Ff vraagje, morgen voort eerst snowboarden.. welke stance

Lex

Berichten: 4827
Antwoord #25 November 11, 2006, 02:09:43
edit2Rapporteer  
Ik ga zondag weer snowboarden, en omdat mijn ouders niet naar het strand willen in de winter, krijgen mijn broertje en ik in plaats van op vakantie gaan een seizoenspas snowboarden  Joepie , ik ben dus elke zaterdag of zondag aan het snowboarden  (grinnik_kitesmiley) !!!!!

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #26 November 11, 2006, 02:11:56
edit2Rapporteer  
looking green from envy here....
xray

Berichten: 3688
Antwoord #27 November 11, 2006, 02:34:29
edit2Rapporteer  
Templar heeft gelijk over duckstance. Je kunt en mag dit niet vergelijken met hoe je op je kiteboard staat omdat er je gewoon veel minder bewegingsvrijheid hebt met je bindingen en schoenen.

Als je echt wilt scheuren en platte bochten maken kun je overigens beter hardboots en een raceboard nemen. Kost wat meer moeite om goed onder de knie te krijgen maar de beloning is er wat mij betreft wel naar.

Beterweter
Gast
Antwoord #28 November 11, 2006, 02:41:41
edit2Rapporteer  
@Templar ....op je fotootje sta ja behoorlijk contra in je backside bocht!!!!!! Zoals 98% van alle boarders!

Deze hardbooter laat zien hoe het echt moet!
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #29 November 11, 2006, 02:50:45
edit2Rapporteer  
mag het, dat is de Nederlands kampioen 2006  (xray dus)
xray

Berichten: 3688
Antwoord #30 November 11, 2006, 03:00:12
edit2Rapporteer  
Nog eentje dan... ;-)
boardbas

Berichten: 80
Antwoord #31 November 11, 2006, 03:16:24
edit2Rapporteer  
Citaat
Alleen een halfpipe snowboarder heeft er wat aan, om duck te staan, en dit kan alleen omdat ie zowieso al heel ver gevorderd is. Mijn ervaringen zijn slecht met duckstand, en dit is ook wat ik toendertijd geleerd heb op de opleiding.
 
loser
gast wanneer is toendertijd, alleen voor halfpipe....
Jij moet wel erg goed zijn om dit allemaal te weten.  ThumpsUp

Gewoon lekker met iemand die het kan lekker oefenen. en die stance die zetten ze bij de verhuur wel goed.
succes
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #32 November 11, 2006, 03:32:20
edit2Rapporteer  
Steve Klassen

Kan echt behoorlijk snowboarden, maar heeft z'n bindingen heus niet "duck" staan

Maar daar gaat het tuurlijk niet om.
Gewoon doen wat je wil, maar wat themplar zegt is geen loos gelul.
En iedereen die duck wel fijn vind gewoon doen.

Als je het trouwens echt goed wil leren doe je dat op hardboots, maar dat zullen de meesten wel niet met me eens zijn.
zwartebosneger
Gast
Antwoord #33 November 11, 2006, 03:53:47
edit2Rapporteer  
kijk de echte pro's jeremy jones, MFM , of de heer des heren Shaun White eens. kijk een paar snowboard films en je zult zien dat de meeste duck staan.
ik vraag me echt af hoe ze jou een anwarter hebben kunnen uitreiken, leunen op je voorste been  in de p0w veel plezier.
Duidelijk te zien dat je ook een naab carver bent en waarschijnlijk nooit of weinig switch rijd. Veel plezier met je achterste voet naar voren als je switch rijd, dan verneuk je pas echt je knieën. Wat ook een fabel is als je duck staat het slechter is voor je knieen.
Te merken dat er op dit forum weinig "echte" snowboarders zitten die er ook daadwerkelijk wat vanaf weten en niet alleen hun mening geven en niet nadenken van wat ze zeggen.
Even voor de records:
Shaun White: 12° front, -3° back
Romain De Marchi: 20° front, -5° back
JP Solberg: 21° front, -18° back
Jussi Oksanen: 15° front, -6° back
Jeremy Jones: 15° front, -9° back
En zelfs chicks rijden duck:
Anne-Flore Marxer: 21° front, -15° back
Hannah Teter: 18° front, -9° back

Btw, carven is voor homo's die eigenlijk willen skieën!

