** Detail pics van de Eclipse Thruster 12m2 **

(HJ) MINI-ME

Februari 04, 2007, 07:03:06
edit2Rapporteer  
Met dank aan oceanextremesports.com  ThumpsUp

http://oceanextremesports.com/kites/Eclipse/thruster/
Matjas the scissor-kid

Antwoord #1 Februari 04, 2007, 07:04:55
edit2Rapporteer  
Vette kite... ThumpsUp

Zijn er al reviews? prijzen?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 Februari 04, 2007, 07:10:27
edit2Rapporteer  
Vette kite... ThumpsUp

Jaap S

Antwoord #3 Februari 04, 2007, 07:18:56
edit2Rapporteer  
T,is wel een enorme reclamezuil  :Smiley ze hadden het merk wel iets kleiner kunnen afdrukken maar goed het doet misschien niets af aan de kwaliteit  Joepie
gerdje
Gast
Antwoord #4 Februari 04, 2007, 16:00:29
edit2Rapporteer  
Heb je een leuke deal met eclipse gemaakt mini-me? Je bent erger dan een spambot.
Hessel

Antwoord #5 Februari 04, 2007, 17:02:30
edit2Rapporteer  
Chameleon lijkt mij ook wel wat, als bow-kiter dan he. Ziet er goed uit trouwens, stevige constructie bij die leading edge en gewoon simpel, dus niet teveel onnodige snufjes die toch stuk gaan.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #6 Februari 04, 2007, 17:35:20
edit2Rapporteer  
Heb je een leuke deal met eclipse gemaakt mini-me? Je bent erger dan een spambot.
Even over het spambot !!!!!

Ja ik krijg ze gratis als ik maar berichtjes blijf posten :Smiley Wat een gelul  ListenToMe

We worden dood gegooid met enthousiaste Waroo, Boxer SLE, enz bezitters en niemand zegt er wat van maar zodra je met een nieuw merk aan kom zetten ben ik in één x aan het spammen ThumpDown

Ik heb toch eerst gevraagd wie er info voor mij had maar aangezien niemand mij van info kon voorzien doe ik het zelf wel  ThumpsUp

Als je naar mijn verleden kijkt dan zie je dat ik net zo enthousiast ben over mijn Assaults en gezien de vele pb die ik nog steeds krijg denk ik dat er toch wat mensen zijn geweest die er wat aan hebben gehad..

Maar denk wat je wilt denken  loser

En wat die deal betreft... Ja heb een goede deal gemaakt maar dat heb ik met iedere kite gehad  ThumpsUp
Hessel

Antwoord #7 Februari 04, 2007, 17:51:02
edit2Rapporteer  
Ik ben wel blij dat Mini-me zoveel aandacht besteed aan dit nieuwe merk, ik zou niet zomaar 2 kites bestellen van een merk dat nog maar 1 maand oud is en waarvan nog geeneen kite in NL rondvliegt. Ok, dat ligt dan waarschijnlijk vooral aan mijn budget, maar aslnog, hij is de enige die het doet. En nu Mini-Me zijn eigen eclipses binnen krijgt zullen we eindelijk realistische reviews krijgen en weten we dus of dit merk een blijvertje is. Dus hierbij: Mini-me, bedankt ThumpsUp
larssmits
Gast
Antwoord #8 Februari 04, 2007, 17:57:42
edit2Rapporteer  
ben benieuwd of hij goed bevalt

maar waarom ben je voor zo'n onbekend duur merk gegaan?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 Februari 04, 2007, 18:16:57
edit2Rapporteer  
ben benieuwd of hij goed bevalt

maar waarom ben je voor zo'n onbekend duur merk gegaan?

