NIEUW, 1 kite systeem met variabele ribkromming

Wimt

Antwoord #50 Februari 10, 2007, 01:44:22
edit2Rapporteer  

En over touwtjes gesproken heb je denk ik wel helaas gelijk en is het jammer dat ze nog steeds geen active bridles gebruiken in het kiten want dat zou een andere dimensie openen kwa performance
Citaat

Met mijn idee dus wel

Ja, Wazup, tuurlijk zijn er zat mensen die domme dingen doe, maar dat doen ze ook met die kites die ze uit de winkel halen, bovendien; mijn kites zijn voornamelijk veranderd om de veiligheid te verhogen.
En vergeet niet; veel beginners hebben geen geld, of starten gewoon met dat oude spul, dat geen depower heeft.
En als je er zo uitgebreid aan knoeit, ben je er ook bewust mee bezig.
En die bijna dood ervaring laatst, was niet gebeurd als er een 5de lijn op zat, wat op al mijn eigenbouwbows zit.
Wees eerlijk, wie heeft als bowgebruiker geen 5de lijn, ondanks die BDE van onlangs?
Ik moet mijzelf hierbij herinneren een kiteknife te monteren.
Wimt

Antwoord #51 Februari 10, 2007, 01:53:37
edit2Rapporteer  
Die 2 % snap ik niet.

Neen, die driehoek was een misverstand, expres denk ik, om mijn creatie te venagellen.
Het ging daarbij om overtollig doek, dat ontstaat als je een oude kite bij de tips inkort, zodat je autom. een brede tip hebt a-la-Slingshot, dus veel depower.

Je bent erg actief, Matjas, mag ik wel, internetactief, gelukkig niet via de radio (radioactief) Joepie, en nog positief ook, da`s pas echte reclame voor dit forum.

Ik snap trouwens niet waarom ik telkens word tegengewerkt door de moderator, ik ben denk ik de eerste bij wie een item op de zelfbouwsite wordt afgesloten, is niet erg positief Arjan (naar ik vermoet).
Luister wat minder naar jouw vriendjes, wees wat democratischer en objectiever en pas jullie eigen regels dus wat zorgvuldiger toe. Met zo`n aandachttrekker als ik mag je blij zijn voor jullie adverteerders, of krijg jij geen aandeel in de winst?
WaZuP

Antwoord #52 Februari 10, 2007, 02:08:13
edit2Rapporteer  
Maar wim, het gebeurt zovaak dat mensen rare dingen prutsen wat zeer gevaarlijke omstandigheden kan opleveren.

Wat ik bedoel is dat jij het erg aanmoedigt via je filpmjes en foto's op het forum, wees realistisch dat jij alles veilighoudt is geen garantie dat een ander het ook veilig houdt.

Ik heb net je filmpjes op you tube gekeken en moet zeggen als ik zelf een prutser was die eens wat aan mekaar zou willen gaan bouwen om mijn ouwe kite te renoveren dan is er echt niet genoeg duidelijkheid in jou filpjes en zou ik van alles in mekaar kunnen zetten, en een verkeerd verbonden lijn of wat anders is echt zo gebeurt.

ik studeer luchtvaart technologie hbo en daar moet je al een behoorlijk gezond verstand kwa aerodynamica hebben etc, en nog snap ik niet volledig jou filpjes met hoe het exact inmekaar steekt, laat staan wat een wat minder slim persoon er van moet snappen.

En nog een keer voor de duidelijkheid voor de crossbow en switchblade geld dat ze niet inverteren zolang je:
1 ze niet laat doorrollen op het water waneer je ze crashet en
2 alles maar hard genoeg oppomt en zorgt dat je geen lekken hebt in je kite
de lengte van je stuurlijnen maakt bij deze 2 kites niks uit

KiteDemon

Antwoord #53 Februari 10, 2007, 02:27:02
edit2Rapporteer  
Ha ha........ff een paar dagen niet op het forum rondgeneusd en wim is weer helemaal in the picture.
De hele topic is nog steeds inhoudsloos maar staat bol van de puberale uitingen. Pro is wel dat het entertainmentgehalte wel erg hoog is daardoor, en dus eigenlijk in de lounge thuis hoort.

Enniewee, 100% van de gene die hierop posten heeft echt geen idee waar ze het nou over hebben als het op kitedisign aan komt....inclusief moi. Dus waarom lullen over iets waar je nog geen kaas van hebt gegeten.

