Lex

|
Ja ikbegon met 3 emmers water van 10 liter (dus 30 liter water--> 30 kilo) erop te zetten op de normale manier...maar hij boog maar niet doordat die zo dik is  . dus toen dit maar gedaan en ik hoop dat die nu niet echt terugveert als die droog is  . laat hem zo staan tot dat die echt kurkdroog is en dan lakken en weer wat vogelzand erop 
|
|
|
|
LOEN

|
Na die topics over skimboards en windloze dagen ook maar een skimboard gemaakt. Dit was tevens een test om schuim in hout te verwerken. formaat 125 x 53cm Ik heb ocume gebruikt 4mm/6mm/4mm. de 6 mm heb ik delen weggezaagt en extra opgehoogd (6mm) en weer vanuit het midden laten verlopen naar rails nose en tail tot de 6 mm. deze 2 delen heb ik verlijmt in de rockertafel. De lege delen opgevuld met piepschuim en mooi laten verlopen in de vorm, hier uiteindelijk de 4 mm overheen verlijmt in de rockertafel. Klinkt misschien wat ingewikkeld ...  In het midden is hij nu20 mm en de rails 14mm. er zit een goede rocker in van 4 cm(nose) en ongveer 3 cm (tail) Ook heb ik er inserts in gedaan om hem eventueel met voetbanden te kunnen varen als soort van waveboardje. Toen ff losgegaan met spuitbus en wat verf en dit allemaal afgelakt. de bovenkant ga ik waxen met sexwax kijken of dit een beetje goed gaat. Hier een (snelle foto met telefoon) van het resultaat (beetje scheef genomen) 
|
|
|
Arnie26736

|
Netjes man, ziet er echt netjes, oook die printen. Gewoon met het kwasje gedaan, of hoe of wat ?
|
|
|
Gwensio

|
tot nu toe is dit de mijne:P  andere outline dan ik tot nu toe gezien heb
|
|
|
Morres

|
Na die topics over skimboards en windloze dagen ook maar een skimboard gemaakt. Dit was tevens een test om schuim in hout te verwerken. formaat 125 x 53cm Ik heb ocume gebruikt 4mm/6mm/4mm. de 6 mm heb ik delen weggezaagt en extra opgehoogd (6mm) en weer vanuit het midden laten verlopen naar rails nose en tail tot de 6 mm. deze 2 delen heb ik verlijmt in de rockertafel. De lege delen opgevuld met piepschuim en mooi laten verlopen in de vorm, hier uiteindelijk de 4 mm overheen verlijmt in de rockertafel. Klinkt misschien wat ingewikkeld ...  In het midden is hij nu20 mm en de rails 14mm. er zit een goede rocker in van 4 cm(nose) en ongveer 3 cm (tail) Ook heb ik er inserts in gedaan om hem eventueel met voetbanden te kunnen varen als soort van waveboardje. Toen ff losgegaan met spuitbus en wat verf en dit allemaal afgelakt. de bovenkant ga ik waxen met sexwax kijken of dit een beetje goed gaat. Hier een (snelle foto met telefoon) van het resultaat (beetje scheef genomen) wel zwaar geworden nu zeker?
|
|
|
LOEN

|
Valt echt heel erg mee. er is ongveer 1/3 van de 6 mm plaat overgebleven. + 2 keer 4 mm plaat boven en onder, de rest met schuim opgevult. denk dat hij even licht is(alniet lichter) als gewoon een 12mm gebogen met water. (masief)
|
|
|
Lex

|
Mooi board man!
|
|
|
D.D

|
Hoe werkt dat met dat schuim dan? De middelste laag uithollen en vullen met schuim? wat voor schuim moet je daarvoor dan gebruiken? 
|
|
|
Lex

|
Hoe werkt dat met dat schuim dan? De middelste laag uithollen en vullen met schuim? wat voor schuim moet je daarvoor dan gebruiken?  Im de post van LorenzoQ staat met piepschuim...
|
|
|
Arnie26736

