Donor???? ja/nee

Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
December 04, 2006, 21:07:39
edit2Rapporteer  
Heey,

We hadden het laatst over donor's en ik was eigenlijk wel benieuwd of jullie staan ingeschreven ja/nee en hoe je staat ingeschreven?

Ik zelf nog niet al zit ik er wel zwaar over te twijfelen...het is natuurlijk niet een chill idee dat ze je helemaal open snijden etc. maar ik zou best mijn nieren ofzo willen doneren. Want als jij iets zou hebben zou je het ook graag willen.

Hoe denken jullie erover?

P.S. je kan je ook met nee inschrijven hé...(dit is wel handig anders zou je familie de keuze meoten maken als je dood bent)

meer info: http://www.donorvoorlichting.nl/ (niet als reclame bedoeld)

Kben benieuwd...

Mzzls Matthias
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 December 04, 2006, 21:16:36
edit2Rapporteer  
Van mij mogen ze alles hebben. Ik heb het niet meer nodig, dus weg ermee.
Als iemand daar nog iets aan heeft, dan help ik hem/ haar er graag mee.

Ja, ik ben dus donor
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #2 December 04, 2006, 21:40:47
edit2Rapporteer  
ik ben nog geen donor maar eigelijk vind ik het best belangerijk om donor te worden
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #3 December 04, 2006, 21:44:58
edit2Rapporteer  
ik vind dat als je zelf ook organen van een ander wil gebruiken dat je ook moet bereid zijn om die van je zelf af te staan
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #4 December 04, 2006, 21:56:55
edit2Rapporteer  
van mij mogen ze ook alles hebben als je ziet hoelang al die wachtlijsten zijn (daar word je ziek van)
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #5 December 04, 2006, 22:35:03
edit2Rapporteer  
Citaat
ik vind dat als je zelf ook organen van een ander wil gebruiken dat je ook moet bereid zijn om die van je zelf af te staan

Ja daar ben ik het dus ook mee eens..

Citaat
ik ben nog geen donor maar eigelijk vind ik het best belangerijk om donor te worden

Ja dat heb ik dus ook. Ik kreeg te horen dat anders je ouders moeten gaan besslissen. En volgensmij zitten ze daar niet op te wachten..

mzzsl
Emma

Berichten: 624
Antwoord #6 December 04, 2006, 23:38:18
edit2Rapporteer  
ik ben nog geen orgaandonor, maar als ik doodga mogen ze het van mij ook hebben, kan je nog een laatste goede daad doen, je kan echt iemand's leven er beter mee maken
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #7 December 04, 2006, 23:42:38
edit2Rapporteer  
niet alleen beter maken maar soms zelfs redden
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #8 December 04, 2006, 23:44:32
edit2Rapporteer  
van mij mogen ze alles hebben, ze gaan alleen niet fucken met wetenschappelijk onderzoek als ze verder niets kwijt kunnen.

Kan je ook aangeven geloof ik
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #9 December 04, 2006, 23:53:10
edit2Rapporteer  
van mij mogen ze alles hebben, hebben mijn ouders ergens op papier staan
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #10 December 05, 2006, 00:06:37
edit2Rapporteer  
Tja als je andere mensen ermee kunt helpen dan zou ik het zeker doen.
Je bent toch dood dan en je hebt er zelf toch niks meer aan..
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #11 December 05, 2006, 00:27:51
edit2Rapporteer  
Het is zo, dat je in het ziekenhuis moet dood gaan, willen ze goede organen hebben. Ook is het zo dat je meteen wordt geopereerd als je dood gaat, en dus niet eerst dat je familie nog bij je kan zijn. Bij wijze van spreke wordt je eigenlijk meteen weggerukt en opgesneden, grof gezegt zeg maar.

En btw, een goed voorbeeld is de discussie met de lichamen op die ene tentoonstelling. Het schijnt te zijn dat er jaarlijks zoveel mensen dood gaan langs de straaten van china dat ze deze lichamen hebben gebruikt voor de tentoonstelling.

Het papiertje ligt al bijna 3 jaar bij mij in de kast, maar ik denk dat het een nee wordt.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #12 December 05, 2006, 01:06:12
edit2Rapporteer  
Citaat
maar ik denk dat het een nee wordt.

Waarom als ik vragen mag... Huh

Voeg citaat toe
van mij mogen ze alles hebben, ze gaan alleen niet fucken met wetenschappelijk onderzoek als ze verder niets kwijt kunnen.

