Weer een beginner die om raad vraagt over kite en board aanschaf ;) :D

SanneVD

Geen avatar

November 05, 2006, 20:24:50
edit2Rapporteer  
De veel voorkomende vraag.. misschien worden jullie gek ervan.. maarja jullie zijn de ervaringsdeskundige.. of laten we het erop houden jullie weten nu meer erover dan ik Grin

Welke kite is geschikt voor mij en mijn vriend. Of het wordt neem ik aan 2 verschillende kites want het gewicht en lengte scheel wel ff Grin
Beide beginners.
Welk merk, welk soort, en welke maat. Kiten tijdens gangbare wind voor beginners. We gaan immers niet met storm Jackass spelen hé Grin
Wat moeten jullie weten, gewicht en lengte ofzo?
Nouja ik weeg (uuh nouja laten we het erop houden dat ik nog wat kilo's erbij moet werken Grin) gemiddelt dan 60kg tegen die tijd. 1.62m
Mijn vriend 75kg. 1.89m

En wat voor soort bord, maat, merk, soort edd.

Als het in lekentaal kan, ja ik ben nog niet helemaal into het wereldje, moet nog veel leren.. maar uitleg waarom enzo is altijd leuk om te horen. ervaringen en gewoon kennis erover. Waarvoor gebruikt (de welbeknede tricks of de simpele dingen enz Grin)

Thanks!

FonezzzZz

Antwoord #1 November 05, 2006, 20:30:41
edit2Rapporteer  
hey, uhm met zulke vragen is het handig om te melden hoeveel je weegt etc Smiley en waar je wilt gaan kiten?
trouwens al les genomen! dan zal ik dat ten zeerste aanraden? * ik weet niet eens of er nu nog wel les wordt gegeven met deze kou? * misschien is het verstandiger om in het nieuwe seizoen te beginnen.

Maurits

Antwoord #2 November 05, 2006, 20:31:10
edit2Rapporteer  
De 1ste vraag moet toch wel zijn.... Wat is je ervaring, heb je les gehad, heb je ooit een kite in je handen gehad. En zo ja wat kan je allemaal. Pas als we dat weten, kunnen we verder kijken naar board/kite.
FonezzzZz

Antwoord #3 November 05, 2006, 20:37:53
edit2Rapporteer  
goede aanvulling maurits GrinThumpsUp
FonezzzZz

Antwoord #4 November 05, 2006, 20:39:07
edit2Rapporteer  
ik vaar bruut met me F-one M6's Grin heerlijke kites, maar is wel wennen, maar eenmaal gewend  ThumpsUp ThumpsUp en fanatic boardje 134
SanneVD

Geen avatar

Antwoord #5 November 05, 2006, 20:41:28
edit2Rapporteer  
Johnlegend: gewicht staat er al Smiley Waar ik wil kiten, uuh in de omgeving van amsterdam (als de zee te doen is daar)

Maurits: ik heb 1 keer les gehad, daarom ook voor mij tegen de tijd dat ik weer ga lessen (voorjaar). Ik ben dan ook niet veder dan op het strand geweest.
Mijn vriend 3 keer. Uhh wat hij kan, heen en weer gaat al redelijk.. wat is goed voor een net beginnende haha.
Ik heb geen flauw idee waarmee ik heb gebruikt die eerste keer .

Maarja wanneer is de tijd dat jullie iets aanschafden? Oefenen moet je ook doen Grin

Nee maar iets wat voor beginners dus makkelijk op te laten is, herstarten te water enzovoorts.
Makkelijk handelbaar is.. na dat oefenen kunnen we altijd kijken naar een andere kite. Het gaat om het prille begin waarmee je het vedere gevoel kan leren krijgen en de beginselen van kiten.

Als jullie nog andere info willen weten hoor ik het wel. Voor mij ook nieuw dus ik weet niet waar je op moet letten, wat de toekomst ons zal leren (in de trant van wat we kunnen gaan leren doen met kiten etc Grin)..

