GlennVegas
Gast
|
hij zoekt een vertegenwoordiger whahaha .... eng hoor! de designers van de bekende merken... zitten ook dag en nacht na te denken...! De ideen die ik tot nu toe heb kunnen zien vond ik eng om te zien
|
|
|
Roon
|
Daar gaan we weer...
|
|
|
Belly ItW
|
damn zwakjes van die lui om zo over die gozer te praten! ik ben niet zo goed met die sjit waar wimt het over heeft! maar als hij het leuk vind mag hij dat toch?als je het niet wil lezen ga je wat anders lezen of aan je pik trekken! zit nog niet zo lang in dit wereldje maar ik dacht dat kiters niet zo waren! puur gefocust op de sport! en altijd relax tege je partners op het water! maar wist wel dat er een paar neppe bij zaten! zoals die lui die wimt zo lopen af te zeiken! Jullie zijn vette nepperrds man ga windsurfen!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Zover ik weet was er eens in 2005 of 2005 een merk waarvan de struts flexibele stukken hadden, zodat het profiel veranderde van vlak (depowered) naar bol (powered). Ik weet niet meer precies welke, maar het staat zeker in een oude Access kitetest.
Maar dat werkte niet lekker, en nu met de toming terug op het toneel misschien wel het proberen waard.
Ik vind het juist interessant dat er mensen hard aan het proberen zijn. Zo hebben de mannen van stuntvliegers.nl ooit het Ontwerp van de C-quad van Peter Lynn proberen te verbeteren, met succes!
Mooie aan een forum is: wil je het niet lezen, sla het dan over. Maar om zo oeverloos te gaan ziten zeiken over iemand, dat gaat nergens over. Laat hem toch! Wat heeft ie je misdaan? Lijkt wel een persoonlijke fete of zoiets.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Dus als je dit niet wil lezen, je kunt van te voren zien dat het topic geopend is door Wimt, open hem dan niet. Dan is er van beide kanten ook geen ergenis En zo is dat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Wimt
|
En zo is dat.
Over dat patentverhaal gesproken; bedankt voor de uitleg. Maar het traject is veel te langdurig, tegen die tijd is mijn idee alweer achterhaald, zo snel gaat dat in de kite-industrie. Dus heeft het niet met mijn luiheid zozeer te maken, maar meer met de zinloosheid om als kleine 1 personer iets te doen in deze industrie. Er wordt vlot over je heen gewalst door die industrie. Daar wil ik mijn tijd en geld niet aan besteden, mar via via is er soms wel wat mogelijk, dus vandaar mijn oproep.
Effe in het algemeen; ik vind het altijd wel grappig dat er pro`s en con`s zijn als ik weer verschijn. Alleen vind ik de pro`s aanmerkelijk meer inhoudelijk dan de con`s. De laatste groep zet de kitegroep, zoals iemand al aankondigde, wel in een negatief daglicht zo te zien. ik zou zeggen; wees niet zo lui door jezelf te BEVREDIGEN met dit soort primitief commentaar, en gebruik diezelfde energie om zelf wat uit te vinden. Jalours misschien? Of lok ik daarmee weer een storm van reacties uit? kortom, verbaas mij eens met wat nieuws.
Intussen wacht ik op een tip.
in het begin gaf iemand aan dat ik niet weer over Greenpeace moest beginnen, ik begreep hem niet, maar ik kreeg geen antwoord van die mong..l (oo). Dus is het misschien wel een scheldwoord. Effe testen.
Greenpeace na na nana na, sliep uit.
Wat zie je er Greenpeace uit vandaag, heb je last van Greenpeace vandaag.
Zal ik jou een Greenpeace voor je smoel geven.
Hij is veroordeeld voor kinderGreenpeace, 4 jaar cel.
Na Greenpeace komt zonneschijn.
Wat een Greenpeaceforum.
ik kan er niets van maken, ik vind het in alle gevallen goed klinken.
|
|
|
wouterb
|
Wimt Met bovenstaand GP gel.l gooi jij ook olie op het verkeerde vuur. Voor jou geldt dus ook: Als het je niet aanstaat, negeren!
|
|
|
Flywoods
|
Waarom mag Wimt niet eens iets terug zeggen ? Waar het om draait is wie BEGINT met zeiken. Wimt valt niets te vewijten. Hij brengt gewoon zijn verhaal en je bent het er mee eens of niet. Maar als je BEGINT met hem afzeiken kun je wat terug verwachten. Absoluut redelijk. En ben je begonnen, hou dan daarna in ider geval je mond als je wat terug hoort. Je hebt er om gevraagd.
|
|
|
roelie
Gast
|
Kijk even op youtube en zoek op wimt.