Wim, dacht je nou echt dat dit idee niet was opgekomen in de breinen van de de professionele kitedesigners of the godfather Bruno L.....?? Mensen met een enorme schat aan kennis en ervaring?? Zullen we het maar op naïfiteit houden...?
Dit hele idee is gebaseerd op simpele basics van aerodynamica, maar volgens mij heb jij nog geen idee wat er allemaal nog meer bij komt kijken.
Dacht je nou echt dat de designers, die tevens ook nog eens de middelen hebben om alles in de praktijk te testen, niet konstant bezig zijn om die ultime kite te creëeren????
Punt is dat iedereen die maar een klein beetje  wat van aerodynamica weet dit kan verzinnen.
Iets heel anders is om dit ook in de praktijk te kunnen realiseren en werkend te krijgen.

Wim je doet alsof de designers een stel sukkels zijn die iets over het hoofd hebben gezien.
Als jij je ook daadwerkelijk verdiept hierin dan zal je ook de topics op kiteforum hebben gevolgd met de info die Bruno L. heeft gepost. Misschien dat het dan een beetje tot je doordringt hoe moeilijk het is om de theorie ook werkend te maken in de praktijk.

Grappig is ook dat er weer figuren reageren en mee proberen te lullen die waarschijnlijk nog niet eens weten wie Bruno L. is.

Wimt

Antwoord #54 Februari 10, 2007, 02:34:57
edit2Rapporteer  
Heb je die chagerijn ook weer, ik dacht dat jij niet op mij zou clicken.

Hen Ozone al gemaild, en meteen misbruik gemaakt van het feit dat ik de bekendste forumlid ben van Ned. bekendste forum, en dat het forum Ozone had aanbevolen als openstaand voor nieuwe ideeen, dus ze zullen wel reageren.

Ook meteen maar TNO gemaild, zij hadden onlangs een erg zuinige 2 cilinder ontwikkeld, o.b.v een andere krukas, die verbrandingrendement-techn. beter is, waaraan ik op die basis kan toevoegen een motor o.b.v. een ander pompprincipe.

Ben benieuwd. 
WaZuP

Antwoord #55 Februari 10, 2007, 02:38:39
edit2Rapporteer  
Hahaha mooi gezegt fer!  Ik sluit me er helemaal bij aan,

Enne wie was bruno ook alweer?  loser schater

die kenne we natuurlijk nog wel  Joepie
moet weer eens naar de slufter komen is t daarzo nog een beetje rustig?
Wimt

Antwoord #56 Februari 10, 2007, 02:46:21
edit2Rapporteer  
Bruno Lul?
Wimt

Antwoord #57 Februari 10, 2007, 03:04:01
edit2Rapporteer  
Hahaha mooi gezegt fer!  Ik sluit me er helemaal bij aan,

Gezegd met een `d`, en sluit je bij hem aan, in polonaise met z`n 2en, ook jij Wazup, want je bent blijkbaar een vriendje van Kitedemon, verklaart veel, graag weg van mijn item, en geef net als Kitedemon graag hierbij de belofte nooit meer op mijn item te clicken, want ik kan er niks leuks meer van maken, van die opmerkingen van jullie.

Dus graag opzouten, ik zal ook niet jullie items reageren, en dan heeft de rest van de wereld veel meer lol, dus wees eens sociaal.
Matjas the scissor-kid

Antwoord #58 Februari 10, 2007, 03:05:46
edit2Rapporteer  
@ wimt thnks...en actief op het forum..tja wat moet je anders he... loser ThumpsUp

<this is the spot where off topic begins>
Citaat
ik studeer luchtvaart technologie hbo en daar moet je al een behoorlijk gezond verstand kwa aerodynamica hebben

Vet waar doe je dat en wat is je voor-opleiding....doe je het met de intensie om monteur te worden?Ik doe nu zelf MBO vliegtuigtuig technicus in zwolle.
</this is the spot where off topic ends>
KiteDemon

Antwoord #59 Februari 10, 2007, 03:14:26
edit2Rapporteer  
Heb je die chagerijn ook weer, ik dacht dat jij niet op mij zou clicken.

Hen Ozone al gemaild, en meteen misbruik gemaakt van het feit dat ik de bekendste forumlid ben van Ned. bekendste forum, en dat het forum Ozone had aanbevolen als openstaand voor nieuwe ideeen, dus ze zullen wel reageren.

Ook meteen maar TNO gemaild, zij hadden onlangs een erg zuinige 2 cilinder ontwikkeld, o.b.v een andere krukas, die verbrandingrendement-techn. beter is, waaraan ik op die basis kan toevoegen een motor o.b.v. een ander pompprincipe.