Ik was/ben op zoek naar een Freestyle kite met veel de-power zoiets als de Torch, Vegas, Kondor en de Tribel.... En op 1 januari kwamen ze met deze kites uit.. Ik heb er veel over gelezen op het kiteforum en heb veel gemaild met de eigenaars... Dimitri en Chris... Ook heb ik nog mail contact gehad met de ontwerper Momi... Alles bij elkaar ben ik enthousiast geworden over de kites..
Die stopper lijkt mij gewoon te gek http://www.eclipsekites.com/kites/video.php?Video=ez_lock_system
en het is gewoon mogelijk om de C-shape kite te starten als een Bow http://www.eclipsekites.com/kites/video.php?Video=relaunching..

Bovendien valt de prijs erg mee....
Nadeel is alleen dat er nog geen importeur in Nederland is maar ik denk dat daar snel verandering in gaat komen...
14m2 Thruster kost 1000,- euro en 10m2 800,- euro...
Voor de 2 kites betaal ik nog minder dan voor één van die eerder genoemde kites.....

Als alles goed gaat wordt deze week, vanuit Amerika, de 10m2 Thruster opgestuurd..
De kite is kompleet en er worden 4 meter extra lijnen meegestuurd zodat hij op 20 en op 24 meter lijnen te kiten is.... Krijg ik iets meer low-end met mijn 90 kg  ThumpsUp

Groetjes
Papa

Geen avatar

Antwoord #10 Februari 04, 2007, 18:40:58
edit2Rapporteer  
Denk dat je depower snel slijt met dat systeem lijkt namelijk op een clamcleat achtig iets... Hoop v je dat jeje depowerlijn los kan vervangen en perse iets compleets met loop enzo moet kopen...
drifter

Antwoord #11 Februari 04, 2007, 19:15:04
edit2Rapporteer  
Voor de 2 kites betaal ik nog minder dan voor één van die eerder genoemde kites.....

Daar ben ik benieuwd naar. Wat denk je dat je voor bijkomende kosten gaat krijgen zoals verzend en import??
Mitchel_12000

Antwoord #12 Februari 04, 2007, 19:29:45
edit2Rapporteer  
Hey Mini,

Ik kreeg ook veel opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd toen ik voor het eerst aandacht schonk aan het nieuwe merk Sof-x . Het is gewoon zo dat er altijd argwanend wordt gekeken naar vernieuwingen en op zich is daar niks mis mee, dat houdt je scherp ;-) .

Ik ga misschien voor de 6m nano voor het ruigere werk, maar ik ben zowiezo erg benieuwd naar de kwaliteit van jou thruster.

Greetz,
Mitchel
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #13 Februari 04, 2007, 20:06:25
edit2Rapporteer  
mini-me
RESPECT!!!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #14 Februari 05, 2007, 01:39:02
edit2Rapporteer  
Daar ben ik benieuwd naar. Wat denk je dat je voor bijkomende kosten gaat krijgen zoals verzend en import??

Bijkomende kosten zijn inbegrepen  ThumpsUp

PAPA de de-power schijnt niet snel te slijten maar bij evetueel slijtage is hij makkelijk te vervangen (tijd zal het leren)

Nog maar een filmpje van de 14m2 Thruster met Skywalker board
http://www.skywalkerkiteboards.com/skywalker/media/video.cfm?VideoFile=135.wmv
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Februari 05, 2007, 16:39:30
edit2Rapporteer  
...en het is gewoon mogelijk om de C-shape kite te starten als een Bow...

Mooie kite MINI-ME, maar het lijkt toch wel heel erg op een SLE, in vergelijk met de Tribal, Vegas of Kondor? Deze zien er ook echt uit als een C-shape, en op de Kondor na ook geen toming. Op de foto's zie je duidelijk een 2 halve boogtomen zoals je die op vrijwel elke SLE ziet.

Dat filmpje van Skywalker doet het niet. Zijn er meer filmpjes? Ik wil de kite weleens in actie zien.

Had begrepen dat Flash Austin getekend heeft bij dit merk voor promotie  ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Antwoord #16 Februari 06, 2007, 00:29:08
edit2Rapporteer  
...en het is gewoon mogelijk om de C-shape kite te starten als een Bow...

