slechte ervaringen rebel

storm

Januari 14, 2007, 18:56:30
edit2Rapporteer  
Vooralsnog lees je veel goede verhalen over de rebel.
Ik ben er nog steeds niet uit wat het gaat worden. Twee rebels 9/12 of toch naish torch/raven 9/12.
Zijn er ook mensen met slechte ervaringen t.a.v. de rebel? en dan vooral dus de kleinere maten.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Januari 14, 2007, 19:07:54
edit2Rapporteer  
Wat wil je voor kites? Wat is je stijl?

Vooralsnog heb ik alleen de Rebel 9m2 en twijfel wat ik eronder ga kopen.

De Rebel 9m2 is echt een beest van een kite. Supersnel sturen, behoorlijk hoge vliegsnelheid en veel power. Ik vaar hem met 75 kg van 16 t/m 35 knopen met een klein board.

Alleen als de wind boven de 20kn. komt vereist de kite echt een vaste hand, hij wordt dan zo snel en explosief dat je daar wel mee om moet  kunnen gaan.

Tevens is in vergelijking met getoomde flat-kites de herstart wat moeilijker. Daarbij valt bij bruut onder je kite doorspringen de kite weleens naar beneden. De grotere (10m2 en groter) schijnen daar geen last van te hebben.

Maar stop je wat in, dan krijg je het ook dubbel en dwars terug. Ik heb hem gekocht voor waveriden en freeriden (ook springen), daar voldoet ie uitstekend aan.
storm

Antwoord #2 Januari 14, 2007, 19:12:15
edit2Rapporteer  
Ik wil er vooral mee kunnen springen ( hoog graag!) maar waven is ook erg lekker naturlijk.
80 kg, jamie pro m
Dat lastige herstarten daar lees ik in tests ook over. Hoe vervelend is dat?
hendrik@zwin

Antwoord #3 Januari 14, 2007, 19:39:16
edit2Rapporteer  
als je big-air's wilt kan je beter de rhino 07 nemen dies ook goed om te waveriden
Michiel.
Moderator

Antwoord #4 Januari 14, 2007, 20:25:51
edit2Rapporteer  
Rhino07 idd. wordt ervan gezegd (en uit test Kiteboarding.de) dat hij echt gemaakt is voor speed en flinke hoge sprongen. Rebel komt ook best hoog, maar de timing is niet zo makkelijk zoals bijvoorbeeld bij een Vegas.

Waveriden moet nog blijken, want stuursnelheid van de R7 is lager als die van de Rebel
storm

Antwoord #5 Januari 14, 2007, 20:46:26
edit2Rapporteer  
maar de high end schijnt wel minder te zijn van de rhino. En voor een 9 vind ik dat wel belangrijk. Hoog ga je toch wel als je met je 9 kan varen
klep
Gast
Antwoord #6 Januari 14, 2007, 21:04:51
edit2Rapporteer  
Ik wil er vooral mee kunnen springen ( hoog graag!) maar waven is ook erg lekker naturlijk.
80 kg, jamie pro m
Als de hypertype neemt (hybride) kan je enorm springen en hij heeft een heel goed lowend en komt ook nog eens makkelijk t water uit. waven kan ook goed. wat wil je nog meer
Dangerfield

Antwoord #7 Januari 14, 2007, 22:10:58
edit2Rapporteer  

Herstarten vind ik af en toe erg frustrerend. Soms gaat het prachtig, net als in het boekje, een andere keer reageert de kite nauwelijks en blijft lekker dobberen, als je pech hebt doet de kite het zonder jou en knalt ie recht door het windvenster weer naar boven.

DXP

Antwoord #8 Januari 14, 2007, 22:59:50
edit2Rapporteer  
als de lijnen slap vallen slaat ie snel over de kop en dan krijg je 'm er lastig uit. Voor de rest is het een topkite
svenpronk

Antwoord #9 Januari 14, 2007, 23:40:10
edit2Rapporteer  
Bij mij herstart de rebel altijd volgens het boekje geen enkel probleem!
De kite is nog geen keer ge-invert, dit in tegenstelling tot de bridle bow die ik eerste had de Airush Halo, deze inverte 1 keer per 2 sessies, misschien is het wel de ervaring die ik heb opgebouwd met de airush dat de rebel niet meer invert en super makkelijk herstart.
Voor de rest is de kite helemaal top springt echt hoog en een goeie hangtime! timing vind ik echt super makkelijk met deze kite! De eerste keer dat ik met de tien vloog in windkracht 7 maakte ik sprongen van 10 meter en hoger geen probleem, de timing had ik gelijk door!
Carve bochten zijn ook heerlijk met de kite, de power bouwt zich rustig op en is gewoon heel smooth!
Dit is bij verre de beste kite die ik gevaren heb in de 3 jaar dat ik kite! (Naish Aero I+II, Best Yarga+nemesis, Naish Raven, Airush Halo.

