ach waarom ook niet: woody2 is af

hOe hA HeNniE

Februari 21, 2007, 04:39:36
edit2Rapporteer  
Met dank aan JT voor de keper en Sjokweef voor de pads, had ik zelf nog voetbanden, vinnetjes ed liggen en dacht ik al enige maanden aan een nieuw iets.

Plan was als volgt: ik heb een 180 van hout met een negatieve outline en daar ben ik heel tevreden over, maar hij is aan de lange kant en dat begint me tegen te zitten....ik zocht, buiten m'n Nobile666 (voor de flinke wind-dagen) naar een lichtweerboard dat WEL een beetje draait en een ietswat losser gevoel geeft, wetende dat lichtweer boards hun beperkingen hebben...toen voer ik enige tijd terug op een session en dat beviel prima...zo ontstond het idee van dit board.

lay up:
3 lagen 3,6 mm triplex watervast verlijmd onder 2,5cm rocker(het is maar wat gepongel, dus geen ocume genomen)
middelste plaat hol waar mogelijk
onderzijde 1 maal 160gr keperweefsel met epoxy
geheel 2 maal in de botenlak

resultaat: een board met zeer veel flex, met de mogelijkheid er evt bovenop nog een laag 80grams op te zetten, wel erg zwaar vind ik zelf (4,9kg), deels komt dat door de pads, deels omdat het geen tophout is allemaal.

board is 143*43 en in het midden 40,5cm.

lekker paar dagen gepongeld, superstrak ist allemaal niet, maar allee.....ben zelf heel benieuwd hoe het gaat varen, hoop dat snel te kunnen testen.

gr danny

hOe hA HeNniE

Antwoord #1 Februari 21, 2007, 04:43:36
edit2Rapporteer  
o ja..had besloten de keper ditmaal niet OM de rand te leggen, ben benieuwd of dat 'houdt'.
verder heb ik de rvs snowboard inserts, die aan de onderkant zichtbaar bleven, weggewerkt met gewoon witte lak eroverheen.
het board lijkt op de foto bruin, maar heeft gewoon houtlook.
verder heb de rail superscherp gehouden, zo vond ik het bij de grote deur prima varen..

gr danny
jeroen90

Antwoord #2 Februari 21, 2007, 04:50:41
edit2Rapporteer  
1 vin in het midden? Hoe werkt dat? Heb je hier nog speciale reden voor? Of had je maar 2 vinnen?
hOe hA HeNniE

Antwoord #3 Februari 21, 2007, 05:07:18
edit2Rapporteer  
1 vin in het midden? Hoe werkt dat? Heb je hier nog speciale reden voor? Of had je maar 2 vinnen?
nee, heb 4 vinnen, maar dit werkt prima! heb gewoon die 180 precies gecopieerd, maar dan 40cm korter. ook die heeft totaal 2 vinnen, nooit een wipeout mee gehad, dus d8 ik: niks aan veranderen!
jeroen90

Antwoord #4 Februari 21, 2007, 06:37:21
edit2Rapporteer  
oke je ziet het niet zovaak. En ik ben ook een begin aan het maken aan het boards bouwen. Heb nu 1 board klaar liggen om te lamineren. Dus dacht misschien zit er wel een hele theorie achter maarja dat dus ook niet.
Joosdo

Antwoord #5 Februari 21, 2007, 06:50:22
edit2Rapporteer  
Guitig, alleen die vinbevestiging, auw als je daar eens lekker overheen rost.

En The Door blijft ondanks afmetingen en gewicht toch wel het verschil maken tussen lopen en varen.

Mzzl Joost
Arnie26736

Antwoord #6 Februari 21, 2007, 15:57:16
edit2Rapporteer  
Wel leuk boardje or Grin , alleen die witte lak vink nie zo super , kon je daar geen mooie stcker op plakken ?

Mag k vragen hoeveelste boardje dit is ?
hOe hA HeNniE

Antwoord #7 Februari 21, 2007, 16:01:40
edit2Rapporteer  
Wel leuk boardje or Grin , alleen die witte lak vink nie zo super , kon je daar geen mooie stcker op plakken ?

Mag k vragen hoeveelste boardje dit is ?
tja, een sticker...heb ik aan gedacht, maar erg origineel vond ik dat niet...niet dat dit nu een topoplossing is, haha

verder is dit het 2e board dat ik bouw; in 2004 1e gemaakt, maar dat was qua vaareigenschappen geen succes helaas..s afwachten wat deze doet.

gr danny
Morres

Antwoord #8 Februari 21, 2007, 21:57:24
edit2Rapporteer  
666 kan je ook los varen hoor, ff kortere vinnen en klaar is danny
Ik vaar met mn 666 ook lichtweer, maar ik weeg ook 62kg, dat helpt ook
robin..

Antwoord #9 Februari 22, 2007, 00:52:57
edit2Rapporteer  
mooi board en vind dat wite wel een mooi effect geven
hOe hA HeNniE

Antwoord #10 Februari 26, 2007, 03:29:43
edit2Rapporteer  
Nou, vandaag ff kunnen testen n uurtje:
80 kg ben ik zelf, met een 9 bow (waroo) in limburg in zeer vlagerige omstandigheden (12-22 knts, meest tussen 15-20), dus een kleiner board had ook gekund....maareh: ik ben dik tevreden!
goede aan de wind eigenschappen, vlagen goed kunnen verwerken (door veel flex).
nadeel van veel flex is dat de pop duidelijk onder de maat scoort, maar goed, het blijft vooral een lichtweer board.
ben blij nu eens een eigenbouw te hebben gemaakt die goed bevalt, vorige was erg stijf en voer zeer moeilijk....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.