|
Als je hem hol maakt, dan moet je wel zeker van zjin dat de rail waterdicht is, anders gaat er allemaal water in het holle gedeelte zitten, gevolg zwaar board
|
|
|
LOEN

|
De rail is niet zozeer het probleem om waterdicht te krijgen. Als je een beetje netjes werkt moet dit al goed verlijmt zijn+ aflakken = goed waterdicht.
Het gene waar je op moet letten wat waterdicht is zijn de gaten voor de vinnen, deze heb ik een grote diameter uitgeboord opgevuld met poli ester plamuur en hierin de gaten voor de vinnen geboord om een 100% waterdichte afsluiting te krijgen.
|
|
|
Fré

|
...Het gene waar je op moet letten wat waterdicht is zijn de gaten voor de vinnen, deze heb ik een grote diameter uitgeboord opgevuld met poli ester plamuur en hierin de gaten voor de vinnen geboord om een 100% waterdichte afsluiting te krijgen.
Kan je toch beter opvullen met epoxy en glasbubbels ipv polyesterplamuur... Epoxy blijft namelijk volledig waterdicht, polyester (en zijn plamuur) zijn 't niet helemaal... Da's de reden waarom polyester-bouwsels gewoonlijk als laatste laag een speciale coating laag krijgen op basis van was.
|
|
|
michiel v geel

|
waar ergens haal je dan 10mm triplex kan het niet bij de gamma vinden
|
|
|
Lex

|
ik heb 12 mm wel bij de gamma vandaan...anders andere houtwinkel?
|
|
|
Arnie26736

|
De lokale bouwmarkt is misschien een optie 
|
|
|
michiel v geel

|
ik ga nog eens kijken hier
weet iemand wat voor prijskaartje daaraan hangt?
|
|
|
Lex

|
eurootje of 10
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Na die topics over skimboards en windloze dagen ook maar een skimboard gemaakt. Dit was tevens een test om schuim in hout te verwerken. formaat 125 x 53cm Ik heb ocume gebruikt 4mm/6mm/4mm. de 6 mm heb ik delen weggezaagt en extra opgehoogd (6mm) en weer vanuit het midden laten verlopen naar rails nose en tail tot de 6 mm. deze 2 delen heb ik verlijmt in de rockertafel. De lege delen opgevuld met piepschuim en mooi laten verlopen in de vorm, hier uiteindelijk de 4 mm overheen verlijmt in de rockertafel. Klinkt misschien wat ingewikkeld ...  In het midden is hij nu20 mm en de rails 14mm. er zit een goede rocker in van 4 cm(nose) en ongveer 3 cm (tail) Ook heb ik er inserts in gedaan om hem eventueel met voetbanden te kunnen varen als soort van waveboardje. Toen ff losgegaan met spuitbus en wat verf en dit allemaal afgelakt. de bovenkant ga ik waxen met sexwax kijken of dit een beetje goed gaat. Hier een (snelle foto met telefoon) van het resultaat (beetje scheef genomen)  Hoe zwaar is die geworden?
|
|
|
stefan

|
heb het allemaal niet gelezen hoor maar een skimboard is zonder vinnen, ander heet het geen skimboard:S:D
|
|
|
|
jon

|
hey ik ben ook bezig met een skimboard maken en hoe dik moet die plank zijn is 18mm goed en hoe groot lengte76 en de breedte48mm is dat een goed (up_kitesmiley)of niet 
|
|
|
LOEN

|
Hallo, 18mm is wat aan de dikke (zware kant) zou 12mm pakken..... En zou hem iets langer en breder maken dan 78 x 48mm (is nogal klein)  Hehe Zonder dollen, zou breedte ongeveer 50cm aanhouden en lengte... de nobile skim is 135cm zou ook zoiets aanhouden, tussen de 140 en 125cm....? Succes
|
|
|
Lex

|
ik heb 125cm bij 52, als bijna iedereen het water af is kan ik nog een beetje spelen 
|
|
|