Jacq
|
Ik zit zelf ook nog te zoeken naar een beetje betaalbare 12m kite naast mijn 7m Shockwave, liefst bow/sle. De turbo Diesel is zeker ook een mooie kite! Veel plezier ermee.
|
|
|
michiel v geel
|
hoe vaart dat met katrollen ik heb de link wel gevaren (2007) maar die zuigd echt hard
|
|
|
® € M © 0
|
Wel lekkere kite van die katrollen merk je bijna niks. @Jacq, je moet voor de Slingshot turbo diesel gaan is super lekkere kite.
|
|
|
michiel v geel
|
persoonlijk raad jac eentje zonder katrollen te zoeken vaart een stukkie beter
|
|
|
Jacq
|
Heeft een bow/SLE niet altijd katrollen dan?
|
|
|
zarda
|
rebel en rhino 07 hebben het niet
|
|
|
® € M © 0
|
je merkt er niks van hoor
|
|
|
Jacq
|
Ze zitten ook aan mn shockwave, merk je idd niks van. @ Michiel, waarom zou jij me een andere kite aanraden en welke?
|
|
|
Hessel
|
rebel en rhino 07 hebben het niet
Ik weet ook niet echt wat nou wat is, maar ik weet wel dat de rebel en rhino hybrids zijn. het handigst vind ik gewoon alle bows SLEs en hybrids 'flat' kites te noemen, want ze zijn plat. Je noemt een 5-lijns C toch ook gewoon een C, en eentje met swept wingtips heet toch ook nog een C, waarom dan wel verschillende namen voor flats?
|
|
|
michiel v geel
|
ik blijft erbij dat je met een bowkite met katrollen een te grote beweging maakt en dat de kite onnatuurlijk reageerd (niet goed) ook is het meer slijtage gevoelig dan zonder
ok zijn er genoeg alternatieve die veel beter varen met de zelfde depower
ik heb zelf met de ozone instinct en de switchblade 2 gevaren en die zijn bijde aan te raden zelf ben ik heel enthousiast over de ozone
gr michiel
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
ik zou als grotere maat gewoon voor een cshape gaan;)
|
|
|
Jacq
|
ik zou als grotere maat gewoon voor een cshape gaan;)
want??
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Minder slijtage gevoelig, heerlijk voor freestyle en natuurlijk ook voor allround.
Voor de echte harde en vlagerige wind is een Bow/SLE ideaal om vlagen op te zuigen en om mee te zweven of om flink te golfrijden.
Met minder harde wind, is een C-kite veel flexibeler dan een bow voor als je bijv. rotaties wilt gaan oefenen en dat soort dingen.
|
|
|
drifter
|
Niks mis met een bow of met katrollen. Het geeft alleen een ander gevoel waar je aan moet wennen. En dat kost meer tijd dan 2 of 3 dagen. 9 bow met katrollen is gewoon altijd goed van een kleine 5 tot en met 7bft. Ik doe daar ook rotaties mee. Enige nadeel is unhooked, het kan wel maar 1:1 is makkelijker.
|
|
|
kitaholic
|
bridle is wel een nadeel vind ik want het slijt en gaat op een gegeven moment kapot. Als je daar niet op let val je uiteindelijk een keer uit de lucht of moet je zwemmen (ik spreek uit ervaring).
Je moet die bridles dus echt goed checken (vooral kijken of de katrol goed rolt), en eventueel veranderen zodat dit nadeel eigenlijk niet telt, in ieder geval niet opweegt tegen de voordelen. Ikzelf heb nu het gedeelte waar de katrol over beweegt vervangen door een stukje 3 mm dyneema touw. Omdat het dikker is rolt de katrol er ook beter over en zal het dus minder snel slijten. Een beetje zoals Best het op zijn 2007 waroo's heeft gedaan, prima oplossing.
|
|
|
gijsv2
|
takoon nova 2 heeft ook geen katrollen, vaart asl een gewone bow, maar met veel meer mogelijkheden, heb zelf de 7 en 12 is echt super!!
|
|
|
HelldogBE
|
ik vind een bow zeker ook zn voordelen hebben in grotere maten. Je kan gewoon 2maten kleiner varen (met een 12 of 14 kom je al een heel eind (al zeker met nog een 2de plankje), met een Ckite moet je daar niet aan denken als grootste maat)
|
|
|
Ronb
Gast
|
Wat een onzin Helldog, de meeste C-kites hebben in dezelfde maat meer low-end grunt als een bowkite. Bredere boards en vlakkere rockerlijnen van de nieuwe boards maken een veel groter verschil.
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
Wat een onzin Helldog, de meeste C-kites hebben in dezelfde maat meer low-end grunt als een bowkite. Bredere boards en vlakkere rockerlijnen van de nieuwe boards maken een veel groter verschil.
Dat wil ik jou wel eens zien doen. Neem een 13m² bow of sle en een 13m² c-kite. En hetzelfde board, zie dan maar met welke kite je het eerste vaart. Ik kon met mijn instinct 13m² icm met een nobile 666 126*38 net hoogte houden terwijl er iemand met het zelfde boardje met hetzelfde gewicht (75) kg met een vegas 2006 16m² totaal geen hoogte kon houden. Dat is het verschil
|
|
|
|
larssmits
Gast
|
Tot je bow in het water valt met weinig wind. Hertstart em dan maar is.
ja geen probleem
|
|
|
michiel v geel
|
uhh nee lars en jah ik heb met 12kn een 12m warroo geprobeert te waterstarten totaal onmogelijk
|
|
|
® € M © 0
|
je moet de kite ook niet laten neerstorten
|
|
|
zarda
|
en een warroo al helemaal niet