Buitenlands bod op mijn aangeboden spullen..

Xstream
Gast
Februari 01, 2007, 23:45:36
edit2Rapporteer  
Na mijn spullen hier op kitehigh te hebben aangeboden kreeg ik een mailtje van een koper uit de USA.
hieronder het mailtje mijn vraag is hierover in hoeverre is dit betrouwbaar. Komt dit vaker voor en wat zou de reden kunnen zijn dat iemand helemaal vanuit de USA op kitehigh 2de hands spullen wil aanschaffen.

graag wat suggesties/reacties...

>Hello,
>
>I don't mind getting the Item for the price because it worth the price
>and I think I am pleased with it. I will like you to know that Payment
>would be through a certified european cashier's cheque, the payment is
>also going to be including with the shippment money so as soon as you
>have the funds you send the balance to the shipper that will be
>incharge of the shipment.through my associate in the U.S.A. Because I
>do not have cash presently and would not like to loose the purchase
>item and also avoid delay because of the urgency in need of it. Kindly
>give me the [1] your name that is going to be writting on the check [2]
>your address that the check is going to be forwarded to.
>[3] your phone number.
>[4] your last offer.
>Also you will not be in-care of the shipment to my country, because I
>have a trusted International shipper that I have been using for the
>past 18 years that will come for the pick-up of the goods in your
>location after payment has been confirmed by you.
>Please make sure you do everything to make the purchase as clean as it
>was mention.any other interested parties tell them it has been sold.
>My Regards to you and your family.
>Luca

MvG

Raymond
Frits

Berichten: 726
Antwoord #1 Februari 01, 2007, 23:50:04
edit2Rapporteer  
Het is niet logisch... waarom zou iemand in de VS zijn 2ehands spullen uit europa importeren? Mijn gevoel zegt dat je beter op een nederlandse/belgische kopert kunt wachten.
eelke

Berichten: 290
Antwoord #2 Februari 02, 2007, 00:00:47
edit2Rapporteer  
ALs je geld hebt ontvangen en het word dan opgehaald????

beetje vaag maar kan niet echt verkeerd gaan toch?

Buster

Berichten: 181
Antwoord #3 Februari 02, 2007, 00:01:43
edit2Rapporteer  
Zou het ook niet doen tenzij je eerst je geld ziet...
FLOF

Berichten: 879
Antwoord #4 Februari 02, 2007, 00:09:53
edit2Rapporteer  
Hmmm, volgens mij zit hier een luchtje aan.
Dat van die check vertrouw ik niet. Hij zegt nu geen cash te hebben?? Vaag. Verder werkt ie al 18 jaar met dezelfde internationale vervoerder? Hoe oud is die gast?
Verder vind ik de afsluiter op z'n minst dubieus: My Regards to you and your family.

Ik zou zeggen, negeren en gewoon ff geduld. Nederlandse kopers zat....
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #5 Februari 02, 2007, 00:15:36
edit2Rapporteer  
hey,
ABSOLUUT NIET DOEN!!!!!
ik heb dit ooit ook meegemaakt alleen dan andersom(en niet met kites) en toen ging het als volgt:
er was een service waar zogenaamd die gast zijn spullen zou afleveren en waar ik mijn geld bij af zou moeten geven dan zou hij me het spul verzenden en kon ik het 3 dagen checken was ik er tevreden mee gaf die service het geld door aan de eigenaar van die spullen.
wij hebben toen een postkantoor gebeld waar die spullen dan afgeleverd zouden worden en die zeiden niet doen je ziet nooit meer iets van je geld of spullen terug.
ik begrijp dat je spullen kwijt wil maar dit risico nemen is het zeker niet waard.