Nog nooit een neger in de sneeuw gezien?
Forum team rider: Stevie Bell



Duidelijk dat hier echt geen mensen zitten die er verstand van hebben en maar wat weg kwebbelen.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #34 November 11, 2006, 04:03:48
edit2Rapporteer  
verhuur dat het goed doet... mmm.. komt vaker voor van niet eigenlijk. Vooral die troep met clicker systemen...

netjes xray, ben jij dat? Gaaf is dat heh raceboarden. Heb zelf een hot blast 176, sta er alleen te weinig op. Wil het graag beter leren, dat raceboarden, techniek is toch wat anders, ik heb wel wat les van sjoerd remmelink gehad (was mijn ausbilder) maar toch iets te weinig vind ik nog. En jezus wat gaan die pro's hard zeg.

Toendertijd.. mm dat was 4 jaar terug. En nee goed ben ik niet. Ik ben een goede leraar dat wel. Maar een goede snowboarder... mwah. Ik leer zelf graag bij van mensen die beter zijn dan ik. Zoals goede racers en goede freestylers. is alleen niet mijn ding freestylen... helaas durf ik niet zo goed. Alleen de kleine truukjes vind ik wel leuk en laat me van vrij veel dingen afdenderen.

ps beterweter.. wat is er contra? ik weet dat ik niet ideaal sta, maar een beetje ingedraait mag best wel met carven hoor. hangt een beetje van de style af ook. Maar please tell me, leer ik ook weer wat.

Keep boarding!

xray

Berichten: 3688
Antwoord #35 November 11, 2006, 04:07:31
edit2Rapporteer  
@bosneger
Nee, we hebben hier er inderdaad de ballen verstand van en jij bent vast net na Shaun de enige die er het meeste over weet...;-)

Lezen gast, is moeilijk ik weet het maar toch.... Er wordt gesteld dat het voor beginners minder goed is om het duck te leren. Tevens wordt er gezegd dat het voor gevorderde riders geen probleem is om duck te rijden. Dit is gewoon een feit. Kom jij aan met Shaun White, JP Solberg c.s., lekker vergelijk bosnegertje....

En dan nog over het carven, denk je nou echt dat Shaun zo hoog kan springen als hij doet zonder extreem goed te kunnen carven? Wake up....

Groetjes,

een snowboard carve nicht!

@themplar
Contra is dat je met je bovenlichaam tegengesteld gedraaid staat aan de richting van de bocht!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #36 November 11, 2006, 04:12:07
edit2Rapporteer  
pfffff.... zwartbosbesje..

Stel je aan zeg. Carven is en blijft gaaf. Sterker nog, je kunt niet eens een fatsoenlijke sprong maken in een halfpipe als je niet kan carven.
Ja er zijn nog zat mensen die een beetje duck staan, maar nog maar de helft van wat origineel duckstance was. 15 -15. En deze jongens trainen elke dag, niet een keertje een weekje in het jaar.  Ps ik heb zat negers gezien in de sneeuw, en sommige zelfs nog goed ook. Geweldig.

PS THE LORD OF THE BOARDS is en blijft Shaun Palmer.
aub geen domme uitspraken als gekwebel en niet weten waar ze het over hebben. heeft toch geen zin. En wat dat papiertje betrefd heb je wel eens bedacht dat dit vooral is om beginners en lichtgevorderden te leren? Ik zal niet durfen met zo'n snowboardgrootheid als jij me te meten. Duckstance is uiteindelijk voor een beginner of lichtgevorderde niet geschikt, dit idd vanwege de bewegingsbeperkingen van de boot en binding.

