donkere kites in de zon

NIELZZZZ

November 28, 2006, 23:02:45
edit2Rapporteer  
nu heb ik de zwart blauwe kite van north ThumpsUp maar nu vraag ik me af als je naar warm land gaat of als het hier zomer is....... en het waait Huh kan de kite dan niet klappen door de druk in de tubes en omdat zwart warmte aantrekt???

en zoja wat zou je daar tegen kunnen doen dan???

want in de film van north zie je ze nooit met de zwarte kite varen........ maar wel op warme locaties...

thanks
storm

Antwoord #1 November 28, 2006, 23:04:38
edit2Rapporteer  
gewoon wat lucht eruit laten als je een tijd van het water gaat. op het water is er voldoende koeling door de beweging.
NIELZZZZ

Antwoord #2 November 28, 2006, 23:14:35
edit2Rapporteer  
gewoon wat lucht eruit laten als je een tijd van het water gaat. op het water is er voldoende koeling door de beweging.
uit alle struts dan ook?? en wat is lange tijd van het water af gaan??
kitertjuh

Antwoord #3 November 28, 2006, 23:22:10
edit2Rapporteer  
gewwoon wat minder hard oppompen.

Staat volgens mij ook op de kites als je boven 30graden gaat moet je 7psi er in pompen en anders 8psi

dacht ik.
NIELZZZZ

Antwoord #4 November 28, 2006, 23:50:55
edit2Rapporteer  
wat is een psi dan is dat gewoon 1 bar
tom_beul
Gast
Antwoord #5 November 28, 2006, 23:57:26
edit2Rapporteer  
In Cabarete was het standaard boven de 30C er altijd 10 PSI in geflikkerd!
dow123
Gast
Antwoord #6 November 29, 2006, 01:38:23
edit2Rapporteer  
Ja lul, dan maakt t ook niet uit. Als t STANDAARD 30 graden is dan pomp je reeds uitgezette lucht in je kite:P Als het sochtends koeler is en dan opwarmt heb je pas een probleem. Maar opzich valt t wel mee. Gewoon iets minder ploink is how.
huib

Antwoord #7 November 29, 2006, 01:47:23
edit2Rapporteer  
wat is een psi dan is dat gewoon 1 bar

1 psi is 0.07 bar. Dus oppompen tot 7psi is 0.48 bar. Overdruk dan hè! Dus 7psi op het metertje van jouw pomp is 1.48 bar echte druk.

Ik heb trouwens zelf 2 jaar gevaren met een zwarte Best kite (1x Egypte en 3x Cariben) en nu heb ik een zwarte Raven. Zon is geen enkel probleem. Tegen de tijd dat het doek door de zon is aangetast mag ik hopen dat je de kite al hebt versleten door er gewoon veel mee te varen.

Kite op het strand laten liggen bij 30C+ dan moet je natuurlijk wel lucht eruit laten.
TtHoM@s..
Gast
Antwoord #8 November 29, 2006, 01:50:43
edit2Rapporteer  
ik heb in rosas me kite's gewoon hard opgepomp  (zwarte tube's) niet knoert hard maar gewoon goed hard
het is echt maar weing verschil dat wat de lucht uitzet

gewoon goed hard oppompen en je heb nergents problemen mee
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 November 29, 2006, 03:00:04
edit2Rapporteer  
In het hete zand leggen gedurende een lange periode doet veel meer kwaad. Het zand kan zeer heet zijn, waardoor de temperatuur in je LE behoorlijk kan oplopen.

Simpel, normaal oppompen en snel oplaten. Ook niet lang laten liggen, dat is zowiezo niet goed voor geen enkele kite, zeker als het wat harder waait.

Ik heb op diverse tropische locaties gevaren en nog nooit problemen gehad.
Roderick

Geen avatar

Antwoord #10 November 29, 2006, 03:43:58
edit2Rapporteer  
Ook wel irritant: Ik heb in zuid frankrijk een kiteschool gezien waar alle beginnerskites in elkaar schrompelden omdat ze met warme lucht opgepompt waren. En ja een beginner kan zijn kite wel eens lang in het water (Dat door de aflandige wind extra koud was)hebben liggen. Nou ja dan ligt ie er dus extra lang in omdat de hele leading edge slap wordt...
Het gaat dus inderdaad niet om de temperatuur zelf, maar om de verschillen tussen de lucht in de leading edge en de lucht er buiten. Dan lijkt mij een donkere leading edge inderdaad problematischer dan een lichte.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.