** BOW zonder katrol of SLE-kite ***

Hallo

Geen avatar

Berichten: 21
December 06, 2006, 08:21:54
edit2Rapporteer  
Hallo even een vraag als nieuw komer  loser

Om de verwarring niet groter te maken zal ik het vraag stuk even bij één merk houden:
*** bv.  NAISH ****
Wat is het verschil in vaareigenschappen tussen een RAVEN III of TORCH III met een DD-bar (veel de-power dus) en een Boxer SLE in de 1:1 opstelling?????

Ofwel wat kan de ene kite wel wat de andere niet kan.........

Ik hoor graag van jullie  InLove
chico

Berichten: 1112
Antwoord #1 December 06, 2006, 15:40:15
edit2Rapporteer  
Zijn wel allemaal verschillende kites hoor. Kijk maar op de Naish site. De barren zijn ook wel verschillend. Op 1:1 stand kan je de kite tegen de stopper varen en heeft de Boxer een C-shape "gevoel". Duw je ze door de stopper heen dan heb je meer depower en dat is afhankelijk van de lengte van je armen. Hele lange armen is heel veel depower. De DD bar trekt bij ver weg duwen de vijfde lijn aan en volgens mij heeft de kite dan helemaal geen power meer en valt ie uit de lucht. Dat heb je bij een SLE dus niet. Volgens mij hebben beide systemen voordelen maar ook nadelen. Dat aantrek mechanisme van de 5elijn lijkt me slijtage, gevoelig maar ik moet toe geven. Ik heb er geen ervaring mee dus mogelijk dat ik klets ik in de ruimte.
Hallo

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #2 December 07, 2006, 01:12:58
edit2Rapporteer  
Als het dan nagenoeg het zelfde is waarom dan nog voor een SLE kite gaan (Torch III, Raven III) als je met een Boxer SLE een voor groter windbereik hebt  (shame_kitesmiley)

Kan iemand mij dus uitleggen waarom het de moeite is cq moet zijn om 2 verschillende maten Torch III te kopen ipv 1 Boxer  ListenToMe
eelke

Berichten: 290
Antwoord #3 December 07, 2006, 01:17:13
edit2Rapporteer  
TorchIII en ravenIII zijn geen SLE kites.....
Hebben dubble Depower wat wil zeggen dat ie uit de lucht valt als je hem door de stopper heen duwt. De Boxer SLE wat dus een SLE (Supported Leading Edge) kite is valt niet gelijk helemaal uit de lucht als je hem volledig depowerd...

dus...


correct me if I'm wrong...

Hallo

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #4 December 07, 2006, 01:36:12
edit2Rapporteer  
Misschien een domme vraag  Huh Maar heb altijd geleerd dat die niet bestaan  schater Waarom valt de Torch III uit de lucht als je hem volledig de-powerd en een Tribel niet  Huh.... En dan weer even terug naar mijn vraag.... hebben die kites Tribel dezelfde vaar eigenschappen als een BOW zonder katrol? Zoja waarom dan voor een kite zoals de Tribel/Vegas 07 kiezen wanneer ze kleinere windbereik hebben als een BOW-kite  loser

Yhx
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #5 December 07, 2006, 17:11:58
edit2Rapporteer  
omdat dat meer voor mensen is die al langer varen en gewoon hun eigen c-shaped gevoel willen houden maar voor alle mensen die rond nu beginnen is een bow verre weg het makkelijkst om te leren.
nicker
Gast
Antwoord #6 December 07, 2006, 19:22:37
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf de raven 3 en de torch 3 gevaren op beide barren ( wel in minimale wind helaas (cry_kitesmiley))

maar als je de DD bar helmaal wegduwd dan valt de kite niet uit de lucht de kite is wel gedepowerd maar hij valtniet uit de lucht ThumpsUp!

wat je bij de boxer als heel groot voordeel kan ervaren is dat je heel veel verschillende verstel mogelijkheden heb zodat je de kite naar de omstandigheden kan afstellen waarin jij gaat varen op dat moment ThumpsUp Joepie. en dat de boxer een gigantisch windbereik heeft!

Raven is simpelweg een alleskunner maar met heeel veel power het is ook niet voor niets de big air kite van naish ( je moet ook echt 3 kites hebben voor het hele windbereik )
kortom hoog springen en hard varen Joepie!!!!


Torch is de free/wakestyle kite van het moment zieke low end en heel erg direct op de bar perfest om mee te loopen en andere zieke dingen  loser( zou ik ook wel 3 van willen hebben hahaha )

Raven: big air, hard varen
Torch: Wake style agresieve tricks
Boxer sle : allround kite voor veel verschillende omstandigheden
Shockwave : golfrijden, big air!

Als ik jou zo hoor denk ik dat je ListenToMe beter een boxer sle kan kopen!!!!

Maten natuurlijk afhankelijk van je gewicht ThumpsUp!!!

Greetz Nick

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.