gr.joy


p.s na dat bericht hebben wij het gecancelled en nooit meer iets erover gehoord, normale geinteresseerde mensen zpouden nog iets vanzich laten horen en trouwens dit is zelfs nog op het nieuws geweest! :Smiley
flip
Gast
Antwoord #6 Februari 02, 2007, 00:19:16
edit2Rapporteer  
Niet doen, ik heb er over gelezen dat ze dan die check sturen die dan niet gedekt blijkt te zijn.
Ik weet er het fijne niet meer van maar de verhalen die ik ervan heb gelezen kwamen altijd op het zelfde neer; de verkoper werd bedonderd
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #7 Februari 02, 2007, 00:20:56
edit2Rapporteer  
Klinkt heel verdacht, manier van schrijven lijkt erg veel op spammail, zou er geen tijd aan vuilmaken: de dollar staat echt laag dus materiaal uit europa is niet interessant voor Amerikanen
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #8 Februari 02, 2007, 00:21:42
edit2Rapporteer  
Zo heb ik er ook een paar:


------------------------------
Hello verkoper, hoe u doing?due aan de advertentieplaatsing van uw product op Internet bent, am geinteresseerd in het kopen van uw product en ik zal via postbankoverdracht houden van te betalen zoals per shipmentit door mijn koeriersdienst zal worden behandeld zodra u zo vlug mogelijk uw geldachting wordt.





Hello seller, how you doing? due at the advertisement placement of your product on Internet are, am interested in the buying of your product and I will  like  to pay you via check as per shipmentit through my couriers service will come and pick it up as soon as  possible.
Regards.


------------------


I saw  your advertisement of your scooter..and i  will be highly interested in buying it..first why are you selling the car..and let me know the present condition of  the engine and get back to with your last offer if you can  make any discount on it,so i can make an urgent purchase for it.before another buyer comes for it.
thanks till i hear from you.
Alfred.

------------------

Die kreeg ik toen ik me brommer aan t verkopen was.


Dit soort gebrekkig engelse meuk, moet je NIET doen, niet eens op reageren. Gewoon negeren...

Ze sturen je een ongedekte cheque die je dus niet kan verzilveren, dat soort ongein.

Gewoon wachten op een NL/BE Koper !!
stijn depauw

Berichten: 142
Antwoord #9 Februari 02, 2007, 00:34:33
edit2Rapporteer  
 ListenToMe DON'T DO THIS !!!

ik verkocht m'n motor voor 8000 Euro en werd op een gelijkaardige manier gecontacteerd, het ongelooflijke was dat toen ik mijn bankrekening online checkte via de pc, er 8000 EURO extra op stond !!!
dan denk je dit kan gewoon nooit foutlopen, leek allemaal zo makkelijk, niets is minder waar

dit lijkt alleen maar zo want het gaat om ongedekte cheques (ditmaal via UK), op het moment dat je het geld wil verzilveren kon mijn bank niet aan het geld geraken, ze hebben onmiddellijk een onderzoek ingezet maar wat daar dan van gekomen is weet ik niet, kerels zijn moeilijk te traceren

niet doen is de boodschap !
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #10 Februari 02, 2007, 00:41:12
edit2Rapporteer  
Niet doen, normale kiter onderhandelt over de prijs en betaalt niet met een cheque
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #11 Februari 02, 2007, 00:57:26
edit2Rapporteer  
ListenToMe DON'T DO THIS !!!

ik verkocht m'n motor voor 8000 Euro en werd op een gelijkaardige manier gecontacteerd, het ongelooflijke was dat toen ik mijn bankrekening online checkte via de pc, er 8000 EURO extra op stond !!!
dan denk je dit kan gewoon nooit foutlopen, leek allemaal zo makkelijk, niets is minder waar

dit lijkt alleen maar zo want het gaat om ongedekte cheques (ditmaal via UK), op het moment dat je het geld wil verzilveren kon mijn bank niet aan het geld geraken, ze hebben onmiddellijk een onderzoek ingezet maar wat daar dan van gekomen is weet ik niet, kerels zijn moeilijk te traceren

niet doen is de boodschap !




ff offtopic maar hoe is het afgelopen met  je motor?
maurice.lannee
Gast
Antwoord #12 Februari 02, 2007, 01:17:53
edit2Rapporteer  
NIET NIET NIET MAAR DAN OOK NIET DOEEEEEEEEEEEEEEN!!!! Die kerel had mij ook wel eens benaderd. Hij gaat uiteindelijk moelijk doen over het geld... En je kan hem ook nooit te pakken krijgen op zijn telefoon. Had het hier op kitehigh toen ook gepost en toen was het een rage dat die kerel dat stuurde. Er zijn er veel op gaan letten toen.

MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #13 Februari 02, 2007, 01:39:03
edit2Rapporteer  
Jo zeker niet doen, kreeg van de week exact de zelfde mail.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #14 Februari 02, 2007, 01:39:31
edit2Rapporteer  
Nooit doen ! Geld laten overmaken of Pay Pal gebruiken...
Roon

Berichten: 95
Antwoord #15 Februari 02, 2007, 02:30:55
edit2Rapporteer  
Die teksten die Alferink neerzet zijn vertaald door Babelfish of een soortgenoot. Hoeft daarom niet persé verkeerd te zijn, maar dit stinkt aan alle kanten.
"Ik heb nu geen geld maar ik heb dringend kitespullen nodig", ja dahag  (tong_kitesmiley)
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #16 Februari 02, 2007, 03:12:37
edit2Rapporteer  
lijkt me idd niet pluis ook omdat rippey de zelfde kreeg en er word 0,0 over de kite gezegd of over de staat of fotos of iets gelijk betalen want ze zijn allemaal urgent
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #17 Februari 02, 2007, 03:40:38
edit2Rapporteer  
Deze mailtje's worden met honderden tegelijk verzonden.
en niet alleen voor het kopen van kite's.
Dit is zo'n algemeen mailtje, dat alles wat
op marktplaats staat, met zo'n mailtje is te kopen.
Het woord KITE komt er niet eens in voor.
Er is er altijd wel 1tje die er intrapt.

Geld staat op je rekening, artikel verzonden en bij opname van je geld
doet de bank moeilijk, omdat er met ongedekte cheques is betaald.

Weet je wat leuk is. Als je zo'n mailtje krijg, een mailtje terugsturen of tie
er een 3-lijns bar of een 6-lijns bar bij wil en of tie een voetpomp of liever een
handpompje wil.
En dan heel serieus het spelletje gaan meespelen en vertellen wat de voordelen
cq nadelen zijn.

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #18 Februari 02, 2007, 05:26:40
edit2Rapporteer  
NIET DOEN dus.

Heb over dit soort mail vorig jaar op foilzone.com (wereld wijd)  gelezen daar waren gasten uit diverse landen die ook dit soort mail kregen als ze hun kitespullen te koop hadden staan.

Het is een grote oplichtersbende, spullen kwijt maar geen stuiver vangen.
Kiter70
Gast
Antwoord #19 Februari 02, 2007, 06:56:41
edit2Rapporteer  
Bekende oplichters truuk, niet doen dus.
Op kiteforum. com kun je er meer over vinden.
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #20 Februari 02, 2007, 07:57:24
edit2Rapporteer  
Hahaha, heb dezelfde email gehad. Vertrouwde het meteen al niet en ben er dus verder niet op in gegaan. Email is zowiezo tegenstrijdig. Eerst zegt ie dat ie akkoord gaat met de bedragen als vermeld in de advertentie en bij puntje 4 vraagt ie nog eens naar de laagste vraagprijs  Huh. Dat is dan niet meer nodig om naar te vragen lijkt mij....
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #21 Februari 02, 2007, 08:14:55
edit2Rapporteer  
Ik denk dat xtream het nu wel doorheeft.....  :Smiley
AvA

Berichten: 79
Antwoord #22 Februari 02, 2007, 20:42:38
edit2Rapporteer  
Inderdaad niet doen, met motoren proberen ze dit ook regelmatig, op Motorforum ook topics over gelezen in het verleden. Je wordt op zeker genaaid!
-DAVE--
Gast
Antwoord #23 Februari 02, 2007, 21:29:53
edit2Rapporteer  
Inderdaad NIET DOEN!!

Kijk maar eens  hoe ze in Amerika  zo'n hufter  terug pakken (op leuke wijze  )

http://www.nwkite.com/forums/t-2826.html&highlight=scammer
posty

Berichten: 2454
Antwoord #24 Februari 02, 2007, 21:52:29
edit2Rapporteer  
HAHA die is echt goed!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.