Kan je ook aangeven geloof ik

Ja klopt je kan precies aangeven wat wel en wat niet en waarom

mzzsl
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #13 December 05, 2006, 01:07:56
edit2Rapporteer  
Die van mij mogen er ook uit hoor!
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #14 December 05, 2006, 01:09:28
edit2Rapporteer  
Ik ben nog geen orgaandonor, maar ben voorlopig nog niet van plan dood te gaan dus doe ik later nog wel eens  :Smiley Dus ja ik wordt donor !

Ik ben wel al bloeddonor trouwens, kost je een uurtje eens in de 3 maanden en je helpt er weer mee  ThumpsUp
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #15 December 05, 2006, 03:01:55
edit2Rapporteer  
Zou het zonde vinden voor degene die organen van mij moet krijgen, dan gaat die gelijk allemaal gevaarlijke dingen doen. Maar toch zijn ze beschikbaar  Joepie
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #16 December 05, 2006, 07:19:56
edit2Rapporteer  
van mij mogen ze hun gang gaan.....alleen of ze aan mijn lever en longen nog wat hebben....  Huh
Moet morgen om 14.00 bij de tandarts zijn. Was al 14 maanden gestopt met roken(2 pakjes per dag voor 20 jaar lang) maar door veel persoonlijke shit weer begonnen. Heb mijzelf al 2 maanden geleden voorgenomen om als de tandarts alles weer lekker wit/schoon heeft gespoten(zoutoplossing) om dan dus te kappen. Dus ga zo ff een van mijn laatste sigaren roken.
Sorry was ff offtopic, maar verder vind ik het wel ok om donor te zijn/worden maar het mag nooit een verplichting worden.
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #17 December 05, 2006, 12:17:36
edit2Rapporteer  
succes met afkicken
Smeagol

Berichten: 1277
Antwoord #18 December 06, 2006, 02:14:21
edit2Rapporteer  
...telt zaaddonor ook??... (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #19 December 06, 2006, 02:19:08
edit2Rapporteer  
@ Mickey suc6 man..en verstandige keus... ThumpsUp

@ zoomy hehehe voor mij wel maar kan dit eigenlijk in nederland?? Ennuh zou je er geld voor krijgen... Joepie

mzzsl
margrietje

Berichten: 311
Antwoord #20 December 06, 2006, 02:39:33
edit2Rapporteer  
yeah ben voor de volle 100% donor maar ze moeten niet aan mijn gezicht komen.. de rest kunnen ze bedekken voor de begrafenis.... aan de buitenkant moet niets te zien zijn... mijn neef twas door een ongeluk om t leven gekomen en in zn tanden en op zn gezicht was t allemaal kapot en vies en dat wil ik ookniet andere mensen aan doen om zoiets te moeten zien als t anders kan! ( als je een maaldood ben vallen je tanden enzo uit als ze ide dan nog willen poetsen ofzo)
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #21 December 06, 2006, 03:00:06
edit2Rapporteer  
Als het goed is zie je er helemaal niks meer van.
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #22 December 06, 2006, 04:16:01
edit2Rapporteer  
Citaat


@ zoomy hehehe voor mij wel maar kan dit eigenlijk in nederland?? Ennuh zou je er geld voor krijgen... Joepie

mzzsl

Hoe denk je dan grazykevin aan ze nieuwe boardje komt, de sint heeft gewoon een donorbezoek aan ze sterretje gemaakt schater schater
Jeroen...

Berichten: 16
Antwoord #23 December 06, 2006, 05:09:49
edit2Rapporteer  
ja zeker donor
take it all
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #24 December 06, 2006, 20:21:05
edit2Rapporteer  
Citaat
Hoe denk je dan grazykevin aan ze nieuwe boardje komt, de sint heeft gewoon een donorbezoek aan ze sterretje gemaakt 


 schater schater schater loser

Citaat
yeah ben voor de volle 100% donor maar ze moeten niet aan mijn gezicht komen.. de rest kunnen ze bedekken voor de begrafenis.... aan de buitenkant moet niets te zien zijn... mijn neef twas door een ongeluk om t leven gekomen en in zn tanden en op zn gezicht was t allemaal kapot en vies en dat wil ik ookniet andere mensen aan doen om zoiets te moeten zien als t anders kan! ( als je een maaldood ben vallen je tanden enzo uit als ze ide dan nog willen poetsen ofzo)

Oke ja de huiid wordt alleen van je rug acter kant benen afgehaald...ik denk persoonlijk dat ik dit niet wil..
M'n nieren etc. best maar de buitenkant niet..

mzzsl
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.