Ik lach me rot zowel positief en negatief.
Wimt is gewoon lekker aan het knutselen met zijn kites....ieder zijn ding toch. Volgens mij de zelf ontworpen extra(toom)lijntjes wordt het niet safer bij een selfrescue!!
Ik zelf zou zeggen oppompen; 5 lijntjes eraan; en knallen.
Grussen aus Tirol
|
|
|
|
Marijn alias Vos
|
Vnd die cambattens wel netjes verwerkt in de kite wimt, snap alleen niet wat het tegen het inverten doet. heb een Rebel ook al onderste boven gekregen ( met weinig wind gelukkig ) dus daar lijkt het niet tegen te helpen.
Ben alleen wel erg benieuwd naar filmpjes met vliegende kite's Wimt?
|
|
|
Flywoods
|
Het geluid doet het niet. Van die toming snap ik dus niet zoveel maar kan wel zeggen dat ik twijfel over het nut van een variabel profiel. Hoogtelopen is met de moderne kites en boards geen enkel probleem meer en als bow staat te klapperen is het porfiel ook uitgevlakt. De struts niet maar het doek ertussen wel. Bij matrassen werkt het anders omdat die gevuld zijn met lucht onder druk. De bovenste laag kan daarbij niet afvlakken bij depoweren. Profiel is echter wel nodig om hoog te springen. Ik zie dus geen reden meer om het profiel van een tube kite af te vlakken. Het heeft alleen maar nadelen en geen voordelen. En ik mis iid ook de praktijktest. Je laat allemaal lijntjes en theorieën zien maar goede degelijke testen en vergelijkingen zie ik nergens
|
|
|
piede
|
Vnd die cambattens wel netjes verwerkt in de kite wimt, snap alleen niet wat het tegen het inverten doet. heb een Rebel ook al onderste boven gekregen ( met weinig wind gelukkig ) dus daar lijkt het niet tegen te helpen.
Ja daar ben ook wel erg benieuwd naar! Als je een goed filmpje in elkaar kan zetten zou ik proberen met iemand van welk merk dan ook in aanraking te komen, bij de shops kunnen ze je vast wel een tel nr/email adres geven!
|
|
|
Erik de Berik
|
Wimt Je maakt in ieder geval weer iedereen wakker.Je ideeen zijn echt niet slecht en ik zou zeker een kite ontwerper aanschrijven (Ozone bijv.die staan erg dicht bij de consument).Mr.Sprinkler is er rijk mee geworden en de paperclip was ook een raar brouwseltje in t begin.Pas op met te veel details weggeven.Ozone en Naish hebben ook moeten betalen voor hun onepump aan Slingshot(Slingshot heeft patent op onepump)
|
|
|
Lex
|
Wimt, ik vind het weer
|
|
|
Wimt
|
Die latjes van de meeste kites zijn 2,5mm dik en vrij kort, 20 cm. Dei latjes van mij zijn 3 mm dik, scheelt echt veel, en 50 cm lang. Geplaatst tussen de 3 middelste struts zijn er totaal 6, en die zorgen voor een soort massief paneel, zodat, wil een kite omdraaien, inverten, dan moet dat hele paneel rechtovereind door de wind. En je snapt al, dat zal niet lukken.
|
|
|
Wimt
|
Erik de Berik, bedankt, je bent de eerste met een tip. Ik zal Ozone aanschrijven, en ik hou je op de hoogte. Bij succes zal ik mij ook bij je melden.
Over het nut van variabele struts; De vroegere Starfighter, gevechtvliegtuig, was puur gemaakt op snelheid; de vleugelvooorkant was scherp genoeg om jezelf te scheren. Maar bij geringere snelheid viel ie vaak spontaan uit de lucht (overtrekken).
