jeroen90
![](/forum/avs/avatar_3843.png)
|
Met de rebel zit je wel goed met de maten 14m en 9m.
op flysurfer.de staat de windrange van de speed dit is voor de:
13m 8 - 20 knopen 10m 9 - 23 knopen 7m 10- 27 knopen
zo tezien heb je dus heel veel overlap met die flysurfer kites en ookal zou je daarvoor gaan zou ik alleen de 13m en 7m kopen daar heb je meer dan genoeg aan. Wel is de high end van de 7m misschien net iets te weinig.
|
|
|
Coen2000
![](/forum/YaBBImages/avatars/Claudia_Schiffer.jpg)
|
de speed hoort gewoon bij de 2006 range van FS...je moet he zo zien, als je 9 van de 10 x op het water bent, koop dan de REBEL ..als je 9 van de 10x flyboard.koop dan de speed
|
|
|
Niels Melix
Geen avatar
|
Oke thanx. Wat zijn de windranges voor de 14 en de 9m Rebel? Want ik heb wel 's gecheckt bij een winkel welke maten bij me zoudenpassen, en toen zeiden ze namelijk de 12 en de 9 meter.
Ik zou inderdaad ook alleen de 7m en de 13m Flysurfer kunnen pakken. Maar met die 7 kun je dus tot ongeveer 27 knopen varen?
|
|
|
Michiel.
Moderator
![](/forum/avs/avatar_352.jpg)
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik heb na S-Arcs ook een set Guerilla's gehad (10-13-15), en nu heb ik sinds kort een Rebel 9m2.
Tussen de Guerilla's en de Rebel heb ik 2 jaar gevaren met tubekites (North Vegas).
De Rebel is razendsnel vergeleken bij een Guerilla, daar zal je flink aan moeten wennen. Tevens kun je de stabiliteit (evenals autozenith) en vergevingsgezindheid uit je hoofd schrijven, dat zal een paar flinke stappen terug zijn in je kite ontwikkeling.
Ben je bereid dat in te leveren, dan is de Rebel een lekkere kite. Maar Flysurfer speed is minder snel met sturen, en veel stabieler zover ik weet (nooit zelf gevaren). Ga eerst na wat je precies wilt.
De Rebel en de speed zijn heel andere vliegers dan de Guerilla/Venom/VenomII
|
|
|
Coen2000
|
ongeveer wel ja...ik denk da tje met de rebel rond de 30knopen zit. alleen zowel de rebel als de speed zijn in die windsterktes ERG agressief....met de rebel zou je wel veel hoger kunnen springen omdat die full depower heeft..als ik jouw was zou ik voor de rebel gaan iig. tenzij je de speed2 ook in overweging neemt..die kan je beter vergelijken met de rebel.
|
|
|
Maurits
![](http://www.kitealmelo.nl/me3.jpg)
|
Èen groote stap van guerillas naar speeds/rebels. Ik kite zelf met speeds en venoms, en moet toch zeggen dat het verschil toch echt wel erg te merken is.
Nu kite ik met foils simpel weg omdat ik in de winter ook nog aan flyboarden doe, en het zelf lauchen en de hele mikmak + punten van foils gewoon wel erg fijn vind.
Tis maar net ff overwegen. Ik heb speed 10 in 25 knp gevaren en dan is het echt een dikke machine!!! Geen pretje dus!
Ook precies wat Coen zegt, als je later nog eens wilt gaan flyboarden zou ik kiezen voor fs, gewoon omdat het top kites zijn voor het flyboarden.
Ik denk zelf gezien je gewicht heb je genoeg aan de speed 13 en de 7. Maar een 10 als tussen maat voor het overlappen is alleen maar handig.
|
|
|
Henning
![](/forum/avs/avatar_3701.png)
|
Met de speed2 10 alleen zou je al van 12 - 28 knopen kunnen varen...
|
|
|
Niels Melix
Geen avatar
|
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Het gaat specifiek om de Speed I, omdat die wordt verkocht tegen een mooie prijs. Ik twijfel nog steeds erg, omdat ik zowel goede reacties over de Rebel als over de Speed krijg. Denken jullie dat ik met de Speed I 7 en 13 goed uit te voeten kan, dan wil zeggen van 10 tot ongeveer 25 knopen? Ik ben namelijk bang dat de 10 te veel overlap heeft, en dan zou ik het zonde van het geld vinden als ik met de 7 en 13 goed uit de voeten kan. Of is het toch verstandig om de 10 er ook bij te nemen? Ook is het zo dat als ik alleen de Speed 7 en 13 neem dat ik veel minder hoef te betalen. Hoe is de depower trouwens van de Speed I? Stuurt hij ook sneller dan de Guerilla? (lijkt me wel natuurlijk, maar toch even een check (shame_kitesmiley)) Ook werd er gezegd dat de Flysurfers goed voor het flyboarden zijn. Ik flyboadr niet, maar ga dat in de toekomst misschien wel doen. Is de Speed op het water ook goed geschikt?