Ben benieuwd.

Ha ha.......je bent weer erg voorspelbaar wim.
Had inmiddels al verwacht dat je zo zou beginnen met je reactie. Je reageert precies hetzelfde als de rest van de pubertjes die in jou ogen, jou afzeiken. Lekker tegenstrijdig en hypocriet.

Ik zeik je niet eens af en dacht misschien een volwassen discussie uit te lokken met goede onderbouwingen, maar blijkbaar ben je daar dus nog niet rijp voor. Als je niks te melden hebt dan maar gelijk met modder gooien. Eigenlijk jammer want ik weet dat de intentie in eerste instantie goed bedoeld is, en ik dacht wat realiteit toe te voegen aan een topic die voor de rest dus volledig inhoudsloos is geworden door de Wimtaanhang en antiWimtbeweging. Erg jammer want dit heeft dus geen enkele nieuws- of discussie waarde meer.
Wim, als je niet zo puberaal zou reageren met inhoudsloze onzin, dan zouden we wel eens een goede en zelfs leerzame discussie kunnen voeren.

Misschien dat dit de nek omdraait van deze topic.....maar als moderator had ik dit allang naar de lounge geslingerd, en daar ben jezelf ook debet aan wim.

Tim, het wordt maar weer eens tijd je een bezoekje aan de Slufter brengt....was alweer een tijd geleden en @ tha Slufter draait de fun letterlijk het hele jaar door. Is niet druk in dit seizoen, en vaste kliek is er altijd te vinden.
WaZuP

Antwoord #60 Februari 10, 2007, 04:18:58
edit2Rapporteer  
@Matjas

Deze opleiding zit in delft bij hogeschool inholland en hier word je opgeleid tot ingineur, dus niet zozeer monteur, mijn vooropleidning is havo met nat. en tech. en in het derde jaar moet je met een aantal studenten een eigen vliegtuig naar de eisen ontwerpen is dus wel heel leuk.

@Wimt

Als je goed leest naar wat kitedemon zegt realiseer je dan eens dat er een heel brok waarheid inzit, en nee ik volg hem niet alla polonaise maar ik ken hem persoonlijk en ben het er gewoon mee eens at hij zegt.
Ik probeer je nergens de grond in te boren wimt ik heb je alleen gezegdtg dat sommige dingen ik onverantwoord vind en dan ben ik het eens met iemand die jou blijkbaar niet zo aanstaat en dan ga je ineens op mijn spelling hameren en die is helaas niet al te best nee. Sterker nog kom eerst voor je op maar als je me dan zo de grond in wilt boren vind ik het best wel triest.

Anyway, veel succes me je probeersels en vergeet gewoon niet dat je wat minder slimme mensen in deze sport niet het slechte voorbeeld moet geven, en als je het dan tog wilt doen met duidelijke uitleg dat er niks kan misgaaan!! En dat schort er nog al wat van bij jou uitleg/foto's/filmpjes
wouterb

Antwoord #61 Februari 10, 2007, 05:21:24
edit2Rapporteer  
Mijn psych heb ik ook gevraagd over dit fenomeen.
Waarom op mij clickt. Volgens hem ligt de oorzaak in de jeugd van de personen. Vroeger mocht men nooit klikken, en dat haalt men nu in.

Maar, `why me`....enz enz

Blieb scwieq  -*-
Ik geef 't op.....
Matjas the scissor-kid

Antwoord #62 Februari 10, 2007, 05:55:00
edit2Rapporteer  
Citaat
@Matjas

Deze opleiding zit in delft bij hogeschool inholland en hier word je opgeleid tot ingineur, dus niet zozeer monteur, mijn vooropleidning is havo met nat. en tech. en in het derde jaar moet je met een aantal studenten een eigen vliegtuig naar de eisen ontwerpen is dus wel heel leuk.

Vet man  ThumpsUp

Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #63 Februari 10, 2007, 06:16:41
edit2Rapporteer  

Dit is bruno legaignoux, de man achter ALLES.

Wimt, respect wat je doet maar stop er gewoon mee. De designers hebben dit al lang genoeg ontdekt en volgens mij zijn de kite's voor 2008 in juli allemaal al klaar. Ze blijven immers doorontwikkelen. En moeten op een punt zeggen, stop nu brengen we het op de markt. Zo kan jij ook bezig blijven maar je gaat alleen maar achterlopen. Enkel een toming veranderen en wat doek wegsnijden is het echt niet. Je weet vast wel hoe het in elkaar zit maar je 'prutst' maar wat.