Dus voor mij totaal geen slechte ervaringen met de rebel, alleen maar lof Joepie
Het lijk wel een verkooppraatje maar ik heb geen banden met North en koop elk jaar andere kites waarvan ik zoiets heb dit is wat voor mij!

Ik kom net van wijk aan zee en het was weer top met de rebel YeSS
Michiel.
Moderator

Antwoord #10 Januari 14, 2007, 23:55:24
edit2Rapporteer  
timing vind ik echt super makkelijk met deze kite! De eerste keer dat ik met de tien vloog in windkrach

Je hebt het over de Rebel 10m2. Het omslagpunt ligt boven te 10m2. Zover ik weet zijn de 10m2 en groter gematigere kites. De 9m2 is echt een beul, en helaas niet altijd te herstarten volgens het boekje.

Toevallig is mijn 9m2 gisteren inverted. D.w.z. niet dat hij op zijn kop in de lucht blijft bungelen een aantal meters boven het water, maar de kite binnenste buiten!

Indien je precies doet wat North in het filmpje op de website laat zien lukt het weer de kite vliegend te krijgen, zodat je naar de kant kunt om de lijnen opnieuw vast te maken. Maar makkelijk is anders.

Persoonlijk denk ik dat ik te hoge verwachtingen had van de 9m2 kwa herstarten en stabiliteit. Het is gewoon geen kite voor een beginner of licht gevorderde. Je moet je kop erbij houden zodra het 20kn. of meer gaat waaien. Bruut onder de kite doorspringen resulteert bij de 9m2 vaak in het uit de lucht vallen van de kite, net zoals dat ook is met een C-shape high-performance kite.

De 10m2, 12m2 hebben dit niet, zijn stabieler maar ook minder snel.

Ik vind de kite kwa vliegeigenschappen echt helemaal top, maar herstarten en stabilteit had ik beter verwacht.
Robert77
Gast
Antwoord #11 Januari 15, 2007, 03:48:18
edit2Rapporteer  
Wat wil je voor kites? Wat is je stijl?

Vooralsnog heb ik alleen de Rebel 9m2 en twijfel wat ik eronder ga kopen.

De Rebel 9m2 is echt een beest van een kite. Supersnel sturen, behoorlijk hoge vliegsnelheid en veel power. Ik vaar hem met 75 kg van 16 t/m 35 knopen met een klein board.

Boven de 30 knopen is ie echt neiet meer te houden hoor! ListenToMe

svenpronk

Antwoord #12 Januari 15, 2007, 05:39:21
edit2Rapporteer  

ik heb de 10 gevaren tot 14 tot 18 m/s volgens www.ijmuidenstrand.nl dus de 9 kan wel boven de 30 knopen!
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #13 Januari 15, 2007, 07:02:28
edit2Rapporteer  
neem de Ozone Instinct, dat invert dus niet dankzij het anti invert systeem... Heeft mij eergisteren van een forse zwempartij gered...
Michiel.
Moderator

Antwoord #14 Januari 15, 2007, 15:39:25
edit2Rapporteer  

Ik heb hem gevaren met vlagen van 35+ kn, met gemiddeld 30 kn. Idd. is het dan echt concentreren, maar zeker wel te doen. Je zit dan wel in je high-end van de kite, en dat merk je aan de controleerbaarheid.

neem de Ozone Instinct, dat invert dus niet dankzij het anti invert systeem... Heeft mij eergisteren van een forse zwempartij gered...

2006 Instinct is een veel rustigere kite dan de Rebel, zeker in de grotere maten. Voor 2007 zal Ozone 3 types Instincts op de markt brengen, waarbij de Sport en de Edge radicaler zullen zijn dan het 2006 model. Daar wil ik ook wel eens onder hangen zodra ze beschikbaar zijn voor testen.
RH

Antwoord #15 Januari 15, 2007, 16:02:43
edit2Rapporteer  
Lekkere titel zeg!

Rebel is gewoon een topkite. Het omslagpunt tussen grote en kleine maten ligt tussen 12 en 10. Beiden zijn totaal verschillende kites. Ik heb nog nooit met de 9 gevaren (wel de R7 9), maar de 10 voelt als een kleine kite met heel veel wendbaarheid, veel meer dan de 12, en de 10 is vergelijkbaar met de R7 9.