Vanwege het grote bereik van bowkites, heb je dus vaker situaties dat de kite eigenlijk te weinig luchtsnelheid heeft, en dan is een boller profiel nodig om niet te overtrekken.
|
|
|
WaZuP
|
Jesuz zeg ik heb wimt een beetje gevlogt en wat hij hier beweert klopt gewoon 100%!
Als je dit on th fly kunt maken ga je een fenomonale kite krijgen echter de manier waarop wimt knutselt laat mij te wensen over, vraag me af en toe als ik zijn foto's zie zeker af of hij niet een keer de dood vindt door wat gebroken lijntjes maar het is wel inmens triest hoe een aantal mensen hier reageren op het forum.
Ik denk zelf dat je niet moet kijken naar toming maar eerder soort van zeillatten zoals in de octane en die met rits of extra doorlopende 5e lijn de bolling ervan moet kunnen trimmen,
Wimt als je slim bent ga je kijken naar die jolletjes zeilboten die hebben 1 touw om het hele profiel van hun zeil te veranderen van bol naar vlak
|
|
|
Wimt
|
Wimt Met bovenstaand GP gel.l gooi jij ook olie op het verkeerde vuur. Voor jou geldt dus ook: Als het je niet aanstaat, negeren!
Mijn psych heb ik ook gevraagd over dit fenomeen. Waarom op mij clickt. Volgens hem ligt de oorzaak in de jeugd van de personen. Vroeger mocht men nooit klikken, en dat haalt men nu in. Maar, `why me`. De oorzaak ligt in een weidverbreidde idenititeitscrisis. Bij gebrek aan eigen identiteit, gebruikt men de identiteit die de commercie hen opdringt; ik ben Naish, dus ik besta. Dus ik moet erg oppassen als ik kritiek heb op Naish en Cabrinha, zoals ik in het verleden heb gedaan? Zoals; Naish is degelijk maar niet inovatief, en, Cabrinha is niet degelijk maar wel inovatief. Juist moet je nooit zeggen, heel dom, zelfmoord. Vervolgens begon de psych over Naishisme en Cabrinisme, masochisme, zelfcasteiding, sm en nog meer vaktermen waar ik niets van begreep. En dat slaat allemaal op figuren als Daaan Banaan? Ja. Zijn zij dan nog te redden, veel bidden en zo? Neen, zij zijn te ver heen, zij kunnen maar beter berusten in een vroeg heengaan. Is toch wel erg, moeten we niet eerst hun mammie bellen, dat hun zoon dood moet. Zij moeten niet dood, daar behoeven wij niets aan te doen, geen 2de Ausschwitz, zij gaan vanzelf. Maar ik wil hen redden, ik ben niet voor niets KiteAware. Kan ik ze niet tegenhouden als zij gaan kiten, want dat zal een verdekte zelfmoordpoging zijn, of zijn ze echt niet te stoppen? Leg je erbij neer, Wim. Nou, OK dan. Maar iemand zei dat ik maar bij Naish moest werken met mijn vervloekte ideeen, zal ik daar kans van slagen hebben? Wim, je ligt niet voor niets op de bank in mijn praktijk. Oh, ja..sorry.
|
|
|
Wimt
|
Goed idee, Wazup, zal erover nadenken. Punt is wel; Cabrinha heeft door die touwtjes nog steeds de best presterende kites van dit moment. En ik merk hoe een paar simpele touwtjes de karakteristiek van de kite enorm veranderd, echt grappig. En, touwtjes wegen niets, kosten niets, en bij mij slijten ze ook niet, dus ik heb echt geen last van die touwtjes, alleen maar voordeel. Ben met je eens, ziet er niet sjiek uit, en op die film zijn dikke touwen te zien om makkelijker te kunnen afstellen, en ze waren ook te lang, voor,nogmaals, om af te stellen.
Wat ik doe stelt ook niet zoveel voor; ik pimp oude kites op voor hergebruik, recycling, het zijn kites van 2004, die nu weer erg leuk vliegen, that`s all folks. Bijna zo goed als de kite die je nu in de winkel koopt, wat wel lekker makkelijk is; mijn methode is dus niet bepaald de luie methode.