Btw, Ozone heeft als ENIGSTE het one-pump systeem aan slingshot betaald.

Yo
Flywoods

Antwoord #64 Februari 10, 2007, 07:51:24
edit2Rapporteer  
quote author=wimt link=topic=22525.msg241690#msg241690 date=1171061223]
Erik de Berik, bedankt, je bent de eerste met een tip. Ik zal Ozone aanschrijven, en ik hou je op de hoogte.
Bij succes zal ik mij ook bij je melden.

Over het nut van variabele struts; De vroegere Starfighter, gevechtvliegtuig, was puur gemaakt op snelheid; de vleugelvooorkant was scherp genoeg om jezelf te scheren.
Maar bij geringere snelheid viel ie vaak spontaan uit de lucht (overtrekken).

Vanwege het grote bereik van bowkites, heb je dus vaker situaties dat de kite eigenlijk te weinig luchtsnelheid heeft, en dan is een boller profiel nodig om niet te overtrekken.
Citaat

Je vergelijkt luchtsnelheden van een starfighter met die van een kite. Het komt niet eens in de buurt. En je vergelijkt de aerodynamische balans van een straaljager met die van een kite. Daar zitten ook heel wat verschillen. De vleugels van een straaljager bv moeten een in verhoudiing tot het opp een veel groter gewicht dragen. Daarvoor zijn bij lage snelheden hele grote aanstromingshoeken voor nodg. Een kite is veel lichter naar verhouding tot zijn opp. Grote aanstromigshoeken zijn niet nodig om de kite in de lucht te houden. Je kunt ze dus gewoon vermijden en met vlakke kites gaan werken. Maar waarom vlakke kites ?

Met weinig wind ? Bij weinig wind geeft meer bolling meer power. Aan de andere kant is de noodzaak voor goed hoogtelopen juist bij weinig wind aanwezig omdat de schijnbare wind dan het meest van voren komt. Je reden om een vlakkere kite te maken om beter hoogte te lopen kan ik dus niet een juiste noemen. Met veel wind heb je dat helemaal niet nodig, juist bij weing wind.. Een goede lichtwindkite zou ik groot en relatief vlak maken. Je eigen snelheid ten opzichte van de windsnelheid ligt bij kiten bij weing wind uitzonderlijk hoog. En dan komt de schijnbare wind altijd ver van voren. Bij weing wind vaar je eigenlijk altijd hoog aan de wind. En dan heb je, net als een zeiljacht, een vlak profiel nodig.
Maar eingenlijk is ook bij weinig widn hoogtelopen bij kiten niet meer een probleem. Met een goed lichtwindboard hou je wel hoogte en meer is niet nodig. Bij weinig wind is een vlak profiel ook al zou het wat mij betreft eventueel de enige situatie zijn, ook niet nodig

En dus ook niet bij wind veel wind. Voor hoogte houden heb je het dus niet nodig. Voor opkruisen maar opkruisen is zowiezo niet belangrijk bij de kitesport.  Je toert niet als kiter net als met een zeilboot. Daar is kiten niet geschikt voor, het is gewoon niet een belangrijk onderdeel. En  vaart een kleinere kite met bolling niet veel stabieler en lekkerder en spring je er dan niet net zo hoog mee, of misschien wel hoger ? Bij sturen in de powerzone heb je met grote aanstromingshoeken te maken en dan geeft een dieper profiel gewoon veel meer power.  En een vlakke kite geeft een sterk aan-uit gedrag. Sommige bows hebben dat ook al. De hoek tussen power en totaal geen power is te klein. Dat vaart absoluut niet lekker. Een vlakke kite zal nooit aanslaan.
Het spijt me maar naast dat ik geen goede praktijktesten zie, mis ik ook gewoon goede theoretische onderbouwing. Ik denk niet dat er behoefte aan vlakke kites zal zijn. Het enige eventuele voordeel, meer depower (maar moet het bij tubes nog zien) zal niet opwegen tegen de nadelen en men zal gewoon voor een kleinere kite met een gewone bolling kiezen bij meer wind.