En ps IK SKI OOK! en ik denk niet dat je me bij houd. En wat betrefd springen... dat lukt me redelijk. snowsports in het algemeen zijn gewoon gaaf. En dat jij zo'n duffeling bent die niet buiten z'n hokje kan denken... jammer your los.

Maar goed. XRay! WOW! wou dat ik zo goed was.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #37 November 11, 2006, 04:15:16
edit2Rapporteer  
mmm.. volgens mij sta ik dan toch echt goed. heel lichtjes ietsje in de bocht gedraait. maar niet te veel.... ik sta wel wat op m'n achterste been.. maar ik sta zeker niet min te draaien (contra dus) ik draai slechts een heel klein beetje mee in de richting van de bocht.
Zo is me dit toen geleerd door sjoerd remmelink. maar er zijn idd wat wijzigingen gekomen. vooral het pedaleren dat dit nu de hoofd stuurmethode is moet ik aan wennen.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #38 November 11, 2006, 04:22:46
edit2Rapporteer  
Je staat niet helemaal goed.Het indraaien van het bovenlichaam heeft eigenlijk alleen tot doel om je heupen in te draaien. Op de foto is te zien dat je dit niet doet...
En Sjoerd, tja hij kan dan wel ausbilder zijn maar op het gebied van techniek ben ik het niet met hem eens....ik zit dan meer op 1 lijn met Thedo....
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #39 November 11, 2006, 04:39:35
edit2Rapporteer  
mmm volgens mij lijkt dat zo doordat ik wat op m'n achterste been sta. Want als ik kijk naar de hoek van m'n heupen ten opzichte van m'n boardje.. is die toch iets ingedraaid. En das volgens mij wel goed.

Sjoerd is de opleider en die leidt snowboardleraren op, en is er voor de beginners tot en met gevorderden. Thedo is een wedstrijdracer.. die heeft uiteraard een andere techniek. Race techniek is ook aardig wat anders. Maar volgens mij heeft sjoerd ook een aparte raceboard techniek.

Vind ze beiden erg goed, en ik heb sjoerd zijn style aardig gekopieerd hoorde ik van sommige mensen. maar ja ben niet zo goed als hij.. i wish..
Maar goed, ik zal er wel even wat op letten idd. ietsje om m'n heup te letten, al is mij verteld dat je die slechts een heel klein beetje mag indraaien of helemaal niet. maar tegen draaien.. nee das niet de bedoeling idd. tanx!
Otto

Berichten: 416
Antwoord #40 November 11, 2006, 16:34:53
edit2Rapporteer  
En wat is je account dan op ultimate.com bosnegertje?
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #41 November 11, 2006, 16:55:47
edit2Rapporteer  
ik ken ook een neger die weleens naar de sneeuw gaat, maar jah das dan weer een skieer !

(Zit btw ook op dit forum )
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #42 November 11, 2006, 18:03:29
edit2Rapporteer  
Ach feit is wel, je ziet er niet veel van, maar volgens mij bij kiten ook niet echt, athans hier in het noorden heb ik nog nooit één gezien.
In oostenrijk is het ook heel vreemd vind ik, ze vallen zo op, en zijn voor velen in de bergen nog een rariteit en dat merk je.
maar goed, zou leuk zijn als er wat meer het zouden proberen, want de sporten zijn geweldig.

Maar op een één of andere manier zie je het niet, wel eens het geadopteerde kindje met blanke ouders. maar uit zich zelf nog maar 1 keer een man gezien, en een geweldige skier trouwens. En vooral die man uit afrika niet vergeten met de olympische spelen, cool runnings all over again.