Mooie kite MINI-ME, maar het lijkt toch wel heel erg op een SLE, in vergelijk met de Tribal, Vegas of Kondor? Deze zien er ook echt uit als een C-shape, en op de Kondor na ook geen toming. Op de foto's zie je duidelijk een 2 halve boogtomen zoals je die op vrijwel elke SLE ziet.

Dat filmpje van Skywalker doet het niet. Zijn er meer filmpjes? Ik wil de kite weleens in actie zien.

Had begrepen dat Flash Austin getekend heeft bij dit merk voor promotie ThumpsUp
Marky

Antwoord #17 Februari 06, 2007, 04:06:51
edit2Rapporteer  
Ha die Mine-me, dus je bent er uit wat het moest worden. Best wel lastig kiezen, vooral als je een merk wilt hebben waar nog relatief weinig van bekend/ervaringen over zijn.

Wat is nou jouw overweging geweest om voor deze kite te gaan. Jouw kennende heb je een zeer gedegen vergelijkend warenonderzoek gedaan, dus waarom deze kite. Trefwoorden zijn??? (hangloose_kitesmiley)
Morres

Antwoord #18 Februari 06, 2007, 04:09:49
edit2Rapporteer  
mensen zijn bij voorbaat wantrouwend, zo zie ik dat wel met mijn Caution verkoop.
Prijzen zijn zo laag, dat mensen het niet vertrouwen...
Pas nu eerste lui hebben gekocht en gevlogen, en dus weten dat het gewoon gelijk staat aan winkel kwaliteit (in tegenstelling wat importeur zegt) gaat de verkoop sneller....maargoed, neemt niet weg dat je veel over het merk zegt...aan de andere kant is het wel fijn eens wat anders te horen dan Waroo rules, Waroo sucks, en SS rules...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #19 Februari 06, 2007, 04:12:21
edit2Rapporteer  
Vette kite... ThumpsUp

Hier een, voor zover ik kan beoordelen, no HYP review van iemand die de 14m2 Thruster gekocht heeft.... Nadat ik hem een PB had gestuurd gaf hij dit als antwoord.....
To: HJ11
Posted: Mon Feb 05, 2007 8:08 pm
Subject: Re: review 14m2 thruster 
NO B.S. man, this kite is the shiznit!!! I was blown away by it!!!

I will say that if you overuse the clam cleat, the rope may start to show some wear. But the rope can't be all that expensive from the way it looks.

The only negative was that on the initial run, the CL had the bottom stopper ball without an allen screw in it and it was kind of surrounded by a nylon strap. Dimitri and Chris are aware of that problem and Dimitri called me personally to have a new CL sent to me and told me how to fix the old one. Pretty good customer service if you ask me... Oh yeah, that problem should be fixed by the time you get yours.

I never let the bar go, didn't have to so I can't comment on the depower when throwing the bar.

The relaunch is exactly like a bow kite, just that simple. You are gonna love your kites, I guarantee it. The only other bad thing I could say is that the LE is black making the bladders hotter in extreme heat like we get here in Florida during the summer. Otherwise, the kite is a wet dream come true. It is so fast that my buddy was riding it underpowered and said it was "too fast" Have you ever heard someone say that before? Me neither until now. He also said the bar pressure was nonexistent, less so than a Waroo...you will see when you get your own, incredible. Don't underestimate the speed of the kite though, I looked away when I first launched it for like 1 second to pick up my board and BAM! One second my kite was at 12 O'Clock, the next it was on the beach.

Good luck and let me know what you think when you get yours!

There is no hype to my review, it is all truth. At least it is my true opinion...   
(HJ) MINI-ME

Antwoord #20 Februari 06, 2007, 04:21:27
edit2Rapporteer  
T,is wel een enorme reclamezuil :Smiley ze hadden het merk wel iets kleiner kunnen afdrukken maar goed het doet misschien niets af aan de kwaliteit Joepie