Ik vind de high-end van de Rebel persoonlijk beter dan die van de R7. Dat komt vooral doordat de Rebel directer te depoweren is en daardoor eenvoudiger te controleren valt bij de high-end. De R7's lift is iets explosiever, maar qua lift en hangtime doet de Rebel daar nauwelijks (merkbaar) voor onder.
Harm

Antwoord #16 Januari 15, 2007, 21:20:54
edit2Rapporteer  
zit zag ik op kiteforum.com:
"have been on a 9 and 12 Rebel since August have been happy with everything up until today
Twice i went for a backroll kite loop in a gusty 25 knots and the kite, in the middle of the loop just folded in on itself.  Impossible to re-launch as the kite was just a mess and i had two long swim ins.
the kite was pumped fully hard, the struts were fully hard.
My set up on the 9 is Back lines one knot closer to the bar, and on the inside option of the bar.
Trim strap was about one quarter in.
I have done many cranking turns on my 12 with no drama.
So what causes it and can it be rectified''

Bron: http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2335379
RH

Antwoord #17 Januari 15, 2007, 23:22:13
edit2Rapporteer  
Tja, dan is ie inverted. Als antwoord zou ik zeggen harder aan die bar trekken tijdens de loop, dan heb je ook wat meer voorwaartse pull.

De Rebel kan idd inverten, net als alle bows. Ik heb het zelf nog niet gehad, maar al wel eens gezien. Ik vraag me alleen af of of je hem niet kan laten omdraaien als hij inverted is door de 5e lijn in de te halen. De kite zou dan moeten gaan hooveren aan het midden van de LE en wellicht wil ie dan z'n normale shape weer terug. Iemand ervaring?
mark powered by fuel
Gast
Antwoord #18 Januari 15, 2007, 23:37:07
edit2Rapporteer  
kijk eens op:

www.kitemag.nl   en dan de november editie. Daar staat een goed verhaal in over de rebel (vrij eerlijk: niet alleen voordelen maar ook nadelen)

succes met de keuze

mark
eelke

Antwoord #19 Januari 15, 2007, 23:44:57
edit2Rapporteer  
kijk ook hier eens Grin:D
eelke

Antwoord #20 Januari 15, 2007, 23:45:07
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=21820.0

haha
Marsie

Antwoord #21 Januari 16, 2007, 03:03:53
edit2Rapporteer  
NOU LEKKER ZEG!!!!

Ik heb net (zaterdag)een rebel 9mtr gekocht ik krijg een beetje de kriebels als ik dit allemaal lees!!!!
Ook een Nobile 555  130cm.
Ik heb er wel vertrouwen in de North Rebel maar ligt het er ook niet een beetje aan hoe je de kite behandeld ?
Zoals als je na het springen niet genoeg terugstuurd tijdens het landen ?
Ik had al een North Toro 14mtr C kite.

reakties zijn van harte welkom.

Marcel.
Sake
Gast
Antwoord #22 Januari 16, 2007, 06:01:24
edit2Rapporteer  
zit zag ik op kiteforum.com:
Hi

Have been on a 9 and 12 Rebel since August have been happy with everything up until today

Twice i went for a backroll kite loop in a gusty 25 knots and the kite, in the middle of the loop just folded in on itself.

Impossible to re-launch as the kite was just a mess and i had two long swim ins.

the kite was pumped fully hard, the struts were fully hard.
My set up on the 9 is Back lines one knot closer to the bar, and on the inside option of the bar.

voor meer info: https://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2335379
Trim strap was about one quarter in.
I have done many cranking turns on my 12 with no drama.

So what causes it and can it be rectified
Cheers

Beetje wazige reactie van een Best dealer. Of niet Harm. Jammer dat iemand dan gelijk ook slechte ervaring met z'n Waroo post. had the screw up in a ball thing on a waroo 9m mid f-16 then after id slammed the water it opened up and powered up

Enige slechte eigenschap is feitelijk de slechtere herstart als andere flat kites als ie op z'n rug ligt. Daarvoor is een filmpje op North's website. Verder is Rebel < 10m ERG snel (maar kan je 'm trager trimmen) Onder de 10 geen beginnerskite zoals North doet voorkomen. Voor de rest is het veelal het standaard flat kite verhaal. M.a.w. binnen de range blijven en de leading edge net zo hard of iets harder (6-7PSI) oppompen als opgegeven wordt. Waar je dat bij een flat kite dus ook echt moet doen. De Rebel heeft 5th E safety. En de rebel inverten is al oud: http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2333335

En iedereen snapt toch wel dat mensen die een Rebel of wat voor kite dan ook inverted blijven doorvliegen OF niet bij hun verstand zijn OF dat expres doen.
@Marsie Gewoon ff de Rebel video's op Bigdayz kijken  Joepie
svenpronk

Antwoord #23 Januari 16, 2007, 06:25:04
edit2Rapporteer  
Harm waar vaar jij mee?
Sake
Gast
Antwoord #24 Januari 16, 2007, 06:28:16
edit2Rapporteer  
Harm waar vaar jij mee?

Harm is van http://www.xwatersport.com/
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.