Maar goed, snowboarden is en blijft geweldig, skien overigens ook.
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #43 November 11, 2006, 21:46:17
edit2Rapporteer  
Na jaren te hebben gesnowboard zit ik er ook weer over te denken om het skieen weer te gaan oppikken. Dit omdat ik het off-piste zeker voordelen vind hebben op skies en het er ook een stuk beter vind uitzien als met het snowboard.
(als homo op skies neem ik natuurlijk rose latjes, misschien dat ik dan ook nog een zwartebosneger van achteren kan aanskieen  (kiss_kitesmiley) )

Nog even over de stance, ook de pro's passen hun stance aan aan het gene wat ze gaan doen, dus in de pipe en het park misschien duck en als ze freeriden meer ingedraaid. Dus de lijstjes waar in maar 1 stance word gegeven zou ik maar vergeten.

Voor mij zijn Craig Kelly , Terje Haakonsen ,Johan Oloffson, jeremy jones en Steve Klassen samen met Shaune White toch wel de helden van het snowboard.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #44 November 11, 2006, 21:47:43
edit2Rapporteer  
Ja ik ken ook gekleurde medemensen door anderen ook wel negers genoemd die heerlijk genieten van de wintersport.
Maar een bosneger??

Kom op man was / is een grap.

Trouwens dacht dat dit een Kitesurf forum was geen wintersportforum.

Have fun on normal or frozen water
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #45 November 11, 2006, 22:51:19
edit2Rapporteer  
Hey Oxy, mooier met je ski's dan met je snowboard??? echt???

Ik doe beide maar persoonlijk ga ik toch echt liever met m'n boardje de poeder in... veel smoother.
Ok speciale roze freerides heb ik nog niet onder gehad, maar het voelt wel kicken idd skis.

ik moet er bij zeggen dat ik dan ook nog niet zo goed ben met ski's offpiste, bedoel kan we wat maar zoals de rest van de skiers.. nee dat houdt ik niet bij, wel op m'n boardje.
maar het is vooral ff wennen dat je die schwullfahrt van de piste van vroeger dus wel weer moet gebruiken in de poeder... en op de piste gelukkig niet meer. heerlijk breed en snel en carven. heerlijk.

Maar goed, it's fun on water and on snow.

~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #46 November 12, 2006, 02:05:35
edit2Rapporteer  
Met een snowboard is het ook zeker makkelijker en daarom ook vaak leuker om te doen, maar ik vind kwa style een goede skieer off-piste mooier dan een snowboarder.
Maar mijn skieen is ook al weer 8 jaar geleden, en dat was een week toerskieen met een gids, dus echte stijle coulloirs of eens klifje ga je dan ook niet af.

Het grote voordeel met skies komt natuurlijk op het moment dat je stil komt te staan.
Nadeel heb je weer als de bovenlaag van de poeder bevroren is, geen probleem voor een snowboard maar de hel op skies

Dus het heeft allemaal wel wat, als je maar lol hebt
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #47 November 12, 2006, 02:16:39
edit2Rapporteer  
Dat is absoluut waar. ach als je er dan maar roze ski's bij hebt dan kan het best wel.

Je hebt absoluut gelijk kwa makkelijk en moeilijk.. tja een goede powder skier, is wel een mooi gezicht idd. maar het smoothe van een snowboarder weet ik ook goed te waarderen.
ps "The prophecy" download die maar eens. een freeride ski film.. echt geweldige film.

FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #48 November 12, 2006, 02:46:34
edit2Rapporteer  
DUDE "ik skie al vanaf me 4e" wees een vent en keep die freestyle ski's dan Wink en ga switch leren en 180's poppen en dan die 360's mutes en dan die monkey style Grin net zo stoer als snowboarden Wink
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #49 November 12, 2006, 02:53:50
edit2Rapporteer  
@ Jarno ik ken ook een neger die weleens naar de sneeuw gaat, maar jah das dan weer een skieer !

(Zit btw ook op dit forum )

GEEN IDEE WIE DAT ZOU ZIJN Wink maarja seg dan freestyle skiieer, normale skiiers zijn saai!

respect voor die idioten die met 130 de piste afknallen (H) spoort ook niet helemaal Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.