Lex
|
o ja
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Je tekst klopt nu wel, dus ik pas me aan. Maar vind wel dat je dom bezig bent geweest...in je eentje?
|
|
|
Jolien.
|
jaja.. nutteloos?!
|
|
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Dus knallen we lekker door deze winter. F**k die winter.
|
|
|
3rikj3
Gast
|
Tjaah, Tof dat je de spot zo leuk vind.. Maar ik vind het wel onverandwoord, onderkoeling voel je namelijk niet aankomen he, het gebeurd onverwacht's en als het gebeurd, dan krijgt de sport weer negatief aandacht. Ik weet niet hoe andere heer over denken, maarja No Comment's.. (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Ik weet wat onderkoeling is helaas..gewoon niet langer dan 1.5 uur, goed aankleden, goed eten en een geplastificeerd mobieltje in je wetsuit doen wonderen...
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Ga daar hopelijk niet altijd van uit........
|
|
|
Frank77
|
En een gaskacheltje bij onder je wetsuit ;-) Dan gelijk een gastank op je board binden. Misschien wat ontsteking erbij en dan heb je die kite ook niet meer nodig.
Het is een mooie sport, maar pas op met de kou. Is niet grappig.
Viel spass.
|
|
|
Gertjan
|
of een vuurje op het stand bouwen. moet je er natuurlijk geen kite op landen.
|
|
|
Remco_124
Gast
|
vind dat mensen kunnen zeuren. Als jij gewoon goed ben ingepakt en nooit echt koud heb(wat ik heb) ik vaar ewoon hele winter door met een 3 mm pak (maar wel super strak!!!!) en echt nog nooit koudgehad. Gewoon lkkr mutsje op handschoenen schoentjes en buelen. En als je klaar ben dan nog eventjes lekker flyboarden.
en ja ik weet wat ik doe dus niet zeuren dat mijn pak TE DUN is
alvast bedankt
Maar als je ook maar een beetje moe word meteen van het water want dat kunnen toch de eerste verschijnselen zijn van onderkoeling
|
|
|
CHRIZZZZ
|
derom, gewoon door beulen ik ben dr klaar voor
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
heb jouw bericht gelezen en heb het zelfde kan eindelijk varen dus wat the hell met die kou goed eten en drinken en dan maar een halfuurtje maar varen gaan we tot het water dichtlegt
|
|
|
randy-v
Geen avatar
|
ik vaar ook door in men 3/4 pak en bij mij past het ook overal perfect aan het is mij al opgevallen dat veel kiters een te groot pak dragen dat niet overal aansluit en als er veel water in stroomt krijg je het koud
als het echt te koud zou worden blijf ik wel verstandig aan de kant staan (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
de temperatuur is natuurlijk ook nog niet zo koud dat alles afkoelt het word nog 15 graden ongelofelijk voor november sinterklaas komt straks nog in zijn korte shorty
|
|
|
randy-v
Geen avatar
|
inderdaad je kan nu nog gewoon zonder botjes varen kan gewoon ni beter
trouwens mooi sinterklaas kadeau (dit weer)
|
|
|
Nickless
Geen avatar
|
sja, heb vandaag ook gevaren en zo koud was het niet, hag nog geen schoentjes nodig zelfs... maarja, heb natuurlijk ook een hoop te danken aan mijn nieuwe slettepakje... o neill psycho 2... heerlijk
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
zolang je handen/voeten pijn doen ios er niks aan de hand, als je ze later niet meer voelt is er wel wat mis
|
|
|
Idefixe
|
Is ook een groot verschil WAAR je vaart. Op Mirns en Workum is het nu behoorlijk ondiep. ga je onderuit dan lig je ff in het water. Na een crash sta je gewoon op en da's ff anders als je iedere keer flink moet zwemmen.
|
|
|
Micky
|
Heb het volledige verhaal ff gemist dus na alle veranderingen kan ik het er nog wel het een en ander uit halen. Ze is dus alleen gaan kiten en werd langzaam onderkoeld.....yep, correct me if im wrong. Niet slim idd om alleen te gaan alleen kan ik het ergens wel begrijpen. Ik ben ook nog niet zolang bezig en heb 2 weken een klapper gemaakt waarbij 6 ribben gekneusd zijn en 1 bebroken(oh ja, en mijn board) Toch stond ik gisteren met een geleend boardje waar mijn voeten niet in pasten(geen kliteband), een kite tube die er verkeerd om ingstopt was (input/outlet) en een hagelbui van 20 min op het water. Niet in mijn uppie, er waren er nog 2. Mijn lesbuddy kwam nog langs en verklaarde mij voor gek dat ik het zowieso probeerde met mijn ribben. Kan mij dus wel enigsinds inleven in het verhaal van ellen. Als je de smaak te pakken hebt dan wil je gewoon varen. Heb uiteindelijk 1x 100 m gevaren maar schoot steeds uit mijn board omdat ik ook zonder schoentjes er gewoon niet in paste en kon dus weer naar huis.... Dik anderhalf uur kou geleden om ff op het water te staan. Ook ik ga als mijn ribben het houden nog ff door met een psycho2, schoentjes, handschoenen, nieuw board wat 2 dagen geleden al binnen zou zijn en een bontmuts. Ben gewoon hooked. Moraal van dit verhaal: Ga nooit alleen, zorg voor goede kleding, kies zeker als beginner een ondiepe spot en eet, eet, eet..... Drinken trouwens ook niet vergeten, heb ik vanavond ook niet gedaan.....
