Ozzie woodcore by Elevation

Elevation

December 07, 2006, 19:05:27
edit2Rapporteer  
gewoon ff wat bevindingen tot nu toe...

ik heb m'n Ozzie woodcore 3d geshaped, 24 uur in water gehad, helemaal kopje onder, daarna in maltafel, 7 cm rocker / 1 cm concaaf met kachel eronder en 12 uur onder vacuum en rond de 30 graden... kwam stoom uit m'n vacuumpomp dus werkte super.. nu, 4 dagen later zie je wel springback, maar ik maak me geen zorgen of ik er concaaf in krijg, dat gaat gewoon lukken

release edges heb ik al gegoten, 3 mm hoog..  boardje lijkt momenteel wel een wokkel, maar naar alle kanten flext ie super.. morgen vingaten gieten en inserts erin, zaterdag naschuren en dan 's avonds kan de bodem er hopelijk onder, zondag het dek...

hou er wel ff rekening mee dat je nadat je je tips op 3 mm heb gefreest her en der wat scheurtjes krijgt, dus in dit stadium wel wat voorzichtig met je kern te werk gaan... volgende keer hou ik de tips denk ik iets dikker en schuur ik ze op het laatste moment af tot de gewenste dikte... Verder gaat het allemaal super nu.. Hoop alleen dat m'n inserts aan de kan van de tips niet te hoog zijn... heb maar 7.5 mm, dus denk dat je ze straks ziet op de bodem.. maar goed, dat is ff niet anders, kern is ook maar 10 mm dik ..
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 December 08, 2006, 03:09:12
edit2Rapporteer  
Goed man!! Dus het "vacuum-droog" principe werkt dus ThumpsUp.

Maareh...heb na het drogen toch nog last van springback? Hoeveel?
Elevation

Antwoord #2 December 08, 2006, 14:02:28
edit2Rapporteer  
zeg iets van 50 %, maar het ding is nu aan alle kanten wat vervormd, de kern is wat "gedraaid" door het drogen..  Maar goed, nu, aan het einde van board nog zeker 3 cm rocker, excl. fliptip... 

net ff voor het werk buitenste insertgaten gemaakt.. insert past er net in, maar zoals verwacht zie je hem wel door de onderkant... maar goed, zijn ergere dingen.. Denk als je 18 mm gat freest op 7 mm diep zou je het netaan kunnen redden.. maar dan zou je je insert wat moeten afschuren..
waveke

Antwoord #3 December 09, 2006, 00:05:30
edit2Rapporteer  
mijn opa was meubelmaker en kan me nog eraan herinneren dat hij het hout op natuurlijke manier liet drogen.
niet met extra verwarming en dergelijke,liet het hout ook langer in de vorm dan nodig ,om zeker te zijn dat het wel volledig uitgedroogd was.
oz

Antwoord #4 December 09, 2006, 00:52:22
edit2Rapporteer  
yep!!

die ervaring heb ik ook. Nat maken, gewoon laten drogen, 2 dagen onder spanning en klaar is kees, Geen vervorming  dus geen wokkel.
Probeer het volgende keer maar eens.

Groet Oz.
Elevation

Antwoord #5 December 09, 2006, 16:23:29
edit2Rapporteer  
hmm, aardig idee, maar dan moet ik dus eerst ff heen en weer naar middelburg..  Huh
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 December 09, 2006, 16:41:28
edit2Rapporteer  
Hey Bart...als je dan toch naar middelburg gaat, haal voor mij dan ook ff een paar cores schater
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.