Ik doe ook niks voordat ik van mensen leer over alles iets zelfstandig.. ikzelf (ten eerste, ik neem in het voorjaar eerst nog wat lessen met 1 ga ik niet veder zelf aanklooien zonder begeleiding Grin Haha ik wil wel langer leven dan vandaag), en mijn vriend ook, waren wel van plan om met een te gaan kiten die ervaring heeft. Maarja we kennen veder geen kiters dus dat word nog ontmoeten. Zal vast goedkomen Grin
SanneVD

Geen avatar

Antwoord #6 November 05, 2006, 20:43:51
edit2Rapporteer  
Door vragen leer je hier Grin En vind het zover ik dan meekijk hier dat de mensen aardig helpen met beginners! klasse

Ik wil alleen meer weten, liever "domme" vragen dan Jackass op het water Smiley)
FonezzzZz

Antwoord #7 November 05, 2006, 20:51:50
edit2Rapporteer  
klopt slim plan naja ik heb de tijd vandaag haha Smiley aangezien ik met "jackass fielrjep actie" ingescheurde enkelbanden heb Smiley

naja je moet kijken naar makkelijk te herstarten kiten zeer fijn en scheelt veel gezeur. Je moet goed er mee kunnen hoogte lopen en stabiel in de lucht hangen! de draaihoek van je kite etc Smiley ik kite nu sinds augustus denk ik Smiley en wilde eerst een VEGAS kopen, kan je wel goed mee beginnen en ook lekker mee doorvaren, Dit boardje wat ik heb is ideaal, wel klein in het begin, maar het is nog een tussen maat 134 Smiley vergeleken bij een 25 boardje of een 149 boardje etc Smiley Ik heb een boardje met veel flex genomen, ben niet zo zwaar etc en toch handig om later te gaan poppen * door groei mogelijkheden met je spullen *

uiteindelijk heb ik 2 kites gekocht, een 14 en 10 Smiley maar ik heb nu een dikke windrange, en kan erg snel varen Smiley tot met 28 knopen! en dat iS zat voor een beginner.

en heb je al een trapeze, ik heb zelf voor een waist gekozen, maar ik denk toch dat zit fijner is aangezien je nog veel met je kite op 12 uur loopt ales beginner. Loopt niet fijn met een waisttrapeze!

koop een goede trapeze zal je veel plezier van hebben. *laat je altijd goed informeren bij een shop, bij twijfel altijd vragen etc *

voor vragen Smiley kan je altijd terecht op forum goeie zet!

en de zoekfunctie is niet altijd handig Wink dat probleem had ik ook toen ik begon met kiten!

FonezzzZz

Antwoord #8 November 05, 2006, 20:52:31
edit2Rapporteer  
okay let niet op mijn taalgebruik pure laksheid!  YeSS
SanneVD

Geen avatar

Antwoord #9 November 05, 2006, 21:07:28
edit2Rapporteer  
Ha meneertje heeft zelf al Jackass gespeelt, hm sterkte ermee.. moet je lang rusten?  Grin
Foei je taalgebruik.. dat kan toch niet haha nee hoor mij maakt het niks uit.. als ik maar uit de informatie dingen leer, de taala kan ik altijd in mijn woorden aanpassen

Haha ja dacht ik ook, goed plan.. nee ik hoef mijn leven niet hier te eindigen. Haha kom net al uit 1 1/2 jaar ziekte en ziekenhuisopnamens Grin Haha daarom wil ik dan nu ook wat nieuws in mijn leven, en vind het wel een kick om te gaan kiten. vind het er zo gaaf uitzien. of het gaaf is zullen we dan wel merken als ik zelfstandig eens op het water kan beginnen Grin.

Nee ik heb helemaal nergens naar gekeken... eerst informatie opdoen en rondsnuffelen voor ik iets koop.. je blijft altijd nog een student he .

In hoeverre zit er verschil in harnassen? Ik neem aan dat er iig een verschil zit in een model voor mannen en voor vrouwen, of zijn het unisexe dinges Grin? Heuptrappeze zat ik al aan te denken, niet dat ik wel ervaring heb met zittrapeze maar het idee alleen al lijkt me niet lekker zitten Grin

Herstarten lijkt me wel zo slim dat die simpel is.. nee constand naar het strand zwemmen om te herstarten.. dan moet ik stoppen met werken eer ik dat steeds gedaan heb .

Qua maten van die boardjes.. ik zag verschillen in lengte en breedte cominatie.. dus smaller en lang, kort en breed etc. En wat zijn een beetje de gewichtsschema's voor een beetje algemene beginnerboards. ik ben dan licht (55-60), vriend een stukje zwaarder (75-80).
Flex is gewoon een soort matriaal die dus erg flexibel is? Wat voor soorten heb je nog meer?

Ja ik gooi maar meteen al mijn vrouwelijke bruinblonde vragen eruit .

