niet open gaat komen ze niet zomaar van me af Wink want die hele afsluiting gaat natuurlijk nergens over

stond vandaag in weer in locale krant met een brief, puur om die lui nog ff te laten zweten
15 oktober ook spandoek opgehangen en weer te krant gehaald.. maar of t echt open gaat? ik zie het somber in.. Sad

"Klimaatsverandering verjaagt vogels van Autostrand"

De opwarming van de aarde is een wereldwijd probleem en de gevolgen zijn tegenwoordig zelfs in Oostvoorne merkbaar. Balkenende en Blair vinden dat er snel gehandeld moet worden om de klimaatsveranderingen te remmen. (Telegraaf 19-10-06) Al
Gore vraagt aandacht voor global warming met zijn documentaire ‘An inconvenient truth’ die sinds kort in de Nederlandse bioscopen   te zien is. De meeste Nederlanders maken zich echter niet bepaald druk om het klimaat: ‘Ach lekker toch, kunnen we
vaker naar het strand als het warmer wordt.’

Ik ben van mening dat we de aarde niet onnodig moeten vervuilen. Verplichte roetfilters zijn mijn inziens dan ook een goed begin om de onnodige vervuiling tegen de gaan. Toch moeten we niet vergeten dat de  bijdrage van de Nederlandse automobilist aan global warming nihil is vergeleken met CO2-uitstoters in bijvoorbeeld de VS.

Het Autostrand in Oostvoorne is niet gesloten vanwege de CO2 uitstoot, deze was namelijk zeer laag door de langzame snelheid en   de korte rij-afstand. Nee, het Oostvoornse strand is dicht vanwege de vogels, met name trekvogels, aldus Zuid-Hollands Landschap. Dat  ze vervolgens 2 jaar na sluiting van het strand hun eigen argument onderuit halen was waarschijnlijk niet voorzien. De   werkgroep ‘Voornse Slikken’, de Provincie Zuid-Holland, en alle andere betrokken hebben namelijk geen rekening gehouden met de wereldwijde klimaatsveranderingen.

Wat kopte het Algemeen Dagblad zaterdag 28 oktober? “Warm najaar houdt vogels op Noordzee”. Ik citeer uit het artikel: “De trekvogels mijden dit najaar de stranden van Goeree, Voorne en de Maasvlakte (...)De mindere aantallen zijn het gevolg van
het warme najaar, zegt Jan Alewijn Dijkhuizen van het Zuid-Hollands Landschap. De trekvogels (...) verkiezen de route over de Noordzee boven die langs de kust.”

Met andere woorden, de trekvogel houdt het Autostrand voor gezien en de afsluiting blijkt nog onzinniger dan het al was. Terwijl we hadden verwacht dat de vogelpopulatie zou toenemen, neemt deze juist af!  Heropening van het Autostrand, al dan niet gedeeltelijk, lijkt me een eerlijke oplossing nu de vogeltellingen bekend zijn. Tot slot een kleine aanpassing van de bekende uitspraak van gedeputeerde van Heijningen: ; ‘Het Autostrand als vogelgebied is echt niet meer van deze tijd!’

Tanya Huizer
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #40 November 03, 2006, 02:48:54
edit2Rapporteer  
Hallo,

Je kunt ook een reaktie op het artikel plaatsen.
Ik heb dat ook gedaan.
De mensen op dit forum zijn het er volgens mij mee eens dat dit geen eerlijk artikel is. ThumpDown

Dus ik stel voor: Geef je reaktie en schrijf er de positieve ervaringen bij. ThumpsUp
Zo bereiken wij ook mensen die amper weten wat kiteboarden inhoud.

Groet,

Marcel.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.