Mark-Fizzer

Antwoord #65 Februari 10, 2007, 09:00:24
edit2Rapporteer  
PFFF stelletje gefrustreerde allemaal. Ik behoudt me van een meningsuiting... Ik ga pitten, lijkt me een veel verstandiger plan... Truste. Morgen weer knallen!
Mark-Fizzer

Antwoord #66 Februari 10, 2007, 09:10:33
edit2Rapporteer  
Ik heb ff naar die filmpjes gekeken op Youtube... met enige fascinatie moet ik zeggen,
Dat is toch geweldig hoe die gast met volle overtuiging zijn ding vertelt...
Ik vind het wel wat hebben. Ik zeg niet dat ik het met em eens ben, maar ik laat de man zeker in z'n waarde... :-)))
royboy

Antwoord #67 Februari 10, 2007, 09:17:36
edit2Rapporteer  
Wimt
Met bovenstaand GP gel.l gooi jij ook olie op het verkeerde vuur.
Voor jou geldt dus ook: Als het je niet aanstaat, negeren!

Mijn psych heb ik ook gevraagd over dit fenomeen.
Waarom op mij clickt. Volgens hem ligt de oorzaak in de jeugd van de personen. Vroeger mocht men nooit klikken, en dat haalt men nu in.

Maar, `why me`.

De oorzaak ligt in een weidverbreidde idenititeitscrisis. Bij gebrek aan eigen identiteit, gebruikt men de identiteit die de commercie hen opdringt; ik ben Naish, dus ik besta.

Dus ik moet erg oppassen als ik kritiek heb op Naish en Cabrinha, zoals ik in het verleden heb gedaan?
Zoals; Naish is degelijk maar niet inovatief, en, Cabrinha is niet degelijk maar wel inovatief.

Juist moet je nooit zeggen, heel dom, zelfmoord.

Vervolgens begon de psych over Naishisme en Cabrinisme, masochisme, zelfcasteiding, sm en nog meer vaktermen waar ik niets van begreep.
En dat slaat allemaal op figuren als Daaan Banaan?

Ja.

Zijn zij dan nog te redden, veel bidden en zo?

Neen, zij zijn te ver heen, zij kunnen maar beter berusten in een vroeg heengaan.

Is toch wel erg, moeten we niet eerst hun mammie bellen, dat hun zoon dood moet.

Zij moeten niet dood, daar behoeven wij niets aan te doen, geen 2de Ausschwitz, zij gaan vanzelf.

Maar ik wil hen redden, ik ben niet voor niets KiteAware. Kan ik ze niet tegenhouden als zij gaan kiten, want dat zal een verdekte zelfmoordpoging zijn, of zijn ze echt niet te stoppen?

Leg je erbij neer, Wim.

Nou, OK dan.

Maar iemand zei dat ik maar bij Naish moest werken met mijn vervloekte ideeen, zal ik daar kans van slagen hebben?

Wim, je ligt niet voor niets op de bank in mijn praktijk.

Oh, ja..sorry.

wim je hoeft nie ineens popi te gaan doen als je weet dat je wat achter je hebt.. klein kind.
waar ik op wacht is al weken wat jij verkondigt op het zelfbouw forum over de try outs van je uitvindingen.. der is al iemand voor je geweest met een afspraak op het strand met camera.. maar nee dan was meneer iets noordelijker van dat en dat stukkie strand.. volges mij was je er g1 eens te bang om je zelfmoord creaties te vliegen.. maar ja ik moet het kiten nog leren maar ik kan uit alle gesprekken en het vele na speuren op dit forum ( oftewel hier vind je heel veel kennis behalve in jou stukken naar mijn mening) dan lijken jou verhalen wel een beetje erg veel onzin.. maar ja we zeggen al weken dat we op je videos wachten en dan doe je net of je het niet leest. en ga je door met die tyfus posten van je .. post die videos man.. neem een maat mee die et filmt ( of heb je die nie? ) en stuur et op..

groeten roy
KiteDemon

Antwoord #68 Februari 10, 2007, 15:44:12
edit2Rapporteer  
Gelukkig zijn er nog mensen die een beetje begrijpen dat het niet zo simpel is als wim denkt.
Wim heeft ergens de klok horen luiden maar heeft geen idee waar de klepel nou hangt.
Als variabele profieldiepte de enige parameter zou zijn, dan knutselde iedereen nu zijn eigen kites in elkaar.
In het verleden hebben de designers aardig met de profieldiepte geëxperimenteerd (X3 en X4)
en je  voelt duidelijk het verschil. Maar eigenlijk is het niet eens belangerijk. Uiteindelijk draait het maar om één ding.......wat vinden de eindgebruikers lekker varen.
Je hebt niks aan een kite met ultime performance als de handling bagger is. Je hebt ook niks aan een ultra veilige kite zonder performance (kan je beter aan de kant blijven staan met een biertje)
Er komt nog zoveel meer bij kijken om een goed werkende kite te produceren en er worden enorm veel proto's gemaakt om de theorie ook in de praktijk te kunnen testen.