Van doen leer je, dus dat zullen we zien in het voorjaar als ik er echt tegenaan ga Grin.
Ik zou het liefste morgen al beginnen, maar het idee alleen al brrr.. nee haha ik heb het al koud als ik niet in het water ben geweest laat staan dan.. dan ben ik helemaal niet zeker van mijn leven.. kan ik door het leven als ijsbeeld (wow misschien word dat mijn roeping) Grin.

Qua kites lees ik dat de meeste idd 2 kites hebben met een verschil van 3-4m2 (9-11m2 en wat jij noemt enz).

Gewoon even algemeen als je over kites hebt die ze voor beginners gebruiken bij een kiteschool. Wat voor maten zijn dat bij welke gemiddelde windkracht?

Uhh ik weet nou niet door al mijn geratel of ik vroeg wat ik wilde vragen, maarja anders komt dat dan nog wel.. internet is onbeperkt te gebruiken dus jullie zullen me nog wel zien.. en ach ik ben nu ook nog online en komen er zo nog wel meer vragen

Ja mijn vragenvuur, ik word lastig hahah .

Exuses, of niet , voor mijn aparte humor haha.
SanneVD

Geen avatar

Antwoord #10 November 05, 2006, 21:08:46
edit2Rapporteer  
Een forum is voor vragen, uitdelen van belevenissen en gewoon dikke lol... nee ik zit hier wel goed

Haha nee van die zoekwijzer werd ik niet wijzer.. of ik zoch gewoon verkeerd... dat kan het natuurlijk ook weer zijn
FonezzzZz

Antwoord #11 November 05, 2006, 21:22:11
edit2Rapporteer  
wow een dikke vragen lijst  ThumpsUp
johnlgnd
Gast
Antwoord #12 November 05, 2006, 21:45:13
edit2Rapporteer  
weet nie twaar ik moet beginnen Smiley volgensmij zijn tegenwoordig de boardjes nu kleiner en smaller dan vroeger? Smiley maar hmm ik zou eerst les nemen Smiley en met je instructeur overleggen Smiley
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #13 November 05, 2006, 22:25:12
edit2Rapporteer  
Het beste is dat je gewoon even naar een goede kitesurfshop gaat en laat je daar even goed voorlichten over de verschillende kite,s die op de markt zijn ,Een goede surfshop in de omgeving Amsterdam is bijv.die van Stephan van de berg in Hoorn er lopen daar jongens die veel ervaring hebben en die kunnen je goed verder helpen met de keuzes van je kite materiaal ...
http://www.vandenberg-surf.nl/
SanneVD

Geen avatar

Antwoord #14 November 05, 2006, 22:26:16
edit2Rapporteer  
Heel erg bedankt Grin ik zal eens kijken of we eens naar Hoorn kunnen touren.
marc010

Antwoord #15 November 05, 2006, 23:47:40
edit2Rapporteer  
 Welkom,,

Jullie kunnen met de aankomende kou (<10 graden) voorlopig nog niet beginnen met kiten dat is wel jammer!!!

Maar toch een goede manier om kennis te maken met de kitesport is met een matrasvlieger powerkiten. Met een krachtvlieger van 1.5 tot 5 m2  leer je echt de basis van deze sport.
Zijn meestal niet zo duur en 2e h verkrijgbaar.  Goede training zodat je volgend seizoen er klaar voor bent. Bovendien kun je ondertussen nog sparen voor een gave BOW kite.

Suc6 ,,

greetz Marco

Sherida

Antwoord #16 November 06, 2006, 01:02:14
edit2Rapporteer  

uiteindelijk heb ik 2 kites gekocht, een 14 en 10 Smiley maar ik heb nu een dikke windrange, en kan erg snel varen Smiley tot met 28 knopen! en dat iS zat voor een beginner.

28 Knopen! is dat niet wat veel voor een beginner?? windkracht 6, begin 7... Wordt er met de les niet verteld dat het voor een beginner het best is om maximaal met windkracht 4/5 te kiten?
Gertjan

Antwoord #17 November 06, 2006, 01:08:50
edit2Rapporteer  
met jullie gewichtverschil zou ik direct 2 kites kopen een 10 en een 14. de 10 is de meest gebruikte maat voor een kiter van 60kg en de 12-14 voor een kiter van 80 kg. wanneer je vriend de 14 niet meer houd kan hij altijd je 10 nog pakken. en als het bijna niet waait kan jij met de 14 oefenen.

de top merken zijn gewoon naish north en cabrinha. maar wanneer je een bow kite wil kopen kan je ook voor een Best waroo kiezen. die zijn nu lekker goedkoop.

