Ik ga mischien een kite kopen, Meningen gevraagd

Bart13

Geen avatar

November 06, 2006, 00:36:35
edit2Rapporteer  
Hoi ik heb nu een aantal lessen gehad en de instrukteur zei dat ik er nu klaar voor was en zelf verder moest/kon oefenen nou was ik naar een aantal 2e handse kite's aan het kijken en kwam ik deze 2 tegen

Ik dacht eerst zelf dat dit een Best Yarga 2005 was maar kwam een andere 2005 tegen en die zag er heel anders uit
(13.5 M2)
http://img.photobucket.com/albums/v618/toucher/BestYarga13mbuiten22.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v618/toucher/BestYarga13mbuiten2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v618/toucher/BestYarga13mbinnen22.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v618/toucher/BestYarga13mbinnen2.jpg
komt met bar en lijnen

Namelijk deze (13m2) deze is 4 lijns te vliegen maar heeft een lusje voor 5lijns
http://img.photobucket.com/albums/v618/toucher/BestYarga13mbinnen.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v618/toucher/BestYarga13m.jpg
en is deze met een north 5th element bar uit 2005 te vliegen?

ik zag ook nog een Yarga uit 2006 maar die is 11 meter beetje een vaag tussenmaatje met welke wind kan ik die ongeveer vliegen (75 kilo)

Welke zou jij kopen en waarom!

® € M © 0

Antwoord #1 November 06, 2006, 00:49:14
edit2Rapporteer  
ik zou de 13m2 kopen voor de 11 ben je een beetje te zwaar
Bart13

Geen avatar

Antwoord #2 November 06, 2006, 00:50:47
edit2Rapporteer  
ja dat dacht ik ook! en als ik dan een 2e kite erbij zou halen zou ik gigantisch veel overlapping hebben.
larssmits
Gast
Antwoord #3 November 06, 2006, 00:52:44
edit2Rapporteer  
die eerste is een 2004
Bart13

Geen avatar

Antwoord #4 November 06, 2006, 00:54:02
edit2Rapporteer  
die eerste is een 2004

ok harstikke bedankt ik had al zo'n voor gevoel (er stond trouwens ook niet in de advertentie dan het 2005 was had ik zelg gegokt )
Aurel

Antwoord #5 November 06, 2006, 01:44:40
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het de eerste versie van de 2005, ik had precies de zelfde in 7m.
Papa

Geen avatar

Antwoord #6 November 06, 2006, 02:22:59
edit2Rapporteer  
ik heb de Waroo 9,14 van Best te koop staan. Mail me maar ff als je intresse hebt
slufterhufters.com

Antwoord #7 November 06, 2006, 02:30:29
edit2Rapporteer  
Best Yarga hahahahaa, doe jezelf een plezier en kijk verder naar ´echte´ kites.

Van Naish of Slingshot, echt geloof me die Yarga is de reinste rommel.

Goedkoop is duurkoop.

Leg rond de 500e neer en je hebt een goede kite, ik raad je aan om een 2e hands bij de betere kiteshop te kopen, heb je tenminste nog garantie.

Mike S
Gast
Antwoord #8 November 06, 2006, 02:38:38
edit2Rapporteer  
Koop een bow kite ipv een C kite.
Ik (78kg) had een north rhino (12M) en heb nu een waroo bow (12m).
Ik heb ermee met 4 t/m 6 bft gevaren.
Tevens met de bar volledig te depoweren (veiliger) (veel meer depower)
Veel makkelijker waterstarten.
Dus ipv met een 12 en een 8 vaar ik met een een 12m.
Door deze gemakken die deze bow biedt is mijn kite vaardigheid snel verbeterd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ps als je toch een C kite wil kan je mijn north voor weinig kopen.
ThomasC

Antwoord #9 November 06, 2006, 02:39:57
edit2Rapporteer  
Ik zou een grotere of een kleinere kite nemen. Dan koop je later een kleinere (of een grotere) erbij, zodat je een 2-kite-set krijgt om de nederlandse wind af te dekken. Een 13 zit eigenlijk net in het midden, zodat je volgendjaar vaak met een net te grote of net te kleine kite staat. 1 kite werkt in nederland gewoon niet.