Mijn mening is dat je erg naïf bent wim, en de arrogantie in de richting van de kitedesigners en forumleden zal daar wel het gevolg van zijn.

Laat de designers maar lekker het echte denkwerk voor ons doen zodat wij ook met veilige en deugdelijke produkten het water op kunnen. Ik heb daar alle vertrouwen in, want wij hebben echt geen verstand van hun vakgebied. En met wij bedoel ik dus ook jij Wimt !

Tegen de tijd dat ik om de onverklaarbare reden levensmoe ben, kom ik wel één van je creaties lenen.....

Haring High Richardt

Antwoord #69 Februari 10, 2007, 17:53:40
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik heb ff naar die filmpjes gekeken op Youtube... met enige fascinatie moet ik zeggen,
Dat is toch geweldig hoe die gast met volle overtuiging zijn ding vertelt...
Ik vind het wel wat hebben. Ik zeg niet dat ik het met em eens ben, maar ik laat de man zeker in z'n waarde... :-)))

Waar kan ik die filmpjes precies vinden ??? Graag met een www adres zodat ik hem kan aanklikken en niet hoef te zoeken

Ik ben benieuwd

Mark-Fizzer

Antwoord #70 Februari 10, 2007, 17:56:26
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=CqKqwCYEynU

http://www.youtube.com/watch?v=fhDSlsG7yYg&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=CqKqwCYEynU&mode=related&search=
WIMPIII

Antwoord #71 Februari 10, 2007, 19:37:34
edit2Rapporteer  
Nou nou, het is nog wel een mooie discussie geworden zeg. Het lijkt wel of mensen niet meer mogen hobby-en. Bijna elke kitefabrikant heeft ontwerpfouten gemaakt en zelfs shitkites op de markt gezet. De kwaliteit van het ontwerp doet er soms niet eens toe. Het is "thinking out of the box" dat voor ontwikkeling zorgt. De bowkite is inmens populair geworden terwijl deze 7 jaar geleden al gedacht en op de markt gebracht was(Seasmik, flexifoil Nexus, Next).
Ik moet toegeven dat ik ook wel eens gek wordt van de ideeen van Wimt, maar dat is omdat zijn verhaal niet te volgen is en er geen tekeningen en foto's bij zitten. Een beetje warrig verhaal vaak. Laat die pesonen in hun waarde zoals Mark Shinn zegt. Wie weet kite jij over een paar jaar met iets wat hij bedacht heeft.
WaZuP

Antwoord #72 Februari 10, 2007, 22:11:24
edit2Rapporteer  
@fer 
Soms bedenken mensen ineens iets uit een andere invalshoek en sommige mensen blijven maar denken om een product te verbeteren, kan niet zeggen dat ik daar niet tot behoor. Maar wat je zegt blijft gewoon een feit dat de kitedesigenrs zoveel middelen hebben om te ontwerpen dat het niet zoveel zin heeft om een paar touwtjes en stukken doek te vernaaien. En je ziet duidelijk dat wim out of the box denkt waar ik respect voor heb alleen brengt hij het op een verkeede manier op dit forum.

@Flywoods,

Ik sta behoorlijk achter je onderbouwing, dit is volgens mij ook een van de redenen waarom best een aardig aantal ^%$^%$ kites heeft, die zilvere met cuban fibre en al die pro uitvoeringen van hun hebben een rete vlak profiel, gevolg ze overtrekken voordat je er erg in hebt, die zilvere met cuban fibre (naam ff kwijt) heb ik gevaren en als je hard stuurt gaat de ene kant achteruit e de ander een beetje voor uit, en geloof me ik kom uit de powerkite wereld hij was goed afgestelt.
De waroo ook vind ik een veel te dun profiel hebben waardoor je gewoon snel overtrekt en weinig gevoel op je bar hebt.

Echter vind ik het nog steeds een mooi idee van wim maar ik denk ik op tubes te moeilijk om te maken kun je beter een foil gaan vliegen.
wouterb niet gelogd
Gast
Antwoord #73 Februari 10, 2007, 22:33:21
edit2Rapporteer  
... die zilvere met cuban fibre ....
Hellfish
WaZuP

Antwoord #74 Februari 10, 2007, 22:44:45
edit2Rapporteer  
juist was niet echt een relaxte kite nee, wel veel depower zoals best zegt maar dan ook geen greintje low end
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.