Betreffende bowkites; Best kites zijn echt wel degelijk. Maar de krachten op bowkites zijn echt groot, want je kunt ze lang houden. Mijn X-bow; daar sprong ik in het begin ook megahoog mee. De krachten zijn dan enorm, en dus rekt het doek ook veel meer, na een half jaar was de kracht eruit.
|
|
|
WaZuP
|
@Wimt, als jij bij KItE AWARE zit vind ik het echter een slechte zaak want als ik jou knutsels van ducktape en lijntjes op je foto's zie dan denk ik:
oh god wat als een of ander minder slim persoon dat geen tu doet dit ook gaat doen en gewoon de barst geen verstand heeft van aerodynamica dan kan daqt in een oogwenk dodelijk aflopen.
Ik vind niet erg wat je allemaal doet je zult het waarschijnlijk wel veilig doen, ik heb vroeger ook erg veel geknutselt op mijn bar maar je hebt een maal 2 groeppen waarvan de 1 exact weet wat ie doet terwijl de andere groep er geen donder van snapt en t toch doet. En dat ka gewoon niet in deze kitewereld want zols iedereen weet staat het op springen in nl.
|
|
|
WaZuP
|
haha dat heb ik ook met mijn switchblade wat een troep zeg na 2 maanden fulltime kiten is tie gewoon niet meer te sturen omdat ie is uitgelubbert, cabrinha moet echt iets gaan veranderen aan hun kwaliteit.
En tja de xbow is een monster kite in harde wind heb hem 4 maanden in 35+ knopen gevaren en als je er dan volledige perfomrmance eruit leert te halen is hij moeilijk in te halen wka performance maar het ligt ook aan de discipline waar je naar kijkt want voor freestyle is hij gewoon niet zo goed als de bestaande c-shapeds maar voor hangtime en wave is dat nogsteeds mijn kite
En over touwtjes gesproken heb je denk ik wel helaas gelijk en is het jammer dat ze nog steeds geen active bridles gebruiken in het kiten want dat zou een andere dimensie openen kwa performance
|
|
|
Wimt
|
Ik heb wim z n kiteshow een beetje bekenen>... Je lacht je lul uit je broek jongejonge..........wat een vent
Geen kite in de lucht gezien. Wel een hoop knoopjes en lijnen.Tubes met een flinke bos toming >>>Er is maar een lijntje, heel simpel dus>>>
Als deze zak ook maar een van zijn creaties verkoopt, krijgt hij echt met mij te maken.. En dan die tekst van hem. Ga toch fietse man!!! PM maar als je er iets van merkt.
Breng andere niet in gevaar met je shit Zak Hooi dat gij zeit!
Gaan we dreigen, Marco10. En waarom dan; jij loopt lui naar de winkel, de commercie steunend en het milieu vernietigend. Moet jij mij aanvallen? Omdat ik belangenloos recycling aanmoedig, het kabinetthema van dit jaar, en tips geef om oude kites op te pimpen, wat ook nog goed is voor jouw inruilwaarde van jouw kites. Is het mijn schuld dat niemand in de winter kite, ik ben vaak alleen op Kessenich, en als ik daar speciaal heen ga om een video te schieten, wat mij toen 15 euro kostte, met helaas een slechte camera, wat ik niet wist, en toe wilde ik de kite daar nog in de lucht doen, maar de Eos was bijna vol, en het ging plensen, en er waren achteraf maar 180 kijkers naar mijn video, wat mij omgerekend een duppie per bezoeker heeft gekost (vanaf die 15 euro bekeken), en dan word ik dan ook nog bedreigd, en ik heb niet eens meer ouders om bij uit te huilen en dan is de wereld oneerlijk, o zo. Maar, mr Greenpeace, heb erbarmen, en neem jij dan eens de moeite om deze aandachttrekker te filmen, pak de handschoen op zou ik zeggen. Is trouwens zeker niet mijn eerste verzoek. Schijnbaar denken mensen dat ik simpelweg een camera op een statief kan zetten om mijzelf te filmen. En ik zeg bij voorbaat; ik kan dit weekend niet, ben ik voor jullie (natuurmonumenten) bezig. Woensdag waarschijnlijk wel, zoals de wind er nu voor zal staan.
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
Wim was dat die kite waar je een drie hoek uit moest halen? Dus dan wordt hij sneller etc. toch? Lijkt me wel een chill idee...keep up the good work dude Jammer dat het weer helmaal de grond in geboort word... 2% vind ik nog redelijk veel btw voor green peace 1% is toch zat Geef die andere maar aan mij is ook een goed doel
|
|
|