Profielwerkstuk

fawaka

Geen avatar

December 18, 2006, 03:58:58
edit2Rapporteer  
hallo  (geschokt_kitesmiley)

voor mijn pws ben ik opzoek naar natuurkundige formules met betrekking tot kitesurfen.
ik heb al gegoogeld etc maar ik kan niets goed vinden.
als iemand hier een link zou hebben of info zou ik hier heel blij van worden  ThumpsUp.

en owjaa, stel jij hebt zelf een een pws gemaakt over kite surfen zou ik deze graag lezen.

nu weet ik dat er wel meerdere topics zijn geweest over pws'en maar ik heb de zoekfunctie gebruikt en kan toch niet vinden wat ik zoek.
arjanschip

Antwoord #1 December 18, 2006, 12:23:06
edit2Rapporteer  
wat voor een soort formules wil je?
Morres

Antwoord #2 December 18, 2006, 17:38:43
edit2Rapporteer  
zoek forumule mbt de gegenereerde trekkracht van elke m²
kootsie

Antwoord #3 December 18, 2006, 20:45:32
edit2Rapporteer  
Das niet te moeilijk. (hangloose_kitesmiley)

De kracht zal evenredig blijken op te lopen met het oppervlak en kwadratisch met de windsnelheid. omdat er veel verstoring is moet je dit alles met een factor vermenigvuldigen die je alleen met testen vast kan stellen.
kootsie

Antwoord #4 December 18, 2006, 20:49:11
edit2Rapporteer  
Leuker is het om te berekenen hoe koud een nat lycraatje wordt in windkracht 5 en een buitentemperatuur van 10 graden! Ik geloof dat je dan bij adiabatische processen moet kijken, maar ja ik ben ook al een kwart eeuw van school af.
fawaka

Geen avatar

Antwoord #5 December 18, 2006, 23:15:57
edit2Rapporteer  
bedankt kootsie maar ik zoek meer formules in de vorm van, kracht van kite= massa van kiter weerstandvan water.
en dan nog iets om de weerstand van water te bepalen.

en owja koots ik doe 5 havo, ik heb geen natuurkunde oid gestudeerd, maar als je me kan helpen graag  (grinnik_kitesmiley)
krullebol

Antwoord #6 December 19, 2006, 00:57:16
edit2Rapporteer  
Ik ken nog iemand die nu een profiel werkstuk aan het maken is over kiten, maar dan met aardrijkskunde, misschien kunnen jullie iets aan elkaar hebben... Hetis crazy-kevinop kitehigh, een pb'tje..?
Frekie
Gast
Antwoord #7 December 19, 2006, 02:55:21
edit2Rapporteer  
en de liftformule kun je misschien ook gebruiken;)....

L= CL X 1/2 (rho)V(kwadraat) X S

L= lift
CL= Lift coefficient
S= Oppervlak
1/2 (rho) V(kwadraat) is constant

Ook kun je de aspect ratio van de kite er in betrekken...dat is de slankheid...hoe hoger de aspect ratio...hoe minder de geinduceerde weerstand en hoe hoger de kracht of lift

en rest inderdaad de standaard kracht formules met druk enzo
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.