Board #2 klaar (skimboard)

¦Tim¦

Antwoord #75 Juni 02, 2007, 04:51:08
edit2Rapporteer  
of je doet er diehoek vormige strips of die dan wel uitsteken maar bijna neit zegmaar...
LOEN

Antwoord #76 Juni 02, 2007, 05:21:44
edit2Rapporteer  
Zit er eigenlijk scoop in een Skimboard? bvb die Nobile?
Zoja weet iemand hoeveel?
D.D

Antwoord #77 Juni 02, 2007, 16:26:44
edit2Rapporteer  
Ghehe ik moet hem nog effe lakken, en de onderkant trouwens ook nog een kleurtje geven. Ik zet er geen vinnen onder (tong_kitesmiley) want als er geen wind is kan ik er ook nog normaal mee skimboarden (grinnik_kitesmiley)
En dit skimboard is echt gewoon over getrokke van een echt wave skimboard (tong_kitesmiley)
Bedoel je de rocker LorenzoQ? die is voor ongeveer 5 ofzo en achter denk ik 3. Zal het binnekort effe meten. Ik heb hem samen gemaakt met een vriend, en daar lag hij eerst. Toen heeft hij het board nat gemaakt en tussen 2 stoelen gelegt en een emmer erop.. Toen is hij dus iets te ver geboge.. maarja binnekort effe testen Joepie
LOEN

Antwoord #78 Juni 02, 2007, 18:41:59
edit2Rapporteer  
Nee scoop. (in het midden over de lengte, zegmaar)
Een waveboardje heeft wel een scoop. maar ik denk een skimboard  eerlijk gezegd niet, wil je dan een shuvit maken dan hapt hij met de rails water in...  loser
D.D

Antwoord #79 Juni 02, 2007, 19:12:08
edit2Rapporteer  
O.. daar heb ik niet opgelet ofzo, ik heb hem overgetrokken van een wave skimboard, en dat heb ik gewoon uitgezaagd (tong_kitesmiley)
Lex

Antwoord #80 Juni 02, 2007, 23:39:27
edit2Rapporteer  
mijnes is lekker gebroken  (grinnik_kitesmiley)
D.D

Antwoord #81 Juni 03, 2007, 01:11:41
edit2Rapporteer  
mijnes is lekker gebroken (grinnik_kitesmiley)
Alleen beginers breken hun boards loser
Lex

Antwoord #82 Juni 03, 2007, 02:28:31
edit2Rapporteer  
ja dat denk ik ook   loser...morgen mijn oude kleine skimboard maar mee.
Arnie26736

Antwoord #83 Juni 03, 2007, 17:58:36
edit2Rapporteer  
Ghehe ik moet hem nog effe lakken, en de onderkant trouwens ook nog een kleurtje geven. Ik zet er geen vinnen onder (tong_kitesmiley)

Schroevedraaiertje mee, en toch gewoon skimboarde
D.D

Antwoord #84 Juni 04, 2007, 01:08:23
edit2Rapporteer  
Ja (tong_kitesmiley) maar ik vind finnen niet echt vet. Een echt skimboard heeft dat ook niet (grinnik_kitesmiley)
Gpostema

Antwoord #85 Juni 05, 2007, 00:02:35
edit2Rapporteer  
Heb laatst ook een skimboardje gemaakt.. Was ook zown plankje meranti van 8 euro. Hij heeft alleen net iets te veel flex. Het was namelijk een 9mm plaatje. Volgende keer een 12 mm plaatje halen denk..

Greetz Gerben
Arnie26736

Antwoord #86 Juni 05, 2007, 22:59:17
edit2Rapporteer  
Grappig hooor Smiley
Arnie26736

Antwoord #87 Juni 05, 2007, 22:59:51
edit2Rapporteer  
Wat voor outline hebbie gepakt ? Zelf verzonnen ??
Gpostema

Antwoord #88 Juni 06, 2007, 03:13:25
edit2Rapporteer  
De oorspronkelijke outline was van een NEMO skimboard, maar ik heb um iets langer gemaakt met die uitsparingen er in.

Greetz Gerben  (grinnik_kitesmiley)
Lex

Antwoord #89 Juni 08, 2007, 02:03:24
edit2Rapporteer  
Binnekort maar een nieuwe dikkere plank kopen......en weer opniew aan de slag. Ik ga denk ik proberen om er gewoon een soort van twintip van te maken, het maakt volgens mij geen drol uit of je nou met de voorkant voor of met de achterkant voor skimboarde (dat d8 ik) . Ik heb ook nog even op een half skimboard geskimt en dat was ok wel lachen. dus ik ga hem denk ovaal maken  (grinnik_kitesmiley)
emieck

Antwoord #90 Juni 08, 2007, 03:02:37
edit2Rapporteer  
wie kan mij vertellen hoe je nou presies een board moet maken? graag vanaf het begin tot aan het eind met duidelijk vermeld welk materiaal je hebt gebruik?! Joepie
Tommie

Geen avatar

Antwoord #91 Juni 08, 2007, 03:37:52
edit2Rapporteer  
van begin tot eind dit forum doorlezen.
geen grap, heb ik ook gedaan toen ik net kwam kijken.
en ben zoveel wijzer geworden.
emieck

Antwoord #92 Juni 08, 2007, 03:47:47
edit2Rapporteer  
ja ik heb alles al dorgelezen maar het zou fijn zijn als iemand even alles op een rijtje zet met alle producten die je nodig heb enzo..
emieck

Antwoord #93 Juni 08, 2007, 13:51:32
edit2Rapporteer  
zou iemand dat asjeblieft kunnen doen, dan kan ik ook aan de slag!:D
Fré

Antwoord #94 Juni 08, 2007, 14:36:00
edit2Rapporteer  
Zie he... ge kunt alle kanten uit en áls ge deze vraag stelt, dan heb je toch echt wel te weinig gelezen...
Het staat er ALLEMAAAAAAAL in, hout én schuim...