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
ik neem altijd soep mee!!! blijf veel langer warm dan bvb thee of koffie. skukkie brood er bij,lekker hoor!!! maar ik ga nooit alleen,nou is dat voor mij wat makkelijker want heb nog 'n stuk of wat dwazen(net als ik!)om me heen die er ook nog lang geen genoeg van hebben! we gaan over 'n paar uur weer naar workum!
|
|
|
KiteDemon
|
Zolang jij je grenzen kent en je koppie blijft gebruiken is er niks aan de hand. Maar het is nog niet echt koud geweest en bij temperaturen van rond de 5 graden met wat windchill is het een heel ander verhaal. Alleen het water op is zowiezo niet aan te raden. Je zal maar een enkeltje breken of whatever, en in het water liggen en niemand om je te helpen bij dergelijke temperaturen.........
In de toekomst zal je ook leren dat juist je medekiters je belangerijkste backup zullen zijn als het een keer mis mocht gaan.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Nee, ik ga gewoon niet afkicken.... Ben dit seizoen begonnen met kiten. 2 lesjes gehad en toen zelf aan de gang... Veel gelezen over een aantal noodlottige ongevallen, brachten me soms aan het twijfen. Jonge gasten met een heel leven voor zich. Greep me best wel aan. Moest ik dit dan wel doen? Was dit dan echt zo gevaarlijk als deze berichten doen geloven.. Verantwoordelijke baan, een hele historie van ongelukken, botbreuken etc. Ik heb altijd extreme sporten beoefend en ben nooit bang geweest, voor niks. Maar nu bespeurde ik toch voor het eerst enige angst. Ik besloot dit nieuwe gevoel maar eens om te zetten in gezond verstand. Veel gelezen over veiligheid en ik voer dat ook alllemaal braaf uit. Eerst een paar keer geklooid met met m`n kite in het water, beetje bodydraggen enzo. Toen boardje erbij en klooien maar. Na heel veel vallen en nog veel meer opstaan voorzichtig stukjes varen. De overwinning op mezelf en m`n angst gaf een waanzinnig gevoel. Varen ging steeds beter en harder. Keren zonder in het water te zakken was de volgende stap. En toen, op een van de laatste echt mooie ( en warme) dagen van dit seizoen ging ik echt "los". Had een nieuw boardje gekocht en ik ging eindelijk als een speer. Keren was simpel, hoogtelopen geen probleem. En ja, m`n eerste sprongen gemaakt en zelfs een stukje toe-side gevaren.Het hield gewoon niet op. s`Avonds niet kunnen slapen van de adrenaline-kick....uiteindelijk maar gaan stappen om vervolgens zo dronken als een tijger in m`n bed te vallen om 0.500 uur. EN DAN BEGINT NU DUS DIE F**K WINTER.Niet meer kiten tot maart????? Winterstop?? Nee, ik ga NIET afkicken. Dat kan simpelweg niet meer. Heb vandaag gevaren. In m`n eentje (is niet veilig weet ik). Het was koud en er stond niet veel wind. Maar met m`n 15 toch lekker kunnen knallen. Paar keer gesprongen en wederom toe-side. Had na een half uurtje geen gevoel meer in m`n handen en m`n voeten. Waren knal-paars en deden zeer.Maar ik kon niet stoppen. Ik wilde niet stoppen..Nog een rakje, nog een keer springen. Damn wat is dit verslavend.. Toen ik m`n laatste rakje vaarde kwam de zon door de wolken heen en kleurde het water helemaal zilver... Ik kreeg kippevel van m`n kruin tot m`n tenen....Jezus wat voelde dit goed. Dus laat die winter maar komen,? ik ga toch niet afkicken...
dit verhaal lijkt meer op een toelichting bij begrafenis of zo. sorry hoor maar ik ken dit gevoel ook maar omdit nou opdeze wijze tentoon te stellen gaat toch wel erg ver.... dat men hier tijd aan verdoet zeg.... Ten tweede is het dom om alleen te gaan. onderkoeling is er sneller dan je denkt en hulp langzamer dan je verwacht. kleine troost: bij ondekoeling blijven je hersens wel langer "intact" door de lage termperatuur mocht je bewustelooos raken....
|
|
|