|
|
|
Henning
|
Hangt een beetje van je boardje af, maar met de 10 / 7 combo zou je van 12 tot 27 kunne varen denk ik...
Ik vind pers. de speed 13 al een behoorlijke low-end kite worden, want dan begint het al lomp te worden...
Depower is goed, alleen ofcourse niet te vergelijken met een high-depower tube, De draaisnelheid is vrijhoog (ong gelijk aan de pulse / PIII/ SII) alleen door de hoge AR kan de speed niet om zijn tip draaien, hij draait een rondje... Dit betekent bijv voor kiteloops, dat je enorm harde kiteloops maakt... Groot en veel pull, geen bow-pussy loop dus...
En kwalitatief zijn flysurfer zeer goed, heb zelf ook een 2 jaar oude PII13 gehad die en nog als nieuw uitzag (of wel wat slijtage @ lijnen etc. maar dat hou je...)
Als je je kites altijd doe droogt etc zullen ze heel lang mee gaan...
Op het water zkr goed, ze willen vooral heel hard en hoog gaan... en ofcourse hangtime waar je U tegen zegt...
|
|
|
WaZuP
![](/forum/avs/avatar_278.png)
|
ik zou of de rebels of de speed 2 nemen maar niet de speed 1 ik heb hem zien varen (kennis van me) en zelfs di 13 draait echt langzaam , als je voor lowend wil gaan pak dan de speed maar voor nederrlandse condities lijkt mij de rebel echt handiger OP het water dan de speed 1
|
|
|
FrankP
![](/forum/avs/avatar_1115.png)
|
Ik hier ooit een review gepost van de Speed 13 (gebruik de zoekfunctie en je vindt hem) en heb zelf een 13 en een 7m Speed.
De Rebel is natuurlijk een nieuwere kite en heeft een betere depower dan de Speed1. Verder draait ie rapper, daardoor spring je makkelijker hoog.
Vergeet niet de maten juist te vergelijken, een 7m Speed komt qua low-end bij een 10/11m tube, de 13m qua low-end bij een 18/19m tube. Draaisnelheid is evenredig met die tubekite maten.
De Speed is als je een old-school kiter bent echt nog een geweldige kite, depower is goed, iets meer als guerilla maar geen total depower natuurlijk. Lift en hangtime zijn ziekelijk, kun je echt bang van worden, upwind is bizar, inzetbereik is nog best groot, zeker als je 2 boards gebruikt (lichtweerboard met vlakke rockerlijn en een wat smaller hardweerboard)
V.a. 12 knopen met je 80kg zou je de 13m zelfs uit die set kunnen laten, een 10m gaat al bij 11 knopen n.l. Alle lijnen blijven bij FS ten aller tijde aan de bar, je ontkoppelt nooit! Mijn kite handling voor launchen: Kite uitrollen, zand op de tip, wat voorvullen (hoe meer hoe veiliger), lijnen uitlopen, beetje schudden en alle toming valt op zijn plaats. Loop nog 1x terug naar de kite voor een final check en trek dan de kite de lucht in, bij mij duurt uit de auto in kleertjes tot op het water maximaal 5 minuten.
Met 80kg en kite ervaring vaar je die 7m op zee wel door tot 30 knopen, met de 13m vaar je afhankelijk van board op zee vanaf 8 a 9 knopen. Al het bovenstaande is gebaseerd op 1 seizoen kiten met Speed 7 en 13m.
|
|
|
Marsie
![](/forum/avs/avatar_3405.png)
|
Ik hoop dat de bijlage werkt: Hierbij de windrange van de North Rebel Staat op de site van North.
