aramfoil

|
ik heb afgelopen zaterdag op ijmuiden de kite even in de lucht gehad.
kite is 10 meter, er stond 16 knoopjes wind
voelt goed, progressieve drukopbouw (moet nog wel kijken hoeveel bardruk hij heeft tijdens surfen) stuurt lekker snel. ook nog even twee loopjes gedraaid een kleine en een grote (met kite gedepowered) ook nog even mijn safety geprobeerd, en dan valt de kite gewoon rustig naar de rand van het windvenster, ik moet nog wel waterstart pal benedenwinds proberen.
en voor degenen die dat mooi vinden hier wat foto's
er is ook een filmpje geschoten, maar ik doe volgende keer wel fotos als we aan het varen zijn
|
|
|
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
|
Zo te zien heb je nog wat afstelwerk aan je bridle te doen. En wat is er met die ene strut ?
Ziet er verder leuk uit...
|
|
|
aramfoil

|
hoi,
Hoe bedoel je afstelwerk aan de bridle? wat je daar ziet hangen is geen bridle maar zijn de slangetjes van one-pump (nodig omdat mijn struts geen terugslag hebben) en daar moet nog een hoesje voor aan de LE worden vastgezet waar ie in weggesopt kan. Die ene strut is lek gegaan, gelukkig blijft de kite verder wel vol. ben er nu een nieuwe voor aan het fixen.
Aram
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
Hij staat mooi in de lucht. Haal die lelijke one pump er maar af. Nu is het net zo'n WIMT ding. Zonde. Nu nog een vette print erop en gaan met dat ding. Mooi werk hoor. 
|
|
|
peter.

|
echt netjes gedaan  weetje wat je kwijt was aan matriaal kosten??
|
|
|
aramvroling
Gast
|
weetje wat je kwijt was aan matriaal kosten??
ongeveer 100 euro aan stof; dacron en spinaker ongeveer 100 euro voor een bladderset ongeveer 70 euro aan garen, toomlijn, dacron band, dubbelzijdig tape, en andere kleinigheden. en dan ongeveer 40 uur bouwen. dus financieel kun je beter een paar zaterdagen zwart gaan werken en dat geld in een kite steken dan die zaterdagen achter de naaimachine door te brengen. maar uiteindelijk doe je het niet voor het geld, maar voor de kick
|
|
|
*Maximus*

|
hij ziet er echt top uit, ben je al aan het denken aan een eigen merk  ?
|
|
|
jeroen90

|
SOO staat strak in de lucht hoor. ziet er goed uit.
|
|
|
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

|
Die ene strut is lek gegaan, gelukkig blijft de kite verder wel vol. ben er nu een nieuwe voor aan het fixen.
Toch niet die blacktip bladder hoop ik?
|
|
|
|
|
Kevin

|
Echt te bruut zeg toppie!!
|
|
|
|
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
|
Ooow, zijn dat slangetjes... Ziet er apart uit...
Tja, ik heb gewoon een 2e hands Ozone Instinct 9 gekocht voor 350 euro. Ik vaar liever dan dat ik achter het naaimachien zit...
|
|
|
Patrick..!

|
Ik zou het je niet snel na doen.. Echt knap gedaan..ziet er mooi uit
|
|
|
|
Spoon

|
heej!! das hoek van holland  ... pas je op voor nijntje en cornuiten!?
|
|
|
Wimt

|
Niet dat ik jalours ben of zo, maar er zit veel te weinig profiel in de kite, daarom stuurt ie ook zo snel.
Snelheid zal goed zijn, lowend en springen een stuk minder.
Heb je de struts niet gesegmenteerd? Volgens mij heb je profiel veroorzaakt op de Wind-x methode; doek tussen strut en het eigenlijke doek. Maar profiel lijkt mij toch te gering.
|
|
|
peter.

|
wimt is echt wel jalours 
|
|
|
kiteboy
Gast
|
Woww egt gaaf en ook nog eens zo strak in de lucht echt mooit gedaan 
|
|
|
Marsie

|
Wat een werk moet dat geweest zijn zeg.
Ik doe je dat niet na respect!!!
Suc6 met het verder testen en top dat je dit op het forum plaatst.
Marcel.
|
|
|
aramfoil

|
@wimt Ik begrijp dat jij niet jalours bent (ben je ook niet jaloers?), ik denk echt dat mijn kite niet kan tippen aan een van jouw verbouwde supermachines (ahum)
Ik denk trouwens niet dat mijn profiel een te geringe dikte heeft, aangezien ik het zo ontworpen heb. dus het is precies zoals ik het wilde hebben. de dikte van het profiel is niet van invloed op stuurrespons, hoogstens op de vliegsnelheid. de dikte is meer van invloed op de lift en drag. Wat ook hier nog van belang is is de vorm van het profiel, het ene profiel heeft meer "grunt" en het andere profiel wil zo snel mogelijk naar de hoek.
het doel van deze kite was een snelle 10 meter kite te bouwen voor 15 tot 28 knopen. Ik denk dat ik pas als ik heb gevaren iets kan zeggen over hoe die springt en wat de lowend is. ik heb de kite in de lucht gehad met 16 knopen en ik denk dat er wel genoeg druk in zat om te varen....
de middelste 4 struts zijn recht en met een profielvormig doek verbonden aan de canopy. de buitenste 2 zijn uit 3 segmenten opgebouwd. het is in mijn opinie niet nodig een strut de vorm van het profiel mee te geven, het doek gaat toch wel in die vorm staan. overigens is dit niet de wind-x methode maar ooit verzonnen door JN en later onafhankelijk door bruno ook nog een keer om inverteren te voorkomen, maar daar heb jij natuurlijk gewoon een paar extra toomlijntjes voor.
groet Aram
|
|
|
Lord of the Boards

|
Ik blijf er met verbazing naar kijken. Echt respect.
Alleen zeg je wel dat profiel in de struts geen zin heeft. Ik zie toch een lichte buiging in het doek doordat het profiel in de struts ontbreekt (vanaf de plaats waar de strut is vastgenaaid aan het doek). Ik weet niet wat voor invloed dat heeft, maar het lijkt me toch een beetje ten koste te gaan van de lift, omdat de lucht onder je kite makkelijker kan ontsnappen. Maar goed, ik laat mijn kites altijd in een fabriek maken (grinnik_kitesmiley). Ik kan alleen maar respect tonen dat jij dit zelf in elkaar knutselt.
Ik ben benieuwd naar de eerste actiebeelden.
|
|
|
Morres

|
viel mij idd ook op, wat lord hierboven zei. maar idd, respect, echt heel erg mooi...al gedacht om ze te marketen als reclamekites?
|
|
|