Ik heb een Fuel 15m (04) voor je. Als je daar later een 11 bij koopt heb je een super set.
Bart13

Geen avatar

Antwoord #10 November 06, 2006, 02:54:36
edit2Rapporteer  
ik weet wel dat een bow (meestal) beter is maarja ook weer veel meer $$

Is een best yarga dan zo slecht?
Papa

Geen avatar

Antwoord #11 November 06, 2006, 03:27:16
edit2Rapporteer  
yarga is helemaal geen slechte kite. Goede kite v weinig geld. Zelfs als je ze nieuw koopt...

check je mail btw
Gertjan

Antwoord #12 November 06, 2006, 03:44:30
edit2Rapporteer  
Best Yarga hahahahaa, doe jezelf een plezier en kijk verder naar ´echte´ kites.

Van Naish of Slingshot, echt geloof me die Yarga is de reinste rommel.

Goedkoop is duurkoop.

Leg rond de 500e neer en je hebt een goede kite, ik raad je aan om een 2e hands bij de betere kiteshop te kopen, heb je tenminste nog garantie.

wat moet je nou met garantie!!    vandaag de dag is er bijna geen kite meer op de markt die niet goed is gebouwd.  en als je terug komt voor garantie is het toch altijd je eigen schuld.

gewoon particulier kopen als je wat leuks ziet.  Best is minder afgewerkt maar niet slecht. het licht er aan hoe je er mee omgaat.
surfensoul
Gast
Antwoord #13 November 06, 2006, 13:47:05
edit2Rapporteer  
Best is redelijke kwaliteit maar absoluut niet van het niveau Nasih/North/slingshot.

Ik heb er veel kites van gehad en er is altijd wel iets , meestal klein maar f.cking irritant.
Zoals: lekkende ventielen, tubes die er scheef in zijn gezet en dan na een paar keer gebruiken barsten, aansluitingen van de bridle die losgetrokken worden,bij de goedkope grunts: die scheuren HEEL makkeliojk uit na een klein klapje op het water.
De safetyrelease is bagger, op de kiteleash zit geen safetyrelease...etc etc.

Kleine dingen maar erg irritant.
Na ze 1 seizoen gebruikt te hebben zijn ze ook echt op itt tot Naish en slingshot kijk maar hoeveel er daar nog van in omloop bljven.

Er is dus echt wel een kwaliteitsverschil.

Over kopen bij een shop: dan heb je wel iemand die de kite heeft nagekeken en zeker garantie.
Je wilt niet weten wat er particulier aan rommel wordt verkocht aan beginners die er niks van afweten, slechte kwaliteit en ongeschikt materiaal voor hun.

Ga je naar een goede shop dan krijg je wel een goed advies dat is veel waard.

ps heb geen banden met welke shop dan ook.

s6.
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #14 November 06, 2006, 15:53:05
edit2Rapporteer  
Mmm. De Yarga 2005 (2e foto) is een aardige kite voor het geld. Niet sterker of zwakker dan andere merken hoor. Met de afwerking is ook niets mis. Met 75 kg zou ik voor de 11 gaan. Die dingen hebben best een aardige lowend en bovendien is die kite wat nieuwer/moderner en idd standaard met 5th te vliegen.

Succes.
Papa

Geen avatar

Antwoord #15 November 07, 2006, 01:01:02
edit2Rapporteer  
Best is redelijke kwaliteit maar absoluut niet van het niveau Nasih/North/slingshot.

Ik heb er veel kites van gehad en er is altijd wel iets , meestal klein maar f.cking irritant.
Zoals: lekkende ventielen, tubes die er scheef in zijn gezet en dan na een paar keer gebruiken barsten, aansluitingen van de bridle die losgetrokken worden,bij de goedkope grunts: die scheuren HEEL makkeliojk uit na een klein klapje op het water.
De safetyrelease is bagger, op de kiteleash zit geen safetyrelease...etc etc.

Kleine dingen maar erg irritant.
Na ze 1 seizoen gebruikt te hebben zijn ze ook echt op itt tot Naish en slingshot kijk maar hoeveel er daar nog van in omloop bljven.

Er is dus echt wel een kwaliteitsverschil.

Over kopen bij een shop: dan heb je wel iemand die de kite heeft nagekeken en zeker garantie.
Je wilt niet weten wat er particulier aan rommel wordt verkocht aan beginners die er niks van afweten, slechte kwaliteit en ongeschikt materiaal voor hun.

Ga je naar een goede shop dan krijg je wel een goed advies dat is veel waard.

ps heb geen banden met welke shop dan ook.

s6.

Eerst lopen hypen bart en nu afkraken...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.