Groet,
Marcel.
|
|
|
Psychotic
![](/forum/avs/avatar_999.png)
|
Tja, speeds blijven speciale appraten. Ik ben gek op mijn 13 meter. Heel wat anders dan een bowkite is het wel, maar dit is een kite die je echt een keer moet testen wil je hem gaan varen. Omdat het best wel een extreem design is, een hoge AR dus vliegt hard door, daardoor vaar je ook met hoge snelheid. Stuurt niet extreem snel maar voor alle old school tricks is hij zonder prob lemen inzetbaar. Voor kiteloops is de 13 wat aan de grote kant, heb echter hele mooie dingen gezien aan de 10 meter. Let wel op, tijdens een loop bouwt hij heeel erg veel power op!
Hij wil graag aan de rand van het windvenster hangen dus je gaat als een dolle tegen de wind in. Springen wil prima, je kan echt recht omhoog. De hoge Ar helpt ook wel enigsinds met de hangtime, die is echt ongeevenaard, perfect voor old school dus....
|
|
|
Niels Melix
Geen avatar
|
Oke, merci voor alle reacties! Ik heb vooral reacties gezien waarin de FS wordt uitgelegd, dus nu heb ik een duidelijk beeld van deze kite. Waar ik benieuwd naar ben is wat jullie keuze zou zijn. Welke kite zouden jullie dan nemen, in welke maten en waarom?
|
|
|
-Cedric-
![](/forum/avs/avatar_4014.png)
|
Ik zou voor de Rebel gaan, maarja dat besluit stond zowiezo al vast ;-)
|
|
|
|
RH
![](/forum/avs/avatar_1753.png)
|
Ik blijf het zeggen: Rebel niet groter dan 12m kopen. Kom je ook makkelijk bij 12 knopen mee weg. 12-9 combi, vaar je altijd met een hele fijne kite.
|
|
|
Henning
|
Ik zou zelf voor De speeds of SII/PIII gaan... Komt mede doordat ik flyboard ![Wink](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/wink.gif) S1 = 7 en 10 SII = 10 en later een kleinere... PIII = 10 en later een 6 scoren... - High Preformace - Niet te slopen - Bridles zijn no-problemo Maar dat ben ik Als je alleen maar surft kan me voorstellen dan je een Rebel 12 - 9 combo zou kopen, das ong ook 90% van de tijd varen...
|
|
|
WaZuP
![](/forum/avs/avatar_278.png)
|
maar kun je nog wel een beetje wave riden dan met die speeds? want met mijn 9 crossbow is wave riden een genot bijv, die stuurt om zijn as, of is dit iets waar je gewoon beter iets anders voor kunt pakken?
|
|
|
Coen2000
|
speed zou ik niet kopen om te waveriden....dan kan je beter een P3 of pulse nemen
|
|
|
Janus
![](/forum/avs/avatar_1148.png)
Logs: 0 | 4 uur
|
Hoi, Ben nu over op P3's (13 en 8) en wil er voor de 30+ range een 6m bij. Heb de Speed's gehad, 7, 10 en 17 voor 7 - 30 kts met een board, Speed's zijn fantastische kites maar komen beter tot hun recht op vlak water, Waveriden met de Speed1 wil wel; verkort de lijnen dan (-3 of -6m) vooral de 7m zal je verbazen!! (de 13 is er te traag voor, met de 10 gaat het ook; -6m) verkorte lijnen scheelt nauwelijks in lowend maar wel in draaisnelheid.
|
|
|
Tukker
![](/forum/YaBBImages/avatars/blank.gif)
|
Tabel met windrange van de Rebel klopt niet helemaal.....volgens het boekje geleverd bij de kites kan je de 9 meter als zijnde expert houden tot 30 knopen wind.....en de 7 in dat geval tot 35 knopen wind. Maarrrreeee .....kan je de Rebel uberhaupt wel met een Flysurfer vergelijken?
|
|
|
Michiel.
Moderator
![](/forum/avs/avatar_352.jpg)
Logs: 0 | 308 uur
|
Rebel 9m2 heb ik al gevlogen met 30+ knopen, en had toen nog 1/3 clamcleat lengte over voor nog meer depower.
In de North 2007 staat gewoon tot 34kn bij de Rebel 9m2. Ik vaar al 3 jaar North en moet zeggen dat voor mij (72kg) de opgegeven range met een klein boardje kloppen.
|
|
|
John Berkel
Gast
|
Volgens instructieboekje dat ik bij de Rebel kreeg: Rebel 12 expert: 13-24 knopen en advanced: 13-22 knopen Rebel 9 expert: 17-30 knopen en advanced: 17-27 knopen Rebel 7 expert: 19-35 knopen en advanced 19-30 knopen Denk dat Rebel-kiter dan een'"Pro-Expert"is ![schater](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/schater.gif)
|
|
|