Maar, om't u gemakkelijk te maken (luierik  (grinnik_kitesmiley)): http://www.xs4all.nl/~ebb/kiteboard/html/handleiding/hl_start.html

Daar vind je een handleiding... lees 'm door en als je vragen hebt, lees je hier nóg wat verder, dan pas vragen.  ThumpsUp
emieck

Antwoord #95 Juni 08, 2007, 19:29:58
edit2Rapporteer  
ja maar dit is echt aardig professioneel, ik wil gewoon een simpel skimboardje maken, verder niks met vacum enzo, gewoon welk hout ik moet gebruiken, of ik lagen moet doen of gewoon 1 dikkere kan kopen, welke lak, welke lijn, hoe ik m moet buigen door middel van nat maken, meer dat soort dingen , hij hoeft niet profesioneel te zijn ofzo..
D.D

Antwoord #96 Juni 10, 2007, 00:56:57
edit2Rapporteer  
ja maar dit is echt aardig professioneel, ik wil gewoon een simpel skimboardje maken, verder niks met vacum enzo, gewoon welk hout ik moet gebruiken, of ik lagen moet doen of gewoon 1 dikkere kan kopen, welke lak, welke lijn, hoe ik m moet buigen door middel van nat maken, meer dat soort dingen , hij hoeft niet profesioneel te zijn ofzo..

die van mij is ook niet profesioneel...
Die van mij was gemaakt uit 2 dunne laagjes hout( weet niet wat voor:P) en is met watervaste lijm eropgelijmt volgens mij:P als lak heb ik botenlak, en ik gebruik 2 lagen lak:P verder gewoon wat met een spuitbusje erop gekalkt alleen hij is nog niet helemaal af:P alleen nog effe lakke
Fré

Antwoord #97 Juni 10, 2007, 03:42:14
edit2Rapporteer  

Uber-simpel? Pak 2 of 3 lagen dunne triplex, zaag ze zoals je wil, plak ze op mekaar met D4-watervaste houtlijm, knijp alles mooi samen met bankschroeven en leg er balkjes onder en gewicht op om jouw curve te krijgen...
Uit laten harden met 't gewicht erop, dan insmeren met epoxy of DD-lak en hop, daar heb je een skimboard...

Maar lees hier, zoek op google, en bedenk welke moeite je wil doen en wat je wil investeren.
Als je eindelijk genoeg weet, wees dan creatief en pas je plan aan je ideeën of andersom.
Arnie26736

Antwoord #98 Juni 10, 2007, 17:50:13
edit2Rapporteer  
  Met een plaat van 10 mm
Je moet gewoon een plaat ( 10 mm ) neerleggen , en dan 2 balkjes aan de uiteinden eronder doen, en nat blijven houden ( op een regenachtige dag gewoon buiten in de regen zette ). en dan gewoon wat zware  troep erop zetten, en maar nat bljiven houden. Let op je moet altyd iets meer bolling nemen , want hij buigt altijd weer klein beetje terug

\            GEWICHT            /
[]\____________________/[]

[] Zijn de balkjes
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3 plaatjes van 3 mm

Stuk voor stuk verlijmen aan elkaar, niet allemaal teglijk, Let op, hier hoef je het boardje niet nat te houden.

\            GEWICHT            /
[]\____________________/[]

========================================================
Je zou er ook nog vinnetjes onder kunne poten. Je kan ze zelf make, of kopen. Zelf maken is ook niet zo heel moeilijk. Neem de grote van je eigen vinnen van je kiteboard. Maak ff een papiertje waar de vin op ware grote op staat. en zaag je vinnen uit een dikke plank. Je moet ze dna ook nog  ff een bepaalde ronding geven. Gewoon huppalatee, schuur machine der op een gaan met die banaan. Blijven schuren totdat jij vindt dat ze goed zijn Wink . Je zet de vinnen vast door in de vinnen inslag moeren te verwerken. Super simpel. Let wel op dat je dit met roestvrijstaalen spulletjes doet.  En je vinnen zijn in verhouding met je orginele vinnen, heeel dik. Who cares

Ten slotte zou je hem kunnen aflakken met botenlak ( mij veel te duur ) , wij hebben het gewoon met normale verf gedaan, en dan op het deck waar je op staat van dat hele fijne zand gestrooid wat zorgt voor een ruw oppervlak.

Kosten ?? Ik heb alleen de rvs ringetjes, schroefdraad, en inslagmoeren moetne kopen.
Lex

Antwoord #99 Juni 10, 2007, 22:55:12
edit2Rapporteer  
of je doet het zo...

Maar volgens mij maakt het niet zo uit bij een skimboard of je er een rocker in hebt...bij mijn vorige zat er geen rocker in en dat ging ook gewoon  (tong_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.