als board zou ik een 150 x 40 cm kopen en later een kleinere 130 x 28 cm, merk? een fanatic, north, nobile, f-one, spleene dit zijn allemaal top merken.
kijk voor de grap even op de duitse ebay voor de prijzen daar, voor dat je iet gaat kopen.

succes
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #18 November 06, 2006, 01:28:59
edit2Rapporteer  
Of een F-one Tribal 11 en 15.
Zijn heel veilig en hanteerbaar. Mega-depower en makkelijk te herstarten. Ik zag hier op 2e hands een tribal 11 en een 15 te koop staan misschien is dat iets voor jullie.(en nee, ik heb ze niet te koop en ik ken de persoon ook niet die ze te koop heeft staan.)
Ik weeg zelf 65 kilo en kan die tribal 11 doorvaren tot 25 knopen, en dan heb ik nog een beetje over.
Laat je in de shop niet gelijk een piep-klein board aansmeren (1.25 of zoiets) Koop lekker een 2e handsje van een paar jaartjes oud maat 1.40 of 1.50. Heb je als net beginner heel veel lol van. na 15 x kiten knal je hem weer op marktplaats en koop je een kleiner boardje.
Succes
Sherida

Antwoord #19 November 06, 2006, 19:35:04
edit2Rapporteer  
Niet een piepklein board, 1.25 meter zoals Flygirl zegt, maar ook geen 1.50 meter.. Alleen al om geld te besparen. Je kunt het best beginnen met een board tussen 1.30 en 1.40. Op een 1.50 meter board raak je zo uitgekeken. (tong_kitesmiley)
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #20 November 06, 2006, 20:28:35
edit2Rapporteer  
60 en 75 kg... Dan zou ik zeggen een 10 en een 14 C-kite of een 12 bow. In het laatste geval is het ruziën wie het water op mag dus neem je toch maar een 9 en 14 bow. 14 C en 9 bow werkt ook prima. Wanneer je echt ervaren bent kun je een 6/7 erbij nemen

Qua kites heb je nogal wat keuze. Ik persoonlijk zou voor 2e hands of overjarige modellen gaan. Overjarig en 2e hands kun je prima via www.ebay.de onder overige watersport en kitesurfen bemachtigen. Je ziet ze niet zo vaak maar de Gaastra Stealth of Vision/Vision2 is daar naar mijn mening value for money. Maar met een beetje mazzel pak je ook een merk als Naish voor weinig mee...

Qua board zou ik inderdaad niet te groot gaan en voldoende breedte. 38 breed lijkt mij prima. Qua lengte tusssen 128 en 140... Bijvoorbeeld mijn WiPiKa mauricio Pro  (kiss_kitesmiley) 
SanneVD

Geen avatar

Antwoord #21 November 12, 2006, 21:19:11
edit2Rapporteer  
Heel erg bedankt allemaal Grin

Echt geweldig dat jullie me zo helpen hehe Grin!

Haha mijn vriend is alleen zwaarder dan die 75kg blijkt nu 80kg is beter gezegt hahah.

Ik ga nog even rondsnuffelen ja.. Het is inderdaad jammer dat ik pas in het voorjaar kan, maar het is niet anders... haha het liefst wil ik vandaag nog gaan lessen (oke uuh het regent me iets teveel Grin teveel stormachtig weer) maar het gaat om het idee Grin

Kan in de periode tot aan dat ik kan gaan lessen iig nog veel theoriebijleren Grin

Gelukkig zijn er al 2 die ik nu veel vaker spreek die me al veel uitleggen van hier Grin echt top Grin!.

Sannne
mightymike

Antwoord #22 November 12, 2006, 21:48:26
edit2Rapporteer  
ik houw me afzijdig van het advies geven (niet genoeg ervaring) maar als je spullen zoekt kan je ook hier kijken http://www.surfspullen.nl
Idefixe

Antwoord #23 November 13, 2006, 01:17:12
edit2Rapporteer  
Hé Sanne, probeer ergens een klein 2lijns (matras)vliegertje met bar te ritselen. Kun je nu al veel van leren en heb je volgend jaar al een vette basis.  ThumpsUp
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #24 November 14, 2006, 00:24:46
edit2Rapporteer  
ik kan je ooka dviseren om in het voorjaar juist je kite te kopen, dan zien ze wat goedkoper dan de prijs die nu wordt gevraagd voor de wat nieuwere kite  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.