Loepie (2 flat-3) de Leeuw
Berichten: 841
|
Ohnee he, nog een bowkiter erbij (cry_kitesmiley) Nee hoor Hans gefeliciteerd met je aankoop. Je hebt er wel ff over na moeten denken of niet soms (grinnik_kitesmiley).
|
|
|
Dangerfield
Berichten: 380
|
van Harte met je keuze Hans. Dacht alleen dat je eerst ff test zou varen. Toch moeilijk hè, als je daar in de shop staat.
Zaterdag Wijk?
|
|
|
MEGALOOPBEUN
Berichten: 3656
|
stond in de winkel en dacht nu krijg ik nog goed geld voor de oude kites als ik langer wacht doe je het misschien niet meer kreeg goede prijs dan niet zeiken maar doen zag lucas zo makkelijk varen ik met 10 mtr hij ook met 10 ik vechten hij varen die ddbar deed ook niet wat hij moest doen dus inruilen die hap dan kan ik met deze kites heel lang doorvaren
|
|
|
|
|
slufterhufters.com
Berichten: 6021
|
Ik hoop dat Fer hier even inspringt met de uitleg over 2:1 en 1:1.
In de 1:1 opstelling heb je veel minder bardruk en je kite stuurt directer en sneller.
|
|
|
MEGALOOPBEUN
Berichten: 3656
|
had wel uitleg gehad bij vdberg moest gewoon uitproberen wat mij het meest bevalt maar als iemand daar al meer ervaring mee heeft graag commentaar
|
|
|
chico
Berichten: 1112
|
Ik vaar mijn Shockwaves 1:1. Is relaxed en geen popeye armpjes aan het eind van de dag. Verder moet je wel ff stellen. Ook 1:1.
Suc6 met je SLE
|
|
|
MEGALOOPBEUN
Berichten: 3656
|
heb jij ook je lijnen losgehaald als je hem 1:1 wilt varen
|
|
|
Emielkruisdijk
Berichten: 808
|
Luxe hoor! Heb je er vandaag al mee gevaren?
|
|
|
MEGALOOPBEUN
Berichten: 3656
|
nee nog niet we gaan morgen ook even weet nog niet waar naar toe al is het alleen om te proberen vandaag gaven ze op windfinder 20 knopen dat was dus 28 knopen zat al te twijfelen met die c kites met die ddbar ging het niet helemaal goed dus beter nu goede prijs dus doen . kan deze week alleen nog morgen middag moet de nieuwe keuken plaatsen thuis ben zondag klaar hoe is je examen gegaan ??
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
Berichten: 2367
|
erg geil hoor!!! ik zou willen dat ik het geld nu al had. maar ik moet nog ff wachten met m'n aanschaf.
|
|
|
chico
Berichten: 1112
|
@ debeun. Je stuurlijnen haal je los van de depowerstrap. Ik heb vervolgens de larkshead helemaal door de stuurlijn gehaald. Niet klemmen om het knoopje De manual is daar niet duidelijk in. Ik vertrouw dat klemmen om het knoopje niet. Je trekt de larkshead wel aan als je er kracht op zet maar voor mijn gevoel zou de knoop er wel eens uitschieten en dan heb je ineens een losse stuurlijn. Dat lijkt me geen fijne gedachte. Je zal dus de 24 mtr lijn door je larkshead moeten halen en dan stellen op een van de drie knoopjes. Bij veel wind op de onderste want dan heb je de meeste depower. Oja en check of je bridle katrolletjes goed draaien en vrij zijn van spuitgiet errors. Zie andere topics over dat onderwerp. Veel plezier met je kite
|
|
|
MEGALOOPBEUN
Berichten: 3656
|
dat wou ik even weten dank je wel had alleen een vraag met hoeveel knopen kan je varen met de 12 mtr ??
|
|
|
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
Berichten: 2367
|
heb je trouwens 2 barretjes er bij of 1 en zit er verschil in de bar voor 'n 12 en 'n 9
|
|
|
MEGALOOPBEUN
Berichten: 3656
|
heb er 2 barretjes bij zit volgens mij geen verschil in heb nog niet gekeken volgens mij zijn ze even groot weet alleen niet of er nog verschil zit in de lengte lijnen hoor je nog wel
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Waarom 2 barretjes? Verschillende lengte lijnen of verschillende breedtes?
|
|
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Lekker in 1:1 gaan varen. Het verschil in handling tussen 2:1 en 1:1 is als het verschil in besturing tussen een vrachtwagen en een kart. Dus 2:1 is voor de echte truckers onder de kiters (grinnik_kitesmiley) Totaal depower blijft gewoon hetzelfde. In 2:1 meer depower met een kleinere beweging op de bar. Dit ervaar ik zelf meer als aan/uit gevoel. In 1:1 is de depower te vergelijken met een C-shaped qua barbeweging. Het blijft allemaal erg persoonlijk maar als je het stadium van recht toe recht aan cruizen bent ontgroeid, dan is de 1:1 setting het lekkerst. 2:1 is meer voor beginners waarvoor depower gewoon belangerijker is dan handling.
Op de tip van de kite staat een gebruiksaanwijzing hoe je de bridle moet knopen voor 1:1 en 2:1.
|
|
|
SG
Gast
|
Even een zinloze mededeling: Een kart stuurt veeeel zwaarder dan een vrachtwagen, die heeft namelijk stuurbekrachtiging.
|
|
|