HOE BEDOEL JE  schater
(HJ) MINI-ME

Antwoord #21 Februari 07, 2007, 00:26:01
edit2Rapporteer  
Leuk filmpje....
Hier proberen ze te demonstreren hoe makkelijk het moet zijn om de power van de Thruster 14m2 onder controle te houden  loser

http://www.kiteflix.com/eclipsekiteZpromo1.html
kiteboy
Gast
Antwoord #22 Februari 07, 2007, 01:17:23
edit2Rapporteer  
Damm dat filmpje gaat nergens over:P. Maar die bar ziet er wel erg groot uit:O
reinout

Antwoord #23 Februari 07, 2007, 01:25:07
edit2Rapporteer  
ik wist dat het vrouwjte nep was, maar toen ik het eind zag wist ik het scker
(HJ) MINI-ME

Antwoord #24 Februari 07, 2007, 02:15:04
edit2Rapporteer  
Nog een review Thruster 14m2 Vs Torch 14m2 (2006)  loser
Bron: www.extremekiteskiteboarding.com

Got out yesterday for about 2 hours on the 14m Thruster. Winds started out around 12-19mph, averaging around 15mph or so, then dropped to around 10-17mph, averaging around 12mph or so. I was at Villano Inlet with an outgoing tide that helped add a little boost when you hit the current. Here are a few comments:

-Self Launch: sand on the wing tip works fine, but also did it one time like a bow kite...attached my chicken loop to my board buried in the sand, walked up to the kite, stood it up, walked back, hooked back in and launched the kite

-Initial setup: pre-rigged out of the bag, it had too much front line tension. I remember Daryl said something about adding another knot on the back lines 6-8inches up...so I did that. That seemed to make it just about right.

-Speed: Pretty fast for a 14m. Flew it back to back with a 2006 14m Torch, and this kite is way faster.

-Bar pressure: very, very light. Again, compared to the 14m torch, it was probably half the bar pressure. One other guy took a spin and thought it was too light feeling and it took him a while to get used to knowing where the kite was. I thought it was just about right. Just depends on what you are used to. To me, light is good..

-Lift: Winds were very light for really testing the jumping, but from what I could tell with the few gusts that approached 18mph or so, it is pretty lifty. I think this will be a killer jumping kite

-unhooked: Okay, this is what I wanted to test. The other hybrids I flew all worked great hooked in, but when you unhooked, they usually back stalled unless you had lots of front line tension(depower strap pulled in to the max). This kite was rock solid when I unhooked, even in the stupid lulls.

-Bar/lines: Has a cool locking cleat that you slide down where you want it on the chicken loop rope. Took me about 2 tacks to get used to it, but once I did, I liked it a lot. Very similiar to the slingshot sliding stopper in terms of being quick and easy to pull down, lock, unlock etc... different design compared to the Slingshot one though. Only negative was the little rope loop that is attached to the cleat came off. Didn't affect things, other than I just grabbed the cleat directly with my hands to slide it up and down. One other thing is the chicken loop rope is very thin...not sure how long it will last. More to follow as I get more time on the kite.

-Depower: It is a mix between a C shape and a bow. I guess it falls in the hybrid category although I know it is supposed to be a C shape. Bottom line, is if you push the bar all the way out, most of the power is killed. Not all of it, but probably 80%. I like this because you can let go of the bar for a second to unspin the lines and the kite won't fall out of the sky. It still flys for several seconds. Again, this was in pretty light wind, so I am assuming in higher winds it will stay up in the air even longer and will probably have more pull to it. It was nice to drop in on what little waves we had, and you could kill most of the power to try and surf the wave.

-Water relaunch: missed a stupid handlepass and dropped it in the water. I dropped it right where the current was pushing the kite towards me, so it was hard to get tension to flip the kite over. This was also the time the winds were really light, so I was having a hard time getting the kite back in the air. I was close to shore and could stand up. After about 1 minute of trying to get it to flip over, Daryl came by and said "grab this outside line"...I did, and the kite when right up in the air. I was either doing something wrong, or Daryl is just that good!

Overall: I like the kite a lot. It is a good mix for me becasue it works really well hooked in, it should jump really high(need more wind to verify that), it works really well unhooked, you can lock in the power, and it is fast.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.